معرفی نمونه استاپ موشن حرفه ای و معروف

معرفی نمونه استاپ موشن حرفه ای و معروف

اگر می خواهید که یک نمونه استاپ موشن حرفه ای را خلق کرده و انواع استاپ موشن را بسازید، بهتر است با مراحل طراحی یک استاپ موشن حرفه ای آشنا شوید.

نمونه استاپ موشن حرفه ای؛ مقدمه

نمونه استاپ موشن حرفه ای، چیزی است که به طراحان و گرافیست ها برای طراحی و تولید محتوا به این روش، یاری می رساند. اگر شما نیز به کار طراحی و به طور کلی طراحی گرافیکی، موشن گرافی و ساخت انیمیشن های استاپ موشن علاقه مند هستید، بهتر است به بررسی نمونه استاپ موشن حرفه ای در سایت های مختلف بپردازید. لازم به ذکر است که استاپ موشن، یکی از زیر مجموعه های موشن گرافیک است. می توان در پاسخ به این سؤال که منظور از موشن گرافی چیست نیز، این گونه پاسخ داد: موشن گرافیک به معنای به حرکت درآوردن یا متحرک ساختن تصاویر یا طرح های گرافیکی و نقاشی ها و ترکیب کردن این تصاویر با موسیقی و متون مختلف می باشد. 
ما در این مقاله به بررسی چند نمونه استاپ موشن حرفه ای و همچنین عناوین زیر می پردازیم:


1-    تعریف استاپ موشن
2-    حرفه ای ترین نمونه استاپ موشن جهان
3-    مراحل تهیه ی یک استاپ موشن حرفه ای
4-    ساخت استاپ موشن تبلیغاتی
5-    کلام آخر 

تعریف استاپ موشن

استاپ موشن، یکی از شاخه ها یا زیر مجموعه های موشن گرافیک است. امروزه تولید محتوا به کمک استاپ موشن، بسیار رواج یافته است. این امر به خصوص در زمینه ی تولید انیمیشن ها به چشم می خورد. می توان گفت که به طور کلی استاپ موشن، یک تکنیک عکس برداری یا فیلم برداری است که در آن از موقعیت های متوالی و متفاوت یک تصویر یا شیء، عکس هایی گرفته می شوند و سپس این عکس ها، پشت سر یکدیگر قرار می گیرند تا این گونه به نظر برسد که آن شیء در حال حرکت کردن است. اگر می خواهید که بر صفر تا صد موشن گرافیک مسلط باشید، بهتر است به فراگیری آموزش استاپ موشن نیز بپردازید. 
لازم به ذکر است که در ساخت انیمیشن های استاپ موشن به جای استفاده کردن از نقاشی از مدل های واقعی و عروسک ها استفاده می شود. بهتر است بدانید که هنر استاپ موشن، هنری نوپا نیست؛ بلکه بسیار قدیمی می باشد. عده ای می گوید که قدمت ای هنر به اندازه ی قدمت صنعت سینما است. هنر استاپ موشن، اولین بار در فیلم  Humpty Dumpty Circus در سال 1897 مورد استفاده واقع شد. فراموش نکنید که با این که عده ای استاپ موشن را زیر مجموعه ای از موشن گرافیک می دانند، ولی این رشته ها با یکدیگر یکسان نبوده و تفاوت هایی دارند که ما در این قسمت، قصد شرح دادن این تفاوت ها را نداریم. 

معرفی نمونه استاپ موشن معروف

حرفه ای ترین نمونه استاپ موشن جهان

برای این که بتوانید به فراگیری آموزش استاپ موشن حرفه ای بپردازید، بهتر است چند نمونه استاپ موشن حرفه ای جهانی را مورد بررسی قرار دهید. بررسی کردن این نمونه استاپ موشن های حرفه ای، باعث می شود که قدرت خلاقیت شما پرورش یابد و شما بتوانید، استاپ موشن های خلاقانه را خلق کنید. لازم به ذکر است که طراحی موشن گرافیک حرفه ای یا استاپ موشن حرفه ای، نیازمند سپری کردن دوره های آنلاین و آفلاین مختلف و همچنین تسلط داشتن بر چند نرم افزار طراحی گرافیکی می باشد. ما در این قسمت از مقاله، قصد داریم که چند نمونه استاپ موشن حرفه ای جهانی را مورد بررسی قرار دهیم:
1- King Kong: کینگ کنگ را می توان جزو قدیمی ترین یا پدر بزرگ انیمیشن های استاپ موشن جهانی به حساب آورد. این استاپ موشن با اجرای زنده ی بازیگرانش، ادغام شده است که باعث باور پذیری بیشتر شخصیت های داستان انیمیشن شده و پیوندی واقعی را با مخاطبان و تماشاگران انیمیشن برقرار می کند. 
2- Chicken Run: این فیلم به عنوان پر فروش ترین انیمیشن استاپ موشن در تمام دوره ها شناخته شده است. فروش دلاری و بسیار زیاد این فیلم، توجه همگان را برمی انگیزد. لازم به ذکر است که سازنده ی این استاپ موشن به جزئیات توجه زیادی کرده و همچنین داستان نویسی ماهرانه ی این انیمیشن، آن را به یک اثر هنری بی نظیر تبدیل کرده است. 
3- Coraline: این انیمیشن استاپ موشن، بسیار ترسناک می باشد. طراحان و گرافیست های این انیمیشن با ادغام استاپ موشن و جلوه های صوتی مختلف و ترسناک، حسی از واقعیت ماورایی را انتقال می دهند. این انیمیشن از کتاب نیل گیمن که نویسنده ی افسانه ای فانتزی است، اقتباس شده است. 

معرفی نمونه استاپ موشن حرفه ای و معروف

مراحل تهیه ی یک استاپ موشن حرفه ای

اگر می خواهید که یک نمونه استاپ موشن حرفه ای را خلق کرده و انواع استاپ موشن را بسازید، بهتر است ابتدا با مراحل ساخت یا طراحی یک استاپ موشن حرفه ای، آشنا شوید. بهتر است بدانید که مدت زمان یادگیری موشن گرافیک، لوگو موشن، استاپ موشن و... در همه ی افراد ثابت نمی باشد. لازم به ذکر است که قبل از طی کردن مراحل ساخت استاپ موشن حرفه ای، باید ابزارهایی را نیز تهیه نمایید. ابزارهایی مانند دوربین، نرم افزارهای ویرایش یا ادیت، اشیا یا مواد لازم و مربوط به پروسه ی ساخت استاپ موشن و.... برای ساخت استاپ موشن حرفه ای، لازم است که مراحل زیر را دنبال کنید:
1-    انجام دادن تنظیمات لازم: برای ساخت استاپ موشن در اولین مرحله باید محل قرارگیری دوربینتان را تعیین کنید. مطمئن شوید که دوربینتان تمام پس زمینه یا کادر استاپ موشن را پوشش دهد. بهتر است اجازه ندهید که موارد اضافه یا در حاشیه، وارد کادر دوربینتان شوند. 
2-    تنظیم کردن میزان روشنایی: بهتر است فیلم برداری استاپ موشنتان را در نور طبیعی انجام ندهید؛ زیرا خورشید باعث به وجود آمدن سایه بر روی تصاویرتان می شود. 
3-    تنظیم ثبات دوربین: بهتر است دوربین در طی فرایند ساخت یک استاپ موشن، ثابت مانده و حرکت نکند. برای این کار، شما می توانید تایمری را برای شاتر از راه دور تنظیم کنید تا مجبور نباشید به دوربین دست بزنید و آن را حرکت دهید. 
4-    مشخص کردن تعداد فریم ها: معمولاً هر 12 فریم یا عکس، معادل با یک ثانیه از زمان ویدیو می باشد. لازم به ذکر است که هر چه تعداد فریم ها بیشتر باشد، کیفیت توالی تصاویر بیشتر و بهتر خواهد شد. 
5-    ویرایش کردن: مرحله ی آخر به ویرایش محتوای ویدیویی و اضافه کردن فایل های صوتی به کمک نرم افزارها، اختصاص می یابد.  

ساخت استاپ موشن تبلیغاتی

امروزه یکی از پر طرف دار ترین انواع استاپ موشن، استاپ موشن تبلیغاتی می باشد. درآمد طراحی استاپ موشن تبلیغاتی نیز بسیار مطلوب بوده و باعث افزایش میزان استفاده از استاپ موشن در زمینه ی تبلیغات و بازاریابی شده است. امروزه بسیاری از مؤسسات و شرکت های بزرگ برای برندسازی و انجام امور تبلیغاتی خود استاپ موشن تبلیغاتی سفارش می دهند. شما نیز می توانید از طریق ساخت استاپ موشن و همچنین ساخت لوگوهای متحرک به کمک نرم افزار ساخت لوگو موشن، توجه برندها و کسب و کارهای مختلف را به کار خود جلب کنید. سپس از این طریق، درآمد خوبی را نیز کسب کنید.
 امروزه نرم افزارهای ساخت استاپ موشن زیادی به وجود آمده اند. این موضوع کار طراحان گرافیکی را آسان تر کرده است. همچنین سرعت و تعداد تولید طراحی های گرافیکی را نیز افزایش داده اند. ساخت استاپ موشن تبلیغاتی برای یک برند، باعث می شود که آن برند بتواند به شیوه ای بهتر و راحت تر به رقابت کردن با رقبای خود بپردازد. شما می توانید برای انجام پروژه های تبلیغاتی به روش استاپ موشن از نرم افزارهایی مانند:  Adobe Premiere Pro، Vimeo یا Adobe Photoshop استفاده کنید. 

کلام آخر

ما در این مقاله چند نمونه استاپ موشن حرفه ای را مورد بررسی قرار دادیم. دیدید که امروزه، استفاده کردن از استاپ موشن برای تولید محتوا چه قدر محبوبیت داشته و رایج است. شما نیز می توانید با تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی و انتخاب ابزار کار مناسب مانند لپ تاپ مناسب موشن گرافیک، موشن گرافیک یا استاپ موشن و به طور کلی طرح های گرافیکی حرفه ای و جذابی را خلق نمایید. امیدواریم مطالب و نکات گفته شده در این مقاله، برایتان مفید و کاربردی بوده باشند. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *