روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو- چند نمونه پالت رنگی

روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو- چند نمونه پالت رنگی

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو، نکته ی بسیاری مهمی در حیطه ی تولید محتوا می باشد. شما با دانستن مطالبی در مورد روانشناسی رنگ ها، می توانید لوگوهای خلاقانه ای را طراحی کنید. تأثیر رنگ ها در طراحی لوگو را نمی توان نادیده گرفت. ما در این مقاله به بررسی ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو و همچنین عناوین زیر می پردازیم:

1- بررسی تأثیر روان شناسی هر رنگ در مخاطبین

2- مفهوم رنگ ها در طراحی لوگو

3- آشنایی با انواع رنگ ها برای طراحی لوگو

- رنگ های اصلی

- رنگ های ثانویه

- رنگ های مکمل

4- چند نمونه پالت رنگ جذاب برای طراحی لوگو

5- کلام پایانی

 

بررسی تأثیر روان شناسی هر رنگ در مخاطبین

روان شناسی علمی است که در اغلب حوزه های کاری دخیل می باشد. طراحی لوگو نیز از همین علم تأثیر می پذیرد. طراحی لوگو با رنگ مناسب، کیفیت یک برند و روند ثبت سفارش تولید محتوا را افزایش می دهد. افزایش کیفیت یک برند باعث جذب مشتریان و درآمد بیشتر می شود. تأثیر روانشناسی در طراحی لوگو، امری مهم تلقی می شود. لازم است که طراحان لوگو با اصول روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو، آشنا باشند. هر رنگ معنا و مفهم خاص خود را دارد. رنگ ها می توانند به طرز خارق العاده ای روی افراد تأثیر بگذارند. شما با دانستن روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو و در کنار آن یادگیری روانشناسی رنگ ها، می توانید خلاقانه تر طراحی کنید.

روانشناسی رنگ ها و طراحی لوگو

مفهوم رنگ ها در طراحی لوگو

امروزه در دنیای دیجیتال مارکتینگ، دنیای روان شناسی رنگ ها دنیایی جالب و در عین حال پیچیده تلقی می شود. رنگ ها معنا و مفاهیم متفاوتی دارند. هر رنگ تأثیری متفاوت ایجاد می کند. یک طراح حرفه ای با دانستن نحوه ی انتخاب رنگ لوگو، می تواند حرفه ای تر طراحی نماید. رنگ یک لوگو، نقش مهمی در به یاد ماندن یک برند در اذهان عمومی دارد. شما با دانستن مفهوم هر رنگ می توانید به توسعه و رشد یک برند کمک کنید. رنگ ها از جمله قوی ترین ابزارهای روان شناسی برای طراحی لوگو می باشند. ما در ادامه به بررسی مفهوم چند مورد از رنگ ها می پردازیم:

  • رنگ قرمز: این رنگ اشتها و توجه را تحریک می نماید. همچنین رنگ قرمز فوریت را نیز نشان می دهد. طبق تحقیقات روان شناختی قرمز و زرد، دو رنگ اولی هستند که مغز قادر به پردازش آن ها است. قرمز رنگی است که اغلب مورد توجه کودکان قرار می گیرد.
  • رنگ آبی: این رنگ احساس امنیت و اعتماد را القا می کند. رنگ ابی رنگی است که از فواصل دور نیز قابل تشخیص است. رنگ آبی تیره برای لوگوهای سازمانی و شرکتی مناسب می باشد. رنگ آبی رنگ بسیار آرام بخشی است؛ چون تداعی گر آسمان و دریا است.
  • رنگ زرد: زرد رنگی است که توجه ها را به خود جلب می کند. این رنگ نشان دهنده ی انرژی و قدرت نیز می باشد. رنگ زرد نمایان گر خوش بینی و امید است.
  • رنگ سبز: این رنگ یاد آور طبیعت است. معمولاً از این رنگ برای کسب و کارهای مربوط به محیط زیست استفاده می شود. رنگ سبز احساس امید، آرامش و اعتماد را القا می کند. اغلب این رنگ در صنایع غذایی نیز به کار می رود. این رنگ دارای تداعی فرهنگی قوی می باشد.

روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو- چند نمونه پالت رنگی

آشنایی با انواع رنگ ها برای طراحی لوگو

آشنایی با روان شناسی رنگ ها در طراحی لوگو، باعث خلق لوگوهای منحصر به فرد می شود. اگر این سؤال که چگونه برای خود لوگو طراحی کنیم ذهن شما را نیز مشغول کرده است، بهتر است حتماً روان شناسی رنگ ها را مد نظر قرار دهید. شما جهت انتخاب رنگ مناسب برای لوگو، باید اصول اولیه و پایه ی شناسایی و انتخاب رنگ مناسب برای یک لوگو را بیاموزید. ما در ادامه چند مورد از این اصول را برای آشنایی بیشتر شما با نکات مربوط به رنگ ها، ذکر می کنیم:

  • رنگ های اصلی:

رنگ های اصلی در اصل سه رنگ هستند. شما می توانید با ترکیب رنگ های دیگر این سه رنگ را بسازید. انتخاب رنگ اصلی به دلخواه هر شخص انجام می شود. رنگ ها به طور کلی به دو دسته ی رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم می شوند. لازم به ذکر است که ترکیب سه رنگ اصلی باید به گونه ای باشد که رنگ سیاه تولید کنند.

  • رنگ های ثانویه:

این رنگ ها قطب مخالف رنگ های اصلی هستند. می توان گفت این رنگ ها، رنگ هایی هستند که از ترکیب دو رنگ اصلی به وجود می آیند. معمولاً رنگ های ثانویه این رنگ ها هستند: سبز، بنفش و نارنجی. شما با یادگیری روان شناسی رنگ ها در طراحی لوگو، می توانید بهتر رنگ ها را انتخاب و با هم ترکیب کنید.

  • رنگ های مکمل:

این رنگ ها، رنگ هایی هستند که در چرخه ی رنگ رو به روی هم قرار می گیرند و متضاد یکدیگرند. دو رنگ وقتی مکمل یکدیگر محسوب می شوند که از ترکیبشان رنگ های خنثی به وجود بیاید؛ مانند: خاکستری،سیاه یا سفید.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

چند نمونه پالت رنگ جذاب برای طراحی لوگو

هر برند برای داشتن یک لوگوی حرفه ای نیازمند آگاهی از روان شناسی رنگ ها در طراحی لوگو می باشد. طراحان برای خلق یک لوگو به پالت رنگی نیاز دارند. معمولاً برندها از لوگویی استقبال می کنند که در آن از ترکیب چند رنگ استفاده شده باشد. استفاده از رنگ مشکی به عنوان رنگ زمینه ی یک لوگو گزینه ی مناسبی می باشد. پس زمینه ی مشکی باعث برجسته تر نشان داده شدن سایر رنگ ها در یک لوگو می شود. اکثر لوگوها از دو الی سه رنگ تشکیل می شوند.

شما باید بدانید که برای طراحی لوگو بهتر است از یک رنگ اصلی در کنار دو رنگ دیگر استفاده کنید. این کار باعث حرفه ای تر و جذاب تر جلوه دادن یک لوگو می شود. طبق اصول روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو، موارد زیر ترکیب های جذابی برای طراحی لوگو محسوب می شوند:

1- ترکیب رنگ های آبی و طلایی

2- ترکیب رنگ های بنفش و زرد

3- ترکیب رنگ های قرمز و مشکی

4- رنگ های قرمز و مشکی و سفید در کنار یکدیگر

5- رنگ های مشکی و زرد در کنار یکدیگر

6- رنگ قرمز و آبی در کنار یکدیگر

7- ترکیب رنگ های بنفش و نارنجی

8- ترکیب رنگ های صورتی و زرد

چند نمونه پالت رنگی و روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو

نکات مهم در طراحی لوگو

شما به عنوان یک طراح حرفه ای برای خلق یک لوگوی خلاقانه نیازمند آگاهی از یک سری اصول می باشید. برخی برنامه ها نیز در این مسیر می توانند به شما یاری برسانند. شما می توانید با جست و جوی آموزش طراحی لوگو با adobe illustrator در فضای اینترنت، طراحی لوگو را به راحتی بیاموزید. همچنین برای کار با اکثر برنامه های طراحی لوگو، نیازمند نصب فونت فارسی هستید. شما می توانید به دانلود رایگان فونت فارسی برای طراحی لوگو در سایت های مختلف بپردازید.

کلام پایانی

آشنایی با اصول روان شناسی رنگ ها در طراحی لوگو، یکی از مهم ترین ارکان در طراحی به شمار می رود. یک طراح خلاق و حرفه ای باید آشنایی نسبی با مفهوم هر رنگ داشته باشد. همچنین برای طراحی لوگوی مناسب، باید اصول ترکیب رنگ ها را نیز بیاموزد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در مورد انتخاب رنگ لوگو و تأثیر روان شناسی رنگ ها پرداختیم. امیدواریم شما بتوانید به کمک این مطالب، بهترین و جذاب ترین لوگوها را برای انواع برندها خلق کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *