بررسی تمام فواید رپورتاژ آگهی
فواید رپورتاژ آگهی چیست؟ اگر برای سرمایه گذاری روی تولید رپورتاژ آگهی مردد هستید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.
پیشگفتار
فواید رپورتاژ آگهی چیست؟ امروزه مردم با حجم انبوهی از تبلیغ های رنگارنگ روبرو هستند و این موضوع باعث می شود بسیاری از آنها به بسیاری از تبلیغاتی که روبروی شان است توجهی نداشته باشند. رپورتاژ آگهی که از دیرباز تاکنون امکانی را برای کسب و کارها فراهم کرده است تا بتوانند به طور غیر مستقیم، بدون مکدر کردن ِخاطر مخاطبان به تبلیغ محصول یا برند خود بپردازند، بیشتر مورد استقبال مدیران مواجه شده است. شما می توانید به کمک رپورتاژ آگهی تبلیغ غیر مستقیم داشته باشید بدون اینکه مخاطب را دلزده و خسته کنید. از آن جایی که عمده تبلیغات امروزی به طور گسترده ای مورد بی توجهی مخاطبان قرار می گیرند، رپورتاژ آگهی مثل فرشتهی نجات برای کسب و کار ها عمل می کند.
شما می توانید به عنوان مدیر کل یک کسب و کار یا مدیر تبلیغاتی یک کسب و کار بر روی تولید رپورتاژ آگهی سرمایه گذاری کنید. اگر سایر روش های تبلیغاتی که تاکنون اتخاذ کرده اید چندان کارآمد نبوده اند، باید بدانید که رپورتاژ آگهی بازدهی بالایی دارد؛ البته اگر به درستی نوشته شود و در سایت مناسب انتشار یابد. رپورتاژ آگهی موجب اعتماد سازی برای مخاطب می شود. رپورتاژ اجازه می دهد که یک کسب و کار خود را به شکلی متفاوت و موثر به مخاطب معرفی کند. در ادامه این مطلب در مورد فواید رپورتاژ آگهی با شما صحبت می کنیم. بررسی این فواید به شما کمک می کند تا دید بهتر و دقیق تری نسبت به رپورتاژ آگهی به دست آورید.
مقدمه
• فواید رپورتاژ آگهی دقیقا چه هستند؟
• معرفی برند/ محصولات/ خدمات به صورت جامع
• رپورتاژ آگهی یک مقاله مفید است و نه یک بنر تبلیغاتی.
• مخاطبان از یک رپورتاژ آگهی استقبال بیشتری نشان می دهند.
• برندسازی یکی از مهم ترین فواید رپورتاژ آگهی است.
فواید رپورتاژ آگهی دقیقا چه هستند؟
در دنیای امروز که سوشال مدیا در آن نقش بسزایی ایفا می کند، شکل تبلیغات به شکل موثری تغییر پیدا کرده است. شما می توانید با به کار گیری استراتژی های ویژه به شکلی غیر مستقیم نظر مخاطب را به سمت خود جلب کنید. امروزه تعداد برندها هم در حال افزایش هستند. هر کدام از آنها دوست دارند از دیگری سبقت بگیرند تا بتوانند به شکلی موثر نظر مخاطب را به سمت خود جلب کنند. هیچ چیز بهتر از یک رپورتاژ آگهی نمی تواند نظر مخاطب را به سمت خود جلب کند. رپورتاژ آگهی به صورت یک مقاله عادی نوشته می شود. در رپورتاژ آگهی خبر از تبلیغات رنگارنگ نیست.
فواید رپورتاژ آگهی بعد از انتشار چیست؟ سایتی که به عنوان میزبان مقاله شما را منتشر می کند، در صورت داشتن اعتبار بالا می تواند تعداد مخاطبان فراوانی را به سمت کسب و کارتان سوق دهد. از آن جایی که مخاطبان یک سایت گمان می کنند رپورتاژ آگهی منتشر شده توسط مدیران ِهمان سایت نوشته شده است نه توسط مدیران تبلیغاتی یک برند/ کسب و کار، کاملا بدیهی است که بهتر می توانند به آن اعتماد کنند. در اصل مخاطبان احساس می کنند که مدیر سایت مربوطه، به خاطر بهره مندی از خدمات ارزندهی آن کسب و کار، پیشنهاد خرید محصولات یا استفاده از خدماتِ آن را به سایرین پیشنهاد می دهد. اما فقط کسانی که با هویت و رسالت رپورتاژ آگهی آشنا هستند به خوبی می دانند که رپورتاژ توسط مدیر تبلیغاتی یک کسب و کار تهیه می شود.
معرفی برند/ محصولات/ خدمات به صورت جامع
یکی از مهم ترین فواید رپورتاژ آگهی تصویری، متنی، صوتی و ... این است که به مدیران تبلیغاتی اجازه می دهد به صورت مفصل خود را به مخاطب معرفی کنند. سایر شیوه های تبلیغاتی به اندازه رپورتاژ آگهی این فرصت را در اختیار مدیران قرار نمی دهند تا هرآنچه لازم است در مورد برند یا محصول خود بگویند. به عنوان مثال در سایر شیوه های تبلیغاتی مانند تبلیغات متنی شما مجبورید جملات خلاصه بنویسید و همه چیز را به یک پاراگراف با نهایتا 5 جمله خلاصه کنید. اما در رپورتاژ آگهی متنی می توانید به اندازه 1000 کلمه متن بنویسید. سپس خودتان را آنطور که شایسته است به مخاطب معرفی کنید. شما این فرصت را دارید تا در یک رپورتاژ آگهی یک داستان سرگرم کننده برای مخاطبان بیان کنید تا بتوانید با یک ترفند ساده آنها را تا انتهای مطلب با خود همراه کنید.
بیاید فواید رپورتاژ آگهی را در یک مثال نشان دهیم. مثلا اگر در زمینه تولید محصولات شوینده فعالیت دارید، می توانید داستانی واقعی در مورد مواجهه یک مشتری با لکهی چربی، لکهی جوهر و ... روی یک پیراهن سفید ارائه کنید. سپس در ادامه به دنبال راه حل های قانع کننده بگردید. در نهایت در حد یکی دو خط به مخاطب پیشنهاد کنید که به جز راه حل های پیشنهادی، از سفید کنندهی تولیدی توسط برند شما استفاده کند، چرا که این سفید کننده در عرض چند ساعت، سخت ترین لکه ها را از روی لباس ها و پارچه های سفید پاک می کند. این نوشته با اینکه چندان تبلیغاتی به نظر نمی رسد و در واقع یک پیشنهاد است، اما به طور غیر مستقیم مشتری را ترغیب به خرید می کند.
رپورتاژ آگهی یک مقاله مفید است و نه یک بنر تبلیغاتی
یکی از فواید رپورتاژ آگهی، شباهت آن به یک مقاله عادی است. محل قرار گیری رپورتاژ آگهی در بین عناوینِ تبلیغات وب سایت میزبان نیست. چنین متنی در بین سایر محتواهای به روز ِسایت قرار می گیرد و تا ابد همانجا باقی می ماند. به همین خاطر است که تبلیغات به واسطه رپورتاژ آگهی اغلب توسط موتور های جستجو نظیر گوگل به عنوان «اسپم» شناسایی نمی شود. عدم پاک شدن مطلب و به دنبال ِآن بک لینک هایی که داخل رپورتاژ قرار می دهید، به نفع وب سایت کسب و کار شما خواهد بود.
رپورتاژ آگهی شما در بدنه سایت قرار گرفته و در بین بنر ها یا لینک های تبلیغاتی قرار داده نمی شود. در نتیجه این سیگنال به مخاطب داده خواهد شد که این مطلب ارزش خواندن دارد، تبلیغاتی نیست و با خیال راحت می تواند روی آن کلیک کند. البته به شرطی مخاطب به کلیک کردن روی عنوان ِرپورتاژ شما تحریک خواهد شد که تیتر فوق العاده ای برای آن نوشته باشید. پیشنهاد میکنیم مطلب «اجزای رپورتاژ آگهی» را بخوانید تا متوجه شوید اصول و قوانین نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب چیست.
مخاطبان از یک رپورتاژ آگهی استقبال بیشتری نشان می دهند
بهتر است برای اینکه بهتر درک کنید که چرا مخاطبان از رپورتاژ آگهی بیشتر از سایر روش های تبلیغاتی خوششان می آید، نگاهی به آمار بازدید و سر زدن به یک متن رپورتاژ داشته باشید. سپس آن را با آمار بازدید از یک محتوای تبلیغاتی و میزان کلیک بر روی آن مقایسه کنید. قطعا آمار بازدید از رپورتاژ بیشتر خواهد بود. همچنین تعداد کسانی که روی لینک های درج شده روی رپورتاژ کلیک می کنند معمولا بیشتر هستند. این بدان معناست که تعداد افراد بیشتری وارد وب سایت شما می شوند و آن را چک می کنند. پس احتمال موفقیت شما برای هدایت ترافیک ارگانیک به سمت وب سایت تان بیشتر خواهد بود. اگر نگارش رپورتاژ آگهی توسط فردی انجام شود که استعداد نویسندگی بالایی داشته و بر روی اصول روانشناسی تسلط دارد، احتمال اینکه مخاطبان بیشتری از آن استقبال کنند، بالاتر است.
برندسازی یکی از مهم ترین فواید رپورتاژ آگهی است
یکی از فواید رپورتاژ آگهی که ممکن است بارها و بارها به آن برخورد کرده باشید مبحث برندسازی است. اعتبار برندی که از قبل ساخته اید با کمک رپورتاژ آگهی افزایش پیدا خواهد کرد. متن رپورتاژ شما تاییدی خواهد بود بر اهمیت و اصالت فعالیت های تجاری تان و اهدافی که در سر دارید. البته شایان ذکر است که اول شما باید روی مبحث برندسازی و تعیین هویت کسب و کارتان وقت کافی خرج کرده باشید. سپس برای تبلیغ ِآن به سراغ رپورتاژ آگهی بیایید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید