چه کسانی در شغل تدوینگری موفق می شوند؟

چه کسانی در شغل تدوینگری موفق می شوند؟

بهتر است قبل از آغاز کار خود به عنوان یک تدوینگر تیپ شخصیتی خود را شناسایی کرده و از موفقیت خود در تدوینگری اطمینان حاصل کنید.

پیشگفتار

تدوینگری به طور کلی دارای ساعات کاری طولانی می باشد. یک تدوینگر ممکن است مجبور شود تا یک فیلم را برای ساعت ها و چندین بار در اتاقی تاریک مشاهده کند. هرچند اکثر تدوینگران ارتباطاتی با کارگردان و دستیار تدوین برقرار می کنند اما اغلب اوقات باید کار خود را در انزوا و تنهایی انجام دهند. از این رو می توان گفت اغلب افرادی که از تنها ماندن برای ساعات طولانی لذت می برند می توانند در این حرفه موفق شوند.

مقدمه

1.    ویژگی های شخصیتی برای موفقیت در تدوینگری
2.    افراد با تیپ شخصیتی INFJ 
3.    تیپ شخصیت INFP
4.    INTP از دیگر تیپ های شخصیتی موفق در تدوینگری
5.    عوامل مهم کسب موفقیت در تدوینگری
6.    اهمیت بی طرفی در کسب موفقیت در تدوینگری
7.    تدوینگری و کیمیاگری
8.    آغاز کار همزمان با شروع فیلمبرداری

ویژگی های شخصیتی برای موفقیت در تدوینگری

عوامل مختلف بسیار زیادی از جمله ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و ویژگی های شخصیتی در موفقیت در این حرفه موثر هستند. اما به طور کلی می توان گفت ویژگی های شخصیتی مهمترین عامل موفقیت در این حرفه می باشد. شناخت شخصیت فردی در حقیقت فرآیندی پیچیده است که به تخصص و زمان زیادی نیاز دارد. البته لازم به ذکر است که افراد دارای ویژگی های فردی منحصر به فرد می باشند. افراد با تیپ شخصیتی مشابه نیز در برخی موارد دارای تفاوت های قابل توجه با یکدیگر هستند.
به طور کلی می توان گفت در تدوینگری افراد با تیپ های شخصیتی مختلف موفق می شوند و به طور قطع نمی توان گفت که تیپ های شخصیتی خاص در این حرفه به موفقیت دست می یابند. بر اساس تحقیقات انجام شده افراد با تیپ های شخصیتی زیر این حرفه را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی زیادی دارند.

حرفه تدوینگری

افراد با تیپ شخصیتی INFJ

افراد با این تیپ شخصیتی در حرفه تدوینگری موفق عمل می کنند زیرا این افراد با استفاده از قدرت خلاقیت و ایده های ناب خود می توانند دست به خلق آثار منحصر به فرد بزنند. این افراد اغلب با کارهای هنری خود، خلاقیت خود را ابراز کرده و بر دیگران تاثیر می گذارند. از مهمترین ویژگی های این تیپ شخصیتی می توان به کار کردن به صورت مستقل و داشتن کنترل روی کار اشاره کرد.
افرادی که با این تیپ شخصیت به حرفه تدوینگری مشغول هستند قادر به ایجاد تاثیرات مثبت و پایدار روی فیلم ها در هنگام تدوین هستند. تدوینگران با این تیپ شخصیتی از خلاقیت، خیال پردازی، عقاید و احساسات خود برای ایجاد تعادل در تدوین فیلم استفاده می کنند.

تیپ شخصیت INFP

از دیگر تیپ های شخصیتی موفق در حرفه تدوینگری می توان به INFP اشاره کرد. این تیپ های شخصیتی اغلب به ابراز نظرات خود به صورت خلاقانه علاقه دارند. همچنین این افراد در این حرفه دارای آزادی عمل و انعطاف پذیری قابل توجهی هستند. بسیاری از افراد حتی اگر از این طریق امرار معاش نکنند، خود را هنرمند می دانند. برخی از این افراد عقیده دارند که هنرمندی یکی از ویژگی هایی است که در وجود آن ها مشهود است.
افرادی که با این تیپ شخصیتی در حرفه تدوینگری مشغول به فعالیت هستند در حقیقت ایده آلیست می باشند. این افراد پیوسته در بدترین رویدادها به دنبال سرنخ های بد و راهکارهایی برای بهبود اوضاع هستند. این افراد در حالی که ممکن است آرام، کم حرف و حتی خجالتی باشند دارای شعله درونی و احساسات شدید هستند. این شعله و احساسات شدید باعث موفقیت آن ها در این حرفه می شود. این تدوینگران بیشتر بر اساس مرام و اصول هنری تدوین تصمیم می گیرند و منطق، هیجانات و عملی بودن در این حرفه چندان اهمیتی ندارند. در امور تدوینگری بر اساس زیبایی شناسی و اخلاقیات عمل می کنند. این افراد در حرفه خود خلوص نیت خود را در نظر می گیرند.
خصوصیات اخلاقی این افراد در حرفه تدوینگری آن ها را قادر می سازد تا با کارگردانان و همکاران خود ارتباط عمیق برقرار کنند. این افراد قادر به سخن گفتن به صورت احساسی هستند و این امر باعث می شود تا قادر به انجام کارهای خلاقانه باشند و به همین دلیل است که اکثر آن ها در تدوینگری موفق عمل می کنند. درک شدن موقعیت آن ها برایشان از اهمیت ویژه برخوردار می باشد و با طرح ریزی در کار خود می توانند ایده هایشان را کشف کنند. این افراد در توضیح عقاید، خصوصیات خود و خلق زیبایی ها و رازها استعداد خاصی دارند و این امر باعث می شود در خلق شخصیت های داستانی موفق عمل کنند.

INTP از دیگر تیپ های شخصیتی موفق در تدوینگری

از دیگر تیپ های شخصیتی موفق در تدوینگری می توان به INTP اشاره کرد. افراد با این تیپ شخصیتی اغلب از انجام کارهای خلاقانه لذت می برند و مایل به کار کردن با اشخاص مختلف در زمینه های متفاوت هستند. این افراد به طور معمول کار کردن به صورت تنهایی را دوست داشته و مایل به کار کردن با گروه های کوچک که ذوق و استعداد خوبی دارند، می باشند.
افرادی که با این تیپ شخصیت در حرفه تدوینگری مشغول به فعالیت هستند دارای قدرت خلاقیت و نوآوری، دیدگاه منحصر به فرد و هوش قوی هستند. افراد با این تیپ شخصیتی که در این حرفه مشغول هستند به دلیل تئوری های هوشمندانه و سختگیری در منطق به محبوبیت و شهرت دست یافته اند. تدوینگران با این تیپ شخصیتی در حقیقت بین دیگر تیپ های شخصیتی منطقی تر محسوب می شوند.

شغل تدوینگری

عوامل مهم کسب موفقیت در تدوینگری

عوامل بیشماری بر میزان موفقیت یک تدوینگر تاثیرگذار هستند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که تجربه مهمترین عامل موفقیت در تدوینگری است. با این حال در ادامه برخی از مهمترین موارد در موفقیت تدوینگری را نیز با هم خواهیم دید.

اهمیت بی طرفی در کسب موفقیت در تدوینگری

حال که با تیپ های شخصیتی موفق در تدوینگری آشنا شدید بد نیست بدانید که تقویت برخی از رفتارها به موفقیت شما در این حرفه کمک می کند. یکی از مهمترین ویژگی های شخصیتی تدوینگران موفق بی طرفی آن ها می باشد. عوامل تهیه کننده فیلم از آنجا که برای ساخت فیلم خود وقت زیادی را صرف می کنند تا حدودی به آثار خود وابسته می باشند. اما یک تدوینگر قادر به حذف سکانس های اضافه و غیرضروری با بی رحمی تمام می باشد.

تدوینگری و کیمیاگری

لازم به ذکر است که تدوینگری فراتر از تصمیم گیری برای انتخاب فریم ها می باشد. کیمیاگری در تدوین فیلم وجود دارد که بیان آن سخت می باشد. یک تدوینگر موفق در شکل گیری احساس در محتوای سکانس و تاثیر آن بر مخاطب سهم زیادی دارد. برخی از تدوینگران کارهای تدوین را از روی احساس انجام می دهند و دانش خود را در این زمینه کمتر دخیل می سازند.

مطلب پیشنهادی: بررسی تکینک های تدوین ویدیو

اهمیت تدوینگری

آغاز کار همزمان با شروع فیلمبرداری

برای کسب موفقیت در تدوینگری بهتر است همزمان با آغاز فیلمبرداری کار تدوین را شروع کنید. اکثر تدوینگران که روی فیلم های کم هزینه کار می کنند تا پس از اتمام فیلمبرداری و پایان تولید، کار تدوین را شروع نمی کنند. اما یک تدوینگر موفق کار خود را از نخستین روز تولید آغاز می کند. تدوینگران موفق همچنین ممکن است قبل از فیلمبرداری اصلی کار خود را شروع کنند و در رابطه با تصمیمات ویرایش ویدیو همچون انتقال صحنه و برداشت های خاص به بحث و گفتگو بپردازند. به عقیده متخصصین، حضور تدوینگر در طول فیلمبرداری از اهمیت ویژه برخوردار است زیرا گاهی اوقات مشکلات تا ثبت برداشت های نهایی مشخص نمی شوند. تدوینگر در برخی مواقع ممکن است برای تکمیل نقص یک سکانس درخواست برداشت فیلمبرداری اضافه را بدهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *