شرایط درج رپورتاژ آگهی
درج رپورتاژ آگهی یکی از عواملی است که می تواند به کسب و کارهای برای رسیدن به مشتری و سرمایه کمک بسیاری کند. این مقاله مروری براین موضوع است.
درج رپورتاژ آگهی در یک سایت مناسب می تواند موفقیت یک کسب و کار را به همراه داشته باشد. در واقع بسیاری از کسب و کارهایی که برای رشد خود ارزش قائل هستند با آگاهی از تاثیر رپورتاژ آگهی، دست به تولید منظم این دست از رپورتاژها می زنند. در تدوین رپورتاژ آگهی باید به هدف اصلی متن دقت شود. تعیین هدف اصلی از نگارش یک رپورتاژ زمانی مشخص می شود که بخواهیم آن را ارزش گذاری کنیم. در هنگام ارزش گذاری، معیار اصلی میزان نزدیک شدن رپورتاژ به هدف اصلی است. در این مقاله مروری جامعه بر شرایط درج رپورتاژ آگهی خواهیم داشت.
چرا کسب و کار های آنلاین به رپورتاژ آگهی نیاز دارند؟
تولید رپورتاژ آگهی و البته نحوه تولید رپورتاژ آگهی صحیح و اصولی، بخشی مهم در فعالیت های بازاریابی است. در واقع درج رپورتاژ آگهی موفق می تواند به راحتی تصمیمات مهم یک کسب و کار را تغییر دهد. شما می توانید موفقیت یک کمپین تبلیغاتی خاص را صرفاً با رپورتاژ آگهی تضمین کنید. همچنین می شود برنامه های اینده را از این راه برای همکاران و گروه های کاری متفاوت تشریح و روشن کرد.
یکی از مهمترین دلایل نیاز کسب و کارهای آنلاین به رپورتاژ آگهی، جذب سرمایه و سرمایه گذار است. بسیاری از کسب و کارهای با درج رپورتاژ آگهی به صورت منظم دست به جذب سرمایه گذار می زنند. میزان اثر گذاری یک رپورتاژ بر جذب سرمایه گذار را با دو معیار بازده سرمایه گذاری و بازده هزینه های تبلیغاتی می سنجند. البته میزان این سرمایه گذاری ممکن است برای کسب و کارهای مختلف متفاوت باشد.
رپورتاژ آگهی برای هر کسب و کار ارزش متفاوتی دارد. در نظر بگیرید که یک کسب و کار فروش آنلاین کیف و کفش ممکن است تا ماهانه 10 میلیون تومان را در راه تبلیغات خرج کند. این مبلغ برای یک کسب و کار کوچک بسیار زیاد است و در نتیجه اهمیت زیادی نیز پیدا می کند. برای کسب و کارهای بزرگ آنلاین ممکن است این مبلغ تا 100 میلیون نیز برسد اما بخش اندکی از هزینه ی کل نیز محسوب نشود.
به صورت کلی می شود دلایل اهمیت درج رپورتاژ آگهی برای کسب و کارهای آنلاین را به صورت زیر خلاصه کرد؛
1. جلب نظر سرمایه گذار و سرمایه
2. جذب مشتری های جدید
3. ارائه گزارش از محصولات جدید به مشتری های قدیمی
4. سودهی به کمپین های تبلیغاتی
رپورتاژ آگهی در چه سایت هایی منتشر می شود؟
تهیه ی یک رپورتاژ آگهی کاری زمانبر و نیازمند سرمایه گذاری است. در نتیجه کسب و کارها برای انتشار آن نیاز به سایت هایی دارند که از هر نظر در نوع خود بهترین باشد. درج رپورتاژ آگهی در سایت هایی که توجه کمی را به خود جلب می کند می تواند سرمایه ی تبلیغاتی یک کسب و کار را هدر دهد. سایت های بسیاری هستند که می توانند رپورتاژ آگهی را به خوبی نشان دهند. در این میان سایت هایی مانند تسمینو وجود دارند که در صورت ارتباط با کسب و کار، می توانند در نمایش یک رپورتاژ موفق عمل کند.
برای درج رپورتاژ آگهی در یک سایت می شود ویژگی های بسیاری را در نظر گرفت. این ویژگی ها را در بخش بعدی مورد بررسی قرار خواهیم داد. به صورت کلی شما می توانید از ظرفیت های تمامی سایت های پر بازدید برای نمایش رپورتاژ آگهی استفاده کنید. تنها باید توجه داشته باشید که مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند و به چه سایت هایی علاقه نشان می دهند. با استفاده از این روش شما می توانید بهترین نتیجه را به دست بیاورید. در زیر معیارهای انتخاب یک سایت خوب را لیست کرده ایم؛
1. کیفیت نمایش رپورتاژ آگهی
2. اندازه ی شبکه ی ارتباطی موجود در سایت
3. تنوع قالب های نمایشی تبلیغات
4. قدرت زیربنایی و برنامه نویسی سایت
5. میزان بازدید از سایت
توجه داشته باشید که تبلیغات رپورتاژ آگهی باید جذاب باشد. متن باید این کشش را داشته باشد که خواننده آن را تا انتها مطالعه کند. رپورتاژ آگهی که سهل انگارانه نوشته شده باشد شما را از هدف اصلی دور خواهد کرد. نتیجه این است که حتماً سایت منتخب خود را زیر نظر قرار دهید و اطلاعات آن را تجزیه و تحلیل کنید. رپورتاژ شما باید توجه خوبی را به خود جلب کند از این نظر نیازمند ارتباط معنایی با کسب و کار شما است.
ویژگی های سایت های ناشر رپورتاژ آگهی چیست؟
در مورد این که رپورتاژ آگهی دقیقاً در چه سایتی منتشر می شود صحبت کردیم. اما سایتی که در آن رپورتاژ آگهی را منتشر می کنیم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
درج رپورتاژ آگهی کار دشواری نیست. در واقع کسب و کارها صرفاً به علت داشتن انتخاب های فراوان دچار سردرگمی می شوند. البته نباید وجود واژگان تخصصی و معانی مشابه آن ها را نیز از قلم انداخت. کسب و کارها ممکن است بین انتخاب های مختلف سردرگم شوند و در نهایت از انتخاب خود نیز مطمئن نباشند. در این بخش به بررسی ویژگی هایی می پردازیم که یک سایت را برای انتشار رپورتاژ آگهی شما مناسب می کند. در ادامه لیست ویژگی های مهم برای انتخاب سایت های منتشرکننده ی رپورتاژ های آگهی را برای شما آورده ایم؛
1. سایت انتخابی باید از نظر محتوا با کسب و کار شما شباهت داشته باشد: باید در ابتدا به برند و محصولات خود فکر کنید و سپس مشتری های بالفعل خود را مشخص کنید. روشن شدن این که مشتری های شما چه کسانی هستند و بیشتر در چه سایت هایی به جست و جو می کنند به شما کمک می کند تا رپورتاژ خود را به مشتری های هدف بیشتری نشان دهید.
2. هم راستایی سایت با اهداف رپورتاژ شما: درج رپورتاژ آگهی در هر سایتی بدون مشخص کردن هدف تقریباً بدون فایده است. باید از خود بپرسید که اشاره به چه نکاتی سبب جلب نظر مشتری و یا افزایش فروش می شود. اهداف خود را به صورت یک لیست بنویسید. سپس لیست خود را محدود به یک و یا دو هدف کنید. هدف های واقع بینانه تعیین کنید و سپس ببینید چه سایتی با هدف شما بیشترین تطابق را دارد.
3. بهینه سازی حرفه ای: سایتی که از آن برای درج رپورتاژ آگهی استفاده می کنید باید تبلیغ شما را در بهترین و بهینه ترین حالت ممکن نمایش دهد. از این جهت سایت خود دارای ابزارهای بهینه ساز قدرتمند است.
4. قالب های جذاب نمایشی: یک سایت حرفه ای برای در نمایش رپورتاژ آگهی شما باید دارای طراحی حرفه ای و جذابی باشد. رنگ ها و همچنین قالب های طراحی به تنهایی می توانند برای جلب توجه بسیار موثر باشند. تصاویر رپورتاژ آگهی باید در کنار انتقال مفاهیم به صورت ساده و روشن، جذاب نیز باشند.
کلام پایانی
درج رپورتاژ آگهی یک پروسه ی طولانی و ساده است. بسیاری از کسب و کارها به دلیل تنوع انتخاب، دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند بهترین سایت را انتخاب کنند. در این زمینه ویژگی های مختلفی را برای انتخاب سایت مناسب را مطرح کردیم. از جمله ی این ویژگی ها می توان به شباهت محتوایی سایت و کسب و کار و جذابیت قالب های نمایشی سایت اشاره کرد. در تمامی این مقاله به اهمیت شناسایی هدف و مشتریان بالقوه نیز اشاره شد. بسیاری از کسب و کارها در حین تدوین و انتشار رپورتاژ آگهی خود با فراموشی همین دو نکته به هدف خود نمی رسند. موفقیت یک رپورتاژ آگهی به ملاک های بسیار بستگی دارد که آن ها را بر شماردیم.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید