چگونه با گوشی پادکست بسازیم ؟ ساده ترین و کارآمد ترین ابزار

چگونه با گوشی پادکست بسازیم ؟ ساده ترین و کارآمد ترین ابزار

در این مقاله سعی بر آن بود تا به سوال (چگونه با گوشی پادکست بسازیم) پاسخ داده شود. نصب یک برنامه ی مناسب روی گوشی می تواند شروع خوبی باشد.


چگونه با گوشی پادکست بسازیم ؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت : ساخت پادکست به سه فاکتور اصلی نیاز دارد (زمان، پول، تلاش) اما چیزی که مخاطب را جذب می کند، ایده های منحصر به فرد و توجه به جزئیات است. برای تولید پادکست باید بدانیم با چه برنامه ای پادکست بسازیم؟ مواردی که سبب می شود پادکستی که با گوشی می سازید با کیفیت باشد عبارتند از:
•    محیط رکورد پادکست را آرام نگه دارید
•    پیش از ضبط پادکست تمرین کنید
•    از یک پایه استفاده کنید
•    از میکروفن استفاده کنید و...


عناوین مقاله


برای پاسخ به چگونه با گوشی پادکست بسازیم، لازم است تا چندین موضوع مورد بحث قرار گیرد. این موضوعات عبارتند از :
1- روش های ساده برای ساخت پادکست با گوشی 
2- چگونه با استفاده از اپلیکیشن‌ های مختلف پادکست بسازیم
3- برای ساخت پادکست با گوشی به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟
4- بهترین برنامه های رایگان و پرداختی برای ساخت پادکست با موبایل
5- چگونه بهترین صدا و افکت های صوتی، برای پادکست خود انتخاب کنیم؟
6- آموزش مراحل تولید، ویرایش و انتشار پادکست با گوشی
7- نکات مهم در ساخت پادکست با گوشی


روش های ساده برای ساخت پادکست با گوشی


ساخت پادکست با گوشی روشی است که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. دلیل این امر آن است که ساخت پادکست به وسیله ی گوشی بسیار راحت و در دسترس بوده و انتشار آن نیز به راحتی امکان پذیر است. برای این کار لازم است یک نرم افزار مناسب را روی گوشی خود نصب کرده تا بتوانید به کمک آن پادکست های مورد نظر را تهیه کنید. بعد از نصب نرم افزار مناسب لازم است تا جایگاه و زمینه ی فعالیت پادکست را مشخص کنید تا به راحتی بتوانید در مورد آن مطالب خوبی را ارائه دهید. 
چگونه با گوشی پادکست بسازیم؟ بدین منظور لازم است قبل از تهیه پادکست اعتبارسنجی انجام دهید تا دریابید موضوع مورد نظر برای مخاطبان جذاب هست یا خیر!
برای انجام اعتبارسنجی کافی در مورد موضوع مورد نظر کمی جستجو کنید. اگر میزان ارائه زیاد باشد یعنی این موضوعات برای مخاطب جذاب است و تمایل به شنیدن پادکست های بیشتری در این مورد دارد. بطور کلی پادکست ها به چند دسته ی زیر تقسیم بندی می شوند :
•    پادکست تک ‌نفره و چند نفره
•    مصاحبه ای
•    مطالعه موردی
•    قصه‌گویی
•    پادکست ‌های کوتاه یا بلند

 

نکات مهم در ساخت پادکست
چگونه با استفاده از اپلیکیشن‌ های مختلف پادکست بسازیم؟


چگونه با گوشی پادکست بسازیم؟ تولید پادکست با اپلیکیشن های گوناگونی که در مارکتینگ وجود دارد امکان پذیر است. فقط کافی است به نوع گوشی همراهتان توجه کنید زیرا برنامه های مربوط به گوشی های اندروید و ios با یکدیگر متفاوت هستند. البته برخی از اپلیکیشن ها نیز وجود دارد که هر دو را پشتیبانی می کنند. بطور مثال اپلیکیشن Anchor نرم افزاری است که هم ios و هم اندروید را پشتیبانی می کند. این اپلیکیشن رایگان بوده و کار کردن با آن بسیار راحت است.
برای ساخت پادکست با اپلیکیشن، پس از نصب برنامه روی گوشی کافی است برنامه را باز کنید و ایمیل خود را ثبت نمایید. در صفحه ی جدید گزینه ی ساخت پادکست را زده تا صفحه ای دیگر برای شما باز شود. در این صفحه در قسمت پایین دکمه ی قرمز رنگی وجود دارد که با زدن روی آن می توانید صدای خود را ضبط نمایید. در این برنامه قسمتی نیز وجود دارد که در آن می توانید (موسیقی های پیش فرض و یا موسیقی هایی که خودتان در گوشی ذخیره کرده اید) را به عنوان زیر صدا استفاده کنید. 


برای ساخت پادکست با گوشی به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟


تجهیزات برای ساخت پادکست با گوشی بستگی به سطح کیفی مورد نظر شما درباره پادکست دارد. هرچند با رعایت چند نکته ی کوچک دیگر نیازی به تجهیزات خاصی نخواهد بود. بدین ترتیب شما می توانید یک پادکست با کیفیت ضبط کنید. برای اینکه برای ضبط پادکست با گوشی به میکروفون حرفه ای نیاز نداشته باشید، لازم است فاصله ی خود را با میکروفون گوشی هماهنگ کنید. یعنی نه آنقدر دور باشید که لازم باشد با صدای خیلی بلند صحبت کنید و نه آنقدر نزدیک باشید که صدا واضح نباشد.
تجهیزات برای ساخت پادکست با گوشی بسیار کم بوده و شاید فقط لازم باشد پایه ای برای گوشی خود تهیه کنید تا فاصله ی شما تا گوشی حفظ شود. اگر می خواهید از میکروفون خود گوشی استفاده کنید لازم است میکروفون را جانمایی کنید و ماهیانه آن را تمیز کنید. بدین ترتیب کیفیت صدا افت نخواهد کرد.

چگونه با گوشی پادکست بسازیم
بهترین برنامه های رایگان و پرداختی برای ساخت پادکست با موبایل


بهترین برنامه های رایگان و پرداختی برای تولید پادکست با گوشی کم نیستند. اما افراد مبتدی در ابتدای کار اکثرا از برنامه های رایگان استفاده می کنند. به مرور زمان که (تجربه ی بیشتری) کسب کردند و در تولید پادکست حرفه ای شدند به سراغ اپلیکیشن های پرداختی می روند تا از امکانات بیشتری بهره مند شوند. همانطور که اشاره شد بهترین اپلیکیشن رایگان Anchor  است که کار با آن بسیار راحت است. از این رو کاربران از مبتدی تا پیشرفته طرفدار این برنامه هستند.
در بین بهترین برنامه های رایگان و پرداختی یکی از برنامه هایی که حرفه ای به حساب می آید، Sound cloud است. این برنامه دارای ویژگی های زیر می باشد :
•    امکان برش فایل صوتی
•    امکان ایجاد افکت‌ های صوتی
•    امکان اضافه کردن جلوه‌ های ویژه
•    امکان قرار دادن برچسب
•    امکان آپلود ترک‌ ها را به شکل خصوصی یا عمومی 
•    وارد کردن پادکست ضبط شده به پست ‌های به اشتراک گذاشته شده
•    اشتراک پادکست از شبکه ‌های اجتماعی دیگر


چگونه بهترین صدا و افکت های صوتی، برای پادکست خود انتخاب کنیم؟


بهترین صدا و افکت های صوتی، برای پادکست ،بستگی به موضوع و قالب پادکست دارد. بطور مثال برخی از پادکست ها در حوزه ی شعر و ادبیات بوده و صدا و افکت مرتبط با این موضوعات را می طلبند. امروزه استفاده از صدا و افکت در پادکست ها به برند سازی و مارکتینگ نیز کمک شایانی می کند. از این رو کاربران سعی بر آن دارند تا در این امر دقت و وسواس خاصی را به خرج دهند. بطور کلی پادکست هایی که دارای صدا و افکت های خاصی هستند، مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کنند. همین امر نیز سبب پیگیر بودن مخاطبان برای دریافت پادکست های بعدی شما می شود.
بهترین صدا و افکت های صوتی، برای پادکست با توجه به موضوع به دسته های زیر تقسیم بندی می شود :
•    صدا و افکت برای پادکست های هیجانی و جنبشی
•    صدا و افکت برای پادکست های خبری
•    صدا و افکت برای پادکست های آموزشی
•    صدا و افکت برای پادکست های احساسی
•    صدا و افکت برای پادکست های مستند
•    صدا و افکت برای پادکست های رادیویی


آموزش مراحل تولید، ویرایش و انتشار پادکست با گوشی


تولید، ویرایش و انتشار پادکست در اکثر مواقع همگی با استفاده از یک نرم افزار امکان پذیر است. اما زمانی تولید پادکست به صورت حرفه ای انجام می شود، شاید لازم باشد تا از چندین برنامه برای ویرایش و انتشار استفاده شود. در این قسمت به معرفی برخی از برنامه هایی که مدیریت و ویرایش پادکست ها را انجام می دهند را معرفی می کنیم. 
تولید، ویرایش و انتشار پادکست با کمک برنامه ی Spreaker Studio امکان پذیر است. یکی از مزیت های این برنامه این است که هم نسخه ی اندروید و هم نسخه ی ios را پشتیبانی می کند. اسپیکر استودیو برای کاربران مبتدی تا پیشرفته مناسب بوده و این امکان را به آنها می دهد تا علاوه بر ساخت و انتشار پادکست، کسب درآمد و تجزیه و تحلیل نیز انجام دهند. به منظور تولید پادکست کافی است صدای خود را ضبط کرده و ویرایش های لازم مانند افکت و صدا را به آن اضافه کنید. سپس با چند کلیک ساده، فایل نامگذاری شده ی خود را آپلود نمایید. 

بهترین صدا و افکت های صوتی، برای پادکست
نکات مهم در ساخت پادکست با گوشی


نکات مهم در ساخت پادکست با گوشی به شرح زیر است :
•    مکان مناسبی را جهت تولید پادکست انتخاب نمایید.
•    قبل از شروع کار گوشی همراه خود را در حالت پرواز قرار دهید.
•    فایل های ضبط شده را به کامپیوتر انتقال دهید.
•    نرم افزار مناسب گوشی خود را نصب نمایید.


نتیجه گیری


چگونه با گوشی پادکست بسازیم، سوالی بود که در این مقاله بدان پاسخ دادیم. یکی از بزرگترین مزیت های ساخت پادکست با گوشی کم هزینه بودن و در دسترس بودن آن است. در ابتدا لازم نیست تجهیزات خاصی را تهیه نمایید. اما به مرور زمان و با حرفه ای تر شدنتان شاید لازم باشد تجهیزاتی را مانند میکروفون و ... را تهیه نمایید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *