معرفی اصول سئو بین المللی
با بهره گیری از اصول سئو بین المللی نیز می توان بدون هیچ محدودیتی در موقعیت های جغرافیایی مختلف، مشتری جذب کرد.
سئو بین المللی (International SEO) چیست و چطور می توان وب سایت خود را برای کشورهای دیگر بهینه سازی کرد؟ بسیاری از افراد می خواهند که کسب و کارشان در سطح جهانی شناخته شود و از کشورهای دیگر نیز مخاطب جذب کنند. همچنین اگر می خواهید وب سایت شما مشتریان جهانی داشته باشد لازم است در دوره های آموزش سئو انگلیسی شرکت کنید و محتواهای خود را به زیان کشور مورد نظر تولید کنید. سئو بین المللی نوعی بهینه سازی است که موتورهای جستجو با استفاده از آن، کشور مورد هدف شما را شناسایی می کند. همانطور که می دانید سئو انواع مختلفی دارد که برای استفاده از هر کدام باید نکاتی را رعایت کرد. علاوه بر وب سایت ها امروزه شبکه های اجتماعی نیز بستر مناسبی برای انتقال محتوا به مخاطبان در سطح بین الملل را فراهم کرده اند.
مقدمه
هدف پیروی از اصول سئو بین المللی جذب مخاطب از مکان های جغرافیایی مختلف است که به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا در حوزه صادرات در جهان نیز موفق عمل کنند. با استفاده از افزونه های سئو و همچنین تولید محتوای یونیک به زبان کشور مورد هدف می توان شانس موفقیت در بازاریابی جهانی را به طرز چشمگیری بالا برد. استفاده از زبان انگلیسی برای تولید محتوا به عنوان یک زبان شناخته شده در سطح جهان نیز می تواند موثر واقع شود. در این صورت می توانید خدمات وب سایت خود و حوزه فعالیت خود را بهتر به افراد مختلف معرفی کنید. چند سالی می شود که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی چه در حوزه داخلی و چه خارجی با هر نوع فعالیتی به شدت با یکدیگر در رقابت هستند. اصول سئو کلید پیروزی در این رقابت ها می باشد. در این مقاله خواهید خواند:
- سئو بین المللی و چگونگی بهینه سازی سایت برای سایر کشورها
- نکات مهمی که برای بکارگیری از سئو بین المللی باید به آنها توجه کرد
- سئو بین المللی چطور انجام می شود؟
- تفاوت سئوی محلی و سئو بین المللی چیست؟
سئو بین المللی و چگونگی بهینه سازی سایت برای سایر کشورها
پیش از اینکه کسب و کار خود را در سطح جهانی گسترش دهید، لازم است با یک کارشناس سئو وب سایت کاربلد و حرفه ای مشورت کنید و در صورت لازم تمام امور سئو سایت خود را به او بسپارید. هنگامی که یک شخص در موتور جستجوی گوگل به دنبال مطلب و یا کالایی می گردد، یک صفحه ای از نتایج جستجو برای او باز می شود. نتایج نمایش داده شده براساس موقعیت جغرافیایی و رتبه وب سایت ها هستند. پس برای اینکه وب سایت شما در صفحه نتایج جستجوی کاربران در خارج از کشور نمایش داده شود، باید اصول سئو بین المللی را به درستی بر روی وب سایت خود پیاده سازی و اجرا کنید. به طور کلی هدف از بکارگیری قوانین سئو بین المللی افزایش بازدید و در نتیجه درآمد بیشتر است. فراموش نکنید که در نهایت اغلب مشتریان شما از داخل کشور هستند. پس نباید سئوی محلی را کم اهمیت جلوه داد.
نکات مهمی که برای بکارگیری از سئو بین المللی باید به آنها توجه کرد
به طور کلی اولین گام برای هدف گذاری سئو بین المللی انتخاب کشورها و مناطقی است که می خواهید فعالیت خود را به آنها معرفی کنید. سپس باید یک دامنه مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید. بسیاری از افراد گمان می کنند که تنها تولید محتوا به زبان دیگر صفحات وب سایت را در سطح جهانی معرفی می کند. در حالی که چنین چیزی درست نیست. انتخاب دامنه مناسب در رساندن شما به موفقیت تاثیر زیادی دارد. برای معرفی وب سایت به سایر کشورها لازم است تغییراتی در بخش فنی و دامنه وب سایت نیز انجام شود. همچنین لازم است بدانید که هر کشوری دامنه مخصوص به خود را دارد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد لینک سازی بین المللی است. پیشتر گفتیم که بک لینک سئو چیست و چه تاثیری بر رتبه بندی سایت دارد. تولید محتوای با کیفیت و حتی لینک دهی به وب سایت های معتبر به سایت شما ارزش و اعتبار می بخشد.
هدف گذاری برای سئو بین المللی بسیار مهم است؛ چرا که امروزه رقابت شدیدی در میان وب سایت های فروشگاهی وجود دارد. به همین خاطر داشتن یک وب سایت چند زبانه می تواند احتمال موفقیت شما را چندین برابر کند. ساختار URL وب سایت نیز برای سایت های بین المللی اهمیت زیادی دارد. استفاده از دامنه ای با سطح بالا کد کشور، زیر دامنه، زیر شاخه یا زیر پوشه از عوامل موثر دیگر در سئو بین المللی می باشند. توجه داشته باشید که شناخت نیاز مخاطبان برای تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. به خصوص که شما قرار است محتوای خود را برای افرادی تولید کنید که ساکن کشور دیگری هستند.
سئو بین المللی چطور انجام می شود؟
علاوه بر موتورهای جستجوی شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو نیز نتایج را مطابق با موقعیت مکانی و زبان نوشته به کاربران نمایش می دهند. استفاده از قوانین سئو بین المللی سبب می شود تا موتورهای جستجو مطالب و محصولات متناسب با نیاز کاربران را در سایر کشورها نیز نمایش دهد. هدف گذاری برای سئو بین المللی زمانی توصیه می شود که صاحب کسب و کار به جذب مشتری از کشورهای دیگر اطمینان دارد. همچنین توجه به زبان، فرهنگ، موقعیت مکانی و... با توجه به سطح نیاز کاربران اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، اگر تعداد قابل توجهی از مشتریان یک وب سایت ساکن کشورهای اطراف خلیج فارس باشند، توصیه می شود که بهینه سازی آن وب سایت در زبان عربی باشد. نکته بسیار مهمی که باید در سئو بین المللی به آن توجه کنید، عدم استفاده از ترجمه های ماشینی است. استفاده از اصول سئو و ترجمه درست در تولید محتوا به وب سایت شما اعتبار می بخشد.
تفاوت سئوی محلی و سئو بین المللی چیست؟
شباهت سئو سایت در مقیاس محلی و بین المللی در رعایت اصول سئو موبایل و سئو صفحه اول است. بکارگیری از سئو موبایل و صفحه اول برای تمام سایت ها چه در مقیاس محلی و چه بین المللی لازم است. لازم است بدانید که استفاده از سئو بین المللی در برخی شرایط ممکن است نتیجه معکوس به همراه داشته باشد. کاربرانی که در صفحات بین المللی قرار می گیرند انتظار کسب و کار بزرگتری را دارند. زمانی که متوجه می شوند شما در سطح یک منطقه جغرافیایی کوچک فعالیت می کنید، رضایت نخواهند داشت. بنابراین، اولین و مهمترین تفاوت سئوی محلی و سئو بین المللی همین مقیاس جغرافیایی است. سئو بین المللی مناطق جغرافیایی زیادی را در بر می گیرد. در حالی که سئوی محلی دقیقاً برعکس آن است. از دیگر تفاوت های این دو نوع سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• نوع محتوا: تعداد محتوای تولید شده در وب سایت های بین المللی باید بیشتر از وب سایت های دیگر باشد. در وب سایت های چندزبانه نیز محتواها باید به دو یا چند زبان مختلف تولید شوند تا مورد توجه موتورهای جستجو و کاربران قرار بگیرند.
• هزینه: برای قرار گرفتن در صفحات بین المللی لازم است اصول سئو بین المللی را به درستی بر روی وب سایت پیاده سازی و اجرا کرد. از طرفی قرار گرفتن در صفحات بین المللی و مقیاس گسترده تلاش و هزینه زیادی می طلبد. به عبارتی دیگر، قرار گرفتن در صفحات داخلی و مکان های جغرافیایی کوچک هزینه کمتری نسبت به قرار گرفتن در صفحات بین المللی دارد.
• رقابت: لازم به ذکر است که رقابت برای کلمات کلیدی و جذب مشتری در مقیاس جهانی شدیدتر است. بدیهی است که رقابت در سطح محلی ساده تر از سطح بین المللی است.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید