مهارت هایی که به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای باید بدانید
در این مقاله ما به شما مهارت هایی را خواهیم آموخت که برای تبدیل شدن به یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای، به آنها نیاز دارید.
طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای کسی است که مهارت های منحصر به فردی دارد و بر این مهارت ها نیز کاملا مسلط است. فرقی نمی کند کسب و کارتان کوچک باشد یا بزرگ، در دنیای تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری از جمله فعالیت های مارکتینگ بسیار سودآور است. در واقع، نه تنها هزینه این تبلیغات بسیار کمتر از یک آگهی چاپی یا بیلبورد است، بلکه به افزایش آگاهی مخاطب هدف از برند نیز بسیار بیشتر کمک میکنند. چه بخواهید و چه نخواهید در دنیای دیجیتالی امروز هر فرد، به طور متوسط 1700 بنر در ماه می بیند. یعنی تقریبا 243 تبلیغ در هفته است! پس هرچه شما درک بهتری از مخاطبان هدف داشته باشید، فرآیند به رسمیت شناختن برندتان نیز بهتر انجام می شود. به همین منظور، شما باید علاوه بر مهارت های لازم برای طراحی و دانستن تکنیک های طراحی بنر، دانشی نسبی از دنیای مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ نیز داشته باشید.
در این مقاله قصد داریم مهارت هایی که یک طراح حرفه ای بنر تبلیغاتی باید داشته باشد را به شما معرفی کنیم، تا بتوانید بنرهای خلاقانه ای طراحی کنید که می توانند به خوبی نظر مخاطب را جلب نمایند.
مقدمه
- چگونه یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای شویم؟
- آشنایی با اصول اولیه طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای
- عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی چگونه ایده پردازی کنیم؟
- تکنیک های تقویت ایده پردازی برای طراحی بنر تبلیغاتی خلاقانه
- همواره اطلاعات تان را بروز نگه دارید.
- تا چه اندازه با ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی آشنا هستید؟
- مهارت های مارکتینگ که هر طراح بنر خلاقی باید آنها را بداند.
- کلام آخر و یک پیشنهاد!
چگونه یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای شویم؟
چگونه می شود یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای شد و بنری طراحی کرد که بدون اینکه نادیده گرفته شود و مخاطب فکر کند چیز آزاردهنده ای است، موجب رونق کسب و کار و برند مورد نظرتان شود؟ پاسخ کوتاه شما این است: باید علاوه بر مهارت های لازم برای طراحی، با مهارت های مارکتینگ نیز به خوبی آشنا باشید.
به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی، اولین چیزی که باید تعیین کنید هدف بنر است. آیا می خواهید به مردم اطلاع دهید که فروش تان آغاز شده است؟ آیا محصول خاصی را می فروشید؟ آیا در تلاش هستید تا آگاهی از برند را افزایش دهید؟ شما حدود دو ثانیه فرصت دارید تا توجه مخاطبان را جلب کنید. حدود پنج ثانیه دیگر نیز وقت دارید تا پیام تان را برسانید. پس برای یک طراحی واقعا تاثیرگذار، اصول و قواعد طراحی بنر را کاملا رعایت کنید.
آشنایی با اصول اولیه طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای
برای اینکه یک طراح حرفه ای بنر تبلیغاتی شوید، باید با اصول اولیه طراحی بنر آشنا باشید. این اصول به پنج بخش تقسیم می شوند:
1) انتخاب ابعاد استاندارد برای بنر
شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی، قطعا باید این موضوع را بدانید که ابعاد بنر تا چه اندازه می تواند بر روی تاثیرگذاری و موفقیت آن موثر باشد. معمولا برای طراحی بنرهای تبلیغاتی از ابعاد زیر استفاده می شود:
o بنرهای عریض با ابعاد 90*728 پیکسل
o بنرهای مستطیلی با ابعاد 60*468 پیکسل
o بنرهای عمودی با ابعاد 240*120 پیکسل
o بنرهای مربعی با ابعاد 125*125 پیکسل
اما، از جمله بهترین و پرکاربردترین ابعاد برای یک بنر تبلیغاتی، یک بنر متوسط با ابعاد 250*300 پیکسل است.
2) رعایت قواعد طراحی پس زمینه
برخلاف آنچه تصور می شود، طراحی پس زمینه برای بنر موضوع بسیار حساسی است و قسمت اعظم موفقیت بنر تحت تاثیر طراحی درست و اصولی آن است. پس اگر شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی، می خواهید یک بنر تبلیغاتی تاثیرگذار طراحی کنید، باید با قواعد طراحی پس زمینه، آشنا باشید.
3) انتخاب فونت مناسب و جای نشانی صحیح متون در بنر
خوانا بودن متن بنر، استفاده از فونت درست و انتخاب رنگ مناسب برای متن، از جمله مهارت هایی است که شما به عنوان یک طراح حرفه ای بنر تبلیغاتی باید با آنها آشنا باشید. علاوه بر این، جایگذاری صحیح متن در بنر تا حد بسیار زیادی به فهم هدف شما از تبلیغات کمک می کند. تنها کافیست با استفاده از یک فونت مناسب و به شیوه ای خلاقانه، نظر مخاطب را به سمت بنر جلب کنید.
4) طراحی دکمه های فراخوان و کال تو اکشن های جذاب
انتخاب رنگ صحیح، متن جذاب و جایگذاری مناسب دکمه های کال تو اکشن از جمله دیگر مهارت هایی است که شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی باید با آن آشنا باشید. دکمه های CTA یا فراخوان، در واقع، همان هدفی نهایی هستند که ما از یک بنر تبلیغاتی انتظار داریم و شما باید این دکمه را به گونه ای طراحی کنید که بتواند مخاطب را جذب کند. در حقیقت باید طراحی شما به گونه ای باشد که مخاطب را وسوسه کند، دکمه فراخوان را لمس کند.
5) در آخر، استفاده از عکس های با کیفیت از محصول و خدمات مورد نظر
شاید فکر کنید این موضوع چندان اهمیت ندارد، اما واقعیت این است که اگر بنر تبلیغاتی شما تصاویر بی کیفیتی داشته باشد، روی آن کلیک نمی شود. شما به عنوان طراح خلاق بنر تبلیغاتی باید با استفاده از تصاویر با کیفیت، اعتماد مخاطب را جلب کنید، وگرنه مخاطب را از دست خواهید داد. همچنین، اگر اندازه فایل تصویری شما کوچکتر از اندازه فضای تبلیغاتی مورد نیاز باشد، کشیده و مخدوش می شود و در نتیجه، این بنر به نمایش ضعیفی از کسب و کار شما تبدیل می شود. سعی کنید از تصویری استفاده کنید که هدف شما را به بهترین شکل نشان دهد، چشم نواز باشد و خیلی شلوغ و درهم نباشد.
به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی چگونه ایده پردازی کنیم؟
خلق ایده های مختلف، انتخاب بهترین ایده از میان آنها و عملی کردن بهترین ایده از جمله مهارت های مهمی است که یک طراح بنر ماهر باید با آن آشنا باشد. مهم نیست که شما چطور ایده پردازی می کنید؛ به تنهایی این کار را انجام می دهید یا با کمک تیم تان ایده های مختلف را مطرح می کنید؛ مهم این است که شما به عنوان یک طراح باید به صورت خلاقانه به موضوع تبلیغات بنر نگاه کنید. ابتکار به خرج دهید، شیوه های جدید را کشف کنید و طرح های نوآورانه ای ارائه دهید. خلاق باشید و ایده های جذاب ارائه دهید. ذهن تان را محدود نکنید. هیچ چارچوب و قانونی برای ذهن تان ایجاد نکنید. لزوما قرار نیست یک چیز جدید خلق کنید. یک تغییر بهتر و بهبود طرح هایی که وجود دارد هم میتواند یک ایده باشد.
تکنیک های تقویت ایده پردازی برای طراحی بنر تبلیغاتی خلاقانه
اگر می خواهید یک طراح بنر تبلیغاتی خلاق با ایده های فراوان باشید می توانید از ساده ترین روش ایده پردازی، یعنی روش اسکمپر کمک بگیرید. در این روش شما باید در مورد موضوع بنر و طراحی تان، سوال بپرسید. موضوع را از جنبه های مختلف بررسی کنید. ایده های مختلف را با یکدیگر ادغام کرده یا آنها را با هم جایگزین کنید. در نهایت به ایده ای خواهید رسید که برای بیان هدف شما بهترین ایده است. اما برای اینکه ذهن تان همیشه آماده ایده پردازی باشد، می توانید از تکنیک هایی که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد، استفاده کنید:
- همیشه یک دفترچه کوچک همراه تان باشد تا اگر ایده ای به ذهنتان رسید آن را یادداشت کنید. تمام ایده های تان را بنویسید، حتی اگر احمقانه باشند. کوچکترین جرقه ای که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. فرصت ها به سرعت از دست می روند!
- آیا شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی کسی را دارید که در مورد ایده هایتان با او صحبت کنید؟ کسی که بتواند با شما همفکری کند و نقاط قوت و ضعف ایده های تان را ببیند و آن را توسعه دهد.
- این یک قانون است: مسیرهای همیشگی، نتایج یکسان دارند. پس ذهنتان را درگیر تجربه های جدید کنید. اینکار باعث می شود ذهن تان به شیوه های متفاوتی ایده پردازی کند. از چارچوب ها و قواعد همیشگی اش خارج شود. در واقع، با این کار خلاقیت تان را تقویت می کند.
همواره اطلاعات تان را بروز نگه دارید.
شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی جذاب باید اطلاعات تان را بروز نگه دارید. در مورد تکنیک ها و نرم افزارهای جدید مطالعه کنید و بر آنها مسلط شوید. هر چه بیشتر بدانید، بهتر می توانید ایده پردازی کنید. اما نباید تصور کنید که اطلاعات سطحی تان می تواند شما را در میان طراحان بنر برجسته تر کند. کم دانستن، شما را به دام می اندازد. خلاقیت تان را کور می کند و شما را مجبور می کند، مسیرهای همیشگی را تجربه کنید. فراموش نکنید ایده های جدید با شکستن عادت ها و تابوهای همیشگی بدست می آیند. پس به طور عمیق مطالعه کنید.
مطالعه کتاب ها و مقالات جدید و تماشای فیلم ها و ویدئوهای آموزشی بروز یا حتی مشاهده محتواهای متفرقه اما مرتبط، می تواند ایده پردازی شما را تقویت کند. البته این را باید بگوییم که این روش قرار نیست معجزه کند. تنها در صورتی جواب می گیرید که بدون تفکر و سرسری از آنها نگذرید و از زاویه های متفاوت به آن آموزش نگاه کنید.
تا چه اندازه با ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی آشنا هستید؟
نه تنها آشنایی با نحوه ساخت بنر تبلیغاتی و پرداختن به کسب مهارت های طراحی و ایده پردازی برای طراحی یک بنر تبلیغاتی خلاقانه، با کیفیت و و حرفه ای ضروری هستند؛ بلکه انتخاب نرم افزار مناسب نیز می تواند بر روی کیفیت خروجی کارتان تاثیر داشته باشد. در حال حاضر بهترین، کاملترین و شناخته شده ترین نرم افزارهای طراحی نرم افزارهای زیر هستند:
- Adobe Photoshop (محبوب ترین نرم افزار برای طراحی گرافیکی در کامپیوتر و گوشی همراه)
- Adobe Illustrator (نرم افزاری برای طراحی برداری)
- Adobe InDesign (بیشتر برای طراحی بنرهای تبلیغاتی چاپی استفاده می شود).
علاوه بر این سه نرم افزار، ابزارهای گرافیکی دیگری مانند CorelDraw، inkscape و ... نیز وجود دارند که می توانند به شما در طراحی یک بنر با کیفیت کمک کنند. برای آشنایی بیشتر با ابزارهای بنر ساز می توانید به مقاله انواع پلتفرم های بنر ساز رایگان مراجعه نمایید.
مهارت های مارکتینگ که هر طراح بنر تبلیغاتی باید آنها را بداند.
یک طراح بنر تبلیغاتی برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشد، باید بر طیف وسیعی از مهارت ها تسلط کافی داشته باشد. علاوه بر خلاقیت و ایده پردازی و آشنایی با ابزارهای طراحی، با اصول اولیه علم بازاریابی دیجیتال نیز آشنا باشد. از جمله مهارت هایی که باید کسب کند تا در این بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشد، عبارتند از:
1) یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای باید بتواند رفتار و مدل ذهنی مخاطب را تحلیل کند و بر این اساس آنها را متقاعد نماید که به بنر پاسخ دهند. در واقع، یک طراح حرفه ای، کسی است که می تواند بر اساس آمار و اطلاعاتی که کارفرما در اختیارش قرار می دهد، مخاطب هدف، سلیقه و اهداف آنها را به خوبی بشناسد و بر اساس آن طرحی ارائه می کند که کاربر پسند است و بازدهی بیشتری دارد.
2) باید عنوان بنر، شعار برند، محتوای لندینگ پیج یا سناریوی طراحی را به قدری قوی انتخاب کرده باشد که نتیجه مطلوب حاصل شود. یکی از مهارت های لازم و ضروری برای طراحی بنر تبلیغاتی، یادگیری کپی رایتینگ (copywriting) و آشنایی با اصول و نکات تبلیغ نویسی است. شاید اینطور به نظر آید که این مهارت هیچ تناسبی با طراحی ندارد. اما در واقع، در این عصر کمبود توجه، شما با یادگیری این مهارت می توانید از کلماتی استفاده کنید و شعارهای تبلیغاتی یا اسلوگان هایی خلق کنید که هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.
کلام آخر و یک پیشنهاد!
در این مقاله سعی کردیم مهارت هایی را که شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی جذاب به آن نیاز خواهید داشت را به شما معرفی کنیم. مهارت هایی با استفاده از آن ها، با صرف وقت کمتری، یک بنر تبلیغاتی خلاقانه را خلق کنید. حتما می دانید برای اینکه بنر شما بازخورد بیشتری داشته باشد، باید به اندازه کافی خوب باشد و در بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد.
یک طراحی بنر تبلیغاتی در عین حال که هنرمند، ایدهپرداز و خلاق است باید با علم آمار و ریاضی آشنا باشد و قدرت تحلیل خوب و توانایی در مدیریت نیز داشته باشد. پس تلاش برای کسب مهارت های طراحی و مارکتینگ بیشتر برای حرفه ای شدن در طراحی بنر تبلیغاتی را دست کم نگیرید.
و اما پیشنهاد ویژه ما به شمایی که به دنبال کار میگردید: می توانید به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، به عنوان یک طراح بنر خلاق ثبت نام کنید. بعد از آن دیگر نگران نباشید، ما شما را بر اساس قابلیت هایتان به شرکت ها و اشخاصی که می خواهند یک بنر خاص و خلاقانه داشته باشند، معرفی خواهیم کرد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید