راهنمای اندازه و ابعاد بنر یوتیوب در سال جدید
این مقاله راهنمایی جامع برای ابعاد و اندازه بنر یوتیوب در سال 2023 است تا به وسیله آن جذابیت بصری کانال تان را افزایش دهید.
بنر یوتیوب، اولین چیزی است که بینندگان جدید هنگام وارد شدن به صفحه کانال یوتیوب شما، آن را مشاهده خواهند کرد. به همین دلیل است که داشتن یک بنر جذاب و فریبنده برای جلب توجه بیننده جدید اهمیت می یابد.
زمانی که می خواهید بنر YouTube تان را بسازید، باید مطمئن شوید که علاوه بر اینکه ظاهر خوبی دارد، ابعاد و اندازه مناسبی نیز دارد. بنابراین، اگر اخیرا کانال یوتیوبی ایجاد کرده اید و حالا می خواهید برای آن یک بنر بسازید یا میخواهید کانال فعلی تان را بهروزرسانی کنید، جای مناسبی آمده اید. در این مقاله قصد داریم شما را با آخرین تغییرات بنرهای یوتیوب در سال 2023 و سه نمونه بنر یوتیوبی خوب آشنا کنیم.
مقدمه
• بنر یوتیوب چیست؟
• اندازه بنر یوتیوب
• چرا بنر کانال یوتیوب اندازه های متفاوت دارند
• منطقه امن بنرهای یوتیوب
• چند نمونه بنر YouTube خوب
- مارکز براونلی
- رایان شرلی
- علی ابدال
• کلام آخر و یک پیشنهاد!
بنر یوتیوب چیست؟
قبل از هر چیز، اجازه دهید ابتدا شما را با مفهوم و تعریف بنر یوتیوب آشنا نماییم. بنر YouTube در واقع، یک تصویر هدر افقی است که در بالای صفحه کانال یوتیوب شما قرار می گیرد. به زبانی ساده تر، مانند عکس کاور حساب فیس بوک یا توییتری شما است. به طور مثال، تصویری که در بالای کانال یوتیوب مایکروسافت میبینید، بنر آن است.
اگر بخواهیم از فواید داشتن بنر کانال یوتیوب بگوییم، می توانیم بگوییم که:
- می توانید از بنر کانال YouTube تان برای تفهیم محتوای ویدیوهای کانال تان به بینندگان استفاده کنید. یعنی با استفاده از آن به بینندگان تان این مفهوم را برسانید که از کانال شما چه انتظاری باید داشته باشند.
- فرض کنید می خواهید محتوای جدیدی را در کانال ارائه دهید. می توانید با استفاده از بنر، در مورد محتوای جدید که در آینده قصد دارید در کانال تان ارائه دهید، اطلاع رسانی کنید.
- بنر یوتیوب، مانند لوگوی کانال شماست و به برندسازی کانال تان کمک می کند و در واقع، برای شما هویت می سازد.
اندازه بنر یوتیوب
برای درک نحوه نمایش بنر یوتیوب در دستگاه های مختلف، چند اصطلاح و مفهوم کلیدی وجود دارد که در بخش بعدی به آنها خواهیم پرداخت. اما در حال حاضر، چک لیستی را در اینجا ارائه می کنیم تا بر اساس آن مطمئن شوید که بنر شما با دستورالعمل های ابعاد و اندازه بنر YouTube مطابقت دارد یا خیر:
- اندازه بنر شما باید 2560 x 1440 پیکسل باشد.
- حداقل ابعاد تصویر باید 2048 x 1152 پیکسل و با نسبت تصویر 16:9 باشد.
- حداقل منطقه امن تصویر برای متن و لوگو باید 1235 x 338 پیکسل باشد.
- حجم فایل تان نباید از 6 مگابایت بیشتر باشد.
چرا بنر کانال یوتیوب اندازه های متفاوتی دارد؟
اکنون، بیایید نگاهی دقیق تر به دستورالعمل های اندازه بنر یوتیوب بیندازیم. اول از همه باید این را بررسی کنیم که چرا بنرهای کانال یوتیوب اندازه های متفاوت دارند؟ به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، موضوع به نحوه نمایش بنرهای YouTube در دستگاه هایی با اندازه های مختلف و سیستم عامل های متفاوت از اندروید گرفته تا آیفون، مربوط میشود. قطعا شما هم میخواهید بنرتان، چه بر روی بزرگترین صفحه نمایش با عرض ۲۵۶۰ پیکسل تا کوچکترین آنها عالی به نظر برسد. در غیر این صورت، بازدیدها و مشترکین جدید بالقوه خود را از دست خواهید داد. همانطور که در تصویر زیر نیز می بینید، ممکن است چیزی که در یک صفحه نمایش بزرگ چشم نواز و دیدنی به نظر می رسد، در صفحه نمایش تلفن هوشمند بی معنی شود.
بسته به تصویر شما، درست کردن آن در هر اندازه صفحه نمایش می تواند دشوار باشد. اما یک نکته کلیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مطمئن شوید بینندگان کانال شما همیشه بنر YouTube تان را در ابعاد مناسب می بینند و آن نکته رعایت "منطقه امن" بنرتان است.
منطقه امن بنرهای یوتیوب
برای اینکه از مشاهده بهینه بنر YouTube تان مطمئن باشید، باید منطقه امن بنر یوتیوب تان را بشناسید. اگر برای اولین بار است که این اصطلاح را می شنوید باید بگوییم که "منطقه امن" فضایی در اطراف بنر است که برای اطمینان از نمایش صحیح بنر به آن نیاز دارید. برای این منظور باید مطمئن شوید که آن بخشی از تصویر بنرتان که برای شما ضروری است و می خواهید حتما دیده شود، کاملا درون محدوده امن 1235 x 338 پیکسل قرار داشته باشد.
چند نمونه بنر YouTube خوب
اکنون که می دانید چرا در کانال یوتیوب تان باید از بنر استفاده کنید و با منطقه امن بنر یوتیوب نیز آشنا شدید، بیایید سه نمونه از بنرهای خوب YouTube را بررسی کنیم. این مثال ها به شما ایده طراحی بنر میدهد و می گوید که دقیقا چگونه باید بنر YouTube تان را طراحی کنید.
1. مارکز براونلی
اولین نمونه ای که در اینجا مثال میزنیم، بنر کانال یوتیوب مارکز براونلی است. اگر شما هم از طرفداران فناوری هستید، به احتمال زیاد مارکز را از قبل می شناسید. او یک منتقد بسیار مشهور در زمینه فناوری است که بیش از 16 میلیون فالوور دارد. بنر یوتیوب وی ساده و در عین حال جذاب است. در درجه اول بر روی حروف اختصاری نام او MKBHD و سپس کانال Tagline او و "ویدیوهای فنی با کیفیتش" تمرکز دارد.
در واقع، در بنر یوتیوب مارکز به طور هوشمندانه ای هم مخاطبان فعلی و هم بازدیدکننده های جدید را هدف قرار داده است. اگر کسی از قبل با حروف اختصاری نام او آشنا باشد، بلافاصله با دیدن بنر کانالش، آن را خواهد شناخت. زمانی هم که بازدیدکننده جدیدی به کانال او می رسد، به راحتی می تواند متوجه این شود که این کانال یک کانال فناوری است.
2. رایان شرلی
نمونه دوم بنر کانال یوتیوب رایان شرلی است. او یک وبلاگ نویس مسافرتی معروف است. او در بنر کانال یوتیوب خود از تصویر منظره یک کوه استفاده کرده است. او در بالای یکی از قله ها ایستاده است و این تصویر به بازدیدکننده ها این ایده را می دهد که این کانال در مورد سفر است. حتی اگر برخی همچنان به این اطمینان نرسیده باشند، کلمه سفر در وسط بنر، آنها را متقاعد خواهد کرد. می توانید از بنر یوتیوب رایان ایده بگیرید و از عکس و متنی که موقعیت شما را توضیح میدهد، استفاده کنید.
3. علی ابدال
احتمالا بهترین نمونه بنر یوتیوب، کانال علی ابدال است. او دکتری است که به یک یوتیوبر تبدیل شده است و نزدیک به 3.8 میلیون فالوور دارد. در کانالش عمدتا در مورد مدیریت زمان، بهره وری، کتاب و کسب درآمد آنلاین صحبت می کند. اگر به بنر کانالش نگاهی بیندازید، دو عنصر در آن در جریان است.
در سمت راست، او از سه عکس کوچک خود استفاده کرده است که به عنوان یک پزشک سابق، یوتیوبر و سپس یک پادکستر ظاهر شده است. در سمت راست بنر یوتیوب، او درباره آنچه که در کانالش دارد، توضیح داده است. از این فضای کم، آنقدر عالی استفاده کرده است که فکر نمیکنم هیچ بنری بهتر از این وجود داشته باشد.
کلام آخر و یک پیشنهاد!
در این مقاله گفتیم که بنر یوتیوب چیست؟ چرا اینقدر مهم است؟ و در طراحی آن چه نکته ای را باید در نظر داشته باشید. اگر شما به عنوان یک طراح حرفه ای می توانید پروژه های طراحی بنرهای یوتیوبی را که ما به شما پیشنهاد می دهیم، با موفقیت به سرانجام برسانید و همچنین اگر مطمئن هستید که می توانید بنری طراحی کنید که در تمام دستگاه ها و نمایشگرها به خوبی نمایش داده می شود، به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، ثبت نام کنید. ما پروژه هایی را که شرکت ها و اشخاصی مختلف به ما پیشنهاد می دهند را در به شما می سپاریم و شما را به عنوان طراح بنر تبلیغاتی و یوتیوب حرفه ای معرفی می کنیم.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید