آموزش موشن گرافیک ساده و زیبا

آموزش موشن گرافیک ساده و زیبا

آموزش موشن گرافیک ساده، بدون ابزارهای سخت و تجهیزات پر هزینه را در این محتوا به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش موشن گرافیک ساده؛ مقدمه

آموزش موشن گرافیک ساده، موضوعی است که ما قصد داریم آن را در این مقاله، مورد بررسی قرار دهیم. امروزه استفاده کردن از موشن گرافیک، یکی از جذاب ترین روش ها برای تولید محتوا به شمار می رود. این سبک با ایجاد جلوه های بصری جذاب از طریق پویانمایی تصاویر به آن ها روح بخشیده و توجه تعداد زیادی از افراد را به این گونه محتواها جلب می نماید. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی آموزش طراحی موشن گرافیک و همچنین عناوین زیر بپردازیم:

1-    ساده ترین روش برای طراحی موشن گرافیک
2-    آموزش موشن گرافیک در افتر افکت به زبان فارسی
3-    نمونه موشن گرافیک کوتاه
4-    منظور از موشن گرافیک خام چیست؟
5-    نمونه موشن گرافیک ساده
6-    کلام پایانی

ساده ترین روش برای طراحی موشن گرافیک

یادگیری موشن گرافیک، پروسه ی بسیار سخت یا بسیار وقت گیر و طولانی نیست. همچنین شما برای فراگیری آموزش موشن گرافیک ساده و جامع، نیاز به تخصص خاص، سن یا جنسیت خاص و همچنین میزان سواد از پیش تعیین شده ای ندارید. البته برخی نکات و اصول در پروسه ی فراگیری آموزش موشن گرافیک، باید در نظر گرفته شوند. برای مثال بهتر است شما به عنوان یک گرافیست، تلاش کنید تا همواره اطلاعات خودتان را در زمینه ی طراحی و انجام پروژه های گرافیکی به روز کرده و آن ها را افزایش دهید. همچنین بهتر است بدانید که کار کردن در حوزه ی طراحی به روش موشن گرافیک، برای کسانی که با اصول مقدماتی و پایه ی گرافیکی تا حدودی آشنایی دارند، آسان تر و ساده تر است. امروزه نسبت به گذشته، فراگیری نحوه ی ساخت موشن گرافیک، آسان تر شده است.
 دلیل این امر نیز، پیشرفت تکنولوژی و افزایش میزان استفاده از سیستم ها یا گوشی های هوشمند می باشد. یکی از راهکارهای مهم و کاربردی برای فراگیری آموزش موشن گرافیک ساده و طراحی آسان موشن گرافیک، شناسایی مخاطبان یا بازار هدف و اهداف تولید یک محتوای ویدیویی می باشد. بهتر است قبل از شروع به طراحی موشن گرافیک، این موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید، محتوای بصری جذابی را خلق کرده و بیشترین میزان بازدهی را در کمترین زمان ممکن به دست آورید. یکی دیگر از روش های کاربردی و آسان در پروسه ی طراحی موشن گرافیک، قرار دادن خود در معرض بارش یا طوفان فکری و ایده های دیگران است. یک طراح حرفه ای، همواره در جلسات و نشست های مختلفی شرکت کرده و از تجربه و ایده های دیگران نیز، نهایت استفاده را می کند. فراگیری مهارت سناریو نویسی نیز، روشی ساده و کاربردی در زمینه ی طراحی موشن گرافیک به شمار می رود. 

آموزش موشن گرافیک

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت به زبان فارسی

امروزه عده ی زیادی از گرافیست ها و طراحان به فراگیری آموزش موشن گرافیک در زمینه های مختلف می پردازند. یکی از رشته های پر طرف دار در این حیطه، طراحی لوگو موشن می باشد. امروزه بسیاری از گرافیست ها به یادگیری آموزش طراحی لوگو موشن روی آورده اند. دلیل این امر نیز، وجود داشتن نرم افزارهای طراحی مختلف است که هر کدام، ویژگی ها و کاربردهای خاصی دارند. گرافیست ها و طراحان می توانند به کمک این نرم افزارها و ابزارها، لوگو موشن ها و یا به طور کلی موشن گرافیک های جذابی را طراحی و تولید کنند. یکی از ساده ترین روش های فراگیری آموزش موشن گرافیک ساده و جامع، یادگیری نحوه ی کار کردن با نرم افزارهایی مانند افتر افکت است. شما می توانید به راحتی این نرم افزار را از فضاهایی مانند گوگل دانلود کنید. بهتر است بدانید که هم افراد مبتدی و هم حرفه ای در زمینه ی طراحی موشن گرافیک، می توانند از نرم افزار افتر افکت استفاده کنند. 
همچنین قابلیت اشتراک گذاری محتواهای طراحی شده در افتر افکت در تمام شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد؛ شبکه هایی مانند: اینستاگرام، یوتیوب و.... لازم به ذکر است که بسیاری از افراد، امروزه برای فراگیری آموزش موشن گرافیک با گوشی نیز از این نرم افزار استفاده می کنند. ساخت موشن گرافیک در افتر افکت، شامل موارد زیر می شود:
1-    انجام تنظیمات مورد نظر در نوار منوی بالای صفحه
2-    استفاده از گزینه ی Timeline برای متحرک سازی تصاویر
3-    رفتن به منوی Composition برای ساخت و اضافه کردن فایل های صوتی یا آهنگ ها به محتوا
4-    کشیدن اشکال هندسی مختلف توسط ابزارهای موجود در نوار ابزار این نرم افزار
5-    استفاده کردن از گزینه ی Fill برای اعمال یا تغییر رنگ اشکال و....

آموزش موشن گرافیک ساده و زیبا

نمونه موشن گرافیک کوتاه

یکی از روش های کاربردی در زمینه ی فراگیری آموزش موشن گرافیک رایگان، توجه کردن به نمونه موشن گرافیک های طراحی شده در گذشته است. شما می توانید با بررسی چند نمونه موشن گرافیک کوتاه، ایده های زیادی را در ذهن خود ایجاد کرده و پرورش دهید. توجه به نمونه موشن گرافیک های موجود در فضاهای مختلف مانند سایت های طراحی گرافیکی، یکی از روش های مفید فراگیری آموزش موشن گرافیک آنلاین به شمار می آید. اگر شما نیز می خواهید که به فراگیری آموزش موشن گرافیک ساده اما جامع بپردازید، توصیه می کنیم که چند نمونه موشن گرافیک جهانی، کوتاه و حرفه ای را مورد بررسی قرار دهید. 
بهتر است حتما برای یادگیری آموزش ساخت موشن گرافیک حرفه ای، نمونه موشن گرافیک های جهانی و تأثیر گذار را بررسی کرده و از نقاط قوت آن ها، الگو برداری نمایید. این کار، باعث پرورش قوه ی خلاقیت شما شده و در زمینه ی سناریو نویسی برای طراحی موشن گرافیک نیز به شما کمک می کند. ما در زیر، اسامی چند نمونه از جذاب ترین موشن گرافیک های از پیش تولید شده را بیان کرده ایم:
1-    Anatomy of a Computer Virus
2-    Luibelle
3-    Bananas
4-    29 Ways to stay Creative
5-    Journey Alpha
6-    The ABC's of Architecture
7-    Skype for Business
8-    Bitcoin Explained
9-    Cinematics
10-    How to Bloody Mary و.... 

آموزش طراحی موشن گرافیک

منظور از موشن گرافیک خام چیست؟

امروزه بسیاری از طراحان به فراگیری آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی می پردازند. دلیل این امر نیز، اهمیت تبلیغات در افزایش بازدهی، فروش و رشد یک کسب و کار یا برند است. موشن گرافیک ها در قالب های مختلفی طراحی و ساخته شده و به کاربران عرضه می شوند. اهداف و مفهوم هر موشن گرافیک با موشن گرافیک دیگر متفاوت است؛ بنابراین در تولید هر نوع موشن گرافیک، سبک خاصی به کار می رود. بهتر است بدانید که امروزه فراگیری آموزش موشن گرافیک ساده و آسان، کار بسیار راحتی بوده و بیش از حد زمان بر و طولانی نیست. دلیل این امر نیز به وجود آمدن وب سایت های مختلف در زمینه ی آموزش جامع ساخت موشن گرافیک می باشد. همچنین شما می توانید برای طراحی و ساخت موشن گرافیک از موشن گرافیک های خام نیز استفاده کنید. این نوع موشن گرافیک ها، محتواهای از پیش طراحی شده ای هستند.
 این بدین معناست که قبلا، یک طراح زمانی را برای طراحی و ساخت این موشن گرافیک، صرف کرده است. همچنین فعالیت هایی مانند سناریو نویسی یا ایده پردازی نیز در موشن گرافیک های خام از پیش تعیین شده است. استفاده کردن از موشن گرافیک های خام تا حدودی، باعث صرفه جویی در هزینه ها و زمان می شود. اگر شما نیز می خواهید در مدت زمانی محدود، یک موشن گرافیک جذاب برای کسب و کار خودتان یا دیگران تولید کنید، بهتر است از موشن گرافیک های خام استفاده نمایید. استفاده کردن از قالب های آماده ی طراحی موشن گرافیک نیز، برای طراحی موشن گرافیک سریع و آسان توصیه می شود. لازم به ذکر است که شما می توانید از خود موشن گرافیک خام به عنوان محتوای نهایی خودتان استفاده نکنید؛ بلکه می توانید با مشاهده کردن آن، ایده ها و نکات مثبت این گونه محتواها را دریافت نمایید. 

نمونه موشن گرافیک ساده

همان طور که پیش تر نیز گفتیم در پروسه ی فراگیری صفر تا صد موشن گرافیک، مواردی مانند بررسی چند نمونه موشن گرافیک از پیش تولید شده، اهمیت بسیار زیادی دارد. مشاهده کردن این گونه موشن گرافیک ها، باعث می شود که یک طراح بتواند به ایده ها و نکات جالب و جذابی دست یابد. امروزه بسیاری از طراحان یا گرافیست ها در پروسه ی یادگیری آموزش موشن گرافیک پیشرفته نیز به بررسی نمونه موشن گرافیک های جذاب و جهانی می پردازند. توصیه می کنیم برای راحت تر پیمودن مسیر طراحی موشن گرافیک و فراگیری آموزش موشن گرافیک ساده و جامع، شما نیز به بررسی چند نمونه موشن گرافیک ساده ولی تأثیر گذار بپردازید. 

کلام پایانی

ما در این مقاله به بررسی آموزش موشن گرافیک ساده و جذاب پرداختیم. ملاحظه کردید که توجه کردن به چه اصولی، باعث جذابیت و تأثیر گذاری یک موشن گرافیک می شود. همچنین پی بردید که چگونه می توان هر چه بیشتر و بهتر، پروسه ی یادگیری موشن گرافیک را طی کرد. لازم به ذکر است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دوره هایی جامع به صورت آنلاین و آفلاین برای فراگیری آموزش موشن گرافیک اندروید نیز طراحی و تولید شده اند. شما می توانید از این گونه دوره ها، جهت یادگیری طراحی موشن گرافیک با گوشی، بهره ببرید. امیدواریم نکات و مطالب گفته شده در این مقاله، مورد استفاده و مورد پسند شما واقع شوند. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *