چگونه کارت ویزیت موثر طراحی کنیم؟

چگونه کارت ویزیت موثر طراحی کنیم؟

در این مطلب به ارائه ی مطالب مهمی برای طراحی کارت ویزیت موثر می پردازیم و از تفکر طراحی یاد می کنیم.

کارت ویزیت موثر به کارت ویزیتی گفته می شود که بتواند علاوه بر حفظ جذابیت بصری، اطلاعات مفید و ارزنده ای را به مخاطب برساند و اهداف مورد نظر یک بیزینس را به کمک این کارت میسر کند. در حقیقت به کمک طراحی یک کارت ویزیت موثر، شما میزان اثر گذاری بر مخاطب را افزایش می دهید. همچنین خواهید توانست بهتر در ذهن او بمانید. یک کارت ویزیت مفید و موثر، دارای اطلاعات ارزشمند است که مهمترین و سریع ترین پل ارتباطی را میان مخاطب و بیزینس مورد نظر ایجاد کند. در ادامه بیشتر با این خصوصیات آشنا خواهیم شد.


مقدمه


در این مطلب برای آشنایی بیشتر با طراحی کارت ویزیت موثر، به بررسی موضوعات زیر خواهیم پرداخت.
•    خصوصیات یک کارت ویزیت موثر چیست؟
•    اهمیت استفاده از تفکر طراحی در طراحی کارت ویزیت
•    چه عواملی در جذابیت کارت ویزیت برای مخاطب نقش دارد؟
•    یک کارت ویزیت موثر چه اطلاعاتی را به مخاطب ارائه می دهد؟
•    چگونه می توان در شناسایی نیاز کارفرما برای طراحی یک کارت ویزیت موثر، موفق بود؟
•    درآمد زایی از طریق طراحی کارت ویزیت

یک کارت ویزیت موثر چه اطلاعاتی را به مخاطب ارائه می دهد؟
خصوصیات یک کارت ویزیت موثر چیست؟


یک کارت ویزیت موثر باید مختصر و مفید باشد. در حقیقت لازم است خلاصه ی کاملی از یک هدف بیزینسی را در اختیار مخاطب قرار دهد. توضیحات اضافه و شلوغی بیش از اندازه در کارت، از میزان کیفیت آن می کاهد. به علاوه یکی دیگر از فاکتور های موثر بودن یک کارت ویزیت، ایجاد تعامل سازنده با مخاطب و کمک به کنجکاوی او برای شناخت بیشتر یک بیزینس است. برای ایجاد این فاکتور شما حتما لازم نیست توضیحات زیادی در رابطه با برند خود بدهید. بلکه حتی می توان با درج یک تصویر در کارت، استفاده از یک رنگ خاص در کارت، در نظر گرفتن یک کاربرد برای کارت و حتی تعبیه ی یک بخش تعاملی در کارت، این ارتباط موثر را برقرار کنید.


اهمیت استفاده از تفکر طراحی در طراحی کارت ویزیت


تفکر طراحی در حقیقت گشایش خلاقیت برای ایجاد نوآوری در طراحی های عمومی است. به این منظور که شما یک کالا را به صورتی طراحی کنید که مازاد بر حفظ ماهیت کاربردی خود، پیام آور موضوعی باشد و زیبایی بصری داشته باشد. برای مثال، یک لیوان قابلیت این را دارد که بتوان به کمک آن یک نوشیدنی را نگهداری کرد. در این زمان، یک لیوان ساده و یک لیوان زیبا، هر دو به یک شکل مورد استفاده قرار می گیرند. با این تفاوت که لیوان زیبا، با استفاده از تفکر طراحی، به شکل خلاقانه ای ساخته شده است. بنابراین علاوه بر حفظ کارایی خود، می تواند ارزش جدیدی تحت عنوان "زیبایی" به همراه داشته باشد.
برای طراحی یک کارت ویزیت موثر نیز، لازم است از تفکر طراحی استفاده کنید تا ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنید. به این ترتیب شما مازاد بر حفظ کارایی اصلی کارت ویزیت خود، می توانید ارزش های جدیدی نظیر زیبایی، قابلیت استفاده ی چند منظوره، سرگرمی و... برای مخاطب خود ایجاد کنید. تولید این ارزش جدید، دقیقا همان کلیدی است که می تواند برای شما به منزله ی ارتباط بهتر با مخاطب باشد. برای مثال کارت ویزیتی که قابلیت استفاده به عنوان خط کش یا نشان کتاب دارد، و یا کارت ویزیتی که می تواند به عنوان یک چاقو یا کارت مترو مورد استفاده قرار گیرد، یا کارت ویزیتی که بستر کوچکی برای بازی XO را به مخاطب اهداء می کند، همگی مثال هایی از خلق ارزش جدید در بستر تفکر طراحی برای یک کارت ویزیت هستند.

درآمد زایی از طریق طراحی کارت ویزیت
چه عواملی در جذابیت کارت ویزیت برای مخاطب نقش دارد؟


فاکتور های متعددی وجود دارد که جذابیت کارت ویزیت را برای مخاطب دو چندان می کند. به طور کلی، کارت ویزیت شما در دنیای کارت ویزیت های بیزینسی یک بازنده خواهد بود، مگر آنکه از خلاقیت برای طراحی آن بهره بگیرید. در حقیقت یک ارزش افزوده نسبت به دیگر کارت ویزیت ها باید وجود داشته باشد، تا کارت شما در یاد ها بماند. حتی اگر بیزینس شما برای شخصی کارآمد نباشد، کاربردی بودن کارت ویزیت شما می تواند موجب این شود که شخص کارت را نگهداری کند. از جمله فاکتور هایی که در میزان موثر بودن و خلاقانه به نظر رسیدن یک کارت ویزیت موثر است، می توان به موارد زیر اشاره نمود. در واقع شما با تغییر مطلوب استاندارد ها در هر یک از موارد زیر می توانید یک کارت ویزیت موثر و خلاقانه ایجاد نمایید.
•    خلاقیت در پالت های رنگ در کارت ویزیت
•    خلاقیت در برش کارت ویزیت
•    خلاقیت در چاپ کارت ویزیت
•    خلاقیت در متریال کارت ویزیت
•    خلاقیت در ساختار گرافیکی کارت ویزیت
•    خلاقیت در کاربرد کارت ویزیت
•    خلاقیت در نحوه ی بیان اطلاعات و توضیحات کارت ویزیت
•    خلاقیت در نوشتن شعار های یک بیزینس
•    خلاقیت در نمایش علائم تجاری و تصاویر


یک کارت ویزیت موثر چه اطلاعاتی را به مخاطب ارائه می دهد؟


کارت ویزیت موثر، لازم است اطلاعات را در ساده ترین و خلاصه ترین حالت ممکن به مخاطب ارائه دهد. توجه داشته باشید که شما در یک بستر ۵×۹ سانتی متری فرصت توضیح دادن ندارید. چرا که این یک کارت ویزیت است؛ نه بروشور تبلیغاتی یا دفترچه راهنما. در حقیقت شما تنها اطلاعاتی را که از قبل در ذهن کاربر وجود دارد را به وسیله ی این کارت ویزیت، یادآور می شوید. بنابراین هنگام طراحی کارت ویزیت خاص خود، طولانی و حوصله سر بر، یا کوتاه و مبهم نباشید. بلکه یک حد تعادل را برای درج تصاویر و توضیحات رعایت کنید. 

چه عواملی در جذابیت کارت ویزیت برای مخاطب نقش دارد؟
چگونه می توان در شناسایی نیاز کارفرما برای طراحی یک کارت ویزیت موثر، موفق بود؟


مهمترین قسمت از طراحی کارت ویزیت، شناخت عناصر و اطلاعات پر اولویت و درج آن ها روی کارت ویزیت است. در مقاله ی "برای نوشتن اطلاعات روی کارت ویزیت چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟" به مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای طراحی کارت ویزیت پرداخته ایم. این اطلاعات و عناصر را با کارفرمای خود مرور کنید. حتی الامکان هر عنصری که برای او پر اهمیت و ضروری است را تا جایی که به تجربه ی کاربری کارت شما آسیب نرسد، در خلاصه ترین حالت به کارت ویزیت اضافه کنید. به علاوه می توانید بر اساس تجربیاتی که در زمینه ی طراحی کارت ویزیت دارید، پیشنهادات خود را به کارفرما ارائه دهید و به یک توافق دو طرفه برسید.

چگونه می توان در شناسایی نیاز کارفرما برای طراحی یک کارت ویزیت موثر، موفق بود؟
درآمد زایی از طریق طراحی کارت ویزیت


در صورتی که به یادگیری طراحی کارت ویزیت علاقه مند هستید و یا یک طراح کارت ویزیت هستید که مایل به درآمد زایی از این حرفه است، می توانید به کمک وب سایت مدرسه اتک خواسته ی خود را عملی سازید. در وب سایت مدرسه تولید محتوای اتک شما می توانید به یادگیری از طریق مقالات آموزش طراحی کارت ویزیت رایگان بپردازید. همچنین از طریق تکمیل فرم استخدام غیر حضوری از طریق راه های معرفی شده، می توانید با مجموعه ی اتک اسکول به همکاری بپردازید. پس از تایید فرم استخدامی شما، کارشناسان ما شما را به شرکت های معتبر تولید محتوا معرفی نموده و پس از آن می توانید به کار طراحی کارت ویزیت در منزل مشغول شوید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *