نحوه ساخت تیزر جذاب و منحصر بفرد

نحوه ساخت تیزر جذاب و منحصر بفرد

از نحوه ساخت تیزر جذاب چه می دانید؟ چطور می توان یک تیزر خلاقانه و حرفه ای را طراحی و تولید کرد که مورد استقبال و توجه متقاضیان قرار بگیرد؟

نحوه ساخت تیزر جذاب؛ مقدمه

نحوه ساخت تیزر جذاب هرگز پیچیده و دشوار نیست. با یک بررسی کوتاه در بازارهای رقابتی می ‌توان به ارزش و اهمیت ساخت یک تیزر جذاب و منحصر بفرد پی برد. این روزها اکثر افراد از روش ‌های مختلف تبلیغاتی برای ارائه‌ ی محصولات و کالاهای خود استفاده می کنند. برخی از این تبلیغات، تاثیرگذاری فوق العاده ای را بر روی مخاطبین در بر دارند. لذا استفاده از آنها برای کاربران بسیار هوشمندانه تلقی می گردد. 
تولید محتوا از جمله مهمترین المان ها برای ساخت و استفاده از یک تیزر جذاب، تلقی می گردد. برای اینکه بتوانید از یک تیزر تبلیغاتی منحصر به فرد و موثر بر روی بازارهای رقابتی برخوردار گردید، بهتر است از اصول مهم در طراحی و تولید آنها مطلع شوید. این روزها روش‌ های بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته ‌اند که هر کدام از آنها تاثیر مثبتی بر روی آموزش ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی دارند. 
یکی از فاکتورهای بسیار مهم در نحوه ساخت تیزر جذاب، توجه به دانش و تخصص تولید کننده است. آیا چیزی در مورد فیلمبرداری و یا عکسبرداری از یک محصول و یا کالا، می‌دانید؟ همانطور که می دانید با طراحی و تولید انواع تیزرهای تبلیغاتی، فقط چند ثانیه و یا چند دقیقه فرصت دارید که مشتریان را برای خرید و یا بهره برداری از خدمات خود، ترغیب کنید. ایده ی شما در این چند ثانیه چیست؟ چطور می توان مخاطبین زیادی را با صرف زمان بسیار کوتاه، برای خرید و بهره برداری از خدمات مختلف، ترغیب نمود؟ برای اینکه بتوانید به پاسخ این سوالات و بسیاری از سوالات مختلف دیگر دست یابید، بهتر است با ما همراه شوید تا از نکات طلایی و مهم در این زمینه مطلع گردید. 

1.    مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی 
2.    بایدها و نبایدهای ساخت تیزر تبلیغاتی 
3.    جمع بندی 

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

از نکات بسیار مهمی که در نحوه ساخت تیزر جذاب باید مد نظر قرار دهید، توجه به مراحل ساخت آن است. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، تولید انواع تیزرهای تبلیغاتی جذاب بر اساس پروسه‌ های تولیدی مختلفی انجام می پذیرد. نکته اینجاست که برای برخورداری از یک تیزر خارق العاده، منحصر بفرد و تکرار نشدنی، باید تمامی مراحل و فرایندهای ساخت تیزر را شناخته و بر اساس آن، اقدامات لازم را به کار ببندید. برای شناخت این مراحل می توانید از المان های زیر پیروی کنید: 

1.    مراحل پیش از تولید

آیا می دانید ساخت تیزر چگونه است؟ چه محتوایی برای تیزر تبلیغاتی شما مناسب است؟ کدام شبکه بهترین گزینه برای اجرای تیزر تبلیغاتی شما به شمار می روند؟ هدف شما از تولید تیزرهای تبلیغاتی چیست؟
برای اینکه بتوانید یک تیزر جذاب و خارق العاده را خلق نمایید (مانند انواع ساخت تیزر نمایشگاهی، تیزرهای تلویزیونی و ...) باید هدف خود را بشناسید. وجود یک تصویر روشن از اهداف مهم برند، می تواند بهترین همراه در ساخت انواع تیزرها به شمار برود. 
پس از مشخص شدن هدف بهتر است به جهت گیری تیزر تبلیغاتی خود نیز توجه نمایید. در این صورت قطعا به مخاطبین خاصی اشاره کرده و از این رو می توانید حس کنجکاوی را در مخاطبین دیگر نیز ترغیب نمایید. فراموش نکنید که نقش رقبا در این میان هرگز قابل انکار نخواهد بود. شما باید از برنامه ی تبلیغاتی استفاده کنید که رقبای خود را پشت سر بگذارید. این موضوع وابسته به استفاده از سناریوی جذاب، ساخت تیزر چند دقیقه ای و ... می باشد. 

2.    تولید تیزر

حال که با نحوه ساخت تیزر جذاب آشنا شدید، بهتر است فرایند تولید آن را آغاز کنید. در این فرایند باید فاکتورهای زیر را مد نظر قرار دهید: 
 نوع تیزر تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. در برخی از موارد شاهد ساخت تیزر در فتوشاپ و نرم افزارهای مشابه خواهیم بود. بهتر است در تولید این نوع از تیزرها به گوینده، استفاده از تصاویر و انیمیشن های خاص و ... بسیار توجه گردد. 

نحوه ساخت تیزر

بایدها و نبایدهای ساخت تیزر تبلیغاتی

در فرایند و نحوه ساخت تیزر جذاب باید به برخی از بایدها و نبایدها توجه کرد تا از یونیک ‌ترین و حرفه ‌ای ترین تیزر تبلیغاتی برخوردار شد. از جمله این بایدها و نبایدها عبارتند از:

1.    توجه به نوع تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی مورد نظر شما در چه زمینه‌ای است؟ این روزها شاهد انواع تیزرهای تبلیغاتی اعم از: ساخت انواع تیزر نمایشگاهی، تیزرهای آرایشی و بهداشتی و ... هستیم. هر کدام از این تیزرها در بر دارنده ی مخاطبان خاصی هستند. بنابراین باید موضوع تیزر تبلیغاتی مورد نظر خود را به طور واضح مشخص نمایید. 

2.    بهره برداری از ایده های ناب و خلاقانه

آیا می دانید که استفاده از ایده های ناب در ساخت تیزرهای تبلیغاتی منحصر بفرد و جذاب چقدر موثر است؟ برای درک این مفهوم می توانید تیزر موفق خارجی را مشاهده کنید. همچنین می توانید از تیزرهای داخلی که توسط برندهای معتبر منتشر می شوند، ایده برداری کنید. 

3.    استفاده از بهترین تدوینگر

فراموش نکنید که نقش تدوین تیزر تبلیغاتی در ساخت جذاب ترین تیزر، انکار ناپذیر است. با یک تدوین حرفه ای و تخصصی می توانید به یک تیزر ساده جان بخشیده و آن را در دسته ی تیزرهای جذاب قرار دهید. برای این امر می توانید از ابزارهای خاص و نرم افزارهای حرفه ای و تخصصی استفاده کنید.

4.    شناخت بازار هدف

آیا مخاطبین کالاها و یا خدمات برند خود را می شناسید؟ برای نمونه اگر کالا و یا خدمات شما مربوط به دسته ی مادر و کودک است، باید تیزرهای تبلیغاتی خود را به نحوی بسازید که مورد استقبال و توجه این دسته از مخاطبین قرار بگیرد. 

5.    ارائه ی اطلاعات دقیق به مخاطبین

هدف کاربران از پیگیری نحوه ساخت تیزر جذاب، ترغیب مخاطبین برای خرید و بهره برداری از کالاها و خدمات برند مورد نظر است. به این ترتیب ارائه ی اطلاعات دقیق در مورد راه های برقراری ارتباط و تماس در این زمینه، مهم و ضروری تلقی می گردد. 

6.    استفاده از عبارت های جذاب و ماندگار

آیا برای شما نیز پیش آمده است که با تماشای یک تیزر ناخواسته پیام آن را به زبان بیاورید؟ این موضوع بیانگر خلاقیت طراح در زمینه ی نحوه ساخت تیزر جذاب است. 

نحوه ساخت تیزر جذاب

جمع بندی

هر چه بیشتر در زمینه ی نحوه ساخت تیزر جذاب از دانش و تخصص برخوردار باشید می توانید تیزرهای حرفه ای تری را طراحی و تولید نمایید. تیزرها می توانند فاکتورهای بسیار زیادی را به متقاضیان انتقال بدهند. با استفاده از یک تیزر تبلیغاتی جذاب و کاربردی می توانید: 
•    اعتماد و اطمینان مخاطبین و متقاضیان را جذب نمایید. 
•    راه های ارتباطی موثر را به مشتریان ارائه دهید. 
•    با طیف گسترده تری از مشتریان مواجه گردید. 
در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی در نحوه ساخت این تیزرها موثر هستند که شناخت آنها بسیار ضروری تلقی می گردد. از نکات بسیار مهمی که در ساخت یک تیزر تبلیغاتی منحصر بفرد باید مد نظر قرار داد، عبارتند از: 
•    عدم استفاده از وسایل غیر ضروری برای کاهش هزینه ها تا حد امکان 
•    استفاده از بهترین گوینده تیزر تبلیغاتی که از تخصص و دانش حرفه ای برخوردار باشد. 
•    توجه به نقاط قوت و ضعف یک تیزر تبلیغاتی موفق 
•    توجه به زمان تعیین شده بر اساس شبکه های مورد نظر که برای انتشار تیزر تبلیغاتی مد نظر گرفته شده اند. 
•    توجه به درج اطلاعات دقیق و صحیح در مورد راه های ارتباطی و آدرس برند 
•    استفاده از بهترین، جذاب ترین و خاص ترین لوکیشن ها برای ساخت تیزر تخصصی و منحصر بفرد 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *