روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگوی انواع مشاغل

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگوی انواع مشاغل

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگوی انواع مشاغل با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو، یکی از مهم ترین نکات در حیطه ی طراحی لوگو می باشد. شما می توانید به کمک اشکال هندسی مختلف، لوگوهای خلاقانه ای را طراحی کنید. برای تولید محتوا و انجام طراحی های گرافیکی، شما باید با روانشناسی اشکال هندسی آشنایی داشته باشید. موارد زیر برخی از موضوعات مهم این مقاله هستند:

1- چگونگی استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو

2- آشنایی با مفهوم هر شکل هندسی و انتزاعی در طراحی لوگو

3- مزایای انتخاب شکل هندسی مناسب برای لوگو

4- کلام آخر

 

چگونگی استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو

استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو، اصول ویژه ای دارد. شما با دانستن این اصول می توانید به طرز خلاقانه ای به طراحی لوگو بپردازید. برخی از ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو از همین اشکال هندسی نشات می گیرند. طراحی لوگو با اشکال هندسی، احساسات و اهداف یک برند را بهتر به مخاطبان انتقال می دهد. شما می توانید از انواع اشکال هندسی در طراحی لوگو استفاده کنید. استفاده از اشکال هندسی به روش درست، باعث افزایش ثبت سفارش تولید محتوا و طراحی می شود. روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو، نکات ارزنده ای را در مورد نحوه ی به کار گیری اشکال هندسی در طراحی لوگو در اختیارتان قرار می دهد.

روانشناسی شمایل هندسی در طراحی لوگوی انواع مشاغل

آشنایی با مفهوم هر شکل هندسی و انتزاعی در طراحی لوگو

بهتر است قبل از استفاده از اشکال هندسی، معنی اشکال هندسی در طراحی لوگو را بیاموزید. هر شکل هندسی معنی و مفهوم خاص خود را دارد. دانستن معنی هر شکل در انتخاب لوگوی متناسب با هر برند به شما کمک زیادی می کند. ما در این قسمت به بررسی مفهوم چند مورد از اشکال هندسی می پردازیم:

- اشکال هندسی لبه گرد: اشکال هندسی لبه گرد، احساس نزدیکی بیشتری را به افراد انتقال می دهند. این اشکال حس انعطاف پذیری، صلح و تنوع را نمایان می سازند.

- اشکال هندسی لبه تیز: این مدل اشکال هندسی معمولا نمایانگر اقتدار یک برند هستند. استفاده از این اشکال برای طراحی لوگوهای رسمی توصیه می شود.

روانشناسی اشکال هندسی در لوگوی انواع مشاغل

با چه برنامه ای لوگو طراحی کنیم؟

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که با چه برنامه ای لوگو طراحی کنیم، ما به شما برنامه ی Adobe illustrator را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید آموزش طراحی لوگو با adobe illustrator را از سایت های مختلف حتی به صورت رایگان نیز بیاموزید. دانلود رایگان فونت فارسی برای طراحی لوگو، قبل از شروع کار طراحی با برنامه ی ایلوستریتور به شما توصیه می شود. شما با استفاده از نرم افزار ایلوستریتور می توانید لوگوهای حرفه ای و خلاقانه طراحی کنید. این برنامه امکانات جالبی برای طراحی خلاقانه ی لوگو در اختیار طراحان می گذارد. برنامه ی ایلوستریتور برای افراد مبتدی و حتی حرفه ای نیز مناسب است.

مفاهیم روانشناسی اشکال هندسی

تاثیر روانشناسی بر طراحی لوگو را نمی توان نادیده گرفت. برای دانستن این امر که چگونه برای خود لوگو طراحی کنیم، بهتر است به تاثیرات روانشناسی در این حوزه نیز توجه کنیم. روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو از جمله ارکان و اصول مهم در طراحی لوگو می باشد. شما با دانستن روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو، می توانید بیشتر با مخاطبان و بازار هدف ارتباط برقرار کنید. ما در ادامه به بررسی مفاهیم روانشناسی چند مورد از اشکال هندسی می پردازیم:

- مفهوم اشکال ارگانیک یا طبیعی: این مدل اشکال از طبیعت الهام گرفته اند. شما در این گونه اشکال معمولا قاعده و قانونی نمی بینید. این اشکال معمولا احساس آرامش را به دیگران القا می کنند. اشکالی مانند: شکل برگ، سنگ، گل و... در ظاهر اشکال ارگانیک به کار می روند. اشکال ارگانیک از نظر روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو، تایید شده اند. همچنین به همین دلیل مورد توجه بسیاری از کسب و کارها هستند.

- مفهوم اشکال انتزاعی: این مدل اشکال هندسی به راحتی قابل درک هستند. نمونه ی واقعی این اشکال را نمی توان در جایی مشاهده کرد. این مدل اشکال معمولا مفهوم خاصی را در ظاهر خود پنهان می کنند. همچنین در برخی موارد این اشکال، پیام یک برند را به طور نیمه آشکار نمایان می سازند. اشکال انتزاعی از نظر روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو، اشکالی خاص و خلاقانه به شمار می آیند.

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

- مفهوم لوگوی مربع یا مستطیلی شکل: مستطیل و مربع از نظر روانشناسی به معنای نظم و ثبات هستند. طراحان بسیاری معتقدند که استفاده از شکل مستطیل، نشان دهنده ی سادگی یک طرح می باشد. شکل مستطیل، یکی از محبوب ترین اشکال برای طراحی لوگو می باشد. این شکل حس اطمینان را در دل مخاطب زنده نگه می دارد. مربع و مستطیل انطباق پذیری بالایی با سایر اشکال دارند.

چند تکنیک کاربردی برای طراحی لوگوی حرفه ای

1- سعی کنید موارد کاربردی را انجام دهید. یک طراح حرفه ای باید کار سایر طراحان را به شیوه ای متفاوت انجام دهد تا بتواند لوگویی منحصر به فرد طراحی نماید.

2- طرح لوگوی خودتان را به یک چیز گران بها مانند یک گنج تبدیل کنید. استفاده از طرح مناسب با برند، باعث درخشش یک برند می شود. سعی کنید قبل از طراحی نسخه ی نهایی لوگو، طرح ها و نقش های مورد نظرتان را روی کاغذ طراحی کنید.

3- سیاه و سفید، دو مورد از شیک ترین رنگ ها هستند. این رنگ ها همیشه در صنعت مد در بالاترین رتبه جای می گیرند. این دو رنگ باعث می شوند تا شما راحت تر تمرکزتان را حفظ کنید. همچنین استفاده از این دو رنگ در طراحی لوگو، کار ویرایش لوگو را برایتان آسان تر می سازد.

روانشناسی اشکال هندسی برای طراحی لوگوی انواع مشاغل

مزایای انتخاب شکل هندسی مناسب برای لوگو

طراحی لوگو به کمک اشکال هندسی انتخابی خلاقانه و هوشمندانه در طراحی لوگو محسوب می شود. استفاده از اشکال هندسی باعث هویت بخشی به یک لوگو می شود. هر شکل هندسی، احساس متفاوتی را به افراد منتقل می کند. احساسات مخاطبان، ارتباط زیادی با میزان سود یک برند دارد. بسیاری از مردم برای خرید یک محصول ابتدا به رنگ و طرح لوگوی آن توجه می کنند. استفاده از اشکال هندسی محبوبیت یک لوگو را افزایش می دهد. برای استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو، حتما باید اصول اولیه ی زیبایی شناختی رنگ ها را بلد باشید و بیاموزید.

یکی از روش های طراحی لوگو، استفاده از اشکال هندسی است. لازم به ذکر است که امروزه روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو در دنیای دیجیتال مارکتینگ، نقش زیادی در برند سازی  دارد. استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو، ساده ترین روش برای انتقال پیام و هدف یک برند می باشد. اگر لوگوی یک برند را از اشکال هندسی معمول انتخاب کنید، مثلا مربع یا مستطیل، افراد ارتباط بیشتری با آن برقرار می کنند. می توان گفت به طور کلی اشکال هندسی، هویت و شخصیتی مستقل برای یک برند ایجاد می کنند. طراحی لوگوی حرفه ای، بخش مهمی از برندینگ به شمار می رود. شکل یک لوگو باید به گونه ای باشد که در نگاه اول باعث جلب اعتماد و توجه دیگران شود. برای طراحی لوگو اغلب از اشکال هندسی معمول یعنی دایره، مربع، مستطیل و مثلث استفاده می شود.

اشکال هندسی در طراحی لوگو

کلام آخر

روانشناسی نقش مهمی در بسیاری از حیطه های کاری دارد. همانند سایر مشاغل، روانشناسی بر روی طراحی لوگو نیز تاثیر می گذارد. طراحی لوگو با استفاده از اصول پایه ی روانشناسی، باعث جلب توجه و رضایت دیگران می شود. روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو، باعث حرفه ای تر جلوه دادن یک لوگو و برند می شود. شما می توانید با استفاده از سایت های مختلف، نکات مهم روانشناسی اشکال هندسی را مطالعه کنید. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم راجع به روانشناسی اشکال در طراحی لوگو پرداختیم. امیدواریم مطالب این مقاله در طراحی حرفه ای لوگو به شما کمک کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *