آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی
ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب، یکی از راههای تمایز کسب و کار شما با دیگر رقبا میباشد. بعلاوه، افزایش میزان فروش و سوددهی، یکی از مزیتهای بزرگ تیزرهای تبلیغاتی است.
ساخت تیزر تبلیغاتی ، بدون تردید، یکی از اولویت های کاری برای پیشرفت یک شرکت تجاری است. اگر قصد دارید کسب و کار خود را به بهترین شکل به دیگران معرفی کنید، تلاش کنید تا در ساخت تیزر تبلیغاتی، خلاقیت زیادی به خرج دهید. نمایش یک تیزر جذاب، تنها راه برای درخشش برند شما در چشم مخاطبان است.
در دنیای امروز، معرفی یک برند به جهانیان، با استفاده از روش های نوین و تکنولوژی روز دنیا، کار بسیار راحتی است. ساخت تیزر تبلیغاتی نیز، یکی از راه های موثر برای معرفی موفق یک برند به دنیا می باشد. البته در این مسیر، برای استفاده اصولی از نرم افزارها و تجهیزات لازم برای طراحی تیزر تبلیغاتی، آموزش در اولویت قرار می گیرد. افراد باید با دانش کافی در مورد این کار، نسبت به ساخت تیزر اقدام نمایند. بنابراین، بهتر است برای ساخت یک تیزر تبلیغاتیِ چشمگیر، آموزش ساخت آن را پیگیرانه دنبال کنید.
مقدمه
- دلیل اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی برای شرکت ها
- نکات طلایی برای ساخت تیزر تبلیغاتی موثر
- چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی
- مدت زمان لازم برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی
- مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
دلیل اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی برای شرکت ها
در اینکه، جلوه های بصری بیشتر از متن ها مورد توجه افراد بوده، شکی نیست. بنابراین، در اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی برای یک شرکت تجاری، همین بس که تاثیرگذاریِ یک تیزر 15 ثانیه ای نسبت به یک وبلاگ 500 کلمه ای به مراتب بیشتر است. اینکه شما ترجیح می دهید به جای خواندن متن های طولانی در مورد ویژگی های برند، به تماشای ویدیویی کوتاه از معرفی آن بنشینید، خبر از اهمیت تیزرهای تبلیغاتی می دهد. اگرچه بازاریابی از طریق ویدیو، پدیده ی جدیدی نیست، اما هنوز هم برای جلب توجه مخاطبان، بهترین گزینه می باشد.
به غیر از جلب توجه مخاطبان، ایجاد هیجان در آنها برای سوق به سمت یک کالا یا محصول، از دیگر مزایای تیزر تبلیغاتی است. درست همانند پیش پرده های فیلم های سینمایی، یک تیزر تبلیغاتی نیز می تواند اتفاقات آینده را به خوبی به نمایش بکشد. افزایش آگاهی مخاطب نسبت به برند و حوزه فعالیت آن نیز، یکی دیگر از دلایل اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد.
به کمک ساخت تیزر تبلیغاتی می توان از بازخورد مخاطبان نیز مطلع شد. به کمک این بازخورد، شرکت مورد نظر می تواند محصولات خود را برای عرضه به بازار تنظیم و آماده کند. اشتیاق مخاطبان نسبت به یک محصول، شرکت را نسبت به عرضه ی گسترده ی آن ترغیب می کند.
نکات طلایی برای ساخت تیزر تبلیغاتی موثر
خلاقیت در ساخت تیزر تبلیغاتی، مهمترین اصل در گیرایی و موفقیت آن است. اگر طرح اولیه به اندازه کافی خلاقانه باشد، جذب مخاطب به بهترین شکل صورت می پذیرد. افزودن موسیقی نیز، یکی از آیتم های پرطرفدار در تیزرها می باشد. قدرت موسیقی در جذب مخاطب را نمی توان نادیده گرفت. البته انتخاب نوع موسیقی و هماهنگیِ آن با موضوعِ تبلیغ، بسیار حائز اهمیت است. بنابراین همانقدر که تلفیق موسیقی و تصویر می تواند تاثیرگذار باشد، موسیقیِ بی ربط به موضوع نیز می تواند مخاطب را دلزده کند. در کنار موسیقی، صداگذاری عالی در پس زمینه ویدیو نیز می تواند برای معرفی برند موثر باشد.
آیتم های دیگری که در ساخت تیزر تبلیغاتی باید مورد توجه قرار گیرند، برند، فونت، آرم و رنگ هستند. اگر صاحب یک شرکت تجاری هستید، بهتر است بدانید که انحصار در هر یک از این موارد، باعث شهرت شما در بین سایر رقبا می شود. مسلما هر گونه کپی از برندهای دیگر، مخاطب را ناخودآگاه به یاد دیگر برندها انداخته و آنها را از کسب و کار شما دور می کند.
علاوه بر مواردی که ذکر شد، استفاده از هشتگ ها در دنیای بازاریابی نیز، می تواند عامل مهمی در موفقیت برند شما باشد. اگر در رسانه های اجتماعی از هشتگ به درستی استفاده شود، ترافیک قابل توجهی در ارتباط با تیزر تبلیغاتی شما شکل خواهد گرفت و این یعنی بیشتر دیده شدن!
چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی
برنامه ریزی برای ساخت تیزر تبلیغاتی، اصلی ترین قسمت کار ساخت است. قبل از ساخت تیزر باید هدف از ساخت را در نظر گرفت. اگر تنها هدف تیزر، تبلیغ برند باشد، آگاهی مخاطب از تیزر حاصل نمی شود. توجه به ویژگی های مخاطب نیز بسیار مهم است. اگر قرار است تیزر تبلیغاتی برای افزایش آگاهی نوجوانان و جوانان نسبت به برند ساخته شود، استفاده از جلوه های ویژه ی بصری می تواند تبدیل به نقطهی عطف تیزر شود. همچنین انتخاب سوژه ها و موسیقی های جوانپسند نیز، یکی از گزینه ها برای ساخت تیزر جذاب است. اگر بانوان به عنوان مخاطب هدف در نظر گرفته شوند، مسلما توجه به موضوعات مورد علاقه بانوان و ایجاد ارتباط بین این موضوعات و موضوع تیزر، می تواند توجه خیل عظیمی از بانوان را به خود جلب کند. بنابراین، سلیقه مخاطب را در موفقیت خود دست کم نگیرید!
به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی، توجه به بودجهی در دسترس نیز مهم است. برای ساخت انواع تیزر تبلیغاتی باید هزینه ای کرد و این هزینه با توجه به بودجه ای که شرکت دارد، کم و زیاد می شود. البته این تصور که هزینهی زیاد به ساخت تیزری پربیننده منجر می شود، کاملا اشتباه است. گاهی با صرف هزینه ای اندک نیز می توان یک تیزر قابل توجه تولید کرد؛ به شرطی که خلاقیت و ایده پردازی مناسب چاشنی کار شود!
تعیین لحن ویدیو یکی دیگر از مواردی است که باید در مورد آن تصمیم گیری شود. در این مرحله نیز، توجه به مخاطب در انتخاب لحن تاثیر دارد. اگر قرار است تیزر، مورد توجه سایر شرکت ها قرار بگیرد، لحن رسمی بهترین گزینه است. در مقابل، زمانی که مخاطب جوانان باشند، لحن غیر رسمی می تواند گزینه ی ایده آلی برای معرفی برند باشد.
مدت زمان لازم برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی
در ساخت تیزر تبلیغاتی، تصمیم گیری در مورد مدت زمان تیزر، به تمرکز بیشتر بر روی محتوای تولید شده کمک می کند. باید توجه داشت که تیزرهای طولانی، از حوصله مخاطب خارج است. به این ترتیب ممکن است مخاطب تا آخرین ثانیه تیزر را تماشا نکرده و مقصود اصلی تیزر که معمولا در پایان تیزر گنجانده می شود، به مخاطب منتقل نشود. برای تعیین مدت زمان یک تیزر، باید به بستر انتشار آن توجه کرد. مدت زمان تیزرهایی که در شبکه های اجتماعی مانند Instagram منتشر می شوند، با تیزرهایی که در سایت های اینترنتی منتشر می شوند، متفاوت است. البته در ساخت تیزر، اصلِ مفید و مختصر بودن، همیشه در اولویت است.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
پس از اینکه در مورد نوع تیزر، گرایش مخاطب، ایده ها و مدت زمان تیزر برنامه ریزی شد، باید یک سناریوی کامل در مورد تیزر نوشته شود. ذکر تمام جزئیات در نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی الزامی می باشد. پس از این مرحله، باید برای سناریو تیزر تبلیغاتی یک تصویرسازی مناسب و جالب انجام داد. تلاش بیشتر برای تصویرسازی تیزر، کیفیت خروجی را افزایش می دهد. سپس، تولید تیزر و تدوین آن، مسیر ساخت یک تیزر تبلیغاتی را تکمیل می کند. استفاده از نرم افزارهای مختلفی که برای ساخت ویدیو و تدوین آن طراحی شده اند، در رسیدن به یک خروجیِ مطلوب موثر خواهد بود.
با انتشار تیزر تبلیغاتی، بازخورد مخاطب، به شرکت ها در عرضهی بی عیب و نقص محصول به بازار کمک می کند. در نتیجه، تلاش کنید ساخت تیزر تبلیغاتی را با خلاقیت و دانش کافی انجام دهید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید