اصول ساخت تیزر تبلیغاتی و ویدیو تبلیغاتی موفق

اصول ساخت تیزر تبلیغاتی و ویدیو تبلیغاتی موفق

اصول ساخت تیزر تبلیغاتی باعث می شود بتوانید تیزرهای باکیفیت بسازید و بتوانید برند خود را بیش از پیش گسترش دهید.

مقدمه


اصول ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای و به کار گیری نکات آن می تواند باعث شود کسب و کار شما از سایر رقبا متمایز شود. هرچه بهتر بتوانید این نکات را به کار ببرید، از مزایای بیشتری مانند افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش بهره مند خواهید شد. عموما تیزرهای تبلیغاتی به گونه ای تولید می شوند که توجه بینندگان را به خود جلب کرده و حس کنجکاوی آنها را برانگیخته می کنند.  در این مقاله با اصول ساخت تیزر تبلیغاتی از ابتدا آشنا می شویم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب 


1-    ویدیوی تبلیغاتی چیست؟
2-    انواع فیلم های تبلیغاتی
3-    دستمزد ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی چقدر است؟
4-    نحوه ساخت یک تیزر تبلیغاتی در 7 مرحله
5-    5 نکته برای ساخت تیزر تبلیغاتی موفق
6-    کلام پایانی

 

ویدیوی تبلیغاتی چیست؟


ویدیوی تبلیغاتی شامل کلیپ ها و فیلم های کوتاهی است که پروژه بزرگتری را در مدت زمان محدود ارائه می دهد و حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد می کند. به طور کلی تیزرها و تبلیغات نوعی تکنیک برای ارائه بهتر محصولات و خدمات در رسانه های دیجیتال هستند.
 به عنوان مثال یک تیزر تبلیغاتی را در نظر بگیرید. این تیزر می تواند با نمایش یک دوره کوتاه از فیلم، کنجکاوی مخاطب را برای تماشای فیلم برانگیزد. در واقع به نوعی باعث ایجاد علاقه در مخاطب می شود که کل فیلم را تماشا کند. برنامه ساخت تیزر ویندوز با کاربری ساده ای که دارد باعث می شود شما بتوانید به سادگی هر نوع تیزری را خلق کنید و به اهداف کسب و کار خود برسید.

ساخت تیزر تبلیغاتی
انواع فیلم های تبلیغاتی


تریلرهای تبلیغاتی به طرح ها و انواع مختلفی تقسیم می شوند. ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب با توجه به اهداف مختلفی انجام می شود و در دسته بندی های مختلفی نیز قرار می گیرد از جمله:


1)    تیزر رئال (تیزر واقعی)


تبلیغات زنده یکی از محبوب ترین روش های تبلیغاتی هستند. عموما در این سبک از تیزرسازی و تبلیغات، فیلم ها توسط دوربین های حرفه ای تهیه می شوند. این فیلم تبلیغاتی اغلب در تلویزیون نمایش داده می شود. خوب است بدانید برای ساخت یک تریلر واقعی از هیچ افکت یا جلوه ویژه ای استفاده نمی شود و وسایل و بازیگران در مقابل دوربین واقعی قرار می گیرند.


2)    موشن گرافیک 


یکی از رایج ترین انواع تبلیغات، ارائه ویدیو با استفاده از تصاویر متحرک است. برای تولید این مدل تیزر، عکس ها از زندگی واقعی گرفته نشده اند بلکه در آن، انیمیشن ها با استفاده از نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی ساخته می شوند و از آن ها برای خلق یک تیزر استفاده می گردد. معمولاً این تیزرهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند تا خدمات تجاری را به مشتریان معرفی کنند. 


3)    تیزر انیمیشن ویدئویی


در این مدل تیزر تبلیغاتی، تصاویر به صورت دیجیتالی یا دستی ساخته می شوند. از انواع تیزرهای ویدئویی در این دسته می توان به تیزرهای استاپ موشن و تیزرهای انیمیشن واقعی اشاره کرد. برای سفارش تیزرهای ویدیویی Real Animation باید هزینه بیشتری نسبت به سایر تیزرها پرداخت کنید.
 علاوه بر این خوب است بدانید، اصول ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشن واقعی دشوارتر از انواع دیگر تیزرها است.

انواع ساخت تیزر تبلیغاتی

دستمزد ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی چقدر است؟


در دنیای امروزی که همه از کلیپ های کوتاه خلاقانه برای راهنمایی مخاطبان خود استفاده می کنند، بهتر است شما نیز از این ترفند استفاده کنید و با ساخت کلیپ های کوتاه مخاطب خود را افزایش دهید. برای تبدیل کلیپ های خود از ساده به حرفه ای، از تیم حرفه ای سازنده کلیپ کمک بگیرید. مشخصا اعضای این تیم با اصول ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا هستند و می توانند یک تیزر با کیفیت به شما ارائه دهند. عموما دستمزد ساخت یک ویدیو تبلیغاتی بسته به زمان کلیپ، کیفیت کلیپ و سایر عوامل وابسته متغیر است و نمی توان مبلغ مشخصی برای آن در نظر گرفت.

نکات مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی موفق
نحوه ساخت یک تیزر تبلیغاتی در 7 مرحله


اصول ساخت تیزر تبلیغاتی می تواند مزایای زیادی برای برند شما داشته باشد. در این قسمت قصد داریم در 7 مرحله نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی ساده را به شما آموزش دهیم.
1.    تحقیق و برنامه ریزی
برای ساخت تبلیغات ویدیویی نیاز به تحقیق و برنامه ریزی دقیق دارید. ابتدا باید همه چیز را بسنجید و با توجه به اطلاعاتی که دارید برنامه ریزی خوبی داشته باشید.
2.    فیلمنامه نویسی (سناریو)
مرحله دوم آموزش ساخت تیزر تجاری به نوشتن فیلمنامه یا سناریو نامه اختصاص دارد. جزئیات ویدیو در یک سناریو نوشته می شود. دکوراسیون صحنه با جزئیات مشخص می گردد. با توجه به سناریو، فعالیت ها (حرکات) هر شخصیت مشخص است. در کنار آن ها موضوع فضای هر صحنه و نما نیز مشخص می شود. 
3.    طراحی استوری بورد
استوری بورد نوعی تصویرسازی سناریو است. استوری بورد یک طرح کلی از نتیجه نهایی کار است. هرچه جزئیات بهتر در استوری بورد بیان شوند، کار آسان تر است. همچنین در پایان کار می توانید از استوری برد برای بررسی کیفیت نتیجه نهایی استفاده کنید.
4.    ضبط ویدیو
در دنباله آموزش اصول ساخت تیزر تبلیغاتی به مرحله چهارم یعنی ساخت ویدیو می رسیم. شما در مرحله اول نوع ویدئو را انتخاب کرده اید. اگر قصد دارید یک تریلر در فضای باز بسازید، مطمئن شوید که مکان ها به خوبی صحنه سازی شده اند. هر روش و رویکردی که در نظر بگیرید، به تعدادی انیماتور و طراح حرکت نیاز دارید.

5.    ویرایش ویدیو
بدون صحبت در مورد ویرایش ویدیو، یادگیری نحوه ساخت یک آگهی تجاری غیرممکن است. پس از فیلمبرداری، باید تصویر را بر اساس سناریوی موجود بسازید. 
6.    کنترل کیفیت و تحقیقات نهایی
قبل از ارسال یک بار همه چیز را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه کارها درست است و عناصر مانند تصاویر، آهنگ ها و عکس ها حق چاپ را نقض نمی کنند. در غیر این صورت تمام زحمات شما به راحتی از بین می رود. پس از بررسی، در صورت نیاز، تغییرات مورد نظر را اعمال کنید. اکنون آماده ارسال تیزر خود هستید.
7.    گرفتن خروجی و انتشار ویدئو
پس از ویرایش و بررسی نهایی، نوبت به انتشار ویدئویی می رسد که آماده کرده اید. رایج ترین فرمت پخش MP4 است، زیرا این پروفایل برای اکثر پلتفرم ها مناسب است اما در برخی موارد مانند تبلیغات تلویزیونی بهتر است از فرمت MOV استفاده شود. بسته به جایی که قرار است فیلم نهایی خود را ارسال کنید، نتیجه نهایی کار را چاپ و منتشر نمایید.


5 نکته برای ساخت تیزر تبلیغاتی موفق


در زیر مهم ترین نکات تهیه تیزر تبلیغاتی که باید در طراحی فیلم تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد را شناسایی کرده ایم. موارد نام برده شده صرفا برخی از موارد اصول ساخت تیزر تبلیغاتی هستند.
•    مهم ترین نکته در خصوص تاثیر ساخت تیزر کوتاه با گوشی احتمالا همین مورد است. باید بدانیم قرار است چه کسانی را  تحت تأثیر قرار دهیم. با روشن شدن این سوال، راه حل ها خود را نشان خواهند داد.
•    در دنیای تبلیغات، همه چیز یک ایده است. یک ایده عالی با ساخت متوسط از یک ایده متوسط با ساخت عالی نتیجه بهتری را رقم خواهد زد. بنابراین سعی کنید زمان زیادی را جهت پیدا کردن ایده مناسب بگذرانید.
•    بهتر است همه چیز را روشن نکنید. یک نقطه سوال و ابهام می تواند ناخودآگاه مخاطب را درگیر کند.
•    تمام تلاش شما باید به سمت ایجاد لحظه طلایی در تیزر باشد. شما به صورت ذهنی و ناخودآگاه مخاطب را برای پذیرش حداکثر 3 ثانیه طلایی آماده می کنید که در واقع پیام تبلیغاتی شماست.
•    طولانی کردن ویدیوی تبلیغاتی یک اشتباه بزرگ است که ممکن است عواقب بدی داشته باشد. بهتر است داده ها را به صورت انتزاعی، مختصر و موثر بیان کنید.


کلام پایانی


تیزرهای تبلیغاتی این اجازه را به شما می دهند که برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ پتانسیل پول ‌سازی زیادی داشته باشید. به علاوه، آنها به هویت و ارزش کلی برند شما می افزایند. ویدیو تبلیغاتی اگرچه قدمتی به قدمت تلویزیون دارد، اما همچنان جایگاه ویژه خود را در کمپین های تبلیغاتی حفظ کرده است.
 اگر طبق اصول ساخت تیزر تبلیغاتی، این ویدیوها ساخته شوند، می توانند بیشترین تاثیر را در شناخت برند شما داشته باشند. اگر شما نیز به دنبال یافتن راهی برای ساخت تیزر تبلیغاتی هستید، توصیه می کنیم با دانلود تیزر تبلیغاتی خام از سایت های مختلف کار خود را آغاز کنید. بدین گونه می توانید به سادگی تیزرهای مد نظر خود را ساخته و آن ها را به اشتراک بگذارید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *