معرفی بهترین پادکست های انگلیسی+ مزایای پادکست انگلیسی

معرفی بهترین پادکست های انگلیسی+ مزایای پادکست انگلیسی

با دانلود بهترین پادکست های انگلیسی می توانید به صورت کاملاً رایگان زبان را یاد بگیرید. ناگفته نماند که این روند یادگیری ممکن است برای شما کمی زمانبر باشد.

مقدمه


بهترین پادکست های انگلیسی برای تقویت زبان کدامند؟ همانطور که می دانید پادکست ها در زمینه های مختلفی تولید می شوند و انواع مختلفی دارند. از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد فرصت رفتن به کلاس زبان را ندارند. به همین خاطر پادکست های انگلیسی بهترین منبع برای یادگیری زبان انگلیسی برای همه افراد محسوب می شود. آموزش زبان از طریق پادکست می تواند همزمان هم سرگرم کننده باشد و هم آموزنده. یادگیری زبان انگلیسی برای تحصیل و زندگی افراد در سنین مختلف لازم است و علت اهمیت آن هم بین المللی بودن این زبان است. امروزه افراد بسیاری در زمینه ساخت و ضبط پادکست، تولید محتوا می کنند. هدف از دانلود پادکست های انگلیسی آموزش و یا تقویت زبان انگلیسی می باشد. در این مقاله می خوانیم:


معرفی بهترین پادکست های انگلیسی در حوزه های مختلف


بهترین پادکست های انگلیسی علاوه بر اینکه می توانند جنبه آموزشی و سرگرمی داشته باشند، بلکه می توانند جنبه خبری نیز داشته باشند. جالب است بدانید که پادکست در حوزه خبری نیز طرفداران مخصوص خود را دارند! در این بخش قصد داریم بهترین پادکست های انگلیسی در حوزه های مختلف را به شما معرفی کنیم.
•    پادکست خبری و برنامه رادیویی روزانه The Daily: پادکست The Daily از بهترین پادکست های انگلیسی به شمار می رود که نیویورک تایمز (روزنامه معروف آمریکایی) آن را ساخته و ضبط می کند. این پادکست رایگان بوده و بر مبنای مصاحبه روزنامه نگاران تایمز تولید می گردد. با گوش دادن به این پادکست می توانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. 
•    پادکست پزشکی انگلیسی Sawbones: Sawbones یک پادکست کمدی است که به صورت هفتگی منتشر می شود. این پادکست غالباً در مورد اقدامات پزشکی قدیمی می باشد که ممکن است برای مخاطبان مدرن کمی عجیب و غیرعادی به نظر برسد. برخی مواقع در این نوع پادکست، درباره رویدادها و اختلالات نادر نیز صحبت می شود.


•    پادکست روانشناسی Better Brain, Better You: پادکست روانشناسی Better Brain, Better You از بهترین پادکست های انگلیسی محسوب می شود. شاید جذاب ترین مبحث علم روانشناسی به ساختار و عملکرد مغز انسان باشد. در این مجموعه پادکست روانشناسی، ساختار و عملکرد مغز به بیانی ساده و قابل فهم توضیح داده می شود. گوش دادن به این پادکست برای علاقه مندان به حوزه علم روانشناسی و پزشکی به شدت توصیه می گردد. 
•    پادکست The Model Health Show: پادکست The Model Health Show از پادکست های انگلیسی رایگان و در زمینه سلامت و بهداشت است. به طور کلی محور اصلی این پادکست بر تغذیه سالم، ورزش و سلامتی است. همچنین گوش دادن به این پادکست علاوه بر تقویت زبان انگلیسی، به خودشناسی نیز کمک می کند.       

پادکست های انگلیسی برای مبتدیان
پادکست های انگلیسی برای افزایش دایره لغات


یکی از رایج ترین مسائلی که ممکن است با گوش دادن به بهترین پادکست های انگلیسی با آن مواجه شوید، کلمات و لغات جدید است. تنها گوش دادن و حفظ کردن کلمات به افزایش دایره لغات شما کمک نمی کند؛ بلکه لازم است برای یادگیری بهتر، آنها را یادداشت کنید و هر چند روز یکبار آنها را مرور کنید. یادداشت کردن و مرور لغات جدید، به بالا بردن سطح لغات شما کمک زیادی می کند. تنها کافیست در طول روز دقایقی را به گوش دادن پادکست زبان انگلیسی اختصاص دهید. ناگفته نماند که برای افزایش دایره لغات تلاش و اراده شما نیز بسیار موثر است. به عنوان مثال، به کار بردن لغات جدید در جملات می تواند یادگیری کلمات را برای شما آسان کند. با این کار، واژه های جدید در ذهن شما ماندگارتر می شوند.


احتمالاً الان این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که برای افزایش دایره لغات از کجا پادکست گوش کنیم؟ برای بالا بردن دایره لغات می توانید به سایت Guardian مراجعه کنید. در این وب سایت می توانید بهترین پادکست های انگلیسی را به صورت رایگان دانلود کنید و با استفاده از آنها دایره لغات خود را افزایش دهید. این وب سایت بخش های مختلفی دارد؛ اما بخش The Guardian's audio long read برای یادگیری لغات مناسب است. توجه داشته باشید که برای بالا بردن سطح واژگان زبان انگلیسی تنها یک منبع کافی نیست. شاید برای افرادی که عادت به شنیدن پادکست ندارند و تازه می خواهند این کار را شروع کنند، یادگیری لغات از این طریق اندکی دشوار باشد. بنابراین، زود ناامید نشوید و سعی کنید به گوش دادن پادکست زبان انگلیسی در طول روز عادت کنید.        

پادکست روشی مناسب برای یادگیری و تقویت زبان
پادکست های انگلیسی برای تقویت شنیداری


به طور کلی می توان گفت استفاده از بهترین پادکست های انگلیسی به تقویت مهارت شنیداری شما کمک زیادی می کند. گوش دادن به پادکست زبان انگلیسی در هر موقعیت مکانی و زمانی، روشی بسیار موثر برای تقویت مهارت شنیداری می باشد. برای گوش دادن به پادکست لازم است تمام دقت و تمرکز خود را برای آن صرف کنید. از محبوب ترین و بهترین پادکست های انگلیسی برای تقویت مهارت شنیداری می توان به پادکست Voice of America: Learning English اشاره کرد. این پادکست در سطوح مبتدی تا پیشرفته و با موضوعات مختلفی مانند فرهنگ، علم، بهداشت و... ساخته شده است.   


پادکست های انگلیسی برای مبتدیان 


معمولاً اپیزودهای (قسمت های) ابتدای هر مجموعه پادکست انگلیسی مخصوص افراد مبتدی ساخته شده اند. بهترین پادکست های انگلیسی برای افراد مبتدی به منظور فهم بهتر، مکالمات ساده و کوتاه دارند. گفتگوی افراد در پادکست های مبتدیان، شمرده و آهسته می باشد تا مخاطب تلفظ صحیح کلمات را به خوبی یاد بگیرد. پادکست های مجموعه ELT Podcasts برای افراد مبتدی گزینه مناسبی است. هرچند اپیزودهای این پادکست تقریباً قدیمی هستند و چند سالی می شود که به روز نشده اند؛ اما سرعت تلفظ میزبانان این پادکست برای مبتدیان بسیار مناسب است.  

   آشنایی با بهترین پادکست های انگلیسی
جمع بندی


پیش از انتخاب بهترین پادکست های انگلیسی، لازم است به چند نکته توجه کنید. مهمترین نکته در انتخاب پادکست، سطح زبانی شماست. بهتر است برای شروع از پادکست های ساده و قابل فهم استفاده کنید. همچنین برای اینکه تاثیر آموزش زبان از طریق گوش دادن به پادکست را بالا ببرید، توصیه می شود پادکست را متناسب با موضوع مورد علاقه خود  انتخاب کنید. سعی کنید از مطالب جدیدی که از پادکست یاد می گیرید، یادداشت برداری کنید و در اوقات فراغت خود مروری بر آن نکات داشته باشید. خوب است برای تقویت مکالمه انگلیسی، واژه ها و جملات جدیدی که از پادکست می آموزید را با صدای بلند تکرار کنید. حتی اگر از بهترین پادکست های کتاب صوتی استفاده می کنید هم سعی کنید جملات و مطالب مهم آن را یادداشت کنید.  
با دانلود بهترین پادکست های انگلیسی در مورد موضوع مورد علاقه خود می توانید به راحتی در منزل زبان را یاد بگیرید و یا سطح زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. پادکست های آموزش زبان انگلیسی در همه سطوح (از مبتدی تا پیشرفته و فوق پیشرفته) وجود دارند. بنابراین، می توانید با توجه به سطح زبانی خود، از بهترین پادکست های انگلیسی استفاده کنید. برای اینکه سطح زبان خود را بسنجید، کافیست یک پادکست دانلود کنید و بدون نگاه کردن به متن جملات آن را بیان کنید. گوش دادن به بهترین پادکست های فارسی داستانی نیز هم جنبه آموزشی دارد و هم جنبه سرگرمی. پس به جای وقت تلف کردن در شبکه های مجازی می توانید اوقات فراغت خود را با بهترین پادکست های فارسی عاشقانه پر کنید و لذت ببرید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *