روش های کسب درآمد از طریق تولید پادکست

روش های کسب درآمد از طریق تولید پادکست

کسب درآمد از طریق تولید پادکست چگونه ممکن می شود؟ در این مطلب به شما راه های کسب درآمد به کمک پادکست را به طور جامع، توضیح می دهیم.

پیشگفتار

کسب درآمد از طریق تولید پادکست چگونه ممکن می شود؟ تولید پادکست چگونه به کسب درآمد منجر می شود؟ اینها سوالاتی هستند که موقع شروع تولید پادکست ممکن است برایتان پیش آید. کاملا بدیهی است که بسیاری از افراد از نحوه‌ی کسب درآمد از طریق پادکست ها اطلاعی نداشته باشند. کسب درآمد از طریق تولید پادکست به صورت مستقیم حاصل نمی شود، بلکه به عوامل مختلفی وابسته است. شما باید پادکست شناخته شده و محبوبی تولید کنید تا بتوانید به کمک آن به کسب درآمد برسید. بنابراین از ابتدای تولید پادکست، نباید به فکر کسب درآمد باشید زیرا عملا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.
لذتِ کسب درآمد از طریق تولید پادکست این است که شما می توانید از طریق فعالیتی که دوست دارید، پول در بیاورید. مثلا می توانید در حوزه‌ی ورزش و یا سرگرمی اقدام به تولید پادکست کنید. پس از مدتی، از طریق اسپانسر ها یا مبلغی که بابت اشتراک از مخاطبان خود دریافت می کنید، می توانید به کسب درآمد برسید. تبدیل تولید پادکست به یک کسب و کار سود آور، چندان سخت نیست. مهم ترین نکته در این زمینه این است که محتوای صوتی یا پادکست با کیفیت تولید کرده و در اختیار مخاطب قرار دهید.
در این مطلب قصد داریم در مورد کسب درآمد از طریق تولید پادکست و راه های رایج ِمرتبط با شما صحبت کنیم. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که ادامه ی این مطلب را از دست ندهید تا بتوانید درک صحیحی از روش های کسب درآمد از طریق تولید پادکست به دست آورید.

مقدمه

   آیا واقعا می توان با تولید پادکست به کسب درآمد رسید؟

•    راه های کسب درآمد از طریق تولید پادکست

•    کسب درآمد از طریق تولید پادکست به کمک اسپانسر ها و تبلیغات

•    چه زمانی باید به فکر کسب درآمد از طریق تولید پادکست بیفتیم؟

•    چگونه می توان به صورت مستقیم برای کسب درآمد از طریق پادکست اقدام کرد؟

آیا واقعا می توان با تولید پادکست به کسب درآمد رسید؟

تولید پادکست، سوددهی بی‌درنگ ندارد. شما نمی توانید در چند ماه یا حتی دو سه سال ِاول تولید پادکست، انتظار کسب درآمد یا سود دهی بالایی داشته باشید. برای اینکه نتایج خوبی از تولید پادکست به دست آورید، باید کمی صبور باشید. تولید پادکست، هم هزینه‌ی قابل توجهی دارد و هم نیاز به یک تیم با انرژی و با انگیزه دارد. 
معمولا تولید کنندگان پادکست ها دو گروه هستند. گروه اول کسانی هستند که کار خود را از صفر شروع می کنند و در ابتدای اپیزود هایشان خبری از تبلیغات نیست. گروه دوم شامل کسب و کارها هستند؛ بسیاری از مدیران آنها قصد دارند برند خود را به تعداد افراد بیشتری معرفی کنند. بنابراین عمدتا در ابتدای اپیزود های پادکست ِآنها، شاهد تبلیغ برند یا کسب و کارشان هستیم. بسیاری از این کسب و کارها ترجیح می دهند تا هر اپیزود پادکست شان را به مخاطبان بفروشند تا به سود بالایی دسترسی پیدا کنند. اما گروه اول، ترجیح می دهند تا ابتدا مخاطبان بیشتری برای پادکست خود جذب کنند و سپس برای کسب درآمد از طریق تولید پادکست اقدام کنند.

راه های کسب درآمد از طریق تولید پادکست

یکی از مزیت های تولید پادکست این است که شما فقط به یک روش محدود نیستید و می توانید به شکل های مختلف از طریق پادکست ها درآمد داشته باشید. توجه به این نکته ضروری است که شیوه های مختلف کسب درآمد از طریق تولید پادکست، در مراحل ساخت پادکست با هم فرق می کند. به عنوان مثال، اگر درآمد تان از پادکستی که تولید می کنید در سال دوم بسیار ناچیز است در سال بعدی یا دست کم پنج سال آینده، بیشتر خواهد شد. پس کسب درآمد از طریق تولید پادکست به یک عدد خاص محدود نمی شود. هرچه تجربه تان در این زمینه بیشتر شود و به تعداد مخاطبان پادکست تان افزوده شود، بیشتر می توانید درآمد کسب کنید.
برای افزایش تعداد مخاطبان جهت رسیدن به درآمد از طریق جذب اسپانسر برای پادکست، باید به سراغ تبلیغات مدت دار با جذب مخاطب به شکل ارگانیک بروید. منظور از تبلیغات مدت دار برند سازی، تبلیغات دهان به دهان یا word of mouth و بازاریابی درونگرا است.

شروع تولید پادکست

کسب درآمد از طریق تولید پادکست به کمک اسپانسر ها و تبلیغات

دریافت اسپانسر و انجام تبلیغات یکی از رایج ترین روش های کسب درآمد از طریق تولید پادکست است. بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها برای دیده شدن، تبلیغ خود را به تیم ِیک پادکست با تعداد مخاطبان بالا می سپارند. به همین دلیل، هرچقدر که تعداد مخاطبان پادکست شما زیادتر باشند احتمال اینکه شرکت های بزرگ به سراغتان بیایند بیشتر است. همچنین شما می توانید به طور رسمی اعلام کنید که حاضر هستید تا تبلیغات ِیک برند یا کسب و کار خاص را در اپیزود های پادکست تان انجام دهید تا شرکت ها و سازمان های مختلف به سمت تان جذب شوند.
بسیاری از پادکست هایی که در بخش مقدمه یا Intro خود تبلیغ یک برند یا کسب و کار را می کنند، اسپانسرشیپ دارند. برخی از آژانس های تبلیغاتی هم وجود دارند که به پادکستر ها کمک می کنند تا به راحتی با اسپانسرها یا کسب و کارهایی که قصد دارند اسپانسر پادکستر ها شوند، ارتباط برقرار کنند. شما می توانید از این آژانس ها کمک بگیرید و برای کسب درآمد از طریق تولید پادکست اقدام نمایید.
بسیاری از شرکت هایی که به عنوان اسپانسر شیپ اعلام آمادگی می کنند، به دنبال مخاطب هرچه بیشتر نیستند بلکه در ابتدا به نوع مخاطبان شما توجه می کنند و پس از آن برای همکاری با شما به عنوان یک پادکستر اقدام می کنند. زیرا برای این شرکت ها، مخاطب هدف مهم است و نه تعداد مخاطبان! به همین خاطر ممکن است پیشنهاد های متعددی از سمت شرکت هایی داشته باشید که حوزه‌ی فعالیتشان مشابه با موضوعاتی است که شما در مورد آنها تولید محتوا می کنید. معمولاً توصیه می شود که هرگز افتخار همکاری با این شرکت ها را از دست ندهید.

کسب درآمد از طریق پادکست

چه زمانی باید به فکر کسب درآمد از طریق تولید پادکست بیفتیم؟

تعیین زمان برای اینکه بدانید دقیقا باید از چه موقعی برای کسب درآمد از طریق تولید پادکست اقدام کنید، کمی چالش برانگیز است. اگر از همان ابتدا شوقی برای کسب درآمد از طریق تولید پادکست نداشته باشید می توانید بدون نیاز به حمایت مالی به تولید پادکست بپردازید. اما اگر از همان ابتدا به فکر کسب درآمد هستید، می توانید هر اپیزود پادکست را به صورت پولی در اختیار علاقه مندان قرار دهید.
اینکه مقصود و هدف شما از کسب درآمد از طریق تولید پادکست چه باشد، بسیار اهمیت دارد. منظور شما از کسب درآمد چیست؟ برخی از افراد فقط دوست دارند مقدار کوچکی پول از طریق تولید پادکست به دست آورند. اما عده ای دیگر، کل درآمد خود را از طریق پادکست و تولید آن به دست می آورند. به همین خاطر، باید بیشتر کار کنند و هرگز بدون وجود یک اسپانسر اقدام به تولید پادکست نکنند. زمانی که بتوانید به این سؤال پاسخ دهید، می توانید به طور دقیق تعیین کنید که زمان جذب اسپانسر یا پولی کردن هر اپیزود از پادکست تان دقیقا چه موقع است. با توجه به اینکه پادکست شما تا چه اندازه و چقدر رشد کند، کسب درآمد از طریق آن می تواند متغیر باشد. برخی از پادکست ها می توانند زود مخاطب جذب کنند و برخی دیگر با تاخیر بیشتر.

روش های کسب درآمد با پادکست

چگونه می توان به صورت مستقیم برای کسب درآمد از طریق پادکست اقدام کرد؟

1.    شما می توانید برای کسب درآمد از طریق تولید پادکست به طور مستقیم از مخاطبان تان بخواهید که از شما حمایت مالی یا Donate کنند.
2.    ارائه اشتراک ماهانه یا سالانه و دریافت حق عضویت بابت آن از مخاطبانی که مشتاقانه دوست دارند پادکست تان را گوش کنند، یک راه مناسب برای کسب درآمد است.
3.    جذب اسپانسر و یا فروش تبلیغات یکی از رایج ترین راه ها برای کسب درآمد به کمک پادکست است.
4.    پیوستن به یک شبکه تبلیغاتی به شما کمک می کند تا اسپانسر هایی که برای حمایت از یک پادکست اعلام آمادگی کرده اند را پیدا کنید.
5.    محتوای پادکست خود را در یوتیوب هم منتشر کنید تا با افزایش آمار بازدید از آن، بتوانید به درآمد برسید.  

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *