ارائه بهترین ایده تولید محتوا بلاگری
ایده تولید محتوا بلاگری، نامحدود است و می توانید برای تولید محتوا، شاخه ای را از بین شاخه های مختلف، انتخاب کنید.
مقدمه
ایده تولید محتوا بلاگری، فوق العاده نامحدود می باشد. برای موفقیت در بلاگری بایستی استراتژی تولید محتوا داشته باشید. محبوب ترین مطالب در اینستاگرام، مطالبی هستند که مخاطب آن ها، بانوان می باشند. فعالیت بانوان در فضای مجازی به نسبت آقایان، چشمگیر است. از این رو، عمده محتواهای اینستاگرامی برای خانم ها، تولید می شود. جهت آشنایی بیشتر با مقاله "ارائه بهترین ایده تولید محتوا بلاگری"، با ما همراه باشید. در این مقاله، حول موضوعات زیر صحبت شده است:
منظور از بلاگر چیست؟
بلاگر با اینفلوئنسر متفاوت است. ایده تولید محتوا بلاگری همراه با مهارت، می باشد. بلاگر به شخصی گفته می شود که از مهارت و حرفه خود برای تولید انواع محتوای متنی، تصویری و صوتی استفاده می کند. به عبارت دیگر، بلاگر با تکیه بر مهارت و تخصص خود، در فضای اینستاگرام شروع به تولید محتوای تخصصی می کند. برای مثال، بلاگری را در نظر بگیرید که در زمینه آرایشی فعالیت می کند. وی بایستی در زمینه آرایشی (میکاپ و معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی) تولید محتوا کند و به قدری اطلاعات داشته باشد که بتواند سوال مخاطبان خود را پاسخ دهد. برای مثال، فرض کنید از بلاگری می پرسید چه رنگ کرم پودر به پوست من، می آید؟ در جواب، بلاگر به شما می گوید، نمی دانم! این بدترین جوابی است که می توانید از یک فرد متخصص بشنوید.
منظور از بلاگر چیست؟ بلاگر بایستی با مهارت، تولید محتوای تخصصی انجام دهد. از طرفی، بلاگر بایستی بتواند مخاطبان و فالوورهای خود را جذب کند. عمدتا، منبع درآمد هر بلاگر از تبلیغات به دست می آید. نرخ تبلیغات هر بلاگر هم متفاوت می باشد. علاوه بر تبلیغات، بلاگرها دوره های آموزشی تهیه کرده و به فروش می رسانند. بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام برای بلاگرها، بهره مندی از ریلز، پست و استوری می باشد. آی جی تی وی و لایو برای بلاگرها، زیاد کاربردی نیست. ناگفته نماند که اینفلوئنسر به صورت تخصصی فعالیت نمی کند و اصولا محتوای آموزشی و حرفه ای تولید نمی کند.
یک بلاگر چه کاری انجام میدهد؟
ایده تولید محتوا بلاگری شامل موارد متعددی اعم از بلاگری تکنولوژی، گیم، روانشناسی، کسب و کار، لایف استایل، فود بلاگر، آشپزی، بلاگر خانه، سفر، گردشگری، فشن بلاگر، بیوتی بلاگر، بلاگر خودرو، طنز، موسیقی، آموزشی، خبری، صنایع دستی، تحلیل بورس، طراحی سایت، معرفی کتاب، دکوراسیون داخلی، پرورش گیاه، نقد و بررسی محصولات مختلف، مشاوره و آموزش تربیت فرزند، تهیه کیک و کاپ کیک، تعمیر وسایل خانگی، مشاوره مالی، گرافیک، آموزش سئو، نقد فیلم، نقد موسیقی، نگهداری پت، مشاوره پزشکی، آموزش ساخت اپلیکیشن، طراحی روی لیوان، طراحی روی پارچه، بلاگری جواهرات و طلا، پرورش ماهی و پرندگان زینتی، طراحی لوگو، پرورش قارچ، پرورش زعفران، ساخت بدلیجات و عروسک سازی می شود.
یک بلاگر در زمینه های معرفی شده، تولید محتوا انجام می دهد. اکثر بلاگرها، با تولید محتوای تصویری و ویدیویی، مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهند. شیوه فعالیت بلاگرها بسته به روحیاتی که دارند، متفاوت است. برای مثال، برخی ها با نمایش چهره و اندام خود فعالیت می کنند (برای مثال، بلاگرهای آرایشی و استایلینگ ها) و برخی ترجیح می دهند بدون چهره فعالیت کنند (برای مثال، بلاگرهای معرفی کتاب). بلاگرها برای تولید محتوا می توانند از راه های مختلفی اقدام کنند. شمار بلاگرهای ایرانی، نامحدود است و نه تنها در داخل کشور، بلکه در سایر کشورها هم در حال فعالیت هستند. رتبه ایران در پرورش بلاگر در کل جهان، 7 است. اگر قصد فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام (به عنوان یک بلاگر) دارید، توصیه می کنم سطح مطالعه خود را بالا ببرید.
آشنایی با اهداف یک بلاگر
آموزش تولید محتوا در Instagram به اهداف یک بلاگر، جامه عمل می پوشاند. اهداف یک بلاگر، در وهله اول شامل جذب مخاطب و فالوور می شود. شهرت هر بلاگر با تعداد فالوورهای پیج اینستاگرامی آن، ربط دارد. قاعدتا یک بلاگر مشهور که چند میلیون فالوور دارد، مشهورتر از بلاگری است که 200 هزار فالوور دارد. هر چه تعداد فالوورهای یک بلاگر بیشتر باشد، تاثیری که بر عموم دارد، بیشتر خواهد بود. در قدم بعدی، تولید محتوا حائز اهمیت می باشد. محتوای متنی، تصویری و صوتی تولید شده، با هدف فروش محصولات و خدمات خاص، در فضای اینستاگرام منتشر می شود. تا به این جا، دو تا از اهداف بلاگرها مورد بررسی قرار گرفت.
ایده تولید محتوا بلاگری با اهداف مختلفی به ذهن بلاگرها می رسد. یکی دیگر از اهداف بلاگری، درآمدزایی و به دست آوردن پول و سرمایه می باشد. نرخ تبلیغات بلاگرها در حد چند صد میلیون و چند میلیارد می باشد. اصولا بلاگرها با چند پیج پرطرفدار، دائما در حال تعامل هستند تا به اهداف خود برسند. در گذشته، حیطه تبلیغات بلاگرها محدود به حوزه کاری خودشان بود ولی امروزه، کمی متفاوت شده است. امروزه، حیطه تبلیغات بلاگرها گسترش پیدا کرده است، به نحوی که بلاگر آرایشی، ظروف و لوازم خانگی تبلیغ می کند. اهداف بلاگرها محدود به موارد ذکر شده نیست! برخی با تولید محتوا به دنبال شهرت، برخی به دنبال پول و برخی به دنبال تاثیر گذاشتن به مخاطبان خود هستند. تاسیس یک برند اختصاصی هم جزو اهداف یک بلاگر است.
راز یک بلاگر موفق
1- مشخص بودن اهداف پیج: ایده خلاقانه تولید محتوا بایستی بر مبنای یک موضوع محور باشد. حوزه کاری یک بلاگر بایستی مشخص باشد. مثلا بلاگری که در زمینه آرایشی در حال فعالیت است، جالب نیست پست آموزشی کیک و شیرینی بگذارد. هدفمند بایستی فعالیت نمایید.
2- تولید محتوای باکیفیت: ایده تولید محتوا بلاگری شامل محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی می شود و بایستی با کیفیت فوق العاده ای تهیه شود. محتوای با کیفیت، تاثیرگذارتر از محتوای معمولی می باشد. محتوای معمولی مثل این است که بلاگر قصد دارد از سر خود باز کند و به اجبار کاری را انجام می دهد. تولید محتوای حرفه ای مشخص است.
3- تداوم در تولید محتوا: برای تولید محتوا و انتشار آن، بلاگر بایستی یک برنامه مشخص و معین داشته باشد. برای مثال، در هفته دو ریلز آپلود کند و در روز، 20 تا 25 عدد استوری بگذارد. داشتن برنامه مشخص برای هر کسب و کاری واجب است.
4- تولید محتوای مناسبتی: ایده تولید محتوا بلاگری در مناسبت ها، اهمیت دارد. هر بلاگری در مناسبت ها، فعالیت می کند و به قولی، خودی نشان می دهد. مثلا، در شب یلدا، تمام بلاگرها از خودشان عکس و فیلم منتشر می کنند. گاها در مناسبت ها، تخفیفاتی را ارائه می کنند.
5- برگزاری لایو مشترک با افراد مرتبط: پیش تر هم اشاره شد که یکی از دلایل موفقیت بلاگرها، تعامل با افراد مشهور و سایر بلاگرها می باشد. یکی از شیوه های تعامل، برگزاری لایو (ویدیوی زنده) در اینستاگرام می باشد.
کلام آخر
در این مقاله، ایده تولید محتوا بلاگری مورد بررسی قرار گرفت. رعایت نکات گفته شده در تولید محتوا، حائز اهمیت است. یادگیری همین نکات در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا، آموزش می دهد. موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام نامحدود است، پس می توانید پس از یادگیری، شروع به تولید محتوای یونیک نمایید. رعایت همین نکات مختصر، باعث بیشتر دیده شدن پست ها و استوری های شما می شود و به همین ترتیب، به اهداف کاری خود می رسید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید