آموزش استایل و فیگور در طراحی کاراکتر

آموزش استایل و فیگور در طراحی کاراکتر

فیگور در طراحی کاراکتر چه نقشی دارد؟ یکی از مهمترین بخش های طراحی کاراکتر در انیمیشن ها و بازی های ویدیویی، فیلم های سینمایی طراحی کاراکتر فیگور می باشد.


پیشگفتار


فیگور در طراحی کاراکتر چه نقشی دارد؟ یکی از مهمترین بخش های طراحی کاراکتر در انیمیشن ها و بازی های ویدیویی، فیلم های سینمایی طراحی کاراکتر فیگور می باشد. معمولا این فرایند توسط طراحانی انجام می شود که در شرکت های تبلیغاتی معتبر به فعالیت مشغول هستند. در واقع طراحی کاراکتر فیگور یا استایل به عنوان یکی از خدمات تخصصی است که توسط افراد متخصص در این حوزه انجام می شود. 
طراحی کاراکتر فیگور با استفاده از نرم افزارهای پیچیده طراحی کاراکتر انجام می شود. این نرم افزارها از امکانات ویژه ای برخوردار هستند و این قابلیت را دارند که تخیل سفارش دهندگان را به طرح های واقعی تبدیل کنند. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم طراحی فیگور و آناتومی بدن انسان ها چیزی نیست که به یادگی انجام بگیرد. با توجه به نقش مهم آناتومی بدن در طراحی کاراکتر لازم است برای هر چه بهتر شدن این روند نکاتی مورد توجه قرار بگیرد. 


مقدمه


نکات مهم برای فیگور در طراحی کاراکتر


اگر می خواهید فرایند ترسیم فیگور در طراحی کاراکتر را به نحو احسن انجام دهید لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید. در اولین گام لازم است برای داشتن یک آناتومی مناسب انرژی کاراکتر را انتقال دهید. این ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. اما یک طراح آناتومی بدن باید با زبان بدن آشنایی کامل داشته باشد. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند باید با تکنیک زبان بدن به شکل کامل آشنایی داشته باشند. به این دلیل که مطالعه زبان بدن می تواند به آن ها کمک کند تا استایل و فیگور مناسب را برای کاراکتر خود انتخاب کنند. جالب است بدانید که آموزش این مسئله در دنیای واقعی پشتیبانی نمی شود و هیچ طراحی نمی تواند عواملی که به زنده کردن فیگور و حس بخشیدن به آن را از طریق نمودارها و گفتار تعریف کند. 

طراحی کاراکتر فیگور را نمی توانید در دوره های آموزشی و دانشگاهی یاد بگیرید. این یک ترفند خلاقانه است که طراحان با استفاده از آن می توانند به طراحی کاراکتر خلاقانه دست پیدا کنند. 

فیگور
نسبت های پیشرفته برای طراحی فیگور در طراحی کاراکتر چیست


یکی دیگر از مواردی که برای طراحی فیگور در کاراکتر مهم است. با استفاده از نسبت های اولیه بدن می توانید یک آناتومی را به خوبی طراحی کنید. طراحان با استفاده از این نسبت ها می توانند تکنیک هایی را که به آناتومی و فیگور مربوط است را به خوبی یاد بگیرند. در این بخش طراح باید بتواند بر اساس نسبت چشمی نسبت هایی را که مربوط به بدن و طراحی اولیه بدن انسان ها است را انجام دهند. 
فیگور در طراحی کاراکتر یک نقش ویژه را ایفا می کند. در ابتدا باید درک داشته باشید که آناتومی بدن افراد، زن و مرد با همدیگر متفاوت است. بنابراین ساختار بدنی و اسکلت هر کاراکتر باید بر مبنای جنسیت، نوع و رفتار او طراحی شود. برای طراحی هر نوع کاراکتر باید به آناتومی بدن آن ها توجه داشته باشید. برای طراحی فیگور و آناتومی بدن مردان می توانید از اشکال ذوزنقه ای شکل استفاده کنید. کاراکترهای خانم را می توانید با استفاده از شکل های گرد طراحی کنید. در بدن کاراکترهای خانم از نسبت های تیز استفاده نکنید. 


تعادل و حرکت در آناتومی و طراحی کاراکتر فیگور


زمانی که طراحان با نسبت های بدنی که در طراحی فیگور و استایل مهم است آشنا شدند لازم است به بخش بالانس یا تعادل توجه کنند. آن ها باید به این مسئله توجه کنند که چگونه طراحی بدن را انجام بدهند که مخاطب احساس کند بدن کاراکتر گوشت دارد و حرکت آن طبیعی می باشد. مرکز ثقل بدن در پشت ناف قرار دارد و این می تواند هنگام طراحی برای ایجاد تعادل از اهمیت زیادی برخوردار باشد. طراحان باید دقت داشته باشند که کاراکترهای خود را بر اساس این قسمت طراحی کنند. برای ایجاد تعادل در آناتومی بدن کاراکترها می توانید با استفاده از هر بخش از بدن که با زمین در تماس است این حس را القا کنید. 
طراحی کاراکتر فیگور پس از این مرحله به بخش بالانس می رسد. در این حالت لازم است به جای پاها از دست استفاده کنید. دستان به عنوان پشتیبان بدن به شمار می روند. این موضوع در طراحی آناتومی و فیگور نقش بسیار مهمی دارد. برای اینکه کاراکتر مورد نظر در هنگام حرکت تعادل لازم را داشته باشد طراح باید بتواند با مهارت زیادی نقطه پشتیبان و نسبت آن به بخش پشت شکمی را رسم کند. آن ها نباید این موضوع را فراموش کنند زیرا بر روی کیفیت طراحی آن ها تاثیر بسیار زیادی را برجای می گذارد. استفاده از این تکنیک باعث می شود تا کاراکترهای شما واقعی تر به نظر برسند. 

فیگور در طراحی کاراکتر
طراحی عضله و توده بدنی در استایل و فیگور کاراکتر


مسلما شما نمی توانید بدون ایجاد عضلات بدن برای یک کاراکتر فیگور طراحی کنید. طراحان پس از ایجاد اسکلت بندی بدن کاراکتر باید آن را با استفاده از حجم دهی و عضلات بپوشانید. نیازی نیست برای طراحی عضلات مانند نمودارهای پزشکی عمل کنید. کافیست قسمت هایی از بدن را که در دید است طراحی کنید. در صورتی که قصد دارید یک ابر قهرمان را طراحی کنید باید بدنی را برای او در نظر بگیرید که دارای توده عضلانی باشد. دیگر کاراکترها نیازی به حجم دهی و ایجاد عضلات زیادی ندارند. 
فیگور در طراحی کاراکتر مطمئنا بدون ایجاد انعطاف پذیری معنایی نخواهد داشت. در این جا لازم است که طراحان بتوانند به راحتی نسبت هایی را که مربوط به انعطاف پذیری بدن است را رعایت کنند. می توانید از این مبحث در موقعیت های گوناگونی استفاده کنید. برای آشنایی با انعطاف پذیری بهتر است نگاهی به تعریف این مقوله بیندازیم. انعطاف پذیری به این معنا است که کاراکتر بتواند از کشش یک مفصل خاص تا نهایت دامنه استفاده کند. فراموش نکنید که این مبحث در طراحی آناتومی بدن کاراکتر بسیار حائز اهمیت است و طراحان باید آن را به صورت عملی فرا بگیرند. 

طراحی کاراکتر فیگور
طراحی صورت فیگور چه نقشی دارد؟


پس از اینکه طراحی بخش های مختلف بدن را پشت سر گذاشتید لازم است که صورت کاراکتر مورد نظرتان را طراحی کنید. زمانی که قصد دارید برای پروژه های خاص کاراکتر طراحی کنید بهتر است به صورت کاراکتر توجه ویژه ای داشته باشید زیرا اولین چیزی که توجه مخاطبان را به خود جلب می کند صورت کاراکتر است. مخاطبان زمانی که برای اولین بار با کاراکتر شما روبرو می شوند به آنالیز جزئیات آن می پردازند و سپس به دنبال ویژگی های دیگر می روند. 
طراحی کاراکتر فیگور برای صورت بسیار حائز اهمیت است طراحان باید بتوانند احساسات را در صورت کاراکتر خود نمایش دهند. در صورتی که نتوانند این کار را به درستی انجام دهند مطمئنا کاراکتر آن ها با شکست مواجه خواهد شد. پس از گذشتن از این مرحله باید به نحوه کشیدن دست و پاها نیز توجه داشته باشید. حالت هایی که دست ها می توانند به خود بگیرند هر کدام می توانند نمایانگر یک حالت خاص باشند. با توجه به اینکه طراحی فیگور بسیار دشوار است پیشنهاد می شود که طراحان فیگورهای مختلف را از زوایای متفاوت بکشند سپس بهترین آن را انتخاب کنند. این مسئله کمی دشوار به نظر می رسد اما غیر ممکن نخواهد بود. فراموش نکنید که فیگور یک شخصیت به عنوان تعیین کننده رفتار شخصیت مورد نظر در انیمیشن، بازی های ویدیویی و طراحی کاراکتر تبلیغاتی است. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *