آموزش طراحی لوگو با ابزارهای مختلف
آموزش طراحی لوگو به چه نحوی انجام می شود؟ چه ابزارهایی در طراحی لوگو نقش دارند؟ در این مقاله، به سوالات مطرح شده پاسخ می دهیم.
مقدمه
آموزش طراحی لوگو یکی از گزینه هایی است که بسیاری از فعالان حوزه گرافیک، به دنبال یادگیری آن هستند. در حال حاضر تولید محتوا و طراحی لوگو به عنوان دو شغل خوب در حوزه دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیک، شناخته می شوند. یک طراح لوگو خوب و حرفه ای، می تواند به راحتی و در خانه، کسب درآمد کند. البته شما برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیکی حرفه ای، راه درازی پیش رو دارید. برای مثال باید با کتاب آموزش طراحی لوگو، ابزارها و نرم افزارهای مختلف در این حوزه و... آشنا شوید. دراین مقاله قصد داریم، شما طراحان عزیز را با روش های طراحی لوگو و کسب درآمد از این حوزه، آشنا کنیم. اگر می خواهید با ابزارهای طراحی لوگو و روش های ایده پردازی آشنا شوید، بهتر است تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.
فهرست مطالب
1- بررسی انواع آرم و نشانه در طراحی لوگو
2- ایده پردازی در طراحی لوگو چه جایگاهی دارد؟
مراحل ایده پردازی در طراحی لوگو
3- نکات مهم در اتودزنی، طراحی و اجرای لوگو
بررسی انواع آرم و نشانه در طراحی لوگو
آموزش طراحی لوگو شامل نکات مختلفی است. شما در صورتی به یک طراح حرفه ای تبدیل می شود که این نکات طلایی را یاد گرفته باشید. لازم است بدانید که آرم ها و نشانه ها در طراحی لوگو، نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. هر آرم و نشانه ای، می تواند بیانگر موضوعی خاص باشد. در ادامه برخی از مهم ترین انواع آرم و نشانه در طراحی لوگو و برندینگ را به شما عزیزان معرفی می کنیم.
• تایپوگرام: یکی از معروف ترین نشانه ها که در آموزش طراحی لوگو با آن آشنا می شوید، تایپوگرام است. تایپوگرام ها، همان نشانه های نوشتاری هستند. حتما دقت کرده اید که لوگوی برخی از مجموعه ها، تنها از سبک های نوشتاری جالب تشکیل شده است. به این لوگوها در اصطلاح تایپوگرافی گفته می شود. طراحی لوگو های معروف مثل کوکا کولا، سامسونگ و... از این طریق انجام شده است.
• پیکتوگرام: دومین مورد از نشانه های معروفی که در آموزش طراحی لوگو با آن آشنا می شوید، پیکتوگرام است. این عبارت، از کلمه پیکچر و گرافیک برگرفته شده است. بنابراین به لوگوهای تصویری، پیکتوگرام گفته می شود. بسیاری از شرکت های معروف در دنیا برای معرفی مجموعه خود به مشتری، از پیکتوگرام استفاده می کنند. از مهم ترین آن ها می توان به شرکت اپل، توییتر، استارباکس و... اشاره کرد.
• نشانه های ترکیبی: سومین نشانه ای که در آموزش طراحی لوگو با آن مواجه می شوید، شامل ترکیبی از تصویر و نوشتار است. یعنی اگر دو مورد یاد شده را با هم ترکیب کنیم، به این گزینه می رسیم. شرکت های زیادی در دنیا هستند که برای طراحی لوگو و برند مجموعه خود از این مورد استفاده می کنند. برای مثال آمازون، ادوبی، آدیداس و... از محبوب ترین آرم های تجاری ترکیبی در دنیا به شمار می روند.
ایده پردازی در طراحی لوگو چه جایگاهی دارد؟
تا به این جای کار در مورد آموزش طراحی لوگو به شما توضیحاتی دادیم. حال باید مبحث ایده پردازی را مورد بررسی قرار دهیم. شما برای طراحی لوگو حرفه ای باید شرایطی را مهیا کنید. برای مثال باید به ابزارهای طراحی لوگو خوب و حرفه ای دسترسی داشته باشید. البته داشتن ابزارهای حرفه ای و یادگیری آموزش های لازم برای طراحی لوگو، کافی نیست. یکی از مهم ترین مراحل برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای، داشتن ذهنی خلاق و پویا است.
ایده پردازی در طراحی لوگو نقش بسیار مهمی ایفا می کند. در واقع این ایده های شما هستند که می توانند باعث جلب توجه مخاطب شوند. قالب های طراحی لوگو به طور معمول از تصاویر گرافیکی، الگوهای نوشتاری، افکت ها و... تشکیل شده اند. چیزی که می تواند یک لوگو را نسبت به سایر نمونه ها متمایز کند، ایده ای است که پشت طراحی آن قرار دارد. دلیل معروف شدن لوگوی برندهای محبوب در دنیا، همین ایده پردازی خلاقانه است. در ادامه مراحل ایده پردازی در طراحی لوگو را برای شما شرح می دهیم.
مراحل ایده پردازی در طراحی لوگو
1. دقت به نام برند و حیطه کاری: در کتاب های آموزش طراحی لوگو، یاد می گیرید که برای ایده پردازی، به نام برند و حیطه کاری آن دقت کنید. برای مثال اگر برند مورد نظر در حوزه کیف و کفش فعالیت می کند، باید ایده پردازی لوگو نیز به آن ربط داشته باشد. در واقع مشتری با دیدن لوگو باید زمینه کاری مجموعه را حدس بزند.
2. دقت به مخاطبان هدف: نکته مهم دوم که در آموزش طراحی لوگو روی آن تاکید شده است، دقت به مخاطبان هدف است. شما باید مشخصات مخاطبان هدف را در نظر بگیرید و ایده پردازی لوگو را بر اساس سلیقه و ذوق آن ها انجام دهید.
3. دقت به شعارها: برخی برندها، شعاری خاص دارند. دقت کردن به این شعارها و استفاده از آن ها در طراحی لوگو نیز می تواند به عنوان ایده ای خلاقانه در نظر گرفته شود.
نکات مهم در اتودزنی، طراحی و اجرای لوگو
یکی از مهم ترین بخش های آموزش طراحی لوگو، اتودزنی است. اگر کمی با حوزه گرافیک و طراحی لوگو آشنا باشید، حتما می دانید که یک طراح پس از ایده پردازی، مرحله اتودزنی لوگو را آغاز می کند. در این مرحله طراح باید ایده های خود را روی کاغذ پیاده کند. بهتر است اتودزنی، شامل یک طرح تنها نباشد. یعنی شما باید به عنوان طراح، چند اتود با ایده های مختلف برای لوگو طراحی کنید. در این صورت می توانید بهترین اتود را از بین نمونه های طراحی شده انتخاب کنید. البته در مرحله انتخاب، معمولا مشتری نیز نظر خود را به طراح اعلام می کند. یعنی شما می توانید اتودهای طراحی شده را به مشتری نشان دهید. مشتری از بین آن ها یکی را انتخاب کرده و نقاط قوت و ضعف اتود انتخاب شده را به شما اعلام می کند.
پس از انتخاب طرح اولیه توسط مشتری و بیان انتقادات، شما می توانید کار طراحی لوگو با ابزارها و نرم افزارهای مختلف را آغاز کنید. در این مرحله می توانید از دانش خود در زمینه طراحی لوگو بهره بگیرید و لوگویی خلاقانه برای مشتری آماده کنید. بهتر است فایل نهایی را به صورت لایه باز ذخیره نمایید. به این ترتیب می توان از لوگوی طراحی شده برای کارهای مختلف استفاده کرد.
کلام پایانی
در مقاله امروز، نکات مهم در آموزش طراحی لوگو را برای شما عزیزان شرح دادیم. انواع نشانه ها در طراحی لوگو را به شما معرفی کرده و در مورد آن ها توضیحاتی دادیم. همچنین در مورد اتودزنی و ایده پردازی برای طراحی لوگو نیز نکاتی را به شما عزیزان گوشزد کردیم.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید