برای نوشتن اطلاعات روی کارت ویزیت چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
در این مطلب به آشنایی با نکات مهم در رابطه با شناسایی و درج اطلاعات روی کارت ویزیت می پردازیم.
اطلاعات روی کارت ویزیت، مهمترین بخش تشکیل دهنده ی آن است. به کمک این اطلاعات است که شما می توانید با مخاطب خود ارتباط موثر برقرار کنید و او را دعوت به آشنایی با بیزینس خود کنید. به همین علت، لازم است بدانید که چه اطلاعاتی مرتبط با کسب و کار شما است و باید به چه شکلی در کارت ویزیت ذکر گردد. بنابراین به عنوان یک طراح کارت ویزیت، لازم است حین تعامل با کارفرمای خود سوالاتی را نشات گرفته از این اطلاعات از او بپرسید تا طراحی بهتری داشته باشید.
مقدمه
• مهمترین اطلاعات روی کارت ویزیت کدام هستند؟
• آشنایی با چارچوب استاندارد درج اطلاعات روی کارت ویزیت
• خلاقیت در ذکر اطلاعات روی کارت ویزیت
• نکته ی مهم در رابطه با اطلاعات روی کارت ویزیت
• درآمد زایی از طراحی کارت ویزیت
مهمترین اطلاعات روی کارت ویزیت کدام هستند؟
برای شناسایی مهمترین اطلاعات روی کارت ویزیت لازم است مشخص کنید که کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت مجازی است یا یک کارت ویزیت فیزیکی. چرا که اطلاعات مورد نیاز هر یک، متفاوت است. در حقیقت زمانی که یک مخاطب را می بینیم و قصد داریم در دفعات بعد نیز پیگیر ما باشد، یک کارت ویزیت را جهت آشنایی و تثبیت اطلاعات به او می دهیم. در واقع کارت ویزیت زمانی داده می شود که اطلاعات کامل تری از پیش به دست مخاطب رسیده باشد و تنها نیاز به داشتن یک راه ارتباطی و یا اطلاعات مختصر یادآور باشد. اساسا کارت ویزیت های فیزیکی را در برخورد های حضوری با مخاطبان ارائه می کنیم. اما کارت ویزیت مجازی را در حالتی برای مخاطب ارسال می کنیم که دسترسی فیزیکی به او نداریم. این کارت ویزیت نیز ماهیت و کاربردی شبیه به کارت ویزیت فیزیکی دارد.
اما برای شناسایی اطلاعات روی کارت ویزیت های فیزیکی و مجازی باید چه کنیم؟ نخستین اقدام آن است که از کارفرما بخواهید چه اطلاعاتی برای او اولویت دارد. برای مثال بسیاری از بیزینس ها، از طریق سوشال مدیا فعالیت می کنند. به همین خاطر درج راه های ارتباطی آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در مقابل بسیاری از کسب و کار ها به صورت حضوری فعال هستند. بنابراین آدرس و شماره تماس های آن ها، نیاز ارتباطی مخاطب است. همچنین ممکن است کاربری نیاز به بیان دامنه ی فعالیت خود داشته باشد. بنابراین باید بدانید که چه چیزی برای کارفرمای شما مورد نیاز است. پس از دریافت این اطلاعات، شما می توانید نیز پیشنهادات خود را نیز بیان کنید و به اتفاق، به توافق نظر برسید.
برخی از مهمترین اطلاعات روی کارت ویزیت در زیر آورده شده است. الزامی برای استفاده ی همه ی این موارد نیست. بلکه می توانید بر اساس طراحی و نیاز کارفرما، آن ها را تعیین نمایید. همچنین شما می توانید اطلاعات دیگری را مازاد بر موارد ذکر شده، در کارت ویزیت مورد نظر خود بیان کنید. لازم به ذکر است که بهتر است تمامی این موارد به صورت یکجا در کارت ویزیت مورد نظرتان نباشد. بلکه ذکر ۳ الی ۶ مورد از این اطلاعات، می تواند کیفیت طراحی کارت ویزیت شما را حفظ کند.
کارت ویزیت فیزیکی:
- نام بیزینس (برند یا شخص حقیقی)
- حیطه ی فعالیت (زمینه ی شغلی)
- خدمات یا محصولات قابل ارائه
- شماره های تماس
- ایمیل
- Id و راه های ارتباطی در شبکات اجتماعی
- نمونه کار ها
- علائم تجاری و لوگو
- شعار مجموعه
- سایر شعب و یا مجموعه های وابسته
- QR Code
- کد های تخفیف و یا اعتبار های اشتراکی
- شایستگی ها و موفقیت های مجموعه
در طراحی کارت ویزیت مجازی نیز، می توان از اطلاعات مورد نیاز برای کارت ویزیت فیزیکی بهره مند شوید. با این تفاوت که اطلاعات زیر، اختصاصا برای کارت ویزیت های مجازی در نظر گرفته می شوند
- لینک شبکات اجتماعی و وب سایت
- آدرس ایمیل
- لوکیشن محل فعالیت
- URL کارت ویزیت مجازی با قابلیت به اشتراک گذاری
- لینک جهت پیام های اطلاع رسانی
آشنایی با چارچوب استاندارد درج اطلاعات روی کارت ویزیت
پیش تر در مقاله ی تکنیک طراحی کارت ویزیت بیان کردیم که در طراحی کارت ویزیت، چارچوب مشخص و ثابتی وجود ندارد. بلکه شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود، طراحی های منحصر به فرد داشته باشید. اما به طور کلی، عموم کارت های ویزیت در قالبی استاندارد تهیه می شوند که رعایت آن می تواند کارت ویزیتی عمومی و ساده را برای شما ایجاد نماید. به طور کلی یک کارت ویزیت شامل دو بخش است. بخش روی کارت و بخش پشت کارت. در هنگام درج اطلاعات بهتر است که از هر دو طرف این کارت استفاده ببرید. شما می توانید اطلاعات پر اولویت را در یک سمت کارت و اطلاعات کم اولویت را در سمت دیگر کارت درج نمایید.
خلاقیت در ذکر اطلاعات روی کارت ویزیت
به چالش کشیدن قالب کلی اطلاعات روی کارت ویزیت، می تواند موجب خلاقیت های نوینی شود. برای مثال شما می توانید اطلاعاتی را در طراحی کارت ویزیت خود درج کنید که موجب برانگیختن کنجکاوی مخاطب شود و یا توجه او را به یافتن سایر اطلاعات جلب کند. مثلا شما می توانید از کد های تخفیف و یا کد های قرعه کشی استفاده کنید یا اینکه شعار مجموعه را به گونه ای بیان کنید که در آن فعالیت و نام مجموعه و یا حتی راه های ارتباطی شما نهفته باشد. همچنین شما می توانید با انتخاب خلاقانه ی رنگ در کارت ویزیت خود، اطلاعات را بهتر به اطلاع مخاطب برسانید. به طور کلی با استفاده از انواع نرم افزار طراحی کارت ویزیت، می توانید اطلاعات را با تکنیک های دلخواه در کارت ویزیت مورد نظر درج کنید.
نکته ی مهم در رابطه با اطلاعات روی کارت ویزیت
یک نکته ی مهم در رابطه با اطلاعات روی کارت ویزیت، استفاده ی درست از اطلاعات است. برای داشتن یک کارت ویزیت موثر باید متوجه نوع تبلیغات و اطلاع رسانی موجود در ماهیت کارت ویزیت باشید. کارت ویزیت را با تراکت، بروشور، پوستر، آلبوم عکس و یا بیلبورد اشتباه نگیرید. اطلاعات موجود در کارت ویزیت نه باید آنقدر زیاد باشد که موجب شلوغی بیش از حد و آزردگی نگاه مخاطب گردد، و نه آنقدر خلوت باشد که شبیه به یک تکه کاغذ به نظر برسد. بنابراین اولویت های خود را برای طراحی کارت ویزیت مشخص کنید. از اطلاعاتی که نقشی در بازآفرینی یاد شما در ذهن مخاطب ندارد، خودداری کنید. به علاوه اطلاعاتی را که در تبلیغات گسترده و بسط یافته ی خود بیان می کنید، لازم نیست در کارت ویزیت تکرار کنید.
درآمد زایی از طراحی کارت ویزیت
اگر یک طراح گرافیک در حوزه ی طراحی کارت ویزیت هستید، یا مایلید که در این عرصه مشغول به فعالیت شوید، وب سایت اتک اسکول آماده ی کمک به شماست. مدرسه اتک مفتخر است از افراد مستعد و دارای مهارت جهت استخدام غیر حضوری برای طراحی کارت ویزیت، دعوت به عمل آورد. پس از تایید فرم استخدام شما، می توانید توسط مدرسه اتک به مجموعه های معتبر تولید محتوا معرفی گردیده و مشغول به کار شوید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید