پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام چیست؟

پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام چیست؟

پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام چه هستند؟ در این مطلب به این موضوع پرداخته‌ایم تا به شما کمک کنیم بدانید در چه زمینه هایی می‌توانید محتوا تولید کنید و بازخورد بهتری بگیرید.

پیشگفتار

پربازدیدترین موضوعات  Instagram چیست؟ یا به بیان دیگر پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام چیست؟ چه پیج هایی زود رشد میکنند؟ چگونه می توانم بهترین محتواها را برای مخاطبانم تولید کنم؟ وقتی از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام آگاه باشید، به خوبی می‌توانید طبق میلِ مخاطبان‌تان محتوا خلق کنید. به این واسطه افرادِ بیشتری به سمت شما جذب می شوند. در‌نتیجه:

تعداد فالوور بیشتر = ایجاد اعتماد بیشتر

معمولا به مدیر پیج اینستاگرامی که قصد فعالیت تجاری در اینستاگرام را دارد توصیه می شود، از ترند های روز در محتواهای خود استفاده کند. یا اینکه لحن محتوا را کمی دوستانه و بامزه انتخاب کنند. البته انتخاب لحن و موضوع جهت تولید محتوا در اینستاگرام به ماهیت کسب و کار و برند شما وابسته است. اگر لحن برندتان رسمی است، بهتر است از عمل کردن به این توصیه خودداری کنید.
در هر صورت، یافتن موضوع برای پیج اینستاگرام کار سخت و پیچیده ای نیست. شما می توانید از راهنمای موجود در ادامه این مطلب به این منظور کمک بگیرید.

عناوین:

•    چند نمونه از پر طرافدارترین موضوعات اینستاگرام
•    تعیین استراتژی و ساخت تقویم محتوا برای پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام
•    شناخت مخاطب برای انتخاب موضوع برای پیج اینستاگرام 
•    ختم کلام

محتواهای بلاگری در اینستاگرام

یافتن پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام

پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام توسط اینستاگرام – از قبل – اعلام شده اند. معمولا موضوعاتی که به زندگی روزمره مردم مربوط می شوند، جزء حواشی روز هستند و به رفع معمولی ترین نیاز های ارتباط پیدا می کنند، در صدر لیست موضوعات محبوب اینستاگرام قرار می گیرند.

  • محتواهای طنز و بامزه از پربازدیدترین موضوعات اینستاگرام هستند.

اولین گزینه در لیستِ پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام، محتواهای طنز هستند. در درجه اول موضوعاتی که ترند روز هستند و به تازگی پدید آمده اند، بیشتر می توانند مخاطبان را درگیر کنند. مثلا موضوعی که در اکثر پیج های اینستاگرامی در مورد آن صحبت می شود. 
طبق آمار های اعلام شده از سمت اینستاگرام، پیج های پرطرفدار اینستاگرام ایران معمولا محتوای طنز دارند. اگر به پیج های خارجی با محتوای طنز هم نگاهی بیندازید، به خوبی متوجه می شوید که اغلب کاربران تشنه‌ی بررسی و تماشای این نوع از محتواها هستند.

  • محتواهای بلاگری از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام

برای کسب و کارها، موضوع بلاگری به معنای ارائه تصویری حقیقی از محصولات یا خدمات تان است. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنید یا یک برند محبوب در این زمینه هستید، باید مانند بلاگر ها در پست ها یا استوری هایتان محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید، یک محصول را به زبان ساده به مخاطب معرفی کنید تا بتوانید حس کنجکاوی او را برطرف نمایید.

  • ارائه اطلاعات در مورد اخبار روز

حواشی  و اخباری که مدام دست به دست می شود (مربوط به حوزه کاری خودتان) می تواند در جذب مخاطب در اینستاگرام به طرز شگفت انگیزی موفق عمل کند. بسیاری از مخاطبان به حواشی و موضوعات زرد علاقه دارند و به شکلِ روزمره آنها را دنبال می کنند. بازخورد هایی که می توان از این موضوعات دریافت کرد، بسیار زیاد است.

  • دانستنی ها و حقایق جهان

یکی از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام (و در عین حال مفیدترین) ارائه حقایق و دانستنی های علمی به مخاطبان است. بسیاری از پیج هایی که به صورت خلاصه و در حد یک پست یا استوری، در مورد حقایق جهان به مخاطبان شان اطلاعات ارائه می کنند، پرطرفدار هستند. اگر به این پیج ها کمی دقت کنید متوجه میشوید که معمولا تعداد فالوور هایشان بسیار بالاست.

  • غذا و خوراکی ها

کسب و کار های فعال در زمینه‌ی غذا و خوراکی های خوش طعم، همیشه شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. غذا، یکی از محبوب ترین موضوعات چه در ایران و چه در جهان به حساب می آید. بسیاری از بلاگر های امروزی با راه اندازی یک پیج اینستاگرامی و تبلیغ یک رستوران یا نظر دادن در مورد غذای ِآن رستوران، توانسته اند تعداد مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کنند.

تولید محتوا در زمینه غذا در اینستاگرام

  • صنعت مُد، لباس ها و اکسسوری ها

چه کاربری را در اینستاگرام می توان یافت که از دیدن محتواهای مربوط به دنیای مُد استقبال نکند؟ هرچه باشد، لباس ها بخش مهمی از دنیای ما را تشکیل می دهند. ترند های روز در زمینه‌ی مُد، به ما حس همراه بودن با تغییرات دنیا را می دهد. بسیاری از افراد پیگیرِ تغییرات مُد و خرید لباس های جدید هستند. به همین خاطر ترجیح می دهند تا بسیاری از پیج هایی که در این زمینه تولید محتوا می کنند را دنبال کنند. شما به عنوان یک کسب و کار فعال در دنیای مُد (یا زیر مجموعه آن) شانس بیشتری برای دیده شدن دارید. زیرا موضوعاتی که برای آن تولید محتوا می کنید، همیشه مورد توجه بسیاری از مخاطبان اینستاگرام است.

  • لوازم آرایش و سلامت

لوازم آرایش در کنار مُد جزء پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام به حساب می آیند. شکی نیست که کاربران متعددی در برنامه اینستاگرام ترجیح می دهند از جدیدترین تولیداتِ لوازم آرایش در دنیا با خبر شوند. همچنین آنها دوست دارند اطلاعاتی در مورد نحوه آرایش کردن حرفه ای به دست آورند. پیج هایی که بایدها و نباید های آرایش کردن را به کاربران می آموزند، همیشه محبوب تر از سایر پیج ها در اینستاگرام هستند. به همین خاطر اگر در زمینه تولید یا انتشار لوازم آرایش فعالیت می کنید، می توانید مطمئن باشید که پیج تان به سرعت رشد خواهد کرد.

  • تولید محتوای آموزشی

تولید محتوا در زمینه آموزش جزء پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام به حساب می آید. البته، اینکه آموزش ِچه موضوعات یا مطالبی را در اینستاگرام پیج خود قرار دهید، در میزان جذب فالوور بی تاثیر نخواهد بود. اما آموزشِ چه موضوعاتی در اینستاگرام ویو و لایک بیشتری دریافت می کند؟ در درجه اول، آموزش زبان، آموزش نحوه‌ی استفاده از نرم افزار های ویرایش تصاویر یا ویرایش ویدئو، آموزش آشپزی، آموزش های مرتبط با حوزه بدنسازی و ورزش، برای بسیاری از مخاطبان جذاب و دوست داشتنی هستند.

محتواهای آموزشی در اینستاگرام

تعیین استراتژی و ساخت تقویم محتوا برای پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام

حال که با پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام آشنا شدید، وقت آن است که یک استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام خود انتخاب کنید. سپس اهدافی که قصد دارید به آنها با تولید محتوا دست پیدا کنید را تعیین کنید. مثلا یک پیج در وهله‌ی نخست، جذب هزار فالوور را هدف قرار می دهد. برای جذب فالور بیشتر باید موضوعات جذاب برای مخاطبان ایجاد کنید. همچنین باید تمرکز خود را روی تصاویر و کیفیت ویدئو هایتان قرار دهید. زیرا اپلیکیشن اینستاگرام یک برنامه تصویر محور است. بنابراین کمتر کسی در آن به متن های بلند و طولانی توجه می کند.
پس از تعیین استراتژی و هدف برای جذب فالوور بیشتر، باید یک تقویم محتوایی در اینستاگرام ایجاد کنید. در تقویم محتوا باید موضوعاتی که قصد دارید برای آنها محتوا تولید کنید بنویسید. سپس زمان تولید و زمان انتشار آن را تعیین می کنید. پیشنهاد می کنیم تا برای یک ماه (مثلا تیر ماه) یک تقویم تولید محتوا بنویسید. پس از به پایان رسیدن ماه، برای ماه بعدی (مثلا مرداد) تقویم تولید محتوا طراحی کنید.

شناخت مخاطب برای انتخاب موضوع برای پیج اینستاگرام 

تا زمانی که به طور دقیق ندانید که برای چه کسانی محتوا خلق می کنید، نمی توانید حتی از پس تولید پربازدیدترین موضوعات اینستاگرام برآیید. براساس زمینه فعالیت تان، باید یک پروفایل برای مخاطبان هدف تان بسازید. در پروفایل مخاطبان هدف، می توانید گروه سنی، علایق، سطح تحصیلات و ... را درج کنید. سپس براساس این فیلد ها به تولید محتوا بپردازید. اگر بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف، به تولید محتوا بپردازید، نمی توانید برای جذب فالوور بیشتر اقدام کنید. شناخت مخاطب هدف باعث می شود تا در روند تولید محتوا یتان در اینستاگرام، انسجام داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مطلب «تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟»، «انواع محتوا در اینستاگرام» و «گام های طلایی تولید محتوا در اینستاگرام» را مطالعه کنید.

چه پیج هایی زود رشد میکنند

ختم کلام

چه پیج هایی زود رشد میکنند؟ در این مطلب به پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام پرداختیم. پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام شامل غذا، صنعت مُد، آرایشی و بهداشتی، حواشی و اخبار، بلاگر ها و ... هستند. اگر قصد دیده شدن و جذب فالوور بسیار زیاد را در اینستاگرام دارید باید بتوانید در مورد موضوعات محبوب در اینستاگرام محتوا خلق کنید. همانطور که میدانید، این رضایت مخاطبان است که باعث رشد پیج شما می شود. در حقیقت الگوریتم های اینستاگرام به رضایت کاربران اهمیت می دهند. به همین خاطر شما باید به الگوریتم های اینستاگرام نشان دهید که برای خلق ِمحتوای محبوب در نزد کاربران اینستاگرام تلاش می کنید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *