چگونه یک رپورتاژ آگهی خلاقانه بنویسیم؟
رپورتاژ آگهی خلاقانه باید بتواند بیشترین توجه را به رپورتاژ آگهی جلب کند و برند و سازمان مورد نظر را حرفه ای و قابل اعتماد نشان دهد.
مقدمه
رپورتاژ آگهی خلاقانه همانند تمامی رپورتاژ های آگهی، نوعی از تبلیغات است که برای معرفی یک کالا و خدمت استفاده می شود. خلاقانه بودن این رپورتاژ ها به خاطر استفاده از ایده های غیرمعمول است. البته که غیرمعمول بودن اگر به معنی شکستن هنجارهای اجتماعی باشد، ممکن است یک کمپین تبلیغاتی با شکست کامل مواجه شود. به این ترتیب شناخت مرز های خلاقیت برای استفاده از آن در رپورتاژ آگهی لازم است. تولید محتوا در این زمینه نیاز به دانش تخصصی دارد.
در این مقاله خواهیم خواند،
1- جایگاه رپورتاژ آگهی در سئو
2- روش های تهیه رپورتاژ آگهی خلاقانه
3- نمونه بهترین رپورتاژ آگهی های خلاقانه
4- اهمیت خلاقیت در دیده شدن یک رپورتاژ آگهی
کلام آخر
جایگاه رپورتاژ آگهی در سئو
استفاده از رپورتاژ آگهی خلاقانه در پلتفرم های اجتماعی و یا سایت ها می تواند بسیار کارآمد باشد. خلاقیت در فضاهای اجتماعی توجه بیشتری را به خود جلب می کند. بسیاری از برند ها کمپین های تبلیغاتی خود را سئو می کنند تا بتوانند جایگاهی در فضای اینترنتی به دست بیاورند.
در فضای اینترنتی به عنوان مثال وب سایت ها و پلتفرم های اجتماعی مانند اینستاگرام، رپورتاژ های آگهی نیاز دارند تا توجه زیادی را به خود جلب کنند. همانطور که اطلاع دارید، هر پلتفرم قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال، موتور های جست و جویی مانند گوگل، متن های سئو شده را بهتر نمایش می دهند. این استفاده از سئو در رپورتاژ آگهی خبری نیز دیده می شود.
در این زمینه بخش بازاریابی هر سازمان و یا برند، برای این که توجه ها را به سمت رپورتاژ آگهی خود ببرند، متن ها را سئو می کنند. بنابراین رپورتاژ آگهی در سئو می تواند موثر عمل کند، به شرط این که متن سئو شده داشته باشد. در این بخش چند تاثیر سئو در دیده شدن رپورتاژ آگهی را گردآوری کرده ایم؛
1. افزایش بازدید از سایت
2. دریافت توجه بیشتر
3. استفاده از روش توصیه مشتری به مشتری از راه ارسال پست به نزدیکان
4. استفاده از روش لینک دهی برای جلب اعتماد
5. استفاده از کلمات کلیدی برای بیشتر دیده شدن.
روش های تهیه رپورتاژ آگهی خلاقانه
برای نوشتن رپورتاژ آگهی خلاقانه نخستین چیزی که نیاز دارید، خلاقیت است. به عنوان یک انسان شما باید این ویژگی را داشته باشید. بسیاری از نویسنده های موفق ممکن است از نظر دستور زبان ضعیف باشند اما خلاقیت آن ها سبب می شود که رپورتاژ آگهی جذاب به نظر برسد. بنابراین تلاش کنید ویژگی خلاقیت را در خود تقویت کنید. در این بخش 4 روش برای رپورتاژ آگهی به سبکی خلاقانه برای شما لیست کرده ایم؛
1. مخاطب هدف خود را بشناسید: چه فایده ای دارد که شما در متن خود خلاقیتی به کار ببرید که برای مخاطب هدف شما جذابیتی ندارد؟ یک هنرمند دیدگاه متفاوتی نسبت به یک مدیر بازاریابی دارد. پس مخاطب خود را بشناسید و متن را به گونه ای تنظیم کنید که برای آن قشر موثر باشد.
2. شناسایی هدف رپورتاژ آگهی: رپورتاژ آگهی چیست؟ یک نویسنده رپورتاژ آگهی را برای تبلیغ یک کالا و خدمت به نگارش در می آورد. بنابراین باید کالا و خدمت را به خوبی بشناسید. جدا از آن باید سازمان مورد نظر و همچنین کارمندان آن ها را بشناسید. این امر کمک می کند تا خلاقیت بیشتری به خرج دهید.
3. ساختار متن را به خوبی برنامه ریزی کنید: تمامی بخش هایی که قصد دارید در رپورتاژ آگهی مورد استفاده قرار دهید را بنویسید. عکس ها و نمودار ها را گردآوری کنید. در نهایت بخش ها را در کنار هم بگذارید و متن را مانند یک پازل جمع کنید. این از جز به کل رفتن به شما فرصت خلاقیت در متن را می دهد. پس در نگارش رپورتاژ آگهی خلاقانه هرگز متن را از آغاز تا انتها یکدست ننویسید.
4. استفاده ی خلاقانه از عناصر بصری: خلاقیت نه تنها در متن بلکه در تصاویر، رنگ پردازی و ارائه ی نمودار ها نیز دیده شود. به قالب های زیبایی شناسانه و همچنین ارتباط پالت رنگی با برند مورد نظر توجه داشته باشید.
نمونه بهترین رپورتاژ آگهی های خلاقانه
شما نیز ممکن است که تبلیغات خلاقانه را دیده باشید. این تبلیغات با ترکیب کردن عناصر بصری و حس آمیزی تلاش می کنند تا توجه بیننده را به خود جلب کنند. رپورتاژ آگهی خلاقانه می تواند بسیار به این تبلیغات شبیه باشد. در این بخش 2 رپورتاژ آگهی تبلیغاتی و خلاقانه را با به شما معرفی می کنیم.
1. سایت Impact Economist با همکاری Vev یک رپورتاژ آگهی خلاقانه را تدوین کرده اند. این رپورتاژ مثل خوبی برای متن قوی در کنار تصاویر خلاق است. در این لینک می توانید این رپورتاژ را مشاهده کنید: https://impact.economist.com/projects/future-foundations/
2. سایت Gordons Gin یکی از رپورتاژ های خلاقانه را در دوره ی کووید 19 است. شما می توانید این رپورتاژ را از طریق لینک مقابل مشاهده کنید: https://www.stylist.co.uk/life/christmas-party-season-fomo-staying-home-gordons-gin/443695
اهمیت خلاقیت در دیده شدن یک رپورتاژ آگهی
باید در ابتدا به این موضوع پرداخت که اساساً بر چه مبنایی یک سازمان و یا برند دست به تولید رپورتاژ آگهی می زند؟ سازمان ها و برند ها برای معرفی و یا فروش محصول و خدمات خود این رپورتاژ ها را تهیه می کنند. حال چیزی که برای آن ها اهمیت دارد، دیده شدن است. برند ها میخواهند که هر چه بیشتر و بهتر دیده شوند و نام خود را در ذهن مخاطب ثابت کنند. به این ترتیب یک رپورتاژ آگهی خلاقانه برای آن ها بسیار با اهمیت است.
برخی از کسب و کارها برای نگارش رپورتاژ آگهی تخصصی که به شیوه ی خلاقانه ای تدوین شده است هزینه های هنگفتی پرداخت می کنند. آن ها از این نکته اطلاع دارند که توجه مردم به نکات خلاقانه جلب می شود و بنام آن ها را ماندگار می کند. برند های بزرگ با استفاده از این رپورتاژ ها، خود را آن گونه که می خواهند به مخاطبان معرفی می کنند. بنابراین اهمیت خلاقیت در دیده شدن یک رپورتاژ را می توان به این صورت خلاصه کرد؛
1. خلاقیت رپورتاژ را جذاب می کند.
2. خلاقیت محصول و یا خدمت مورد نظر را هوشمندانه نشان می دهند.
3. خلاقیت برند مورد نظر مورد اعتماد و حرفه ای نشان می دهد.
4. خلاقیت می تواند کار تیمی یک مجموعه را به رخ بکشید.
5. خلاقیت باعث ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب هدف می شود.
کلام آخر
رپورتاژ آگهی خلاقانه می تواند هر سبکی داشته باشد. شما به عنوان یک نویسنده باید بتوانید برای تمامی محصولات و خدمات متنی خلاقانه تدوین کنید. کافی است که قسمت های مختلف رپورتاژ را به صورت جداگانه بنویسید و سپس تلاش کنید آن ها را به شیوه ای مناسب در کار یکدیگر قرار دهید. خلاقیت در رپورتاژ های آگهی به متن ختم نمی شود. شما می توانید از پالت های رنگی خاص، تصاویر جذاب و نمودار های مقایسه ای نیز بهره ببرید. رپورتاژ آگهی خبری نیز معمولاً با استفاده از این پالت های رنگی سعی در جلب توجه دارند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید