آشنایی با اصول تولید محتوای اینستاگرام
تولید محتوای اینستاگرام راهی برای جذب مطلوب مخاطبین هدف است. در صورت ایجاد تولید محتوای اصولی روند کار بسیار عالی پیش خواهد رفت.
تولید محتوای اینستاگرام باید با بینش و درایت کافی انجام شود. به دلیل اینکه این پلتفرم با بیش از 800 میلیون نفر دنبال کننده، به یکی از (بسترهای ضروری برای تجارت، بازاریابی محصولات و دستیابی به مخاطبان درگیر) تبدیل شده است. در این عصر تغییر رسانه های اجتماعی، ما راحت تر خسته می شویم و می خواهیم اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن هضم کنیم. بنابراین، کار مدیر رسانه های اجتماعی با هر بروز رسانی و روند جدید سخت تر می شود.
به همین دلیل است که ما راهنمای نهایی تولید محتوای اینستاگرام را برای کسب و کار شما گردآوری کرده ایم. مهمتر از آن، پاسخ خواهیم داد که چگونه می توان به رشد و افزایش فروش کمک کرد! همه یک پست خوش ساخت را دوست دارند، اما هدف پشت آن چیست؟ اگر تیم بازاریابی شما ساعت ها را صرف ایجاد محتوای اینستاگرامی می کند و تعداد زیادی لایک می گیرد اما هیچ تبدیلی ایجاد نمی شود، ممکن است (ارزش وقت و منابع) آنها را نداشته باشد.
هنگام شروع تولید محتوای اینستاگرام، به این فکر کنید که نتایج ایده آل کسب و کار از عکس ها، ویدیوها، استوری ها و تبلیغاتی که می خواهید پست کنید چه خواهد بود. اغلب مردم ایده های جالبی برای محتوای اینستاگرام دارند، اما تلاش می کنند دلیلی برای آن ها اعمال کنند. آن ها به این ایده وابسته می شوند و در نهایت با آن پیش می روند. بنابراین روشی که مناسب تر است در مورد این فرآیند انجام دهیم این است که به جای اینکه با (چه چیزی) شروع کنیم، با (چرا) جلو برویم. بطور مثال بگوییم: چرا از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنند؟ پاسخ این خواهد بود:
• برای دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر
• برای رشد آگاهی از برند
• برای فروش بیشتر
بنابراین، چه محتوایی باید پست شود؟
• عکس ها/داستان ها/فیلم ها از فرآیند ایجاد محصول (برای به اشتراک گذاشتن بینشی از پشت صحنه کسب و کار)
• عکس هایی از محصولات نهایی
• عکس/ داستان پیشنهادات روزانه
• محتوای تولید شده توسط کاربران از مشتریان
لیست عناوین
1- منظور از تولید محتوا چیست؟
2- اهداف تولید محتوا برای اینستاگرام
3- اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام
4- نقش هویت بصری در موفقیت اینستاگرام
منظور از تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا سیستم و فرآیندی است که برای ایجاد اطلاعات فرم بصری یا متنی استفاده می کنید. به عنوان مثال، شما تصمیم می گیرید که اطلاعات خود را به چه طریق بارگذاری کنید. فرآیند تولید محتوا شامل اطلاعاتی می باشد که قرار است مردم درباره ی آن دانش جدیدی را درک کنند و پیش بگیرند. قبل از اینکه به فرآیند تولید محتوا بروید، باید مشخص کنید که قصد دارید چه نوع محتوایی را منتشر کنید. نمی توانید وارد بازاریابی محتوا شوید مگر آنکه بدانید تولید محتوا چیست و چگونه باعث رشد می شود.
ایجاد محتوای حرفه ای به برند شما کمک می کند تا مخاطبان خود را پیدا کرده و از کسب و کار آنلاین شما سود کامل کسب کند. تولید محتوای حرفه ای باعث جذب مخاطبین هدف و بقای صفحه ی شما می شود. شما باید بتوانید در شبکه های اجتماعی محتوا تولید کنید و به مخاطبان هدف خود برسید. تولید محتوا مانند یک نشست خبری است! شما باید ذهن مخاطب را درگیر و اطلاعات جامعی را به آنها منتقل کنید. اینها، نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام هستند.
اهداف تولید محتوا برای اینستاگرام
هدف از تولید محتوا برای اینستاگرام ایجاد بلوک های سازنده استراتژی اینستاگرام است. هدف ها اساس محتوای شما را تشکیل می دهند، بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید که هدفمند هستید. اساسا، ستون های محتوا مانند موضوعات یا دسته بندی های بزرگی هستند که هنگام ایجاد محتوا روی آنها تمرکز می کنید. آنها به شما یک نقشه راه می دهند تا مطمئن شوید محتواهای ایجاد شده با اهداف تجاری شما همسو است. با در نظر گرفتن هدف های محتوای خود، می توانید یک حضور منسجم در اینستاگرام ایجاد کنید که از برند شما حمایت می کند. بطور کلی اهدافِ تولید محتوای اینستاگرام عبارت است از:
• فروش بیشتر
• اعتماد سازی
• افزایش نرخ تبدیل
اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام
چرا تولید محتوا در اینستاگرام مهم است؟ رسانه های اجتماعی مملو از محتوای چندگانه هستند و ایستادن در میان جمعیت یک کار چالش برانگیز است. دیگر فضایی برای محتوای جعلی وجود ندارد. خلاقیت، دانش و تلاش به طور کامل، فرمان را در اختیار گرفته است. بنابراین، این محتوای اصلی است که حضور برند آنلاین شما را بهبود می بخشد. بله، بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی پر از محتوای مختلف هستند. با این حال، اینستاگرام یکی از این رسانه های اجتماعی است که تقریبا توسط همه استفاده می شود. همانطور که قبلا گفته شد، به طور مکرر با محتوای متفاوتی روبرو می شوید و محتوای مناسب مخاطب را تشویق می کند تا درگیر شود.
اهمیت محتوای اصلی از روز اول وجود داشته است. پس چرا ناگهان توجه همه را به خود جلب می کند؟ بله، محتوای واقعی همیشه ارزشمند بوده است، اما اکنون مخاطبان، هوشمندانه تر رفتار می کنند. آنها به جای اینکه فقط به دنبال مزایای محصول باشند، تمرکز خود را بر برندهایی می گذارند که محتوای ارزشمندتری ارائه می دهند. ایجاد محتوای اصلی نه تنها برای برندها، بلکه برای تاثیرگذاران نیز ضروری است. بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام در مقاله ای دیگر معرفی شده است.
نقش هویت بصری در موفقیت اینستاگرام
هویت بصری در موفقیت اینستاگرام یک نقشه راه برای جذب، متقاعد کردن و تبدیل مشتریان ایده آل شما است. اشتراک گذاری گرافیک شیک و عکاسی به روز برای دیده شدن در اینستاگرام کافی نیست. با وجود برندهای زیادی که در این پلتفرم برای جلب توجه رقابت می کنند، برندهایی موفق خواهند شد که هویت بصری قانع کننده ای ایجاد کنند. به یک هویت بصری به عنوان یک نقشه راه فکر کنید که دقیقا نحوه جذب، متقاعد کردن و تبدیل مشتریان ایده آل خود را بیان می کند. بدون اجرای این طرح، اشتراک گذاری تصاویر زیبا و محتوای بصری هیچ مزیت ملموسی برای کسب و کار شما در Instagram نخواهد داشت. بیایید به شما توضیح می دهیم که چگونه هویت بصری می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد:
• هویت بصری، برند شما را یکپارچه می کند.
• فورا ارزش ها و شخصیت برند شما را به اشتراک می گذارد.
• برند شما را از رقبا متمایز می کند.
• برند آگاهی و شناخت قدرتمندی ایجاد می کند.
• به شما امکان می دهد موقعیت بازار خود را در اختیار داشته باشید.
مطالعه بیشتر: معرفی بخش های مختلف تقویم محتوایی اینستاگرام + مزایا، آموزش و معرفی ابزارها
کلام آخر
تولید محتوای اینستاگرام می تواند بین مخاطبان شما اعتماد ایجاد کند. ما می دانیم که اعتماد یک عنصر ضروری در پیش بینی رفتار خریدار است. بنابراین، با تولید محتوای بصری که رابطه مثبتی با فالوورهای شما ایجاد می کند، به برند شما کمک می شود تا قصد خرید را افزایش دهد. محتوای اینستاگرام می تواند از اثبات اجتماعی استفاده کند. مطالعات نشان می دهد که 81 درصد از انتخاب های خرید مصرف کنندگان تحت تاثیر آنچه دوستان و خانواده آنها در رسانه های اجتماعی پست می کنند، است. محتوای اینستاگرام می تواند مسیر خرید را ساده کند. تحقیقات Deloitte نشان می دهد که 29 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی گزارش کرده اند که در همان روزی که یک برند را در رسانه های اجتماعی کشف کرده اند، از یک برند خرید انجام داده اند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید