آشنایی با روش های طراحی کارت ویزیت

آشنایی با روش های طراحی کارت ویزیت

روش های طراحی کارت ویزیت چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا به چند متد طراحی کارت های تبلیغاتی بپردازیم که می تواند در خلاقانه تر کردن آنها کمک کند.

پیشگفتار

روش های طراحی کارت ویزیت برحسب آنکه طراح چه هدفی دارد، متدها و نکات مختلفی را شامل می شود. امروزه بیشترین مزایای ساخت کارت ویزیت و جذب مشتریان، با به کارگیری خلاقیت و ایجاد طرح های زیبا میسر می شوند. در ادامه با ما باشید تا به راهکارهایی که در طراحی یک کارت ویزیت وجود دارند بپردازیم و آنها را به شما معرفی کنیم.

مقدمه

با وجود انواع روش های طراحی کارت ویزیت و گسترش آنها، اغلب طراحان حوزه گرافیک ممکن است با این موارد آشنا نباشند. از همین رو سعی کردیم در این قسمت برخی از آنها را معرفی کرده و با توجه به کاربرد کارت ویزیت، اشاراتی راجع به متدهای ساخت آنها داشته باشیم. اما آیا می دانید این نوع تکنیک ها چیست؟ علاوه بر این مقاله که فهرست مطالب آن در قسمت زیر بیان شده است، بخشی از نکات مهم در بخش سبک های طراحی کارت ویزیت نیز آمده است.

•    طراحی کارت های ویزیت
•    روش های طراحی کارت ویزیت چیست؟
•    نکات مهم در روش های طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت های ویزیت

امروزه با وجود نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که در فضای مجازی وجود دارند، روش های طراحی کارت ویزیت به صورت های مختلفی انجام می گیرند. شما می توانید با ایده های جذابی که دارید، طراحی کارت های تجاری خود را از طریق این ابزارها انجام دهید. هرچند لازم است به این نکته توجه کنید که بهترین ابزارها برای انجام این کار، نرم افزارهای فتوشاپ و نیز illustrator می باشند. ساخت یک طرح جذاب از کارت ویزیت می تواند به مخاطبان کمک کند تا تصور خوبی از کسب و کار و اولین برخورد با شما داشته باشند.
آمارها نشان می دهد که 72 درصد از مردم، یک شرکت یا یک شخص را بر اساس کیفیت کارت ویزیتی که ارائه می دهند، قضاوت می کنند. تقریبا هر صاحب کسب و کاری کارت ویزیت شخصی خود را دارد. با رعایت اصول گرافیکی، اکثر روش های طراحی کارت ویزیت این پتانسیل را دارند که تجربه خوبی را برای کاربر ایجاد نمایند. بنابراین توصیه می کنیم در کنار یادگیری این روش ها، بر روی اصول طراحی کارت ویزیت حرفه ای نیز تسلط داشته باشید. به عنوان مثال با اندازه کارت ویزیت، رنگ ها و انواع سبک های آن آشنا باشید.

طراحی کردن کارت ویزیت

روش های طراحی کارت ویزیت چیست؟

منظور از روش های طراحی کارت ویزیت متدهایی هستند که شما می توانید از طریق آن برای ساخت و خلاقانه‌تر کردن‌ کارت های ویزیت اقدام کنید. با ارائه این مقدمه، حال راجع به این راهکارها می توان گفت:

  • استفاده از روش تایپوگرافی

از اولین متدهایی که می توان برای ساخت و طراحی کارت ویزیت به آن اشاره کرد، باید از تایپوگرافی نام برد. در این حالت شما می توانید از متن برای پرکردن و تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. با این حال 3 نکته مهم در این روش وجود دارند که شامل استفاده از فونت مناسب، هارمونی رنگ ها و نیز جایگذاری صحیح کلمات هستند. در نحوه قرار دادن محتوای متن باید طوری عمل کنید که خوانایی متن ها با درهم رفتن آن از بین نرود. 
در مورد این نوع از روش های طراحی کارت ویزیت، تصویر زیر را مشاهده کنید. همانطور که می بینید، در این مدل از برجسته کردن متن ها در هنگام طراحی کارت ویزیت نیز استفاده شده است. با توجه به ابعاد کارت ویزیت، متن به خوبی در آن جای گرفته است. با این حال باید توجه کنید که فونت ها به حدی درشت باشند که هم خوانده شده و هم از ظرفیت خالی کارت ها استفاده کنند. در ضمن بهتر است مطالب با رنگ و کنتراست خوبی نسبت به پس زمینه درج شوند.

طراحی کردن کارت ویزیت

  • تلاش برای ایجاد سادگی و ماندگاری

با اینکه امروزه اکثر طراحان و کارفرمایان تمایل دارند تا با روش های طراحی کارت ویزیت پیچیده، توجه مشتریان را جلب کنند، اما این کار همیشه بازخورد مثبتی ندارد. شما نباید از این غافل شوید که طرح های ساده و به یادماندنی هم موثر هستند. در واقع بهتر است بگوییم این نوع طرح های ساده، نسبت به مواردی که رنگ ها و محتوای آن درهم رفته است و چشم بیننده را می زند، ترجیح داده می شوند. آنها می توانند از ایجاد تاثیر معکوس و منفی جلوگیری کنند. همچنین توجه کنید که کارت های ویزیت ساده به گونه ای طراحی شوند که فضای بی موردی اشغال نشود، عنصر بیهوده ای استفاده نشده و نیز اطلاعات ضروری درج گردند.

  • افزودن یک الگو

نمونه دیگری از روش های طراحی کارت ویزیت که امروزه از آن استفاده می شوند، به کارگیری الگوها است. شما می توانید از الگوها، خطوط و اشکال هماهنگ در پس زمینه استفاده کنید. این کار به خصوص در طراحی برخی از انواع کارت ویزیت از جمله سبک های مینیمال و مدرن استفاده می شوند. بسیاری از کارت های ویزیت از این روش برای زیباتر کردن بک گراند کار استفاده می کنند و با یک ادیت رنگ، محتوای تبلیغاتی خود را در آن قرار می دهند. همچنین توصیه شده است تا نوع فونت های شما با طرح های کارت ویزیت همخوانی داشته باشند.

استفاده از الگو در کارت ویزیت

  • برجسته کردن

ممکن است کمتر کسی به این نکته اشاره کرده باشد اما برجسته و قابل لمس کردن از روش های طراحی کارت ویزیت است. در این حالت می توان از این روش برای پشتیبانی از افزایش کیفیت کار و هم برای منحصر بفرد کردن آن بهره برد. بهتر است تلاش کنید تا کارت های ویزیت شما با افزودن یا حذف بخش هایی از آن چشم نوازتر و یا برجسته تر شود. به عنوان مثال لوگو و یا تکست های مربوط به معرفی کمپانی برجسته شوند، گوشه های کارت گرد شده و یا برخی فضاهای توخالی ایجاد شوند.

تکنیک طراحی کارت ویزیت

نکات مهم در روش های طراحی کارت ویزیت

در انتهای این مقاله راجع به روش های طراحی کارت ویزیت، بهتر است برخی نکات نیز به عنوان تکنیک های طراحی کارت ویزیت بیان شوند. چراکه در نظر گرفتن آنها می تواند به طراحی شما کمک کند. این موارد عبارتند از:

  1.  برجسته سازی با چاپ UV یکی دیگر از ویژگی های اضافی برای جذب کردن مخاطبان است.
  2.  همیشه به این توجه کنید که کارت های ویزیت دو رو دارند، بنابراین شما می توانید اطلاعات اضافی و یا عناصری که ناهماهنگی ایجاد می کنند را در پشت کارت ویزیت قرار دهید.
  3. بهتر است در روش های طراحی کارت ویزیت از پالت های رنگی مطابق با برند خود استفاده کنید. چراکه این کار می تواند باعث هماهنگی بیشتر کارت های تبلیغاتی شما شود. 
  4. حتما از راه های ارتباطی نظیر ایمیل، تلفن همراه، تلفن کسب و کار، آدرس وب سایت، آیدی کانال telegram یا instagram برای ارتباط با مشتری استفاده کنید.
  5. در طراحی کارت ویزیت باید فونت، رنگ، اندازه و فضا را در نظر گرفت. فونت ها را حداقل در سایر 8 نگه دارید تا خوانا بمانند. به یاد داشته باشید که موارد مهمی مانند نام خود را برجسته تر کنید. فونت نام کسب و کار و یا لوگو بهتر است در حد 12 باشد. همچنین شما می توانید از فونت های مکملی که در کنار یکدیگر زیبا هستند استفاده کنید.


نکته** به یاد داشته باشید که در روش های طراحی کارت ویزیت، رعایت این چنین نکات کوچکی می تواند به زیباتر شدن و ماندگاری بیشتر طرح کمک شایانی کند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *