بررسی قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی

بررسی قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی

اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی در بازاریابی به قدری مهم است که بسیاری از طراحان، پیروی از قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی را لازمه کار خود می دانند.

پیشگفتار


قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی خلاقانه و موفق بسیار اهمیت دارد. توجه به قوانین باعث می شود که تیزر شما به حالتی استاندارد تولید شده و مورد تایید همه مخاطبان واقع شود. در حقیقت، عدم توجه به قوانین تعریف شده برای ساخت تیزر تبلیغاتی باعث می شود که تیزر مورد توجه مخاطب واقع نشده و در انتقال پیام برند موفق عمل نکند.

در سالهای اخیر، استفاده از ویدیوهای کوتاه و مختصری به نام تیزر تبلیغاتی، به عنوان یکی از روش های نوین برای مارکتینگ مورد استقبال قرار گرفته است. هرچند استفاده از این روش برای گسترش کسب و کار بسیار مورد توجه قرار گرفته، اما اگر در ساخت تیزرها به قوانین توجه نشود، ممکن است هزینه و زمانی که صرف ساخت آنها کرده اید، هدر رود. فرقی نمی کند که ساخت تیزر تبلیغاتی آنلاین یا ساخت تیزر تبلیغاتی به وسیله اینشات مدنظر شما است، پیروی از قوانین همواره کلید اصلی برای موفقیت در این زمینه می باشد.


مقدمه


برنامه ریزی برای تهیه تیزر تبلیغاتی


یکی از قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی، پایبندی به برنامه‌ریزیِ از پیش تعیین شده می باشد. طراح به کمک یک برنامه‌ریزی دقیق، می تواند به تمام مراحل کار، تجهیزات لازم، لوکیشن های عکاسی و فیلمبرداری، متن های مورد نیاز برای افزودن به تیزر، افکت های صوتی و تصویری و همچنین هزینه های لازم برای ساخت یک تیزر، تسلط پیدا کند. زمانی که از تمام مراحل به همراه جزئیات لیستی تهیه کنیم، طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی آسانتر خواهد شد. اینگونه، درصد خطا در انجام مراحل نیز کاهش یافته و نتیجه ثمربخش خواهد بود. علاوه بر این، زمانیکه با برنامه‌ریزی پیش بروید، دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه اضافی برای تکرار مراحل نخواهد بود.

استفاده از تجهیزات کاربردی به جای تجهیزات به‌روز


اگرچه تهیه و استفاده از تجهیزات به‌روز و مدرن در هر کاری می تواند مفید و موثر باشد، اما کاربردی بودن تجهیزات بسیار مهمتر از جدید بودن آن است. به عبارت دیگر، اگر بودجه لازم برای خرید تجهیزات و سیستم های به‌روز را ندارید، نباید تصور کنید که نتیجه کار شما رضایت بخش نبوده و نظر مخاطبان را به تیزر جلب نمی کند. گاهی با دوربین گوشی نیز می توان تصاویر باکیفیت‌تر و در عین حال جذابتری نسبت به دوربین های دیجیتالِ جدید ثبت نمود. بنابراین آنچه در ساخت تیزر مهمتر از تجهیزات است، لوکیشن و ایده ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد.
یکی از قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی این است که با تجربه و تخصص کافی در زمینه طراحی، می توان از خرید تجهیزات گران‌قیمت صرف‌نظر کرد. بنابراین، بهتر است زمان و انرژی خود را صرف نگارش سناریو و ایده پردازی برای ساخت تیزر کنید نه خرید تجهیزات آخرین مدل! 


انتخاب لوکیشن های جذاب


زمانیکه برنامه‌ریزی های لازم برای ساخت تیزر را انجام می دهید، باید لوکیشن مناسبی نیز برای فیلمبرداری ها در نظر بگیرید. با این کار، هم در زمان صرفه جویی شده و هم در زمان فیلمبرداری دچار سردرگمی نمی شوید. همچنین اگر سعی کنید قبل از شروع فیلمبرداری، از لوکیشن ها بازدید کنید، می توانید تمامی تجهیزات و اقدامات لازم را برآورد کرده و دیگر نگران هدر رفتن زمان خود نباشید. نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی، تعیین زاویه های فیلمبرداری و انتخاب تجهیزات لازم برای نورپردازی، متاثر از لوکیشن خواهند بود.

بازدید از لوکیشن
ساخت تیزری مختصر و کوتاه


مدت زمان تیزر، یکی از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای نمود. مختصر بودن تیزر، یکی از قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی است و باید توجه داشت که هرچه تیزر کوتاهتر باشد، تاثیر آن بیشتر است. البته کوتاهی در عین مفید و موثر بودن، اهمیت داشته و اگر شما نتوانید پیام خود را در این مدت کوتاه به کاربر منتقل کنید، تیزر تبلیغاتی شما مورد توجه مخاطبان واقع نخواهد شد. تماشای ویدیوهای طولانی مدت همیشه از حوصله کاربر خارج است، پس باید تلاش کنید تا ویدیویی مختصر و مفید تولید کنید. توجه به ثانیه های ابتداییِ تیزر نیز، می تواند یکی از راه های تشویق مخاطب به تماشای ادامه تیزر باشد. ثانیه های ابتدایی همیشه در ذهن مخاطب نقش می بندند؛ بنابراین تلاش کنید، ثانیه های ابتدایی تیزر خود را به بهترین شکل طراحی کنید.


توجه به ادیت به عنوان یکی از قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی


برنامه‌ریزی، سناریو، ایده، لوکیشن، تجهیزات و طراحی تیزر در کنار ادیت خوب معنا پیدا می کنند. بنابراین، پیروی از ترفندهای استاندارد ویرایش، یکی از مهمترین قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد. یک طراح باید بتواند با استفاده از ترفندهای ادیت ویدیو، تیزر را به بهترین شکل آماده نمایش کند. افزودن موزیک، افکت های صوتی و تصویری، متن، رنگ پس زمینه و تنظیمات نور باید استاندارد بوده و توجه مخاطب را جلب کند. بسیاری از افراد برای نمایش برند خود به جای هزینه کردن برای خرید تجهیزات گران‌قیمت عکاسی و فیلمبرداری، بودجه خود را صرف کمک گرفتن از ادیتورهای حرفه ای می کنند؛ زیرا آنچه اهمیت دارد، خروجی است.

ادیت تیزر تبلیغاتی

هزینه های ضروری


در دنیای امروز که همه از تیزرهای خلاقانه برای رهبری اندیشه مخاطبان خود استفاده می کنند، بهتر است شما نیز به این ترفند متوسل شده و با استفاده از تیزرها، مخاطبان خود را چند برابر کنید. اما در این راه، ایده به تنهایی کاربردی نبوده و بهتر است با پرداخت هزینه هایی، این ایده ها را عملی کنید. درست است که هزینه برای موارد غیر‌ضروری مانند تجهیزات عکاسی لازم نیست، اما همین هزینه را می توان در قسمت دیگری صرف کرد و بهترین نتیجه را کسب نمود. اگر می خواهید تیزر خود را از حالت سادگی درآورده و تبدیل به یک تیزر حرفه ای و مخاطب‌پسند کنید، از یک تیم حرفه ای در زمینه طراحی تیزر کمک بگیرید. مطمئنا، هزینه ای که می پردازید، بی‌ثمر نخواهد بود. با یک تیزر ساده، نمی توان به موفقیت چشمگیر رسید.

مرحله پیش تولید تیزر
دیگر قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی


یکی دیگر از قوانینی که در ساخت تیزر تبلیغاتی باید به آن توجه نمود، سلیقه و نظر مخاطب است. گروه سنی بیشتر مخاطبان خود را سنجیده و متناسب با آن به طراحی و ساخت تیزر بپردازید. مثلا برای مخاطبان میانسال، استفاده از موسیقی های نوستالژیک، یکی از راه های جلب توجه می باشد؛ درحالیکه بهتر است برای نوجوانان، از موسیقی های مدرن و امروزی استفاده نمود. همچنین توجه داشته باشید که در تیزر خود به هیچ لهجه، قوم و نژادی توهین نکرده و تیزر را به دور از هرگونه بی عدالتی بسازید. توجه به احترام اجتماعی، صداقت، موازین شرعی، ادیان مختلف و آداب و رسوم کشور از الزامات است. همچنین، ساخت تیزر تبلیغاتی باید به دور از خرافات بوده و تفکرات منفی را در بین عموم گسترش ندهد.
اگر قرار است در تیزر تبلیغاتی خود از نام افراد استفاده کنید، بهتر است قبل از این کار، از آنها اجازه بگیرید. استفاده از نام افراد بدون کسب اجازه، نقض کننده‌ی قوانین ساخت تیزر تبلیغاتی بوده و پیگرد قانونی دارد. اگر در تیزر خود، از نظر مشتریان قبلی استفاده می کنید، باید دلایل کافی برای به نمایش گذاشتن رضایت آنها داشته باشید. بنابراین، ارائه مستندات در اینگونه تیزرها الزامی است. نام بردن از برندهای دیگر در تیزرهای تبلیغاتی ممنوع بوده و تیزر نباید به گونه ای باشد که کیفیت محصولات داخل را پایینتر از محصولات خارجی نشان دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *