آموزش نحوه نگارش رپورتاژ آگهی در سایت – بهینه سازی محتوا

آموزش نحوه نگارش رپورتاژ آگهی در سایت – بهینه سازی محتوا

برای استفاده مفید از نشر رپورتاژ آگهی در سایت ها نیاز است تا با قوانین مرتبط با بهینه سازی محتوا و سئوی متنی آشنا باشیم.

نشر رپورتاژ آگهی در سایت، به ویژه سایت های پر طرفدار، از جمله بهترین روشها برای جذب ترافیک ارگانیک و بالا بردن آمار بازدید یک سایت به شمار میرود. رپورتاژ آگهی به آن دسته از تبلیغات گفته میشود که ظاهر تبلیغاتی ندارند! آنها معمولا در قالب یک مقاله یا متن خبری نوشته میشوند اما در بطنشان، محتوای تبلیغاتی گنجانده میشود. به صورتی که در بسیاری از مواقع مخاطب حتی متوجه ابعاد تبلیغاتی متن نمیشود و به عنوان محتوای مصرفی، به خواندن ادامه میدهد. در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم که به مذاق گوگل و موتورهای جستجو، خوش بیاید.

اصطلاح رپورتاژ آگهی در تبلیغات (Advertorial) به انواعی از مقالات، صفحات وب یا حتی محتواهای ویدیویی و غیره اطلاق میشود که به گونه ای طراحی شده اند که در ظاهر شبیه محتوای تولیدی همان سایتی باشند که آنها را منتشر کرده است، اما در واقع نوعی محتوای تبلیغاتی و پولی هستند.
استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی در سایت ها برای تبلیغات، با دنبال کردن روشهای سنتی تر در بازاریابی و مارکتینگ، تفاوت های فاحشی دارد. بر خلاف تبلیغات سنتی، رپورتاژها به شعارهای تبلیغاتی به یاد ماندنی یا متدهای پر سر و صدای دیده شدن، تکیه نمیکنند. آنها کاملا بر اصول نگارش یک محتوای مفید، کاربردی و جالب پایبند هستند. به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان به این دسته از تبلیغات توجه بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی نشان میدهند. چطور که شواهد و آمارهایی وجود دارد که نشان میدهند رپورتاژها از سایر انواع تبلیغات مانند تبلیغات نمایشی، موثرتر واقع شده و بازده بیشتری دارند.
حال که بیشتر با مفهوم رپورتاژ آگهی در سایت آشنا شدیم، در ادامه به بررسی دلایل تاثیر آنها در افزایش بازدید هر سایت، میپردازیم. همچنین بررسی میکنیم مزایای استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی در سایت ها چیست و با توجه به تعریفی که از رپورتاژ وجود دارد، این تکنیک جزو سئو کلاه سفید محسوب میشود یا کلاه سیاه؟

فهرست مطالب


1.    چرا سایت ها به رپورتاژ آگهی نیاز دارند؟
2.    مزایای رپورتاژ آگهی در کسب و کارهای آنلاین چیست؟
3.    چطور رپورتاژ آگهی رتبه سایت را تغییر می دهد؟
4.    چه عاملی در رپورتاژ آگهی باعث بهبود جایگاه سایت در گوگل می شود؟
5.    آیا رپورتاژ آگهی سئو کلاه سیاه است؟ 


چرا سایت ها به رپورتاژ آگهی نیاز دارند؟


نشر رپورتاژ آگهی در سایت ها، به برندها اجازه میدهد مستقیما مخاطبان بازار هدف خود را نشانه بگیرند، بدون اینکه آنها متوجه شوند در حال مطالعه یک محتوای تبلیغاتی هستند.
حقیقت این است که بسیاری از افراد نسبت به تبلیغات مشکوک هستند! فرض کنید بارها و بارها با تبلیغات یک وسیله خاص مواجه شده باشید. از آنجایی که محتواهای تبلیغاتی وظیفه دارند محصول را به شما بفروشند، به جز مزایای آن وسیله و تعریف و تمجیدهای مختلف، چیز دیگری به شما ارائه نخواهند کرد. پس شما تا مطمئن نشوید که آن وسیله واقعا به درد بخور است، هر چقدر هم که تبلیغات آن را ببینید، دست به خرید نمیزنید.
حال تصور کنید فردی را میبینید که از آن وسیله استفاده کرده و یک نقد بیطرف در مورد مزایای استفاده از آن نوشته است. بدیهی است که با خواندن متن دوم، بیشتر به خرید ترغیب میشوید تا مواجهه با تبلیغات معمولی آن وسیله. رپورتاژها دقیقا به همین منظور تهیه میشوند که متنی به ظاهر بیطرف را در اختیار مخاطب قرار دهند. به این شکل میتوانند او را به همان جهتی هدایت کنند که برند و شرکت مورد نظر ما میخواهد. در نتیجه معمولا بازده آنها نسبت به هر نوع از تبلیغات سنتی بیشتر است. این مهمترین مزیت استفاده از نشر رپورتاژ آگهی در سایت است.

نحوه نگارش رپورتاژ آگهی در سایت
مزایای رپورتاژ آگهی در کسب و کارهای آنلاین چیست؟


استفاده از تکنیک نشر رپورتاژ آگهی در سایت مزایای زیادی برای کسب و کارهای مختلف دارد. یک مزیت دیگر مهم آن این است که حتی مخاطبانی که از ابزارهای مسدود کننده تبلیغات استفاده میکنند هم نمیتوانند از دست آنها فرار کنند. به علاوه قالبشان به طوری است که اولا، تا مدتها در سایت مورد نظر باقی میماند و به نوعی، دائمی به شمار میرود. ثانیا، خواننده میتواند در صورت تمایل به راحتی مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارد که این به افزایش آمار بازدید از سایت شما کمک زیادی میکند.
نکته ای که باید در نظر داشت این است که با وجود تمام مزایایی که برای رپورتاژ آگهی در سایت گفته میشود، استفاده از این شیوه تبلیغاتی فقط در صورتی بازده دارد که محتوای تولید شده، قوی بوده و استانداردهای لازم را داشته باشد.

مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات سنتی
چطور رپورتاژ آگهی رتبه سایت را تغییر می دهد؟


انتشار رپورتاژ آگهی در سایت باعث افزایش اعتبار سایت یک برند میشود. این کار عموما از طریق بک لینکهای هر محتوا انجام میگیرد. بک لینکها بین سایت برند ما و سایت میزبان که رپورتاژ ما را منتشر کرده است پل میزنند و به افزایش اعتبار لینک سایت ما و سایت میزبان کمک شایانی میکنند.
علاوه بر سئو که تاثیر بسزائی روی افزایش بازدید دارد، کمک گرفتن از راهکارهایی مانند نشر رپورتاژ آگهی در سایت میتواند در بهبود عملکرد وب سایت برند در موتورهای جستجو، تاثیرگذار باشد. منظور از سئو متنی (SEO) همان بهینه سازی محتوا است که شامل برخی دستورالعمل ها میشود که به ما کمک میکنند دقیقا طبق الگوریتم های مورد علاقه گوگل بنویسیم. در نتیجه، بیشتر در نتایج جستجو ظاهر میشویم. در واقع رپورتاژها ابزار مفیدی برای پیشبرد اهداف مرتبط با بهبود سئو سایت هستند.


چه عاملی در رپورتاژ آگهی باعث بهبود جایگاه سایت در گوگل می شود؟


وقتی صحبت از انتشار رپورتاژ آگهی در سایت باشد، گوگل مجموعه ای از دستورالعمل ها دارد که به شما کمک میکنند بهتر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. گوگل تلاش میکند تا حد ممکن محتواهایی را در اختیار مخاطب قرار دهد که متناسب با نیاز او هستند. پس اگر شما از چارچوبهای تعیین شده توسط این موتور جستجوی محبوب پیروی نکنید، سایت و محتوای شما را کنار گذاشته و از فهرست نتایج موتورهای جستجو حذف میکند.
برای اینکه با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت بهترین نتیجه را در گوگل بگیریم، مهمترین نکته این است که به اصول سئو پایبند باشیم. استفاده درست از کلمات کلیدی، نوشتن یک تیتر جذاب و قوی، استفاده از تصاویر با کیفیت، کپی نکردن از دیگران و غیره، همگی از جمله فاکتورهای موجود در چک لیست رپورتاژ آگهی هستند و تاثیر بسزایی در نوشتن یک رپورتاژ آگهی با کیفیت دارند.

رپورتاژ آگهی سئو کلاه سیاه است؟
آیا رپورتاژ آگهی سئو کلاه سیاه است؟


تکنیک های سئو از لحاظ قانونی (و اخلاقی) به طور کلی به دو دسته تقسیم میشوند: سئو کلاه سفید و کلاه سیاه. سئو کلاه سفید شامل آن دسته از تکنیکها میشود که کاملا مطابق با قوانین و الگوریتم های گوگل هستند. سئو کلاه سیاه، تکنیکهایی هستند که بر خلاف استراتژیهای مورد نظر گوگل عمل میکنند. استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سیاه خطرات زیادی دارد. گوگل قوانین سفت و سختی برای حذف سایتهایی دارد که سعی میکنند با روشهای غیر مرسوم و غیر قانونی، رتبه خود را در نتایج جستجو بالا بکشند. به همین دلیل اگر متوجه شود که سایت شما از این روشها استفاده میکند، ممکن است شما را از فهرست نتایج جستجوها حذف کند.
حال سوال اینجاست که استفاده از رپورتاژ آگهی در سایت، جزو کدام دسته از تکنیکهای سئو قرار میگیرد؟ جواب این سوال این است که هیچکدام! استفاده از رپورتاژ آگهی، سئو کلاه خاکستری است. تکنیکهای کلاه خاکستری بر خلاف الگوریتم ها و دستورالعملهای گوگل نیستند، اما کاملا هم قانونی محسوب نمیشوند. گوگل در مورد بک لینکها مبنا را بر این قرار میدهد که لینکهای موجود در محتوا یا سایت شما همگی طبیعی بوده و بابت هیچ کدام، از سایت مورد نظر مبلغی دریافت نکرده اید. این به همان سیاستهای گوگل مبنی بر تلاش حداکثری بر مفید نگه داشتن نتایج جستجو برمیگردد. با توجه به این موضوع، از آنجایی که رپورتاژها کاملا هم از این قانون پیروی نمیکنند، تا حدودی برخلاف قوانین گوگل هستند. به همین دلیل آنها را به عنوان یکی از تکنیکهای سئو کلاه خاکستری محسوب میکنیم.
با توجه به این موضوع، اگر از یک رپورتاژ آگهی حرفه ای برای استفاده از این تکنیک بهره ببرید، میتوانید مطمئن باشید که نه تنها مشکلی برای سایت شما به وجود نخواهد آمد، بلکه پیشرفت قابل توجهی هم خواهد داشت.


جمع بندی


در این مطلب با رپورتاژ آگهی در سایت، مزایای استفاده از آن، نحوه تاثیرگذاریشان در بهبود آمار بازدید سایت و رتبه بندی گوگل و همچنین دسته بندی آنها در سئو کلاه خاکستری آشنا شدیم. اگر قصد دارید در زمینه تولید محتوا و رپورتاژ آگهی فعالیت کنید، بهتر است پیش از شروع ابتدا به اندازه کافی در مورد مفاهیم مرتبطی مانند سئوی متنی و غیره اطلاعات کسب کرده و سپس کار خود را به عنوان نویسنده شروع کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *