همه چیز درباره ی آموزش رپورتاژ نویسی
در این محتوا قصد داریم تا درباره ی آموزش رپورتاژ نویسی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید
پیشگفتار
آموزش رپورتاژ نویسی در واقع یک دغدغه مهم در بین کاربران دنیای وب است. زیرا با شکلی که تبلیغات، به خود گرفته (زدن انواع بنرهای رنگارنگ، پاپ آپ های موجود در سایت ها) برایمان خسته کننده شده اند. البته ما هم به مرور زمان سعی بر نادیده گرفت آن ها کردیم و دیگر انگار به هیچ یک از این نوع تبلیغات توجهی نمی کنیم. پس دیگر این شیوه از تبلیغات مثل قبل جذاب نیستند و تاثیری بر روی مخاطبان ندارند. حال با تمام این موارد باید شیوه ای نوین برای تبلیغات ارائه کرد که بدون هیچ گونه شکل تبلیغاتی قبل، بتوانیم تبلیغات خود را انجام دهیم.
بنابراین شیوه رپورتاژ نویسی مطرح می گردد؛ که شما با استفاده از این روش بتوانید در دنیای امروز به راحتی تبلیغ کنید. اما هر روشی اصول و ویژگی هایی دارد که حتما باید آموزش های لازم را بیاموزید. مهم ترین این موارد دانستن ویژگی های رپورتاژ آگهی حرفه ای و خوب است. پس خوشحال می شویم تا پایان این مسیر ما را همراهی نمایید تا صفر تا صد آموزش رپورتاژ نویسی را برای شما شرح دهیم.
مقدمه
• رپورتاژ آگهی چیست؟
• مزایای آموزش رپورتاژ نویسی چیست
• نحوه ی نوشتن رپورتاژ آگهی چه تاثیری در کسب و کارتان دارد؟
• اصول و مبنای رپورتاژ نویسی چیست؟
• آموزش گام به گام نوشتن یک رپورتاژ حرفه ای
• اصول مهم در موفقیت رپورتاژهای حرفه ای
• مثالی برای یک رپورتاژ نویسی خوب
• سخن پایانی
رپورتاژ آگهی چیست؟
اولین گام در آموزش رپورتاژ نویسی این است که با معنا و مفهوم رپورتاژ آشنا شوید. ابتدا به بررسی معنایی لغوی این کلمه می پردازیم. رپورتاژ از دو کلمه انگلیسی Editorial Advertisment تشکیل شده که مفهوم آن در واقع یک آگهی است که به صورت یک گزارش یا یک مقاله نوشته می شود. این شکل از تبلیغات خیلی حرفه ای بوده و در نگاه اول خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی شود. بنابراین یک روش مناسب برای تبلیغات اینترنتی محسوب می شود.
مزایای آموزش رپورتاژ نویسی چیست
دنیای امروز دنیای تبلیغات است و برای شروع هر کاری نیاز به تبلیغات دارید. بنابراین باید از مزایای آموزش رپورتاژ نویسی و همچنین موارد استفاده از رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی مطلع باشید. پس ما را همراهی کنید تا چند مزیت مهم آموزش رپورتاژ نویسی را برایتان بیان نماییم.
• هزینه تولید رپورتاژ آگهی مقرون به صرفه است و شما با خرید رپورتاژ آگهی هزینه ی کمتری نسبت به انواع دیگر تبلیغات دیگر پرداخت می نمایید.
• احتمال اینکه مطلب شما خوانده شود و مورد تایید مخاطبان قرار گیرد بسیار زیاد است.
• رپورتاژ آگهی به شناخته شدن برند شما بسیار کمک می کند.
• اگر رپورتاژ شما در سایت های پر بیننده وایرال شود تعداد مخاطبین بیشتری از کار شما دیدن می کنند.
• نقش رپورتاژ آگهی در رتبه Google بسیار مهم است شما می توانید با یک محتوای رپورتاژ آگهی خوب رتبه خود را در گوگل افزایش دهید.
نحوه ی نوشتن رپورتاژ آگهی چه تاثیری در کسب و کارتان دارد؟
در دنیای پر زرق و برق امروز هر کسی به دنبال پیشرفت کسب و کار خود است. بنابراین دست به دامن شیوه های تبلیغاتی مختلف می شود تا با استفاده از این روش ها بتواند نظر مخاطبین بیشتری را جذب کند. اما با توجه به هزینه های سرسام آور شیوه های تبلیغاتی و همچنین استقبال کم افراد از تبلیغات، جذب نمودن افراد کاری سخت و دشوار است. پس می توان گفت باید به دنبال یک روش کم هزینه و جذاب برای تبلیغات بود. این روش کم هزینه و جذاب نوشتن یک رپورتاژ آگهی حرفه ای طبق اصول سئو سایت است. بنابراین می توان گفت که این گونه تبلیغات که هم جنبه آموزشی دارند، هم در برند سازی به شما کمک می کند و هم کم هزینه تر از روش های تبلیغاتی دیگر است؛ برای هر کسب و کار لازم و ضروریست.
اصول و مبنای رپورتاژ نویسی چیست؟
شما در هرگونه تبلیغاتی باید اصول و قواعدی را رعایت نمایید. نوشتن رپورتاژ آگهی هم از این امر مستثنا نیست و برای نوشتن یک رپورتاژ حرفه ای حتما باید طبق اصولی پیش روید. این اصول شامل موارد زیر می باشند.
• هرگز اغراق و دروغ نگویید. زیرا اصل اول صداقت است که باعث جذب افراد می شود.
• یک بی طرفی کامل نسبت به محصولات خود و دیگران داشته باشید. همین امر باعث می شود افراد به شما اطمینان بیشتری کنند.
• انتخاب را به پای مخاطبتان بگذارید. شما باید در رپورتاژ اصولی انتخاب فقط کمک و مشاوره دهید و نشان دهید که با هدف کمک به مخاطب گام برداشته اید. در این صورت می توانید یک گام موثر در تبلیغات تان داشته باشید.
• به بیان مشکلات افراد بپردازید. شما در رپورتاژ آگهی خود در ابتدا به عنوان یک دوست یا یک مشاور به بیان مشکلات می پردازید و در آخر یک راهکار مناسب به افراد می دهید. این راهکار می تواند معرفی محصولات و برند خودتان باشد.
• هرگز نباید به صورت مستقیم در رپورتاژ آگهی خود محصول یا کالای خود را به عنوان یک راهکار معرفی کنید. بلکه باید یک پیشنهاد برای رهایی از مشکل باشد.
شما با در نظر گرفتن تمامی این اصول و موارد می توانید یک رپورتاژ آگهی حرفه ای و اصولی بنویسید.
آموزش گام به گام نوشتن یک رپورتاژ حرفه ای
برای رپورتاژ نویسی بیایید یک آموزش گام به گام داشته باشیم.
• گام اول: بررسی پرسونا داشته باشید. پرسونا در روانشناسی کسب و کار به معنایی شناخت از ویژگی های شخصیتی مشتریان است. یعنی اینکه نسبت به مشتری های و شخصیتشان آگاهی کامل را داشته باشید و بدانید چه طیفی از افراد مطلب می نویسید.
• گام دوم: محل نشر رپورتاژ آگهی خود را بررسی نمایید. یعنی اینکه برای بازدید و جذب بیشتر افراد از سایت های پر بازدید استفاده کنید.
• گام سوم: یک تیتر و متن جذاب و هیجان انگیز بنویسید.
• گام چهارم: یک چکیده خوب از مطلب بنویسید و افراد را به خواندن مقاله ترغیب نمایید.
• گام پنجم: با یک بیان جذاب افراد را به سایت موردنظر خودتان علاقمند کنید.
• گام آخر: از تمامی فرمت های مختلف مثل نقل قول ها، تصاویر و اینفوگرافیک در رپورتاژ آگهی خود استفاده نمایید.
اصول مهم در موفقیت رپورتاژهای حرفه ای
این روزها افزایش تبلیغات باعث شده است که افراد نسبت به هرگونه تبلیغاتی حس خوبی از خود نشان ندهند و مایل به گوش کردن مطالب شما نباشند. خب در این صورت چه کاری باید انجام داد؟ شما نحوه تهیه رپورتاژ آگهی خوب را بدانید. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید تبلیغات خود را در قالب یک مشاوره ی خوب ارائه دهید. یعنی اینکه شما باید از وجه تبلیغاتی خود کم کنید و بیشتر شکل یک راهنمای دلسوز را به خود بگیرد. چون هر چقدر میزان تبلیغاتی بودن رپورتاژ شما کمتر باشد؛ موفقیت شما بیشتر است. البته باید گفت شما خیلی زیرکانه می توانید در قالب یک مشاور و راهنمایی خوب یک تبلیغات مناسب و حرفه ای انجام دهید.
مثالی برای یک رپورتاژ نویسی خوب
برای اینکه بتوانید در رپورتاژ نویسی موفقیت چشم گیری کسب نمایید؛ برایتان یک مثال جذاب می زنیم. به طور مثال شما یک رپورتاژ آموزشی برای آرام کردن فرزندان پر جنب و جوش در خانه تولید می کنید و 7 راز آرام کردن فرزندان را به مادرنشان می آموزید. بنابراین مادرانی که قصد آرام کردن کودکانشان را دارند؛ از این رپورتاژ شما استقبال می کنند. شما کافیست یک راهنمایی اینفوگرافیک یا همان راهنمایی تصویری طراحی نمایید و داخل رپورتاژ خود قرار دهید. مادران می توانند این راهنمایی تصویری را ذخیره کنند و هرگاه فرزندانشان شیطنت کردند از راه کارهای آن استفاده نمایید. شما خیلی راحت و بدون هیچ دردسری می توانید تبلیغات خود را در گوشه ای از تصویری که انتخاب کرده اید جاگذاری نمایید. پس خیلی راحت توانستید یک رپورتاژ نویسی حرفه ای داشته باشید.
سخن پایانی
در این مقاله تلاش کردیم تمامی موارد آموزشی درباره رپورتاژ آگهی را به صورت کامل برایتان بیان کنیم. افراد علاقمند به کار رپورتاژ نویسی، می توانند پس از یادگیری تمامی مراحل آموزشی رپورتاژ و سئو سایت، به بخش استخدام غیر حضوری وب سایت ما مراجعه نمایید. جهت استخدام غیر حضوری هم می توانند فرم استخدام را تکمیل نمایید. وی سایت اتک این افتخار را دارد که شما را به عنوان نویسنده رپورتاژ آگهی به شرکت معتبر تولید محتوای رپورتاژ آگهی معرفی نماید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید