نکات مهم در تولید پادکست صوتی طولانی

نکات مهم در تولید پادکست صوتی طولانی

یک پادکست صوتی طولانی، می ‌تواند مطالب جذابی را به مخاطبان انتقال دهد. برای آنکه جز بهترین افراد سازنده پادکست قرار بگیرید، باید به نرم افزارهای ساخت پادکست مسلط شوید.

پادکست صوتی طولانی؛ مقدمه

پادکست صوتی طولانی می تواند حاوی اطلاعات مفید و ارزشمندی باشد. 
اگر می ‌خواهید به تولید پادکست صوتی طولانی بپردازید، باید بدانید که توجه کردن به چند نکته برای بهتر شدن کار شما وجود دارد. برای این که بتوانید مخاطبان بسیاری را برای پادکست‌ های خود جذب کنید، بهتر است که از انجام اشتباهات مختلف بپرهیزید. در ابتدا امر خوب است به این نکته توجه کنید که تولید محتوا خوبی داشته باشید. ما در این محتوا اطلاعاتی را جمع آوری کردیم تا بتوانیم اطلاعات لازم را در مورد تولید کردن پادکست‌ های صوتی طولانی ارائه دهیم.  بدون شک توجه به نکات می تواند باعث شود پادکست شما جز لیست بهترین پادکست ها قرار گیرد.

فهرست مطالب

•    آیا تولید پادکست‌ های طولانی توصیه می‌ شود؟
•    حداکثر طول استاندارد برای پادکست چقدر است؟
•    آیا محدودیتی برای تعداد اپیزود های یک پادکست وجود دارد؟
•    مزایا و معایب پادکست‌ های طولانی
•    کلام اخر

آیا تولید پادکست های طولانی توصیه می‌ شود؟

طولی که پادکست‌ ها باید داشته باشند، همیشه یکی از موضوعاتی است که ذهن بسیاری از پادکسترها را درگیر کرده است. پادکست صوتی طولانی ممکن است تا چند ساعت هم طول داشته باشد. به طور کلی پادکست‌ ممکن است بین چند دقیقه تا چند ساعت باشند. پادکست ‌ها دارای اپیزود هستند، ممکن است هر کدام از این اپیزودها به طور جداگانه ۲۰ دقیقه طول بکشد و فرد مورد نظر بتواند تمام اطلاعات را به مخاطبان ارائه دهد. بنابراین نیازی نیست که طول پادکست بیشتر شود و یا از مدت زمان آن کاسته شود چون مشخصا زمان معقول برای ارائه اطلاعات این نوع پادکست ۲۰ دقیقه است.
طولانی کردن پادکست باعث می‌شود که امر تولید محتوا موفق به مشکل بخورد و به طور کلی از ارزش کارتان کم می شود. به طور کلی باید گفت، طول پادکست باید به اندازه ای باشد که ضبط کننده صدا بتواند بهترین مطالب را به مخاطبان ارائه دهد. هنگامی که به یک زمان مناسب برای ارائه مطالب مورد نظر خود رسیدید دیگر لازم نیست که طول پادکست خود را طولانی کنید. ممکن است از خود بپرسید که طول یک پادکست ایده آل چقدر است؟ به یاد داشته باشید که بسیاری از مخاطبان تا یک مدت زمان مشخصی تمایل به شنیدن پادکست دارند. 
بر اساس مطالعات انجام شده، نشان داده شده است که برخی از مخاطبان ۲۲ دقیقه و برخی دیگر از آن ها هم ۱۸ دقیقه تمایل به شنیدن پادکست آرامشی دارند‌‌. برخی از تحقیقات هم نشان داده‌ اند که طول ۸۰ درصد از پادکست ‌هایی که مخاطبان آن ها زیاد است، بالای ۵۰ دقیقه است. 
با تمام این تفاسیر نمی توان یک معیار مناسب را برای تعیین طول پادکست خوب در نظر گرفت. همه چیز بستگی به نظر مخاطبان و همینطور موضوعی دارد که برای تولید پادکست انتخاب کرده‌ اید. در کل باید گفت که مخاطبان این تصمیم را می ‌گیرند که پادکست های طولانی را در چند مرحله گوش کنند یا فقط به گوش کردن پادکست‌ های کوتاه بپردازند. توصیه می کنیم با استفاده از انواع پادکست ساز اندروید، صرفا پادکست هایی با محتوا تولید کنید و به زمان آن توجه زیادی نکنید.

پادکست صوتی گوش کنید

حداکثر طول استاندارد برای پادکست چقدر است؟

قبل از این که بخواهیم مطالبی را در مورد طول استاندارد برای یک پادکست صوتی طولانی ارائه دهیم، باید بگوییم که دسته‌ بندی پادکست‌ ها با یکدیگر متفاوت است. با توجه به این که موضوعات مختلفی برای پادکست ‌ها وجود دارد، مانند موضوعات ورزشی، هنری، اخبار و غیره، می ‌توان طول پادکست را متغیر کرد. پادکست ‌هایی با موضوع ورزش، کشتی، اخبار، آموزش و غیره، دارای زمان طولانی ‌تری نسبت به سایر پادکست ‌ها هستند. برخی از پادکست‌ ها مانند پادکست‌ های مربوط به تاریخچه افراد مشهور، به مدت زمان بالایی همچون ۳ یا ۴ ساعت نیاز دارند. 
به عنوان مثال یکی از پادکست‌ های طولانی که دارای مخاطبان زیادی است، تاریخچه هاردکور دن کارلین است. اپیزودهایی این پادکست معمولاً بین ۴ تا ۶ ساعت زمان می برد و دلیل علاقه مخاطبان به این پادکست، این است که طولانی شدن زمان آن باعث کاهش محتوا نمی گردد. برخی از پادکست ‌ها هم کوتاه تر هستند.  این مورد به این معنی نیست که پادکست‌ های طولانی بهتر هستند یا کوتاه. یکی از نکاتی که باید بدانید، این است که طولانی کردن پادکست باعث می‌ شود که مخاطبان خسته شوند. اگر هنوز هم به دنبال این هستید که بدانید حداکثر طول استاندارد برای پادکست محتوا چقدر است، بهتر است که به محتوای پادکست توجه کنید. 
زمانی که یک محتوا مطالب جذاب و مفیدی برای ارائه دادن داشته باشد، می ‌تواند زمان طولانی ‌تری داشته باشد. یکی از مثال‌ هایی که می‌ توانیم در مورد طول پادکست بزنیم، این است که یک محتوای ۳۰۰ کلمه ای چقدر طول می کشد؟ یک محتوای ۳۰۰ کلمه‌ ای با توجه به بیانی که ضبط کننده صدا دارد، می‌ تواند دارای زمان متفاوتی باشد. مثلاً اگر پادکستر تند تند صحبت کند، می ‌تواند در حدود دو دقیقه ۳۰۰ کلمه را تمام کند، اما اگر آرام آرام صحبت کند، این پادکست می ‌تواند در حدود ۳ یا ۴ دقیقه هم طول بکشد. در نهایت باید گفت که زمان مشخصی را نمی‌ توان برای در نظر گرفتن حداکثر طول پادکست تعیین کرد.

پادکست خارجی

آیا محدودیتی برای تعداد اپیزود های یک پادکست وجود دارد؟

موضوع مورد بحث بعدی، در مورد تعداد اپیزود پادکست است. در ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که اپیزود پادکست چیست؟ اپیزودها در واقع قسمت های دنباله دار پادکست هستند که در هر کدام از آن ها پیرامون موضوع واحدی صحبت می شود. اگر بخواهیم در مورد محدودیت تعداد اپیزودهای یک پادکست صحبت کنیم، باید بگوییم که برای این مورد باید نظر مخاطبان را هم مد نظر قرار دهید. یکی از پیشنهاداتی که در این زمینه داریم، این است که سعی کنید پادکست ‌هایی را تولید کنید که با کیفیت باشند. 
به عنوان مثال اگر اندازه ۲۵ دقیقه برای تولید یک پادکست با کیفیت محتوا دارید پس اپیزود پادکست شما ۲۵ دقیقه ای خواهد بود. البته نیازی نیست که یک محدودیت زمانی را برای تولید محتوای خود در نظر بگیرید و باید سعی کنید که با تولید یک پادکست با کیفیت، مخاطبان زیادی را جذب کنید.

پادکست باکیفیت

مزایا و معایب پادکست های طولانی

امروزه پادکست‌ ها به یکی از راه‌ های ارتباطی جالب تبدیل شده اند و گوش دادن به پادکست صوتی طولانی، توسط بسیاری از افراد انجام می ‌شود. همانطور که اشاره کردیم، برخی از پادکست‌ ها زمان کمتری دارند و برخی دیگر زمان طولانی‌ تری را به خود اختصاص می ‌دهند. پادکست‌ هایی که زمان طولانی‌ تری دارند، دارای یک سری مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آن ها می ‌پردازیم. یکی از مزیت‌ هایی که می‌ توان برای شنیدن پادکست‌ های طولانی نام برد، این است که این پادکست‌ ها می‌ توانند ارتباط صمیمی بین پادکستر و مخاطبان ایجاد کنند. اگر لحن پادکست به صورت صمیمی باشد، می‌ تواند تاثیر بهتری روی مخاطبان بگذارد.
از جمله مزیت ‌های دیگری که می‌ توان برای پادکست ‌های طولانی نام برد و لازم است هنگام تولید پادکست صوتی طولانی به آن توجه شود، این است که اگر موضوع این پادکست ‌ها جذاب باشد، می ‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند. از طرف دیگر پادکست‌ هایی که طولانی هستند، این امکان را دارند که اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار دهند و این یک نکته مثبت است. استفاده کردن از پادکست ‌های طولانی برای محتواهای طولانی گزینه مناسبی است. پادکست‌ های طولانی هم مانند سایر پادکست‌ ها، لحنی عامیانه و صمیمی دارند و مخاطبان می ‌توانند چند ساعت هم به آن ها گوش دهند. 
 موضوع دیگری که در این بخش وجود دارد، مربوط به معایب پادکست‌ های طولانی است. یکی از معایبی که پادکست طولانی دارد، مربوط به زمان آن است. این گونه از پادکست‌ ها همانطور که از نامشان مشخص است، دارای زمان طولانی هستند و ممکن است بسیاری از مخاطبان تمایل به شنیدن آن ها نداشته باشند. خسته کننده بودن برخی از پادکست ‌های طولانی هم، می ‌تواند به عنوان یکی دیگر از معایب آن ها در نظر گرفته شود. اگر سناریوی اپیزودها بیش از حد نوشته شود، باعث می‌ شود که پادکست به صورت غیر طبیعی جلوه کند و این مورد هم، یکی دیگر از ایراد های پادکست طولانی است.

کلام آخر

یکی از انواع پادکست‌ هایی که ممکن است برای بسیاری از افراد جذاب جلوه کند و برای بسیاری دیگر هم خسته کننده باشد، گوش دادن به پادکست صوتی طولانی است. این گونه از پادکست ها این قابلیت را دارند که ارتباط خوبی بین پادکستر و مخاطب ایجاد کنند و از طرفی دیگر، به تعداد مخاطبان هم بیافزایند. دقت کنید مهم ترین نکته در تولید پادکست صوتی طولانی بهره گیری از محتوا باکیفیت است. کافیست محتوا خوبی داشته باشید و با کمک گیری از انواع برنامه تولید پادکست، به ساخت پادکست بپردازید. عنوان نکته آخر باید گفت می توانید جهت گوش دادن پادکست های فارسی از انواع اپ پادکست فارسی کمک بگیرید و از گوش دادن به پادکست ها لذت ببرید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *