بررسی نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام+ بایدها و نبایدها
نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام موضوعی است که پرداختن به آن مستلزم رعایت نکات مختلفی می باشد. در مقاله فعلی نکات مهمی در این خصوص بیان شده است.
پیشگفتار
نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام امروزه یکی از مهمترین چیزهایی است که تمامی افراد فعال در این پلتفرم می بایست در خصوص آن اطلاعات داشته باشند. اکثر افرادی که در این شبکه اجتماعی هستند، پیج برندهای مورد علاقه خود را فالو کرده و آنها را دنبال می کنند. برندهای مختلف از کوچک تا بزرگ می توانند با تولید محتوای مناسب کاربران را به سوی خود جذب کرده و از طرف دیگر درآمد خود را افزایش دهند. مهم نیست که در چه حوزه ای فعالیت می کنید، مهم این است که بتوانید محتوایی تولید کنید که با سلیقه کاربران و دنبال کنندگان شما همسو باشد. این نکته از اصلی ترین فاکتورهایی است باعث افزایش تعداد فالوورهای یک پیج می باشد. در سال های خیر تولید محتوا یکی از اساسی ترین بخش های بازاریابی اینترنتی شده است.
اکثر کسب و کارها تلاش می کنند تا فروش محصولات و خدمات خود را در بستر اینترنت خصوصا فضاهای مجازی همچون Instagram افزایش دهند. از همین رو مهم است که محتوایی را منتشر کنند که افراد را به سوی محصولات شان دعوت کرده و تبدیل به مشتری نماید.
مقدمه
• راز تولید محتوای هدفمند
• ترفندهای بازدید بیشتر محتوا در اینستاگرام
• باید ها و نباید ها در تولید محتوا برای اینستاگرام
• باید ها و نباید های مربوط به انتشار محتوا
• بهترین نوع تولید محتوا برای اینستاگرام چیست؟
• کلام آخر
راز تولید محتوای هدفمند
یکی از مهمترین دلایلی که موجب شده است تا کسب و کارها و مشاغل به سمت تولید محتوا و انتشار آن در شبکه های اجتماعی روی بیاورند، پیشرفت چشمگیر پلتفرم اینستاگرام بوده است. این شبکه اجتماعی توانسته افراد زیادی را به سمت خود کشانده و بستری مناسب برای کسب درآمد آنها فراهم نماید. هر حرفه ای می تواند مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام پیدا کرده و متناسب با سلیقه شان محتوا منتشر نماید.
اگر صاحب یک پیج کاری هستید و از خود میپرسید چه محتوایی در اینستاگرام تولید کنیم، توصیه می شود این مقاله را به خوبی مطالعه نمایید. در اسرع وقت هدفی مشخص برای کسب و کار و پیج خود مشخص کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر محتوایی بدون هدف تولید کنید، قطعا سودی برای تان به همراه نخواهد داشت. شاید خیلی از کاربران تصور کنند تنها برای اینکه پیج شان خالی نباشد باید محتوایی تولید کنند و آن را به اشتراک بگذارند اما این تصور کاملا اشتباه می باشد. برای اینکه بتوانید در این مسیر به موفقیت دست پیدا کنید لازم است تا ابتدا هدفی برای خود و کسب و کارتان تعیین نمایید. یکی از پرکاربردترین ابزارها در این راه استفاده از یک تقویم محتوایی می باشد.
حفظ یک برنامه ثابت و منظم می تواند راز موفقیت پیج شما باشد. علاوه بر این، به کار گرفتن یک تقویم محتوایی می تواند به شما کمک کند که پیش از موعد از آماده بودن محتوای بعدی خود اطمینان حاصل نمایید. بهتر است پست های خود را از قبل پیش نویس کنید. این کار به شما کمک می کند تا مجددا آن را مطالعه نموده و کمی ها و کاستی های آن را برطرف نمایید. دقت داشته باشید که داشتن یک استراتژی محتوایی قوی می تواند به میزان زیادی در هدفمند ساختن محتوای تولیدی شما تاثیرگذار باشد.
ترفندهای بازدید بیشتر محتوا در اینستاگرام
افزایش بازدید و دیده شدن محتوای تولیدی از مهم ترین اهداف هر پیج می باشد. هرچه بازدیدکننده بیشتری داشته باشید، به مراتب درآمد بالاتری نیز به دست خواهید آورد. در ادامه قصد داریم تا چند ترفند برای افزایش بازدید محتوا اینستاگرام به شما معرفی کنیم:
- از داده هایی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید: پس از انتشار هر پست یا استوری، اینستاگرام اطلاعاتی در مورد میزان بازخورد آن نمایش خواهد داد. با توجه به این موارد می توانید میزان علاقه فالوورها به مطالب منتشر شده خود را بدانید و در راستای بهبود آن تلاش کنید.
- هرگز به فکر خرید فالوور فیک نباشید. شاید تصور کنید که اگر تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا کند می تواند بر میزان درآمد دریافتی شما تاثیر مثبت بگذارد اما این فکر کاملا اشتباه است. با این کار تنها عدد مربوط به فالوورهای خود را افزایش می دهید و این مورد در میزان تعامل پیج تان تاثیری نخواهد داشت. به این دلیل که هرکسی می تواند با بررسی صفحه تان و تعداد لایک های دریافتی از تقلبی بودن فالوورها آگاه شود.
- مکررا و مداوما محتوا تولید کنید. انتشار مداوم محتوا کمک میکند که در یاد فالوورها بمانید و همچنین مخاطبین بیشتری نیز به دست آورید. تلاش کنید که با منتشر کردن استوری های جذاب ویوی پیج خود را افزایش دهید.
- از فالوورهای خود درخواست کنید که زیر پست های شما کامنت گذاشته یا دوستان خود را منشن کنند. این کار موجب می شود که افراد بیشتری به صفحه شما دعوت شده و از آن بازدید نمایند.
باید ها و نباید ها در تولید محتوا برای اینستاگرام
در این قسمت از مقاله قصد داریم تا در خصوص بایدها و نبایدهایی که در راستای تولید محتوا برای اینستاگرام می بایست رعایت کنید، توضیحاتی خدمتتان ارائه دهیم:
تلاش کنید تا تصویر مربوط به محصولات خود را در محیطی زیبا به ثبت برسانید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر می باشد. بنابراین انتشار تصاویر زیبا و جذاب می تواند به میزان زیادی بر افزایش بازدید شما تاثیر گذار باشید.
می توانید از راهکارهایی همچون برگزاری مسابقات یا انجام قرعه کشی برای دعوت افراد به صفحه خود استفاده کنید. امروزه اکثر کسب و کارها با برگزاری مسابقات یا انجام قرعه کشی فالوورهای خود را تشویق می کنند که از پیج شان دیدن کرده یا خرید انجام دهند.
سعی کنید از پیج خود تنها برای انجام تبلیغات و کسب درآمد استفاده نکنید. توجه داشته باشید که هدف پیج خود را نباید فراموش کنید. استفاده از صفحه اینستاگرام تنها برای انجام تبلیغات می تواند منجر به این مورد شود که فالوورهای خود را از دست بدهید.
باید ها و نباید های مربوط به انتشار محتوا
زمان انتشار درست محتوای خود را بدانید. هر پیج با توجه به تعداد کاربران و همچنین رده سنی آنها زمانی مشخص و مناسب برای انتشار پست دارد. سعی کنید پس از چند محتوا این زمان را پیدا کنید.
بیش از حد تعادل پست منتشر نکنید. اینکار باعث می شود که پست های قبلی شما بازدید کافی به دست نیاورده و همچنین کاربر از انتشار بیش از حد محتوا خسته شود. ممکن است همینکار موجب شود که پیج شما را آنفالو کنند. در زمان انتشار محتوا، هشتگ های زیادی استفاده نکنید. شاید تصور کنید که به دلیل نامحدود بودن تعداد هشتگ ها می توانید هر چقدر که دوست دارید آنها را در محتوای خود استفاده کنید اما درست نیست. پیشنهاد میکنیم حداکثر از 30 هشتگ در پست های خود استفاده نمایید.
بهترین نوع تولید محتوا برای اینستاگرام چیست؟
در بحث نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام باید به این نکته توجه کنید که بهترین نوع تولید محتوا با توجه به موضوع و نوع پیج شما متفاوت می باشد. به طور کلی از انواع تولید محتوا می توان به محتوای تصویری، محتوای ویدیویی، محتوای متنی، پادکست و غیره اشاره نمود. از آنجایی که اساس و پایه اینستاگرام بر انتشار تصویر می باشد، محتوای تصویری با کیفیت بالا می تواند به میزان زیادی در افزایش بازخورد پیج شما تاثیرگذار باشد.
کلام آخر
تولید محتوا و انتشار آن در اینستاگرام امروزه به دغدغه ای برای اکثر کاربران این شبکه اجتماعی تبدیل شده است. تولید یک محتوای با کیفیت بالا میتواند علاوه بر جذب مخاطب به کسب درآمد بیشتر نیز منجر گردد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید