آشنایی با کال تو اکشن و انواع آن به همراه اهداف، مزایا و طرز نوشتن آن در محتوا

آشنایی با کال تو اکشن و انواع آن به همراه اهداف، مزایا و طرز نوشتن آن در محتوا

کال تو اکشن و انواع آن در محتوا یک بخش مهم به حساب می آیند. چرا که این روشی موثر برای ترغیب کاربران به استفاده از خدمات یا خرید محصولات سایت است.

 پیشگفتار


کال تو اکشن و انواع آن را می شناسید؟ آیا می دانید در تولید محتوا، کال تو اکشن چه جایگاهی دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ با مزایای آن چطور؟ آشنایی دارید؟ به طور کلی کال تو اکشن که به نوعی دعوت به عمل به حساب می آید، گاهی اوقات باید در محتوا به کار گرفته شود. در واقع کال تو اکشن یک سری راهکارها را برای کاربران ارائه می دهد و سپس از آنها دعوت به عمل می کند تا بتوانند از آن خدمات یا محصولات استفاده کنند. در این بخش آموزشی می خواهیم شما را با کال تو اکشن و انواع آن آشنا کنیم. همچنین در خصوص کاربرد و مزایای آن نیز توضیحاتی برایتان ارائه دهیم. آنچه که در ادامه این بخش مطالعه می کنید، به شرح عناوین زیر است:

 

مقدمه


در دنیای دیجیتال مارکتینگ، همیشه سعی داریم که با روش های مختلف تولید محتوا، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تبلیغات انجام دهیم. اگر به آخرین مرحله از این تبلیغات توجه کرده باشید، می بینید که از کاربران خواسته ای دارید. این خواسته می تواند دعوت به پر کردن یک فرم، استفاده از محصولات یا خدمات، دانلود یک اپلیکیشن و... باشد. در حقیقت شما با این کار از کاربران دعوت به عمل می آورید که از آنچه که می خواهید استقبال کنند. بنابراین برای اینکه تیرتان به هدف بخورد، باید کال تو اکشن و انواع آن را بشناسید و بدانید که هر یک از این روش های دعوت به عمل آوردن، کی و کجا استفاده می شوند. این باعث می شود تا بهتر مخاطبان خود را مورد هدف قرار دهید و آنها را به مشتری تبدیل کنید. حال در ادامه تصمیم داریم به طور کامل شما را با این مباحث آشنا کنیم.


کال تو اکشن یا CTA دقیقا چیست؟


همانطور که گفتیم، استفاده از کال تو اکشن و انواع آن در طول محتوا به شما کمک می کند تا بهتر مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. در حقیقت کال تو اکشن یا فراخوانی و یا دعوت به عمل، درخواستی است که شما به طور مستقیم از کاربران دارید. طی این درخواست، کاربران تشویق یا ترغیب می شوند که از آن کار خاصی که شما به آنها پیشنهاد دادید، استفاده کنند. 
کال تو اکشن به شکل های مختلفی انجام می شود. با توجه به اهداف کال تو اکشن و انواع آن، شما به عنوان یک نویسنده سئوکار باید بدانید که کی و کجا برای کال تو اکشن مناسب است. شکل های مختلف کال تو اکشن به صورت یک خط پیام، یک تصویر، یک لینک و یا یک دکمه هستند. همه این ها با توجه به نوع محتوا و حیطه فعالیت سایت انتخاب و استفاده می شوند. خوب است تا بدانید CTA صرفا دعوت به عمل آوردن برای خرید نیست. این معنی کاملا متفاوتی با پیام های تبلیغاتی دارد. بلکه اهداف دیگری نیز پشت کال تو اکشن وجود دارند که می توانند برابر خرید مهم تلقی شوند. مثل پر کردن فرم ثبت نام، دانلود یک اپلیکیشن، ثبت اطلاعات کاربران و... .

دعوت به عمل از کاربران CTA

کال تو اکشن و انواع آن را بشناسیم


پس از اینکه با تعریف کال تو اکشن آشنا شدید، قطعا حالا می خواهید انواع آن را بشناسید. چرا که دیگر وقتش رسیده متوجه شویم از کال تو اکشن و انواع آن باید چگونه و چطور استفاده کنیم؟ در ادامه انواع کال تو اکشن را برایتان عنوان می کنیم.


•    دکمه دعوت به عمل

یکی از رایج ترین انواع کال تو اکشن، یک دکمه است که از کاربران دعوت به عمل می آورد. معمولا این دکمه در جایی از محتوا قرار می گیرد که بیشترین بازدید و جذابیت را داشته باشد. گاهی اوقات کال تو اکشن در نگارش قسمت نتیجه گیری گنجانده می شود و معمولا هم دارای تاثیرگذاری مطلوبی است. علاوه بر انتهای صفحه و یا پست ها، کال تو اکشن در پاپ آپ مسیج ها، بنرهای تبلیغاتی، اسلایدها، صفحه توضیح محصول و... به کار می رود.


   پر کردن فرم و ثبت نام

پر کردن فرم و ثبت نام جزو کال تو اکشن و انواع آن به حساب می آید. گاهی اوقات نیاز است که شما از کاربران دعوت به عمل آورید که یک فرم استخدام یا فرم ثبت نام در دوره آموزشی را پر کنند. این باعث می شود تا در کنار جذابیت متن، کاربران با دیدن فرم ثبت نام مشتاق شوند تا فرم را پر کنند و بدین ترتیب ثبت نام انجام می شود.

انواع کال تو اکشن

•    دکمه مربوط به اشتراک گذاری مطلب

همانطور که می دانید اگر کاربران از محتوایی خوششان بیاید، تمایل دارند که آن را با دیگر دوستان و آشنایان شان به اشتراک بگذارند. در واقع دکمه اشتراک گذاری جزو کال تو اکشن و انواع آن به حساب می آید. بدین ترتیب کاربران پس از کلیک روی دکمه می توانند محتوا را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. این برای سئوی سایت نیز یک پوئن مثبت به حساب می آید.


•    تماس با پشتیبان و یا چت آنلاین

نوع دیگری از کال تو اکشن به تماس با بخش پشتیبانی و یا چت آنلاین اختصاص دارد. این مورد زمانی کاربرد دارد که کاربران سوالات زیادی در ذهن داشته باشند و یا حوصله خواندن متن های طولانی را نداشته باشند. در این صورت از طریق چت آنلاین و یا تماس، دعوت به عمل می شوند و می توانند مستقیما سوالاتشان را بپرسند.


چه اهدافی برای کال تو اکشن و انواع آن تعریف شده است؟

آیا می دانید چه اهدافی برای کال تو اکشن و انواع آن وجود دارد؟ همانطور که می دانید، پشت هر تولید محتوا یک هدف به خصوص وجود دارد. بنابراین باید بگوییم کال تو اکشن نیز با اهداف مختلفی در محتوا گنجانده می شود. در ادامه این بخش شما را با اهداف مختلفی که برای کال تو اکشن و انواع آن وجود دارد، آشنا می کنیم.


•    ترغیب کاربران به خرید

یکی از اهداف کال تو اکشن و انواع آن، افزایش ترغیب کاربران به خرید است. به نوعی کال تو اکشن می تواند مکمل محتوای متنی باشد. شما می توانید در طول محتوای متنی خود، از ترفندها و تکنیک های مختلف برای ترغیب کاربران به خرید استفاده کنید. اما با کال تو اکشن این ترغیب به خرید را افزایش دهید.

هر کلیک، نوعی دعوت به عمل است


   دریافت اطلاعات مهم کاربران

یکی دیگر از مهمترین اهداف کال تو اکشن و انواع آن، دریافت اطلاعات مهم کاربران مانند شماره تلفن و ایمیل آدرس آنهاست. چرا که در این صورت وبمسترها می توانند کاربران دائمی و یا کاربرانی که از آنها حمایت می کنند را بشناسند و روی آنها سرمایه گذاری کنند.


•    کمک به برندسازی

یکی دیگر از اهداف و مزایا استفاده از کال تو اکشن و انواع آن این است که به برند سازی کمک می کند. شما می توانید با قرار دادن یک تصویر گرافیکی و یا یک بنر تبلیغاتی در سایت، کاربران را ترغیب به استفاده از محصول و خدمات سایت کنید. این موضوع به مرور زمان باعث برندسازی می شود.


•    عضو گیری در پلتفرم های مجازی

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، در صورتی که کاربران محتوا را بپسندند، قطعا آن را با دیگران به اشتراک می گذارند. این باعث می شود تا آنها به نوعی برای سایت بازاریابی کنند و دیگران را به بررسی آن بخش دعوت کنند. عضو گیری در پلتفرم های مجازی مانند Instagram، Telegram و... با استفاده از کال تو اکشن، از دیگر مزایای استفاده از آن است.


برای نوشتن کال تو اکشن و انواع آن به این نکات توجه داشته باشید

اگر قصد دارید از کال تو اکشن و انواع آن برای ترغیب کاربران استفاده کنید، باید به این نکات توجه داشته باشید. چرا که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که شما چگونه از کاربران دعوت به عمل بر آورید. حال به نکاتی که در ادامه برایتان عنوان می کنیم، توجه داشته باشید.

کال تو اکشن را ساده بیان کنید

•    ساده و روان بنویسید

کال تو اکشن نباید گنگ یا پیچیده باشد. برای اینکه بتوانید با کاربران به نحو احسن تعامل برقرار کنید، باید کال تو اکشن و انواع آن را به سادگی بنویسید. البته برای نوشتن متنی که به کال تو اکشن مربوط است، از خلاقیتتان هم استفاده کنید.


•    به هرم محتوا توجه داشته باشید

یکی دیگر از مواردی که برای استفاده از کال تو اکشن و انواع آن باید در نظر داشته باشید، توجه به هرم محتواست. بدین صورت که باید از ابتدای محتوا به صورت پله به پله به بررسی جزئیات بپردازید و به یک باره تمام موارد مهم را مطرح نکنید. در این صورت کاربران بیشتری به کلیک کردن مجاب می شوند. آیا می دانید چرا؟ به این علت که گاهی ممکن است برخی از کاربران در همان ابتدا از کال تو اکشن استقبال کنند و کلیک صورت بگیرد. اما گاهی ممکن است برخی دیگر از کاربران کمی سخت گیرانه تر رفتار کنند و تمایل داشته باشند تا جدی تر و دقیق تر تصمیم بگیرند. بنابراین در صورتی که شما از روش پلکانی و با توجه به هرم محتوا برای کال تو اکشن استفاده کنید، کاربران بیشتری را جذب خواهید کرد.

با کال تو اکشن کاربران را به مشتری تبدیل کنید

•    از جملات دستوری استفاده نکنید

هرگز برای کال تو اکشن از جملات دستوری استفاده نکنید. کاربران ادبیات دستوری را نمی پسندند و شاید نسبت به آن گارد بگیرند. بنابراین در کال تو اکشن به هیچ وجه از جملات دستوری استفاده نکنید. بلکه سعی کنید لحنی دوستانه و صمیمانه داشته باشید.


•    کوتاه اما جذاب بنویسید

کال تو اکشن و انواع آن باید جذاب و کوتاه باشند. برای نوشتن متن کال تو اکشن هرگز از جملات طولانی و پیچیده استفاده نکنید. سعی کنید از جملات کوتاه تر اما گیراتر استفاده کنید. در این صورت قطعا کاربران از دعوت به عمل شما استقبال بهتری می کنند.


•    از محدودیت ها نگویید

حتی اگر خدمات یا محصولاتی که می خواهید در موردش صحبت کنید، محدودیتی دارد، بهتر است تا این موضوع را در کال تو اکشن مطرح نکنید. به طور مثال 20 درصد تخفیف برای 5 نفر اول! این نوعی محدودیت است که قطعا تمایل کاربران برای استفاده از تخفیف را از بین می برد.


جمع بندی نهایی

در این بخش شما را با کال تو اکشن و انواع آن آشنا کردیم. با توجه به اهمیت استفاده از کال تو اکشن در محتوا، شما می توانید طبق آنچه که در اینجا به آن اشاره کردیم، از مخاطبان تان دعوت به عمل کنید. به یاد داشته باشید کال تو اکشن تاثیر زیادی بر سئوی سایت و همچنین برند سازی دارد. پس حتما از آن دقیق و اصولی در محتوای خود استفاده کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *