چگونه گوینده تیزر تبلیغاتی شویم؟

چگونه گوینده تیزر تبلیغاتی شویم؟

یک گوینده تیزر تبلیغاتی علاوه بر برخورداری از صدای قدرتمند، دلنشین و تاثیرگذار باید از ویژگی های خاص دیگری نیز برخوردار باشد.

گوینده تیزر تبلیغاتی؛ مقدمه

گوینده تیزر تبلیغاتی باید از دانش کافی و تخصصی در زمینه ‌ی گویندگی برخوردار باشد. همانطور که می ‌دانید، تیزرهای تبلیغاتی یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که تاثیر بسیار زیادی بر روی جلب مشتری دارند. تولید این تیزرها با هدف ارائه‌ ی یک آگاهی تخصصی به مشتریان انجام می‌ پذیرد. اغلب آنها به نحوی طراحی و تولید می ‌شوند که حس کنجکاوی مخاطب را افزایش داده و آنها را برای خرید ترغیب می‌ کنند. حال این سوال پیش می‌ آید که نقش گوینده تیزر در محبوبیت آن چیست؟ چطور می‌ توان بهترین گوینده‌ ی تیزرهای تبلیغاتی را شناخت؟ 

1.    مهارت های لازم برای گویندگی تیزر تبلیغاتی
2.    چگونه صدای خود را برای تیزر تبلیغاتی ادیت کنیم؟
3.    برنامه برای میکس صدا و تصویر در تیزر تبلیغاتی
4.    آیا برای گویندگی تیزر تبلیغاتی باید گوینده حرفه ای باشیم؟
5.    دستمزد گویندگی تیزر تبلیغاتی چقدر است؟
6.    گوینده معروف تیزرهای تبلیغاتی
7.    نمونه متن نریشن تبلیغاتی
8.    مراحل ساخت صدای تبلیغاتی
9.    نکات پایانی

مهارت های لازم برای گویندگی تیزر تبلیغاتی

برای اینکه بتوانید از سطح بالای گویندگی تیزر تبلیغاتی برخوردار باشید، باید حتما مهارت‌ های زیر را کسب نمایید. برخی از افراد بر این تصورند که اگر فقط صدای خوبی داشته باشند، می ‌توانند در این حیطه فعالیت مفیدی داشته باشند. در حالی که گویندگی در تیزرهای تبلیغاتی وابسته به تخصص، مهارت و دانش حرفه ‌ای می‌ باشد. از جمله مهارت ‌هایی که برای گویندگی انواع تیزرهای تبلیغاتی به آنها نیازمندید، عبارتند از: 
•    برخورداری از صدای قدرتمند و حنجره‌ ای باز برای انتقال صحیح و ایده ‌آل پیام به شنونده 
•    برخورداری از مهارت کافی و تخصصی در زمینه‌ ی بازیگری 
•    برخورداری از مهارت کافی برای استفاده از تجهیزات و ابزارآلات وابسته به حرفه‌ ی گویندگی (مانند کامپیوتر، میکروفون، نرم افزارهای مربوط به ویرایش صدا و ...) 
•    داشتن مهارت روان خوانی در تولید محتوا جذاب و تاثیرگذار 
•    تسلط کافی به زبان مورد نظر برای تبلیغات تاثیرگذار 

گویندگی انواع تیزرهای تبلیغاتی

چگونه صدای خود را برای تیزر تبلیغاتی ادیت کنیم؟

یکی از چالش‌ های قابل توجه برای گوینده تیزر تبلیغاتی، استفاده از برنامه‌ های دقیق و صحیح جهت ادیت صدا و ... است. این روزها وجود هوش مصنوعی و بسیاری از برنامه‌ ها و اپلیکیشن ‌های مختلف سبب شده ‌اند که شما بتوانید به راحتی صدای خود را برای تیزرهای تبلیغاتی مورد نظر ادیت کنید. برای این منظور باید موارد و نکات طلایی زیر را مد نظر قرار دهید: 
•    در ساخت تیزر یک دقیقه ای و ... حتما به تمامی اصول میکس توجه نمایید. 
•    رعایت اصول و قواعد مسترینگ می تواند در ادیت صدا نقش بسزایی داشته باشد. 
•    از دانش و تخصص افراد حرفه ای و کاربلد در حوزه ی صوت و صدا استفاده کنید. 
با توجه به موارد استفاده و کاربرد گویندگی در بسیاری از رسانه ‌های مختلف، توجه به اجرای بهترین تیزر تبلیغاتی امری ضروری و حائز اهمیت می ‌باشد. از فرآیند گویندگی در بسیاری از تبلیغات مختلف در شبکه ‌های اجتماعی، تلویزیون، رادیو، پادکست و ... استفاده می ‌شود. بنابراین بر اساس کاربرد گویندگی، باید ادیت‌ های لازم را به کار بست.

صدای مناسب برای گویندگی

برنامه برای میکس صدا و تصویر در تیزر تبلیغاتی

گوینده تیزر تبلیغاتی نیز برای دستیابی به نتایج ایده‌آل و موفقیت آمیز می تواند از برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف استفاده کند. از بهترین اپلیکیشن‌ها برای میکس صدا و تصویر در بسیاری از انواع تیزرهای تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
•    نرم افزار افترافکت 
•    نرم افزار ادوب ادیشن 
•    نرم افزار انکودر 
•    نرم افزار ادوب پریمیر 
•    نرم افزار ادوب فتوشاپ 

آیا برای گویندگی تیزر تبلیغاتی باید گوینده حرفه ای باشیم؟

گوینده تیزر تبلیغاتی که به صورت تخصصی و حرفه ای آموزش های لازم را فراگرفته است، تیزر تبلیغاتی بی عیب و نقصی را اجرا خواهد کرد. بنابراین استفاده از افرادی که در این زمینه از دانش حرفه ای برخوردار هستند، امری لازم و ضروری خواهد بود. نکته بسیار مهم این است که افراد خبره در این زمینه، دستمزد بالایی را در بر دارند. بنابراین استفاده از خدمات آنها برای بسیاری از کاربران امکان پذیر نخواهد بود. 
برای اینکه بتوانید به بهترین گوینده تیزر تبلیغاتی مبدل شوید، باید حتما مهارت های خاصی را کسب نمایید. برای کسب این مهارت ها می توانید از دانش و تخصص کارشناسان حرفه ای و با تجربه استفاده کنید. این امر می تواند شما را به یک گوینده حرفه ای مبدل کند. 

دستمزد گویندگی تیزر تبلیغاتی چقدر است؟

اگر به سایت خارجی ساخت تیزر مراجعه نمایید، قطعا با تیزرهای خارق العاده و منحصر بفردی مواجه خواهید شد که نقش گوینده بسیار پررنگ و قابل توجه است. نرخ دستمزد گویندگی برای انواع تیزرهای تبلیغاتی بر اساس اصول و قوانین خاصی تعیین می شود. این اصول و قوانین عبارتند از: 
•    سابقه و تجربه گوینده 
•    نوع تیزر تبلیغاتی 
•    زمان تعیین شده برای گویندگی 

بهترین صدا برای تیزرهای تبلیغاتی

گوینده معروف تیزرهای تبلیغاتی

آیا معروف ترین گوینده تیزر تبلیغاتی را می شناسید؟ برخی از افراد به واسطه ی برخورداری از صدای قدرتمند و دلنشین، تجربه و ... به عنوان بهترین گویندگان شناخته شده اند. معروف ترین فعالان در این زمینه، عبارتند از:
•    نیما رئیسی
•    امیر زینانلو
•    فریبا رمضان پور 

نمونه متن نریشن تبلیغاتی

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی موفقیت تیزر تبلیغاتی، سناریوی تیزر تبلیغاتی است. خلاقیت در طراحی و اجرای سناریوهای تبلیغاتی می تواند تاثیر بسزایی بر روی مخاطب گذاشته و وی را برای انتخاب هوشمندانه ترغیب نماید. اگر بخواهیم به یک نمونه متن نریشن جذاب تبلیغاتی اشاره کنیم، می توان از المان‌ ها و فاکتورهای مهم زیر یاد کرد: 
•    توجه به اصول ساده گویی و استفاده از کلمات ساده در بیان 
•    انتخاب صحیح نریتور با توجه به موضوع محتوا و همچنین پرسونای مخاطب مورد نظر 
•    استفاده از قابلیت روایت داستان (خارج از حیطه ‌ی شخصیت پردازی و قصه گویی) در ویدیوی آموزشی 
در این نوع از تبلیغات هوشمندانه، بازیگر تیزر تبلیغاتی باید از دانش تخصصی و حرفه ای برخوردار باشد. چرا که مخاطبین این تیزرها اهداف بزرگی را در سر می پرورانند. لذا جلب توجه آنها دشوارتر و پیچیده‌ تر خواهد بود. 

مراحل ساخت صدای تبلیغاتی

گوینده تیزر تبلیغاتی باید از صدای قدرتمند و مناسبی برخوردار باشد. در کنار این صدای قدرتمند شاهد استفاده از مراحل خاص صدا نیز خواهیم بود. صدایی که به صداهای مناسب انتخاب شده را تحت بررسی قرار داده و با هدف مورد نظر خود گوش مخاطب می رسد باید از هر نظر ایده آل و مناسب تلقی گردد. ادیت صدا به بخش های مختلفی تقسیم می شود که برای اصلاح صدا و دستیابی به یک صدای گوش نواز، انجام می‌پذیرد. برای ساخت یک صدای جذاب و حیرت انگیز تبلیغاتی باید مراحل زیر را سپری کنید: 
•    قبل از هر چیز به اطلاعات کامل و جامعی در زمینه ی شناخت صدای مناسب برای تیزر تبلیغاتی، دست یابید. 
•    صداهای مناسب انتخاب شده را تحت بررسی قرار داده و با هدف مورد نظر خود، مقایسه کنید. 
•    استفاده از متن تاثیرگذار و ایده آل برای تبلیغات 
•    از برنامه ها و اپلیکیشن های طراحی شده در زمینه ی ساخت صدا استفاده کنید. 
•    به نکات مهم در ادیت صدا توجه نمایید. 
•    صداهای ناهنجار و ناخوشایند را از تیزر تبلیغاتی خود حذف کنید. 
 برای اینکه بتوانید این مراحل را به بهترین نحو سپری نموده و شاهد نتایج ایده آلی باشید، بهتر است از دانش کارشناسان خبره و حرفه ای در این زمینه استفاده کنید. 

نکات پایانی

انتخاب بهترین گوینده تیزر تبلیغاتی یکی از بزرگترین چالش ‌ها برای مراحل تولید و ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی به شمار می ‌رود. افرادی که بتوانند با صدای گرم و دلنشین خود مخاطب را جلب نموده و وی را برای خرید و بهره‌ برداری ترغیب نمایند، از ویژگی‌ های خاصی برخوردار هستند. برای اینکه بتوانید یک تیزر تبلیغاتی با صدای دلنشین را در بر داشته باشید باید از تجربه تخصص و حرفه کارشناسان کاربلد در این زمینه استفاده کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *