در مورد تیزر تبلیغاتی تلفیقی چه می دانید؟
تیزر تبلیغاتی تلفیقی یکی از روش های جدید ساخت تیزر بوده که حاصل ترکیب تیزر رئال و انیمیشن می باشد.
پیشگفتار
تیزر تبلیغاتی تلفیقی یکی از روش های ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد که سازنده برای ساخت آن باید مهارت های لازم برای ساخت تیزر رئال و تیزر انیمیشنی را داشته باشد. برای ساخت این نوع تیزر، از محیط واقعی فیلمبرداری می شود اما با ساخت تیزر رئال تفاوت هایی نیز دارد. مهمترین نکته در ساخت این نوع تیزر، افزودن المان های انیمیشنی به تیزر است.
در میان انواع تیزرهای تبلیغاتی، ساخت تیزرهای تلفیقی به مهارت های خاصی نیاز دارد. این نوع تیزرها در جلب توجه مخاطب بسیار موفق بوده و توانسته اند نظر بسیاری از صاحبان مشاغل را به خود جلب کنند. بسیاری از صاحبان کسب و کار، برای معرفی خود به کاربران و افزایش فروش خود، از تیزر تبلیغاتی تلفیقی استفاده می کنند.
مقدمه
- تیزر تبلیغاتی تلفیقی یا رئال-انیمیشن
- کاربرد تیزر تبلیغاتی تلفیقی
- ویژگی تیزرهای تلفیقی
- تجهیزات لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی تلفیقی
- مراحل ساخت تیزر تلفیقی
تیزر تبلیغاتی تلفیقی یا رئال -انیمیشن
تیزر تبلیغاتی تلفیقی در میان طراحان با نام تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن نیز شناخته می شود. همانطور که از اسم این نوع تیزر مشخص است، این نوع تیزر ترکیبی از تیزرهای رئال و انیمیشن می باشد. به عبارت دیگر، برای ساخت این نوع تیزرها از تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی رئال و تیزر تبلیغاتی انیمیشنی به صورت همزمان استفاده می شود. کارگردان ساخت تیزر، از محیط های واقعی و افراد فیلمبرداری کرده و در نهایت عناصر انیمیشنی را به آن اضافه می کند. گاهی از پرده سبز (green screen)نیز برای ساخت تیزرهای تلفیقی استفاده می شود. در نهایت در مرحله تدوین می توان به جای پرده سبز، المان های انیمیشنی را به تیزر اضافه نمود.
معمولا پرده سبز را در این نوع تیزرها در بک گراند قرار داده تا در مرحله تدوین بتوان به راحتی به جای پرده سبز، سکانس مورد نظر را جایگزین نمود. علاوه بر این، برای ساخت تیزرهای تلفیقی باید از نرم افزارهای ساخت انیمیشن استفاده کرد. فیلمبرداری از محیط واقعی، استفاده از بازیگران تبلیغاتی، انتخاب صحنه ها و لوکیشن های زیبا و همچنین ایجاد کاراکترهای انیمیشنی، از جمله فعالیت های لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی تلفیقی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیزرهای رئال و انیمیشن، می توانید مقاله های تیزر تبلیغاتی رئال و تیزر تبلیغاتی انیمیشنی را مطالعه کنید.
کاربرد تیزر تبلیغاتی تلفیقی
مهمترین کاربرد تیزر تبلیغاتی تلفیقی، برندینگ می باشد. به کمک این نوع تیزرها می توان برند را به کاربران معرفی کرده و آن را تا مدت ها زنده نگه داشت. تیزر تبلیغاتی می تواند تا سال ها برند را در ذهن و خاطر مخاطب ماندگار کند. دیگر کاربرد تیزر تبلیغاتی، افزایش فروش محصول است. به کمک تبلیغات می توان مخاطب را با کالاها و ویژگی های آنها آشنا نمود. در نتیجه، مخاطب تصمیم می گیرد که محصول را خریداری نماید. امروزه، حتی کسب و کارهای کوچک نیز دارای کمپین تبلیغاتی هستند و به خصوص در بستر Instagram، به تبلیغات وسیع و گسترده می پردازند.
نشان دادن مراحل تولید یک کالا نیز، از دیگر کاربردهای تیزر تبلیغاتی تلفیقی به شمار می رود. زمانیکه مخاطب از بهداشتی بودن محصول و ارگانیک بودن مواد اولیه بکار رفته در تولید آن، مطمئن شود، می تواند با خیال راحت به خرید بپردازد. این امر، به خصوص در تبلیغ مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، می تواند تاثیرگذار باشد. فرهنگ سازی یکی دیگر از مزایای استفاده از تیزر رئال- انیمیشن می باشد. علاوه بر این، به کمک یک تیزر می توان توانایی های یک برند یا کسب و کار را به نمایش گذاشت. با نمایش نقاط قوت شرکتِ تولیدکننده، می توان مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد.
کاربرد دیگر تیزر تبلیغاتی تلفیقی، تغییر دادن علایق و سلیقه مشتری است. اگر کسب و کاری دارید که تازه شروع شده است، به کمک تیزر تبلیغاتی می توانید نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کنید.
ویژگی تیزرهای تلفیقی
تیزر تبلیغاتی تلفیقی جذابیت بسیار زیادی داشته و به دلیل داشتن عناصر انیمیشنی بسیار چشمگیر می باشد. بعلاوه، ترکیب صحنه های واقعی و انیمیشنی، از دیگر نقاط قوت این نوع تیزرهای تبلیغاتی می باشد. مخاطبان بیشتر جذب کاراکتر کارتونی تیزر تلفیقی شده و تماشای آن را به مطالعه متن های طولانی ترجیح می دهند. گذشته از آن، با ساخت تیزر رئال- انیمیشن می توان تا حدودی در هزینه ها صرفه جویی نمود. در تیزرهای تلفیقی، به جای استفاده از جلوه های ویژه می توان از شخصیت ها و صحنه های کارتونی استفاده کرد. همچنین، برای ساخت تیزرهای رئال از بازیگران تبلیغاتی استفاده می شود که خود، هزینه جداگانه به دنبال خواهد داشت. اما با ساخت تیزر تلفیقی، می توان تعداد بازیگران را کاهش داد و به جای آن، از شخصیت های انیمیشنی استفاده کرد.
علاوه بر مواردی که ذکر شد، ساخت تیزر تبلیغاتی تلفیقی به دلیل وجود شخصیت های انیمیشنی، به شهرت بیشتر یک برند کمک بسیاری می کند. این نوع تیزر می تواند تاثیرگذاریِ بیشتری نسبت به تیزرهای رئال داشته باشد و مخاطبان زیادی را به تماشای تیزر ترغیب کند. البته برای ساخت تیزر تلفیقی باید خلاقیت زیادی بکار برد.
تجهیزات لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی تلفیقی
برای ساخت تیزر تلفیقی، داشتن تجهیزاتی که برای ساخت تیزر رئال و انیمیشنی نیاز است، ضروری می باشد. بطور مثال، کلیه لوازم فیلمبرداری و نورپردازی، دوربین عکاسی، سه پایه دوربین و نرم افزارهای ساخت و تدوین انیمیشن، برای ساخت تیزرهای تلفیقی لازم است. نرم افزارهای انیمیشن سازی مانند Adobe After Effects، Adobe Premiere، Photoshop، Illustrator، Maya، ادیوس و سینما فوردی در ساخت تیزرهای رئال- انیمیشن به وفور به کار می روند. البته چیزی که از تجهیزات مهمتر است، مهارت، خلاقیت و ایده های کارگردان تیزر تلفیقی است. در شرایطی که کارگردان، تجهیزات بهروز و مدرنی داشته باشد، اما نتواند از آنها به خوبی استفاده کند، تیزر در انتقال پیام به مخاطبان موفق نخواهد بود.
علاوه بر این، در ساخت تیزر تبلیغاتی تلفیقی، ایجاد کاراکترهای منحصربفرد انیمیشنی بسیار اهمیت دارد. اگر کاراکتر تکراری باشد یا بیان آن، تقلیدی از بیان دیگر شخصیت های انیمیشنی باشد، تیزر نمی تواند در ذهن مخاطبان ماندگار شود. گاهی برای ساخت شخصیت های انیمیشنی در تیزرهای تلفیقی، از استوری برد استفاده می شود. سازنده به کمک استوری برد می تواند عیوب کاراکترهای خود را رفع کرده و نقاط قوت داستان تیزر خود را پررنگتر کند.
مراحل ساخت تیزر تلفیقی
برای ساخت یک تیزر تلفیقی، ابتدا باید سناریوی مناسبی نگارش شود. سازنده می تواند از کارگردانان حرفه ای کمک گرفته و ایده پردازی سناریوی خود را به آنها واگذار کند. البته برای نگارش سناریو باید به جامعه هدف نیز توجه نمود. انتخاب تم و موضوع تیزر باید با توجه به نوع و سن مخاطب انجام شود. همچنین، بهتر است که در هنگام نگارش سناریو، تمام جزئیات لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی، در سناریو قید شود. پس از تعیین داستان سناریو، بازیگران و لوکیشن های فیلمبرداری مشخص می شوند. سپس، تجهیزات لازم برای فیلمبرداری، نورپردازی و صدابرداری مهیا می شود تا ضبط سکانس ها آغاز شود.
در شرایطی که استفاده از پرده سبز در فضای فیلمبرداری لازم است، باید هماهنگی های لازم صورت پذیرد. پس از اینکه فیلمبرداری تمام صحنه ها به پایان رسید، سازندگان با طراحی یک استوری برد مختصر، عناصر انیمیشنی را نیز برای تیزر خود تولید می کنند. در مرحله تدوین، سازندگان به کمک نرم افزارهای مخصوص طراحی، افکت های صوتی و تصویری لازم را به تیزر اضافه می نمایند. گاهی با ساخت یک موسیقی جدید برای تیزر، می توان آن را به تیزری منحصربفرد تبدیل کرد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید