آموزش طراحی لوگو موشن+ بازار کار

آموزش طراحی لوگو موشن+ بازار کار

آموزش طراحی لوگو موشن، موضوع اصلی این مقاله است. امروزه بسیاری از طراحان و گرافیست ها برای تولید محتوا از روش موشن گرافیک استفاده می کنند.


آموزش طراحی لوگو موشن؛ مقدمه

آموزش طراحی لوگو موشن، موضوع اصلی این مقاله است. امروزه بسیاری از طراحان و گرافیست ها برای تولید محتوا از روش موشن گرافیک استفاده می کنند. اگر نمی دانید که منظور از موشن گرافی چیست، باید بگوییم که موشن گرافیک، روشی برای تولید محتواهای ویدیویی و بصری از طریق متحرک سازی طرح های گرافیکی یا انواع مختلف تصاویر می باشد. ما در این مقاله، قصد داریم تا یکی از شاخه های موشن گرافیک یعنی لوگو موشن را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه فراگیری آموزش طراحی لوگو موشن، محبوبیت و رواج بالایی دارد. عناوین مهم این مقاله، موارد زیر هستند:

فهرست مطالب

1-    توضیحاتی در مورد لوگو موشن
2-    یادگیری لوگو موشن برای چه افرادی مناسب است؟
3-    گام اول در طراحی لوگو موشن
4-    بازار کار لوگو موشن در ایران
5-    کلام پایانی 

توضیحاتی در مورد لوگو موشن

برای این که بتوانید به فراگیری آموزش جامع موشن گرافیک بپردازید، باید برای یادگیری آموزش طراحی لوگو موشن نیز، اقداماتی را انجام دهید. لوگو موشن، به معنای به حرکت درآوردن لوگو یا نام تجاری می باشد. این کار از طریق اصول و فنون طراحی گرافیکی و انیمیشن، انجام می شود. یکی از مهم ترین اصول در آموزش طراحی لوگو موشن، توجه کردن به اهداف، ارزش ها و پیام یک لوگو یا برند است. شما می توانید با توجه به این اصل مهم، پروسه ی متحرک سازی لوگو را به بهترین شکل به انجام رسانده و تعاملات مثبتی را با مخاطبان برقرار نمایید. لازم به ذکر است که عده ی زیادی از طراحان یا گرافیست ها بر این باورند که لوگو، شناسه ی بصری هر برندی می باشد که به مخاطبان کمک می کند تا راحت تر بتوانند با آن برند، ارتباط و تعامل مثبت و سازنده ای را برقرار کنند.
 امروزه بازار کار لوگو موشن، بسیار رشد و توسعه یافته است. دلیل این امر نیز این است که لوگو موشن، بعد جدیدی را به یک لوگو اضافه می کند که جذابیت لوگو را افزایش داده و باعث به یاد ماندنی تر شدن آن در اذهان عموم می شود. همچنین این امر، توجه مخاطبان را نیز بیشتر به یک برند جلب کرده و میزان فروش را افزایش می دهد. بدین طریق، رتبه بندی یا سئوی یک سایت یا برند در میان رقبای خود، افزایش یا بهبود می یابد. لوگو موشن در عصر دیجیتالی امروز، بسیار جالب و قابل توجه است؛ زیرا باعث برقرار شدن تعامل دیجیتالی بین لوگو و مردم می شود. شما می توانید با متحرک سازی یک برند، اطلاعات بیشتری را در مورد یک کسب و کار یا برند به افراد منتقل کنید. این بدین معنا است که افراد می توانند به داستان اصلی لوگوی شما، پی ببرند. 

بازار کار برای طراحی لوگو موشن

یادگیری لوگو موشن برای چه افرادی مناسب است؟

پروسه ی یادگیری و ساخت لوگو موشن به قشر خاصی از افراد مربوط نمی شود. این بدین معنا است که هر شخصی می تواند برای فراگیری آموزش طراحی لوگو موشن، اقدام کند. برای دستیابی به این منظور، تنها کافی است که از برخی از اصول مربوط به آموزش ساخت لوگو موشن پیروی کنید. یادگیری نحوه ی انتخاب یا کار کردن با نرم افزار ساخت لوگو موشن نیز، فرایند یادگیری طراحی لوگو موشن را تسهیل می کند. درآمد موشن گرافیک در بازار کار امروزی، درآمدی بسیار بالا و مطلوب است و عده ی زیادی از افراد در سنین مختلف و با میزان دانش مختلف، تمایل دارند تا وقتشان را صرف یادگیری این حرفه کنند. لازم به ذکر است که برای این که بتوانید پروسه ی یادگیری لوگو موشن را به راحتی و در مدت زمان محدودی طی کنید، بهتر است همواره دانش خود را در مورد اصول اولیه ی گرافیکی، گسترش دهید. 
بسیاری از افرادی که در یکی از رشته های هنری مانند گرافیک مشغول به تحصیل بوده اند، خیلی راحت تر و سریع تر می توانند فرایند ساخت لوگو موشن را بیاموزند. دلیل این امر نیز، آگاه بودن آن ها از اصول پایه و مقدماتی طراحی و گرافیک است. طراحی لوگو موشن به خصوص برای کسانی مناسب است که خلاقیت و قوه ی تخیل بالایی دارند. مهارت این افراد در حوزه هایی مانند داستان نویسی و ایده پردازی در حوزه ی موشن گرافی، بسیار بالا است. همچنین افرادی که بر استراتژی های جذب مخاطبان و بازاریابی مسلط هستند نیز، می توانند به راحتی در حیطه ی طراحی لوگو موشن موفق شده و درآمد خوبی را کسب کنند.

 طراحی لوگو موشن+ بازار کار
گام اول در طراحی لوگو موشن

برای فراگیری آموزش آسان موشن گرافیک یا لوگو موشن، لازم است که گام به گام پیش بروید و مراحل طراحی را به ترتیب طی کنید. فرایندهای آموزش موشن گرافیک و لوگو موشن از اصولی پیروی می کنند که ما در ادامه، این اصول را ذکر کرده ایم:
1- مشاوره و تعاریف اولیه: بهتر است شما به عنوان یک طراح به عنوان مشاوری دلسوز نیز عمل کنید. این بدین معنا است که شما باید همواره تلاش کنید تا به فکر کمک کردن به فروش چند برابری یک برند از طریق طراحی یک لوگو موشن باشید. همچنین این مفهوم را می رساند که شما به عنوان یک گرافیست، باید شنونده ی فعال اهداف و نیازهای کارفرمای خود باشید.
2- گرد آوری اطلاعات: این مرحله را می توانید با مرحله ی اول، ادغام کنید. شما در این مرحله، باید تلاش کنید تا ویژگی های لوگوی مورد نیاز را بشناسید. برای این کار، می توانید از گفته ها و ایده های کارفرمای خودتان استفاده کنید. 
3- تحقیق و جست و جو: این مرحله به تحقیق کردن در مورد زمینه ی فعالیت یک کسب و کار، اختصاص می یابد. یکی از بهترین منابع تحقیق، گوگل است. همچنین شما می توانید برای دریافت بازدهی بیشتر به مشاهده کردن چند نمونه استاپ موشن حرفه ای که در مورد این زمینه هستند نیز، بپردازید. 
4- بررسی کردن رقبا: بررسی لوگوی رقبا در حیطه ی کاری کسب و کار مورد نظر، به شناخت نقاط قوت و ضعف لوگوی یک برند کمک می کند. شما می توانید از این طریق، لوگوی بهتر، با کیفیت تر و همچنین منحصر به فردتری را برای یک برند طراحی نمایید. 
5- انتخاب اتودها و طراحی کردن با جزئیات
6- استراحت کردن
7- طراحی دیجیتال
8- تحقیقات ثانویه و موقعیت شناسی
9- ارائه دادن طرح لوگو و ارسال کردن فایل نهایی

طراحی لوگو موشن و بازار کار

بازار کار لوگو موشن در ایران

امروزه بازار کار موشن گرافیک در ایران و حتی جهان به طرز چشم گیری، رونق یافته است. بسیاری از افراد به همین دلیل به فراگیری آموزش آنلاین موشن گرافیک و یا شرکت در دوره ها و کلاس های حضوری در این حیطه می پردازند. میزان درآمد طراحی موشن گرافیک، تعداد زیادی از مردم را به فکر یادگیری موشن گرافیک، لوگو موشن و سایر رشته های این حیطه فرو برده است. برای حوزه ی طراحی لوگو موشن، بازار کار خوبی در ایران وجود دارد. 
بهتر است شما نیز، برای کسب درآمد در حوزه ی موشن گرافی به فراگیری آموزش طراحی لوگو موشن بپردازید؛ چون این رشته در ایران تا به امروز، سود دهی بسیار بالا و خوبی داشته است. بسیاری از برندها مانند دیجی کلا و اسنپ نیز در طراحی لوگوی خود از موشن گرافیست هایی استفاده کرده اند که بر طراحی لوگو موشن تسلط داشته اند. عده ی زیادی از موسسات نیز به استخدام موشن گرافیست برای طراحی بازی های کامپیوتری، طراحی وب سایت، ساخت انیمیشن و اموری از این قبیل می پردازند. 

کلام پایانی

ما در این مقاله به بررسی نکات و مطالب مربوط به آموزش طراحی لوگو موشن پرداختیم. مشاهده کردید که امروزه استفاده کردن از این سبک برای تولید محتوا، طرف داران زیادی دارد. شما نیز می توانید با افزایش تسلط خود بر نرم افزارهای ساخت انواع موشن گرافیک و همچنین یادگیری اصول مقدماتی طراحی به یک موشن گرافیست حرفه ای تبدیل شده و از این طریق، درآمد خوبی را نیز کسب نمایید. امیدواریم نکات و مطالب گفته شده در این مقاله، برایتان کاربردی و مفید بوده باشند. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *