آموزش موشن گرافیک پیشرفته، حرفه ای و تخصصی

آموزش موشن گرافیک پیشرفته، حرفه ای و تخصصی

در این مقاله در مورد آموزش موشن گرافیک پیشرفته، نحوه ی طراحی تیتراژ فیلم و سریال، ساخت ویدیو آموزشی، صدابرداری و موارد دیگر با شما صحبت کردیم.

آموزش موشن گرافیک پیشرفته؛ مقدمه

آموزش موشن گرافیک پیشرفته برای انتقال پیام به صورت تصویری و متحرک مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه مدیران و صاحبان کسب و کار اگر بخواهند پیامی را به مخاطب انتقال دهند از موشن گرافیک استفاده می کنند؛ برای اینکه بتوانند یک موشن گرافیک با کیفیت و جذاب طراحی کنند نیازمند یک آموزش جامع موشن گرافیک می باشند. موشن گرافیک ها برای برند سازی و تبلیغات کاربرد زیادی دارند و میتوانند مخاطب بیشتری جذب کنند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد موارد زیر با شما صحبت کنیم:


1-    آموزش نحوه ی طراحی تیتراژ و موشن گرافیک برای فیلم و سریال
2-    آموزش تکنیک های ساخت و اجرای افکت های ویژه در طراحی موشن گرافیک
3-    نحوه ی تولید ویدیوهای آموزشی موشن گرافیک
4-    آموزش تکنیک های صدابرداری و میکس صدا در موشن گرافی
5-    معرفی بهترین منابع و روش ها برای پیشرفت در زمینه ی طراحی موشن گرافیک
6-    جمع بندی


آموزش نحوه ی طراحی تیتراژ و موشن گرافیک برای فیلم و سریال

همان طور که می دانید تیتراژ فیلم و سریال یکی از قدیمی ترین موشن گرافیک ها محسوب می شود. اولین فردی که برای ساخت تیتراژ فیلم از موشن گرافیک استفاده کرد آلفرد هیچکاک بود. آموزش نحوه ی طراحی تیتراژ و موشن گرافیک برای فیلم و سریال نیز در گرو آموزش موشن گرافیک پیشرفته می باشد. امروزه برای صداگذاری در فیلم و سریال نیز از موشن گرافیک های پیشرفته استفاده می شود. صداگذاری با موشن گرافیک باعث می شود که مخاطبان بیشتری جذب فیلم و سریال شوند. 
موشن گرافیک ها بیشتر در برند سازی و سینما کاربرد دارند و غالب آنها نیز بیشتر در تیتراژ فیلم و سریال استفاده می شود. گاهی برخی افراد برای کسب و کار خود نیاز به یک موشن گرافیک دارند؛ اما زمان زیادی برای آموزش ندارند از این رو این افراد می توانند به آموزش آنلاین موشن گرافیک روی بیاورند. البته برای ساخت یک موشن گرافیک با کیفیت ابتدا باید به تولید محتوا توجه شود. 

موشن گرافیک پیشرفته، حرفه ای و تخصصی

آموزش تکنیک های ساخت و اجرای افکت های ویژه در طراحی موشن گرافیک

برای ساخت موشن گرافیک از نرم افزار هایی استفاده می شود که چند نمونه از معروف ترین  آنها  که شامل: Cinema4D، After Effect، Premiere، Adobe Animate، می باشند. آموزش تکنیک های ساخت و اجرای افکت های ویژه در طراحی موشن گرافیک بسیار متنوع می باشد. یکی از پرکاربردترین تکنیک های ساخت و اجرا افتر افکت در طراحی موشن گرافیک استفاده از نرم افزار افتر افکت می باشد. امروزه برای طراحی و ساخت موشن گرافیک می توانند از موبایل هم استفاده کنند که این امر مستلزم آموزش موشن گرافیک اندروید می باشد. البته این کار توسط برنامه هایی در موبایل صورت می گیرد. تکنیک های ساخت  و اجرای افکت های ویژه در طراحی موشن گرافیک توسط افکت های زیر صورت می گیرد:
1-    افکت  Glitch
2-    افکت Morphing
3-    ترکیب 2 بعدی و 3 بعدی
4-    افکت Liquid motion
5-    Bright bold colors
6-    Punchy pastels
7-    افکت گرادیانت
8-    Collage typography
9-    Macro typography
10-    Kinetic typography
11-    تکنیک سینما گراف

معرفی موشن گرافیک پیشرفته، حرفه ای و تخصصی
نحوه ی تولید ویدیو های آموزشی موشن گرافیک

موشن گرافیک ها کاربردهای زیادی در برند سازی، سینما و آموزش دارند؛ حتی در بیشتر موارد برای ویدیو های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا به راحتی اطلاعات را به مخاطبان انتقال می دهند. گاهی برخی از افراد برای ساخت لوگو برای کسب و کار خود از موشن گرافیک استفاده می کنند که برای ساخت لوگو ابتدا باید آموزش طراحی لوگو موشن را یاد بگیرند. مراحل ساخت موشن گرافیک در پروژه های مختلف متفاوت می باشد. نحوه ی تولید ویدیو های آموزشی موشن گرافیک به صورت زیر می باشد:
1-    تحقیق در مورد موضوع
2-    انتخاب سبک و نوع موشن گرافیک
3-    طرح اولیه به صورت متن
4-    تصاویر اولیه ی دنباله دار
5-    طراح صدا
6-    ایجاد تصاویر نهایی

آموزش تکنیک های صدابرداری و میکس صدا در موشن گرافی

افکت های صوتی در موشن گرافیک ها به جلوه های صوتی معروف هستند. کاربرد افکت های صوتی در صدابرداری، ساخت کلیپ، تیزر تبلیغاتی و میکس صدا می باشند. البته برای این که بتوانید یک موشن گرافیک بسازید باید آموزش طراحی موشن گرافیک را بیاموزید و سپس در مورد صداگذاری آن اقدام کنید. افکت های صوتی برای ساخت موشن گرافیک انواع مختلفی دارند. امروزه سایت های رایگانی برای میکس صدا وجود دارد که شامل: وب سایت Free Sound، وب سایت  Audio Micro، وب سایت Sound Bible، وب سایت  Zapsplat، وب سایت GRSites می باشند. برای اینکه افکت صوتی مناسبی را برای موشن گرافیک ها انتخاب کنید دقت بالایی نیاز است. آموزش تکنیک های صدابرداری و میکس صدا در موشن گرافی به صورت زیر می باشند:
1-    افکت های صوتی اشیاء و اشیای الکترونیکی
2-    افکت صوتی اشیای شکستنی
3-    افکت صوتی ورزشی
4-    افکت های صوتی حمل و نقل
5-    افکت های صوتی موجودات زنده و انسان ها
6-    افکت های صوتی محیط
7-    افکت های صوتی طبیعت

آموزش موشن گرافیک حرفه ای و تخصصی

معرفی بهترین منابع  و روش ها برای پیشرفت در زمینه ی طراحی موشن گرافیک

همان طور که می دانید موشن گرافیک به حرکت در آوردن اشیا و تصاویر می باشد که  پس از سناریو نویسی و صداگذاری آماده می شود. موشن گرافیک ها برای انتقال پیام به مخاطب به کار می روند و باعث جذب بیشتر مخاطب می شوند. گاهی برخی افراد برای این که بتوانند در زمان و هزینه صرفه جویی کنند به آموزش موشن گرافیک آنلاین روی می آورند. برای این که بتوانید یک موشن گرافیک با کیفیت داشته باشید و در طراحی موشن گرافیک پیشرفت کنید باید آموزش موشن گرافیک پیشرفته را نیز بیاموزید. 
برخی بر این باورند که برای پیشرفت در طراحی موشن گرافیک می توان از کتاب هایی که در این زمینه به چاپ رسیده اند استفاده کرد که شامل: طراحی هویت برند، برندینگ در پنج و نیم قدم، لوگو مدرنیسم، تایپ فقط برای من، کار خودت را نشان بده، هنر نگاه کردن به طرفین و موارد دیگر می باشند. برخی دیگر از افراد معتقدند که برای پیشرفت در طراحی موشن گرافیک باید از وب سایت ها کمک بگیرند.
 ما در این مقاله به معرفی بهترین منابع و روش ها برای پیشرفت در زمینه ی طراحی موشن گرافیک می پردازیم:
1-    Greyscale gorilla برای موشن گرافیک
2-    Processing در طراحی موشن گرافیک
3-    طراحی موشن گرافیک با AE Freemart
4-    موشن گرافیک و آهنگساز کوارتز
5-    موشن گرافیک با emotion
6-    مبادله ی موشن گرافیک
7-    Nodebox و موشن گرافیک
8-    طراحی موشن گرافیک با vvvv
9-    شروع موشن گرافیک با Blender
10-    طراحی موشن گرافیک با ابزار فیلم
11-    Editors Depot برای طراحی موشن گرافیک

جمع بندی

موشن گرافیک برای اکثر کسب و کار ها و همین طور در سینما و ساخت تیتراژ فیلم و سریال مورد استفاده قرار می گیرد. برای این که بتوانید یک موشن گرافیک با کیفیت بسازید باید دوره ی آموزش موشن گرافیک پیشرفته را بگذرانید. امروزه طراحان برای این که در کارشان پیشرفت کنند و موشن گرافیک های با کیفیتی بسازند از وب سایت ها و کتاب هایی در این زمینه کمک می گیرند. موشن گرافیک ها حتی برای ویدیو های آموزشی نیز کاربرد دارند و از آنها در صدابرداری و میکس صدا  هم استفاده می کنند. برای این که  در موشن گرافیک ها صداگذاری بهتری داشته باشید می توانید از افکت های مختلفی در صداگذاری موشن گرافیک ها استفاده کنید. 
همان طور که گفته شد برای ساخت موشن گرافیک از نرم افزارهایی استفاده می شود. ما در این مقاله  در مورد آموزش موشن گرافیک پیشرفته، نحوه ی طراحی تیتراژ فیلم و سریال، ساخت ویدیو آموزشی، صدابرداری  و موارد دیگر با شما صحبت کردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *