آموزش افکت‌های استوری و جستجوی افکت‌ها در اینستاگرام

آموزش افکت‌های استوری و جستجوی افکت‌ها در اینستاگرام

در اینجا به شما آموزش می دهیم که چگونه از افکت‌ها در اینستاگرام استفاده کنید. همچنین به شما کمک می کنیم تا افکت استوری ها را به راحتی بیابید.

پیشگفتار

آیا می دانید افکت‌ها در Instagram چه هستند و چه کاربردی دارند؟ یا اینکه می دانید افکت استوری را چگونه باید پیدا کرده و استفاده کنید؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، مکان درستی را انتخاب کرده اید.
افکت‌ها در اینستاگرام به شما این امکان را می دهند تا موقع عکس گرفتن، ویدئو گرفتن یا هنگام استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام، از آنها استفاده کنید. در صورتی که برای اولین مرتبه است که اینستاگرام را روی موبایل خود نصب می کنید، باید افکت ها را داخل این اپ ذخیره کنید. در ادامه ی این مطلب در مورد نحوه‌ی یافتن و اضافه کردن افکت ها به استوری اینستاگرام با شما صحبت می کنیم.

مقدمه

   فیلتر اینستاگرام چیست و چه کارایی دارد؟
•    آموزش فعال کردن افکت‌ها در اینستاگرام
•    نحوه‌ی یافتن افکت استوری در اینستاگرام چگونه است؟
•    چگونه افکت‌ها در اینستاگرام را به ریلز هایمان ادد کنیم؟
•    چرا امکان استفاده از فیلترهای اینستاگرام را ندارم؟
•    محبوب ترین افکت‌ها در اینستاگرام چه مواردی را تشکیل می دهند؟
•    ختم کلام


فیلتر اینستاگرام چیست و چه کارایی دارد؟

فیلتر اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا روی تصویری که می خواهید ضبط کنید، طرح ها و شکل های مختلف ایجاد کنید. در گذشته فیلتر ها محدود به زیباتر کردن چهره‌ی افراد بودند. مثلا شما با کمک فیلتر ها می توانستید روی صورت خود یک لایه‌ی فتوشاپی قرار دهید تا عیوب آن را از بین ببرد و ظاهرتان را شاداب نشان دهد. اما امروزه، فیلتر ها گسترش پیدا کرده اند. شما می توانید برای تغییر رنگ و نمای پس زمینه، ایجاد اشکال گرافیکی روی صورت تان، و حتی بازی کردن از فیلتر ها و افکت‌ها در اینستاگرام استفاده کنید.

قسمت سرچ افکت در اینستاگرام

آموزش فعال کردن افکت‌ها در اینستاگرام

برای اینکه افکت‌ها در اینستاگرام را فعال کنید فقط کافی است که اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و با کشیدن صفحه به سمت راست، وارد بخش استوری اینستاگرام تان شوید. اگر اینستاگرام تان به روز رسانی نکرده اید، قابلیت استفاده از افکت‌ها در اینستاگرام را نخواهید داشت. پیشنهاد می کنیم که حتما آن را به روز رسانی کنید.
معمولا به طور پیشفرض چند افکت داخل استوری اینستاگرام تان وجود دارد. هربار که این اپلیکیشن را به روز رسانی می کنید، خواهید دید که این افکت ها به اینستاگرام تان افزوده می شوند. برای اینکه مکان دقیق افکت های اینستاگرام را پیدا کنید، توصیه می کنیم که نگاهی به تصویر زیر بیندازید.
وقتی روی هر فیلتر ضربه بزنید، پیش نمایشی از آن روی تصویر جاری برایتان نمایش داده خواهد شد. به این واسطه شما می توانید فیلتر مورد نظرتان را به صورت دقیق تر انتخاب کنید. پس از انتخاب فیلتر میتوانید انگشتتان را روی دایره‌ی وسط صفحه (که تصویر فیلتر روی آن قرار می گیرد) فشار داده و با آن عکس یا فیلم بگیرید.

علامت فیلتر در اینستاگرام

نحوه‌ی یافتن افکت استوری در اینستاگرام چگونه است؟

برای اینکه افکت استوری ها را داخل اینستاگرام خود پیدا کنید، راه های مختلفی پیش رویتان است. یکی از بهترین راه هایی که می توانید انتخاب کنید این است که وارد اپلیکیشن اینستاگرام تان شوید. لیست افکت ها را به سمت چپ بکشید تا به آخرین آیکون برسید. در انتها گزینه ای وجود دارد که تحت عنوان browse effect شناخته می شود. روی آن ضربه بزنید. با انجام این کار، این قابلیت را خواهید داشت که برای انتخاب و پیدا کردن فیلتر های جدید اقدام کنید. اگر آیکون مورد نظر را پیدا نکردید، پیشنهاد می کنیم به تصویر زیر با دقت نگاه کنید تا بهتر بتوانید این آیکون را بیابید.
شما می توانید در مرحله بعد، انواع افکت‌ها در اینستاگرام را بررسی کنید. پس از انتخاب یک فیلتر می توانید آن را try  کرده یا با زدن دکمه ی save effect ذخیره کنید. اما چگونه؟ برای انجام این کار کافی است که وارد افکت مورد نظر شوید. برای ورود به یک افکت، روی آن ضربه بزنید تا باز شود. سپس دو گزینه در انتهای صفحه به شما نمایش داده خواهد شد. یکی از آنها try it است که به شما این اجازه را می دهد تا در همان لحظه از افکت استفاده کنید. گزینه ی بعدی، save effect است که به شما این امکان را می دهد تا فیلتر را برای استفاده های بعدی (در آینده) ذخیره کنید. توجه داشته باشید که برای برخی از افکت ها قابلیت save وجود ندارد.

چگونه افکت‌ها در اینستاگرام را به ریلز هایمان ادد کنیم؟

همانطور که در مطلب «ابعاد پست و استوری و ریلز» مطالعه کردید، ریلز ها و استوری ها و پست ها برای انتشار در اینستاگرام باید ابعاد و ظاهر مناسبی داشته باشند. افزودن افکت به ریلز ها به جذابیت ِبیشتر آنها کمک شایانی می کند. برای این منظور شما باید انگشت خود را روی صفحه قرار داده و به سمت راست بکشید تا بخش درج استوری یا ریلز برایتان باز شود. شما همچنین می توانید با زدن دکمه ی به علاوه (+) این کار را انجام دهید. پس از باز شدن ِاین قسمت، گزینه ی Reels را انتخاب کنید و پس از آن علامت ستاره های درخشان (شبیه این تصویر ) را در این قسمت انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه به سمت افکت هایی که روی اینستاگرام تان ذخیره کرده اید هدایت می شود. سپس می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. پس از آن شما می توانید ریلز مورد نظر خود را ضبط کرده و برای انتشار آماده کنید.

چرا امکان استفاده از فیلترهای اینستاگرام را ندارم؟

دلایلِ اینکه نمی توانید از افکت‌ها در اینستاگرام خود استفاده کنید، به نسخه ای که از اینستاگرام روی موبایل تان نصب کرده اید، بستگی دارد. به عنوان مثال، محتمل ترین دلیل این است که اینستاگرام خود را به روز رسانی نکرده اید. به همین خاطر امکان استفاده ی صحیح از فیلتر ها را نخواهید داشت.
اگر مطمئن هستید که اینستاگرامتان را به آخرین نسخه به روز رسانی کرده اید، می توانید برای چند ساعتی آن را بسته و مورد استفاده قرار ندهید. بسیاری از مشکلات ِاپلیکیشن اینستاگرام، تنها چند ساعت پس از عدم استفاده از آن، رفع خواهند شد. پس جای هیچگونه نگرانی نیست.

محبوب ترین افکت‌ها در اینستاگرام

محبوب ترین افکت‌ها در اینستاگرام را چه مواردی تشکیل می دهند؟

معمولا لیستی از محبوب ترین افکت‌ها در اینستاگرام وجود دارد که اکثر کاربران ترجیح می دهند از آنها استفاده کنند. اگر به تازگی ثبت نام در اینستاگرام را انجام داده اید و هیچ فیلتر مناسبی ندارید، می توانید از فیلتر هایی که در لیست زیر آورده می شوند برای زیباتر کردن استوری ها و ریلزر هایتان کمک بگیرید.

•    فیلتر Stereoscopy

کسانی که از گذاشتن boomerang در اینستاگرام لذت می برند، می توانند از این افکت استفاده کنند. شما می توانید به کمک این فیلتر یا افکت، تایم استوری هایتان را از 15 ثانیه به ده ثانیه (و حتی کمتر) کاهش دهید.

•    فیلتر The little mermaid

این فیلتر محبوب اینستاگرام، مخصوص کسانی است که دوست دارند ظاهر صورت خود را تغییر دهند. این فیلتر به شما کمک می کند که شبیه شخصیت های کارتونی دیزنی شوید.

•    فیلتر Not so basic

اگر به داشتن میکاپ های عجیب  و غریب و هنری اهمیت می دهید، این افکت در بین سایر افکت‌ها در اینستاگرام را خواهید پسندید. Not so basic اطراف چشم ها و صورت شما خط های رنگی ایجاد می کند و اجازه می دهد ظاهرتان خاص تر به نظر برسد.

•    فیلتر BW Vibe

باعث می شود تا تصاویر و ویدئو های شما در استوری و یا ریلز ها سیاه و سفید شوند. عکس ها و فیلم های سیاه و سفید، یادآور گذشته و تصاویر قدیمی هستند که برای ما بسیار نوستالژیک هستند. اگر به تصاویر سیاه و سفید علاقه دارید، می توانید از این فیلتر استفاده کنید. این فیلتر یک حالت blurred هم به تصویر یا ویدیوی استوری تان می دهد که در نوع خود شگفت انگیز است.

ذخیره کردن افکت ها در اینستاگرام

ختم کلام

در دو مطلب «تولید محتوا در اینستاگرام» و «پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام» این موضوع را به طور دقیق بررسی کردیم که تم یک پیج اینستاگرام تا چه حدی می تواند روی افکت ها و تصاویری که استفاده می کنید موثر باشد. اگر به جذابیت ِهرچه بیشتر پیج تان فکر می کنید، حتما از افکت‌ها در اینستاگرام استفاده کنید. برای اینکه بدانید چگونه می توانید مخفی کردن استوری اینستا یا هاید استوری را برای دیگران انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که به مطالب لینک شده مراجعه نمایید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *