برنامه ریز محتوای اینستاگرام چیست+ معرفی ابزارها
برنامه ریز محتوای اینستاگرام با مخاطب شناسی، تقویم محتوایی پیج کسب و کار اینستاگرامی را با هدف تولید و انتشار انواع محتوا، تهیه می کند.
مقدمه
برنامه ریز محتوای اینستاگرام به صورت حرفه ای، اقدام به تهیه تقویم محتوایی می کند. تقویم محتوایی زمان تولید انواع محتوای متنی، تصویری، ویدیوی و صوتی و انتشار آن در فضای مجازی را مشخص می کند. در تقویم محتوایی بایستی کیفیت محتوا هم ذکر شود. جهت آشنایی با "برنامه ریز محتوای اینستاگرام" می توانید با ما در ادامه مقاله همراه باشید. در این مقاله، حول موضوعات زیر صحبت شده است:
- توضیحاتی درمورد برنامه ریز تولید محتوا
- اهمیت برنامه ریزی محتوا برای اینستاگرام
- معرفی ابزارهای برنامه ریزی محتوا
- نکات مهم در برنامه ریزی محتوا برای اینستاگرام
- مزایای داشتن مدیر اینستاگرام
توضیحاتی درمورد برنامه ریز تولید محتوا
برنامه ریز محتوای اینستاگرام، بخش مهم بازاریابی کسب و کارهای آنلاین را برعهده دارد. برنامه ریز با تهیه تقویم محتوایی، زمان تهیه و انتشار انواع محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی را مشخص می کند. برنامه ریز تولید محتوا به فرآیند تولید محتوا، تسریع می بخشد. علاوه بر افزایش سرعت فرآیند تولید محتوا، کیفیت محتواها هم افزایش می یابد. تقویم محتوایی به صورت یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله، تهیه می شود. برای تهیه تقویم محتوایی بایستی از یک برنامه ریز، کمک بگیرید. هر کسب و کاری برای پیشرفت به تقویم محتوایی نیاز دارد. تهیه و انتشار پست، استوری و ریلز در ساعت های مشخص باعث جلب توجه مخاطبان می شود.
عمل کردن به توصیه های برنامه ریز تولید محتوا به مرور باعث پیشرفت کسب و کار می شود. بهترین نوع تقویم محتوایی، سه ماهه یا فصلی می باشد. بایستی برای هر فصل، یک تقویم محتوایی ماهانه، داشته باشید. برنامه ریز تولید محتوا با در نظر گرفتن زمینه کاری اکانت هر کسب و کاری و با بررسی پارامترهای مرتبط، اقدام به تهیه تقویم محتوایی می کند. برای رونق کسب و کارهای آنلاین (به خصوص اینستاگرام) بهتر از تقویم محتوایی استفاده کنید.
اهمیت برنامه ریزی محتوا برای اینستاگرام
برنامه ریزی تقویم محتوایی توسط برنامه ریز محتوای اینستاگرام تهیه می شود. برای تهیه تقویم محتوایی، بایستی موضوع تولید محتوای متنی، تصویری یا صوتی، کاملا مشخص باشد. الگوریتم جدید اینستاگرام نسبت به گذشته، تغییرات زیادی داشته است. رعایت اصول استراتژی تولید محتوا در تهیه پست، استوری و ریلز، اهمیت بالایی دارد. برنامه ریزی محتوا، تولیدکنندگان محتوا را ملزم به تولید محتوای با کیفیت و کاربردی می کند. به عبارتی، تولیدکننده محتوا باید محتوای با کیفیتی را تهیه کند. مطابق برنامه ریزی محتوا برای اینستاگرام پیش بروید! گاها، صاحبان کسب و کار، تنبلی می کنند و از تولید محتوا مطابق تقویم محتوایی، شانه خالی می کنند. در این صورت، متاسفانه دیگر قادر به جبران عقب ماندگی ها نیستند و عملا، تقویم محتوایی کاربردی ندارد.
پیش از آن که برنامه ریز محتوای اینستاگرام، اقدام به شروع فعالیت کند بایستی پرسونای مخاطب را مطالعه کند.
سلایق، علایق و خواست های مخاطبان پیج های اینستاگرامی حائز اهمیت می باشد. یکی از وظایف آژانس تولید محتوای اینستاگرام، تهیه تقویم محتوایی است. اهمیت برنامه ریزی محتوا برای اینستاگرام در رونق کسب و کار، افزایش فروش، جذب رضایت مخاطبان، جذب فالوورهای جدید، کسب رضایت مشتری و معروفیت بیشتر برند، می باشد.
معرفی ابزارهای برنامه ریزی محتوا
تعداد ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام، محدود به یک یا دو مورد نیست! بهترین ابزار برنامه ریزی محتوای اینستاگرام شامل قالب HubSpots برای اکسل، ابزار تقویم محتوایی لوملی (Loomly)، ابزار ترلو (Trello)، ابزار SproutSocial و ابزار Agorapulse می شود. خوشبختانه در ایران، دسترسی به نسخه اپن سورس، فوق العاده راحت می باشد. در کشورهای خارجی برای دسترسی به این برنامه ها بایستی مبالغ هنگفتی را پرداخت شود ولی در ایران، دانلود و نصب این برنامه ها، رایگان می باشد. تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام در گرو استفاده درست از ابزارهای تولید محتوا می باشد. برای دانلود هر کدام از ابزارهای معرفی شده، می توانید به وب سایت های فارسی اقدام نمایید.
ابزارهای برنامه ریزی محتوا، قابلیت های زیادی دارند و می توانند تمام نیازهای برنامه ریز را پاسخ دهند. هر کدام از این برنامه ها، قابلیت های متفاوتی دارند. از این رو، برنامه ریز محتوای اینستاگرام بسته به نیاز و خواست خود، برنامه ای را انتخاب می کند. تمام ابزارهای برنامه ریزی محتوا اعم از قالب HubSpots برای اکسل، ابزار تقویم محتوایی لوملی (Loomly)، ابزار ترلو (Trello)، ابزار SproutSocial و ابزار Agorapulse، امکان ساخت تقویم محتوایی را برای برنامه ریز محتوایی، فراهم کرده اند.
نکات مهم در برنامه ریزی محتوا برای اینستاگرام
1- بهترین ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام بایستی در ساخت صفحه هویت بصری، کمک کننده باشند. ساخت صفحه شخصی اهمیت بالایی دارد که به کمک تقویم محتوایی، امکان پذیر می باشد.
2- یکی از نکات مهم در برنامه ریزی محتوا برای Instagram، شناخت مخاطب/مخاطبان می باشد. شما بایستی سلایق و علایق مخاطبان خود را بشناسید تا بتوانید تقویم محتوایی تشکیل دهید.
3- فید اینستاگرام هر کسب و کاری بایستی از سه هفته قبل، انتخاب و جمع آوری گردد.
4- یکی از انواع محتواهایی که برای اینستاگرام تولید می شود، محتوای متنی است. کپشن نویسی و هشتگ گذاری از مهم ترین محتوای متنی اینستاگرام به حساب می آیند.
5- بهترین زمان انتشار پست، ریلز و استوری بر اساس فعالیت فالوورها، محاسبه و تعیین می شود.
6- پس از برنامه ریزی محتوایی برای تولید محتوا، بایستی تیم تولیدکننده محتوا با یکدیگر به صورت منسجم، همکاری کنند. تولیدکنندگان محتوا بایستی در یک مکان با هم فعالیت کنند تا بتوانند محتوای با کیفیت را طبق تقویم، تولید و منتشر کنند.
7- با استفاده از تقویم محتوایی می توانید از ترندهای روز، جلو بزنید.
8- برنامه ریزی محتوا برای اینستاگرام شامل پست، ریلز و استوری می شود.
مزایای داشتن مدیر اینستاگرام
اصلی ترین وظیفه مدیر اینستاگرام یا ادمین اینستاگرام، طراحی تقویم محتوایی می باشد. مدیر اینستاگرام با برنامه ریزی محتوای اینستاگرام، تقویم محتوایی پیج اینستاگرامی را تهیه می کند و به صاحب کسب و کار می دهد. پس از تایید تقویم محتوایی، نوبت به اجرای آن، می رسد. اجرای تقویم محتوایی توسط ادمین پیج یا صاحب کسب و کار صورت می گیرد ولی در کل، تولید و انتشار محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی توسط مدیر اینستاگرام رصد می شود. پیج هایی که مجهز به مدیر یا ادمین هستند، چند قدم جلوتر از سایر پیج ها می باشند. موفقیت این نوع پیج ها، مشهور می باشد، فقط کافی است وارد پیجی شوید که ادمین دارد، از نظم و ترتیب موجود، متوجه آن خواهید شد.
برنامه ریزی محتوایی اینستاگرام توسط ادمین یا مدیر اینستاگرام اجرا می شود. درآمد مدیر اینستاگرام از راه رسیدگی به اجرای تقویم محتوایی، به دست می آید. به عبارتی، اگر مدیر یا ادمین در کار خود، کوتاهی کند، پیج پیشرفت نخواهد کرد. رونق کسب و کار، افزایش فروش، شناخته شدن برند، جذب مخاطب، جذب فالوور جدید، جلب نظر مخاطب، جلب رضایت مشتری و بیشتر دیده شدن پیج، در گرو انجام وظیفه مدیر می باشد.
کلام آخر
در این مقاله، راجعبه برنامه ریز محتوای اینستاگرام، صحبت شد. رعایت این نکات در تولید محتوا و تقویم محتوایی، حائز اهمیت است. یادگیری همین نکات در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا و تقویم اجرایی، آموزش می دهد. رعایت همین نکات مختصر، باعث بیشتر دیده شدن پست ها و استوری های شما می شود و به همین ترتیب، به اهداف کاری خود (رضایت مشتریان و مخاطب فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار و فروش بیشتر) می رسید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید