آشنایی با سئو کلمات کلیدی
استفاده از سئو کلمات کلیدی برای تولید محتوا بسیار مهم است. در صورت عدم استفاده از کلمات کلیدی در محتواها، به دیده شدن مطالب سایت خود امیدوار نباشید.
سئو کلمات کلیدی به چه معناست؟ نقش کلمات کلیدی در تولید محتوا چیست؟ آیا پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای محتوا امری دشوار است؟ چگونه می توان از ترفندهای سئو برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کرد؟ به طور کلی هدف از تولید محتوا و انتشار مقاله مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت، کسب جایگاه خوب در نتایج موتورهای جستجو می باشد؛ اما چه جایگاهی؟ زمانی مقاله ها و محتواهای شما مورد توجه کاربران قرار می گیرند که در نتایج جستجو جایگاه بالایی داشته باشید. اکنون شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چطور می توان محتواهایی تولید کرد که در رتبه بندی وب سایت موثر واقع شود؟ راه حل آن بسیار ساده است؛ استفاده از سئو کلمات کلیدی. کلمات کلیدی چیست؟ کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران آنها را در موتورهای جستجو تایپ می کنند. همچنین استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی احتمال دیده شدن سایت شما را بالا می برد.
مقدمه
در مباحث سئو، کلمات کلیدی واژه هایی هستند که در حقیقت مضمون و هدف محتواهای شما را تعیین می کنند. بنابراین، سئو کلمات کلیدی بر بهبود وب سایت شما تاثیر زیادی می گذارد. استفاده از کلمات کلیدی به کاربران کمک می کند تا زودتر به مطالب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. اگر صاحبان و یا مدیران وب سایت ها از کلمات کلیدی در محتواهای خود استفاده کنند، هم به نفع خودشان است هم به نفع کاربران! هدف صاحبان و مدیران سایت ها، بازدید زیاد و کسب رتبه مطلوب می باشد، هدف کاربران هم یافتن مطالب مورد نیاز. آشنایی با اصول مقدماتی سئو برای صاحبان وب سایت ها از واجبات محسوب می شود. در این مقاله می خوانیم:
- اهمیت سئو کلمات کلیدی
- استفاده از سئو کلمات کلیدی و معیارهایی برای انتخاب آنها
- آشنایی با جایگاه کلمات کلیدی
- دسته بندی سئو کلمات کلیدی
- چرا استفاده از کلمات کلیدی طولانی در تعیین رتبه وب سایت موثرتر است؟
- تاثیر کلمات کلیدی در رتبه بندی سایت
اهمیت سئو کلمات کلیدی
استفاده طبیعی و مناسب از کلمات کلیدی در محتوا از روش های بهینه سازی سئو محسوب می شود. یکی از فاکتورهایی که در رتبه دهی موتور جستجوی گوگل مورد توجه قرار می گیرد، محتوای سایت است. اینجاست که استفاده از سئو کلمات کلیدی به تعیین رتبه شما کمک می کند. همچنین به خاطر داشته باشید که بدون بهره گیری از اصول سئو هرگز نمی توانید جایگاه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنید. بهره گیری از سئو کلمات کلیدی تنها برای رتبه بندی گوگل نیست. دلیل مهمتر کاربر می باشد. توجه و تمرکز بر روی کاربران، بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع، در کنار داشتن رتبه خوب در نتایج جستجوی گوگل باید به جلب رضایت کاربران خود نیز توجه کنید. همین موضوع به بازاریابی اینترنتی کمک شایانی می کند که بسیار مهم است. عده ای برای تبلیغات سایت خود هزینه های نسبتاً سنگینی را می پردازند؛ در حالی که متمرکز شدن بر روی کلمات کلیدی معقول تر به نظر می رسد.
استفاده از سئو کلمات کلیدی و معیارهایی برای انتخاب آنها
سئو کلمات کلیدی در کسب و کارهای اینترنتی بسیار موثر است. در حقیقت باید گفت که استفاده از کلمه کلیدی مناسب در محتواهای سایت از ابزارهای مهم به شمار می رود. با این کار کاربران و بازدیدکنندگان را به سمت کسب و کار خود هدایت می کنید. استفاده از کلماتی که هیچ کاربری جستجو نمی کند، اصلاً منطقی نیست. به نظر می رسد که یافتن کلمات کلیدی (یا همان تحقیق کلمات کلیدی) راه حل مناسبی باشد. بنابراین یادگیری اصول سئو برای تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی مناسب به منظور بهینه سازی وب سایت اهمیت زیادی دارد. رقابت برای کلمات کلیدی محبوب در زمینه فعالیت وب سایت شما شدید است. به همین خاطر باید کلمات مهم را بشناسید.
برای استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا باید با مبحث سئو کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید. در کل، معیارهای انتخاب کلمات کلیدی به شرح زیر هستند:
• میزان جستجو: منظور از میزان جستجو این است که یک کلمه کلیدی چند دفعه در گوگل جستجو شده است. با این روش از مقدار محبوبیت آن کلمه مطلع می شوید. همچنین می توانید مقدار افزایش ترافیک سایت خود را بررسی کنید.
• میزان سطح رقابت: توجه به مسئله رقابت مهم است. میزان جستجوی کلمه کلیدی چندان تفاوتی در اصل قضیه ایجاد نمی کند.
• تعداد کلمات: جالب است بدانید که استفاده از کلمات کلیدی طولانی (کلماتی که در یک عبارت هستند) شانس شما را در گرفتن رتبه بالا می برد.
• هدف: واضح است که کلمه کلیدی هدف کاربر از جستجو را مشخص می کند. برای مثال، با جستجوی کاربر می توانیم بفهمیم هدف وی خرید کردن است یا کسب اطلاعات. اگر هدف او خرید کردن است، فقط قصد تماشای کالاها را دارد یا واقعاً قصد خرید دارد.
آشنایی با جایگاه کلمات کلیدی
به کار گیری زیاد و اضافه کردن کلمات کلیدی به تمام صفحات سایت چندان جالب نیست. علاوه بر اینکه گوگل اینگونه وب سایت ها را افتضاح محسوب می کند، برای کاربران هم خواندن چنین مقاله هایی لذت بخش و مفید نیست. به همین دلیل باید در محتواها از کلمات کلیدی در جای مناسب استفاده کنیم تا نتیجه مطلوب بگیریم. سئو کلمات کلیدی به شما توصیه می کند از این کلمات به صورت بهینه، طبیعی، منطقی و ساختارمند استفاده کنید. توزیع درست کلمات کلیدی در کل متن از اصول مهم و اولیه محسوب می گردد. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، مقدمه، زیرعنوان ها یا تیترهای میانی و همچنین در بخش توضیحات متا می تواند موثر واقع شود. منظور از توضیحات متا همان قسمت از متن شماست که گوگل در صفحه نتایج جستجو نشان می دهد. این قسمت از متن باید توضیح مختصر و مفیدی درباره مطلب مورد نیاز کاربر شرح دهد.
دسته بندی سئو کلمات کلیدی
سئو کلمات کلیدی دو دسته اصلی دارند: دسته اول User Intent هستند و دسته دوم Search Volume. دسته اول براساس قصد و هدف کاربر در موتور جستجو است و دسته دوم بر اساس دفعات جستجوی کلمات. در دسته User Intent کاربران اهداف مختلفی از مراجعه به وب سایت ها دارند. این اهداف می تواند شامل خواندن مطالب مختلف، خرید یک کالا یا محصول، اطلاع از دستور پخت یک غذا و یا ورود به شبکه های اجتماعی باشد. دسته بندی کلمات کلیدی Search Volume نیز بر اساس تعداد جستجوی کلمات کلیدی توسط کاربران در موتورهای جستجو می باشد. ناگفته نماند که هر کدام از این دسته ها زیرشاخه های مخصوص خود را دارند.
چرا استفاده از کلمات کلیدی طولانی در تعیین رتبه وب سایت موثرتر است؟
به جرئت می توان گفت که سئو کلمات کلیدی مانند یک پل بین کاربر و شخص تولیدکننده محتوا عمل می کند. کلمه کلیدی می تواند یک یا چند لغت را شامل شود. بر همین اساس، به کلمات کلیدی که شامل چند لغت می شوند، کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords) گفته می شود. احتمالاً این سال برایتان پیش می آید که کلمات کلیدی تک واژه ای چه اشکالی دارند؟ چه لزومی به استفاده از کلمات کلیدی طولانی است؟ در پاسخ باید گفت که کلمات کلیدی تک واژه ای جستجوهای زیادی را در بر می گیرند. استفاده از این کلمات سطح رقابت را خیلی بالا می برد. در واقع این کلمات مبهم بوده و موضوع مشخصی ندارند. در حالی که در کلمات کلیدی طولانی هدف مشخص است. برای مثال اگر کاربری کلمه «گربه» را جستجو کند، مشخص نیست قصد کاربر غذای گربه است یا دیدن چند عکس از گربه ها؛ اما اگر کاربر عبارت «غذای بچه گربه» را جستجو کند، هدف او کاملاً مشخص است.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید