روش های ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه

روش های ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه

خلاقیت در ساخت تیزر، یکی از المان های بسیار مهم بوده و تیزر تبلیغاتی خلاقانه، نقش مهمی در معرفی شما به مخاطب دارد.

پیشگفتار

تیزر تبلیغاتی خلاقانه یکی از روش های تضمینی برای موفقیت در کسب و کار است. صاحبان مشاغل همواره در جستجوی موثرترین راه برای معرفی خود به مخاطبان هستند. به همین منظور، ساخت تیزر تبلیغاتی به تنهایی کافی نبوده و اگر کمی چاشنیِ خلاقیت به آن افزوده شود، می توان مخاطب را به شکلی منحصربفرد تحت تاثیر قرار داد. ساخت تیزرهای خلاقانه نیازمند ترفندهای خاصی بوده که در ادامه به توضیح این ترفندها می پردازیم.

یکی از مهمترین اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی، جذب مخاطب و انتقال پیام به او می باشد. برای تحقق این هدف، چه راهی بهتر از ساخت تیزرهای جذاب و خلاقانه! تیزر تبلیغاتی تلفیقی از هنر و تبلیغات بوده که استفاده از ایده های خلاقانه در آن، تاثیرگذاری آن را دوچندان می کند. اگر برای معرفی برند خود از تیزرهای ساده استفاده کنید، ممکن است برند شما به خوبی دیده نشود. در مقابل، استفاده از ایده های خلاقانه در تیزرهای تبلیغاتی، ذهن مخاطب را با رنگ ها و تصاویر جذاب درگیر کرده و فروش محصولات را دو برابر می کند. فراموش نکنید که استفاده از تیزرهای تبلیغاتی خلاقانه، پیام و مفهوم مورد نظر شما را به بهترین شکل منتقل می کند.


مقدمه

اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه


اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال، افراد را به استفاده از این شبکه ها ترغیب کرده است. در این میان، ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، یکی از روش های تضمینی برای انتقال پیام و هدف خود به مخاطب است. به کمک این روش، می توان در مدت زمان کوتاهی کسب و کار را به مخاطبان نشان داد و اعتماد آنها را جلب کرد. استفاده از خلاقیت، حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد کرده و او را به تماشای ادامه تیزر ترغیب می کند. البته به غیر از خلاقیت، نحوه اجرای تیزر نیز می تواند در تاثیرگذاریِ آن نقش بسزایی داشته باشد.

خلاقیت در ایده پردازی

گسترش تکنولوژی مخاطبان را نیز تغییر داده و توقع آنها را بیشتر کرده است. آنها به عنوان بیننده توقع دارند که تیزرهای تبلیغاتی آنها را سرگرم کنند. همچنین، انتظارات آنها از روش های سنتیِ تبلیغات فراتر رفته و ترجیح می دهند تبلیغاتی با ایده های نو را تماشا کنند. اینجاست که اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه به اوج خود می رسد. اگر می خواهید مخاطب شما را همراهی کند، باید به سطح توقعات وی نزدیک شوید. قانونی در تبلیغات وجود دارد و آن اینست که برای دیده شدن، باید جلب توجه کنید. بهترین راه برای دیده شدن، استفاده از قدرت خلاقیت ذهن است.


چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه


روش های مختلفی برای ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه وجود دارد. به‌طور مثال، استفاده از قالب مرتبط با نوع تبلیغ، بسیار اهمیت دارد. معمولا طراحان از قالب های پرطرفداری مانند طنز، نمایشی، داستانی و غیره برای ایجاد خلاقیت در تیزرهای تبلیغاتی استفاده می کنند. بعلاوه، نوع عکاسی یا فیلمبرداری از محصولات نیز می تواند یکی از روش های ساخت تیزر خلاقانه باشد. استفاده از رنگ های متضاد در پس زمینه ها، طراحی کاراکترهای خنده‌دار، به‌کارگیری افکت های صوتی و تصویری خیره کننده، مطرح نمودن نیازهای ضروری مخاطبان و صحنه های زیبای فیلمبرداری و عکاسی، از دیگر روش های ایجاد خلاقیت در ساخت انواع تیزر تبلیغاتی هستند.
در بین برندهای متعددی که در بازار وجود دارد، رقابت شدیدی در استفاده از تیزر تبلیغاتی خلاقانه برای معرفی به مخاطبان وجود دارد. در این رقابت، برندی می تواند به صورتی موفق عمل کند که بتواند با نهایت خلاقیت، پیام خود را در کوتاهترین زمان ممکن به مخاطبان منتقل کند. استفاده از تیم های خلاق در زمینه طراحی تیزرهای تبلیغاتی، یکی از روش های مؤثر برای ایجاد تیزر تبلیغاتی خلاقانه می باشد.

ایجاد رمز و راز برای جلب مخاطب


یکی از راه های ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، افزودن معما به داستان آن است. مخاطبان همیشه عاشق حل معما بوده و دوست دارند در جریان همه چیز قرار بگیرند. به‌طور مثال می توان در شروع تیزر، سوالی در مورد محصول جدید و ویژگی های آن پرسید، تا مخاطب به تماشای ادامه تیزر تشویق شود. علاوه بر این، به تصویر کشیدن یکی از مشکلات روزمره ی مخاطبان و تبلیغ برای حل آن، یکی دیگر از راه های ایجاد خلاقیت در تیزرهای تبلیغاتی است.اینگونه، ذهن مخاطب درگیر شده تا بتواند راه حل مشکل خود را حدس بزند. با افزودن مقداری معما به یک تیزر، می توان مخاطب را وادار کرد تا برای کسب اطلاعات بیشتر به شما مراجعه کند.
یکی از انتشارات معروف خارجی، برای جلب توجه مخاطبان و خوانندگان خود، مسابقه ای ترتیب داد تا مخاطبان به طراحی جلد کتاب جدید بپردازند. سپس از تمامی مخاطبان خواست تا به طرح های فرستاده شده امتیاز دهند و پس از آن به 6 فینالیست، جایزه های نفیسی اهدا نمود.


راز خود را سریع افشا نکنید!


اگر در فضای Instagram پیگیر برندهای مختلف باشید، حتما تا حالا متوجه شده اید که برندها همیشه چیزی برای غافلگیری مخاطبان خود دارند. به عبارت دیگر، مخاطبان خود را تشنه نگه می دارند! همین موضوع باعث می شود تا مخاطبان دائم درگیر معمای مطرح شده باشند و اخبار مهم برند را دنبال کنند. پس اگر معمایی را چاشنی تیزر تبلیغاتی خود کردید، خیلی سریع پاسخ آن را نزد مخاطبان فاش نکنید. با برانگیختن کنجکاوی مخاطبان، می توانید به سادگی، آنها را علاقه‌مند نگه دارید. می توانید برای تبلیغ یک محصول جدید ابتدا نظرسنجی در مورد نوع محصول قرار دهید. سپس، با ساخت تیزرهایی که روزشمار دارند، علاقه مخاطب به دنبال کردن برند را بیشتر از قبل کنید. به‌طور مثال با نمایش جملاتی مانند " تنها 10 روز تا معرفی محصول جدید" یا " 7 روز تا یک شروع طوفانی" و غیره، می توانید مخاطب را به پیگیری تشویق کنید.

استفاده از تکنیک شمارش معکوس


بیان جذاب موضوع؛ المان اصلیِ تیزر تبلیغاتی خلاقانه


در ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، هر چقدر هم که از ایده های جذاب و معمایی استفاده کنید، تا زمانی که روش بیان درستی را انتخاب نکنید، مخاطب را جذب نخواهید کرد. موضوع را باید تا حد امکان جذاب کرده و از هیجانات بیشتری در آن استفاده کنید. مثلا می توان با افزودن جمله ای مانند " چیزی بزرگ در راه است"، مخاطب را مجبور به دنبال کردن اخبار برند خود کنید؛ به طوریکه مخاطب احساس کند که در صورت عدم پیگیری، چیز ارزشمندی را از دست خواهد داد.

تعامل با مخاطب


کاربرد تیزر تبلیغاتی بسیار گسترده است. یکی دیگر از روش های موفقیت در ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، ایجاد راه های ارتباطی مختلف برای تعامل با مخاطبان است. در این شرایط، مخاطب تبلیغ شما را یک مسیر یک‌طرفه ندیده و نظر خود را مهم می داند. گذشته از آن، شما می توانید از این طریق، از سلایق و نظرات مشتریان آگاه شوید. یکی از راه های افزایش تعامل با مخاطب، اشتراک ایمیل است. اینگونه می توان مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرد و مخاطب حس می کند که بخشی از چیزی خاص و باارزش است.

استفاده از لینک دعوت

ایجاد هشتگ نیز، یکی دیگر از روش های افزایش جذابیت تیزر تبلیغاتی است. در ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، استفاده از هشتگ ها به کاربر این امکان را می دهد تا با شما در ارتباط باشد. شما هم می توانید از طریق هشتگ ها، نوع و تعداد مخاطبان خود را اندازه‌گیری کنید. استفاده از هشتگ در مخاطب حس مشارکت ایجاد می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *