تحلیل اینسایت با رویکرد افزایش بازدهی در اینستاگرام

تحلیل اینسایت با رویکرد افزایش بازدهی در اینستاگرام

تحلیل اینسایت چیست؟ برای داشتن یک پیج موفق باید تحلیل اینسایت را جدی بگیرید. می پرسید چگونه؟ بهتر است برای درک بهتر، این مطلب را مطالعه کنید.

پیشگفتار

تحلیل اینسایت چیست؟ اینستاگرام، برنامه‌ی مورد علاقه ی عموم مردم دنیا در بین سایر شبکه های اجتماعی به حساب می آید. این برنامه طی چند سال گذشته، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. مثلا الگوریتم های آن به صورت ممتد و در طی بازه های زمانی خاصی به روز رسانی می شوند تا بتوانند بهترین خدمات ممکن را در اختیار علاقه مندان قرار دهند. علاوه بر آن، customizable بودنِ فید ِهر کاربر در اینستاگرام موضوع بعدی است که باید به آن توجه شود. 
اگر در این مورد اطلاعات کمی دارید، پیشنهاد میکنیم حتما در مورد نحوه‌ی عملکرد و سیاست های الگوریتم اینستاگرام اطلاعات کافی کسب کنید. یکی از مهم ترین تغییراتی که اینستاگرام در طی چند سال اخیر کرده است، در اختیار قرار دادن ابزار Insight برای پیج های کسب و کار و کریتور بوده است. شما بعد از اینکه تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی را انجام دادید، می توانید برای هر پست و استوری که در این پلتفرم منتشر می کنید یک تحلیل اینسایت جداگانه داشته باشید. همچنین می توانید شرایط و ویژگی های پیج اینستاگرام خود را در این بخش بررسی و مشاهده کنید.
تحلیل اینستایت و درک بهتر آن به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید مخاطبان خود را بشناسید. سپس برای آنها محتوا تولید کنید. تا بتوانید رضایت ِآنها را حاصل کنید و به پیجی محبوب و دوست داشتنی، مفید و موثر در میان ِآنها تبدیل شوید. در غیر این صورت، موفق نخواهید شد. کدام پیج اینستاگرامی را سراغ دارید که بدون حمایت فالوورها به نتیجه‌ی خوبی دست پیدا کرده باشد؟
اگر نمی دانید چطور از تحلیل اینستایت به نفع خود استفاده کنید و درک برخی از بخش های آن برایتان دشوار است، اگر نمی دانید چطور می توانید این اطلاعات را تفسیر کنید، حتما با این مطلب همراه باشید.

مقدمه

•    آیا بخش Insight برای پیج های غیر پابلیک در دسترس است؟
•    چگونه به بخش تحلیل اینستایت اینستاگرام دسترسی پیدا کنیم؟
•    بررسی بخش فعالیت – Activity در تحلیل اینستایت اینستاگرام
•    بررسی بخش Discoverability در تحلیل اینسایت در اینستاگرام
•    بخش Content در اینسایت در اینستاگرام
•    قسمت مخاطبان یا Audience در تحلیل اینسایت در اینستاگرام

آیا بخش Insight برای پیج های غیر پابلیک در دسترس است؟

اول باید توجه داشته باشید که اینستاگرام تان public یا عمومی باشد. تحلیل اینستایت برای پیج های خصوصی یا Private در دسترس نیست. برای اینکه به تحلیل اینسایت کلی پیج تان دسترسی داشته باشید، به سراغ پروفایل کاربری تان در اینستاگرام بروید. سپس روی علامت سه نقطه (یا سه خط) که بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. در صفحه‌ی بعدی به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه switch to business Account را انتخاب کنید تا بتوانید برای عمومی کردن ِپیج تان اقدام کنید.

چگونه به بخش تحلیل اینستایت اینستاگرام دسترسی پیدا کنیم؟

موقع بررسی و تحلیل اینستایت اینستاگرام، با اصطلاحات، نمودار ها و اعداد مختلفی روبرو می شوید. همه‌ی آنها می توانند در کنار هم گیج کننده باشند. اما به طور خلاصه، وضعیت پیج اینستاگرام شما و میزان تعامل سایر کاربران را نشان می دهند. معیار هایی که به طور خلاصه در این بخش آورده شده اند، ارزشمند هستند و چکیده ای از کل اطلاعاتی هستند که می توانند به شما کمک کنند در مورد وضعیت پیج تان بهتر تصمیم گیری داشته باشید. اما جای نگرانی نیست! اگر معنی این اعداد و نمودار ها را به طور دقیق متوجه نمی شوید، باید بدانید تنها نیستید. بسیاری از افراد در اولین مواجهه با بخش اینسایت اینستاگرام، همین مشکل را دارند.
پروفایل خود را باز کنید و روی علامت سه خطی سمت راست ضربه بزنید. سپس گزینه ی Insight را از منوی باز شده انتخاب کنید. در این بخش سه Tab جداگانه وجود دارد. هریک از آنها اطلاعات متفاوتی دارند. این سه Tab شامل موارد زیر هستند:
•    فعالیت – Activity
•    محتوا – Content
•    مخاطبان – Audience

Insight پست ها در اینستاگرام

بررسی بخش فعالیت – Activity در تحلیل اینستایت اینستاگرام

در Activity Tab شما می توانید دو مجموعه را پیدا کنید. این دو مجموعه شامل Interactions  و Discovery هستند. در بخش Interactions می توانید تعداد کل اقدامات و بازخورد های دریافت شده در پیج اینستاگرام تان را در طی هفته گذشته مشاهده کنید. اما این بازخورد ها دقیقا چه چیزهایی هستند؟ آنها شامل موارد زیر می باشند:
1.    Profile Visits: تعداد دفعاتی که کاربران اینستاگرام از پیج تان دیدن کرده اند.
2.    Website Clicks: تعداد کاربرانی که روی لینک موجود در بیو پیج تان کلیک کرده اند. در مورد این بخش در مطلب «Bio نویسی حرفه ای» بیشتر توضیح داده ایم. پیشنهاد می شود حتما آن را مطالعه کنید.
3.    E-mail: تعداد مرتبه هایی که کاربران روی ایمیل شما ضربه زده اند.
4.    Call: تعداد دفعاتی که کاربران روی این دکمه برای برقراری ارتباط با شما ضربه زده اند.
با کمک نمودار در این Tab می توانید ببینید که کاربران یا مخاطبان پیج شما در کدامین روزهای هفته بیشتر با پیج تان یا محتوایی که به اشتراک گذاشته اید تعامل دارند. شما می توانید تعاملات هفته جاری را با هفته های قبلی مقایسه کنید. شما می توانید اطلاعات موجود در هر هفته را از اینستاگرام استخراج کنید و سپس آنها را در انتهای ماه با هم مقایسه کنید. توجه داشته باشید که اینستاگرام فقط نمودار هفته گذشته را نشان می دهد. یعنی اطلاعات سایر هفته های دیگر از دسترس تان خارج می شوند. به همین خاطر شما باید اطلاعات را از طریق این نمودار برای خود استخراج و سپس نگهداری کنید.

Impression و رشد موفقیت پیج شما در اینستاگرام

بررسی بخش Discoverability در تحلیل اینسایت در اینستاگرام

در Tab بعدی در تحلیل اینسایت اینستاگرام، Discoverability قرار دارد. جایی که عملکرد و تاثیرات کلی اکانت اینستاگرام شما با کمک دو معیار کلیدی نشان داده می شوند. یکی معیار Reach و دیگری Impressions. بسیاری از افراد در درکِ این معیار مشکل دارند و به درستی نمی توانند رفتار و عملکرد الگوریتم اینستاگرام را متوجه شوند.
اول اینکه در تحلیل اینسایت و بخش Discoverability، معیارِ Reach تعداد اکانت های منحصر به فردی را نشان می دهد که از پست های شما دیدن کرده اند. یعنی تعداد کاربران اینستاگرام که پست هایتان را دیده اند. این ویو یا آمار مستقل از بازدید های تکراری توسط همان کاربران، از پست های شما می باشد.
این اطلاعات که در تحلیل اینسایت ارائه داده میشوند، بسیار ارزشمند هستند. زیرا می توانید دسترسی خود را با توجه به کمپین های تبلیغاتی که به راه می اندازید یا فعالیت (movement) خاصی که برای رشد تعداد مخاطبان تان انجام می دهید، با هفته های قبل مقایسه کنید. بررسی این معیار ها به شما کمک می کنند که بدانید آیا در حال رشد و پیشرفت هستید یا خیر! اینکه هفته به هفته شرایط خود را بررسی کنید تا ببینید مسیر درستی را طی می کنید یا نه، بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در بخش Activity، تاثیر پیج شما روی کاربران این شبکه ی اجتماعی و همچنین جزئیات نحوه تعامل تان با آنها و برعکس، نمایش داده می شود. کلیه اطلاعاتی که در این قسمت مشاهده می کنید، به 7 روز گذشته (یا هفته ی گذشته) محدود می شود.
به طور کلی لایک، کامنت گذاشتن در اینستاگرام توسط فالورها، بخش save اینستاگرام و share کردن (یا ارسال پست به دیگران توسط فالورها)، تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش Impression و رشد موفقیت پیج شما دارد. پس باید به آن توجه داشته باشید. برای درک بهتر اهمیت این 4 مورد، حتما به مطالب لینک شده مراجعه کرده و آنها را مطالعه کنید.

اینسایت در اینستاگرام

بخش Content در اینسایت در اینستاگرام 

در زیر Tab در بخش content، اینسایت های مربوط به پست ها نمایش داده می شوند. یعنی هر پستی که در پیج خود با دیگران به اشتراک گذاشته باشید با جزئیات در این بخش نشان داده می شود. تمامی عکس ها، ویدیو ها، استوری ها و حتی تبلیغاتی که در اینستاگرام قرار داده اید، در content Tab نمایش داده می شوند.
در بخش feed می توانید تحلیل اینسایت را در مورد محتوایی که با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته اید مشاهده کنید. کلیه اطلاعات موجود در این بخش، در بر گیرنده ی محتواهایی هستند که در طی دو سال ِگذشته با کاربران این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته اید. شما می توانید اینسایت را براساس نوع محتوا یا دوره ی زمانی مرتب کنید.

قسمت مخاطبان یا Audience در تحلیل اینسایت در اینستاگرام

Tab بعدی در تحلیل اینسایت به بخش مخاطبان یا فالوور های شما مربوط می شود. در اینجا می توانید درک بهتری از اینکه فالوور هایتان چه کسانی هستند، کجا زندگی می کنند، چند سال دارند و غیره به دست آورید. در این بخش می توانید تفاوت تعداد فالوور هایتان را نسبت به هفته ی گذشته نیز مشاهده کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *