آموزش ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک

آموزش ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی آموزش ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مقدمه


ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک، موضوع مهمی است که ما قصد داریم در این مقاله آن را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه ساخت ویدیوی تبلیغاتی بسیار زیاد گسترش یافته است؛ زیرا تبلیغات، یکی از بهترین راه های معرفی یک برند و جذب افراد به یک سری محصولات یا خدمات می باشد. فراموش نکنید که در ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک، موضوع زیر صدا برای موشن گرافیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما در این مقاله، سعی داریم تا هر چه بیشتر با نحوه ی ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک و همچنین عناوین زیر، آشنا شویم. توصیه می کنیم شما نیز، برای تولید محتوا و ساخت تیزرهای تبلیغاتی به روش موشن گرافیک در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید. عناوین مهم این مقاله به شرح زیرند:


1-    نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافی
2-    آموزش طراحی تیزر موشن گرافی
3-    طراحی اتوماتیک انیمیشن تیزر تبلیغاتی
4-    نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
5-    کلام آخر 


نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافی


ما در این قسمت از مقاله، قصد داریم تا به بررسی چند نمونه از موشن گرافیک های تبلیغاتی بپردازیم. لازم به ذکر است که مواردی مانند حرکت دوربین در موشن گرافیک و نحوه ی صدا گذاری در آن، اهمیت بسیار زیادی دارند. نمونه های برتر موشن گرافیک به شرح زیر هستند:


•    پیوند بین تولید و تجارت

این موشن گرافیک نمونه ای از موشن گرافیک های با کیفیت و عالی است که نشان می دهد که چگونه ICT به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات مهم تجاری خودتان را در فرایند تولیدتان ادغام نمایید. همچنین این موشن گرافیک، قابلیت ردیابی و استخراج محصولات تولیدی را برایتان فراهم می آورد. این موشن گرافیک سعی دارد تا  پیشنهادها و اهداف یک برند خاص را به روشی سرگرم کننده و خلاقانه به مردم انتقال دهد. اگر می خواهید در کسب و کارتان با نقاط ضعف فرایندهای تولید آشنا باشید، تماشای این موشن گرافیک را به شما توصیه می کنیم. 


•    بازاریابی اینترنتی Eureka

Eureka شرکت بازاریابی آنلاین و کوچکی است که بر نیازهای مشاغل کوچک متمرکز می شود. این شرکت به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند کسب و کارشان را به صورت آنلاین راه اندازی کرده و از طریق تولید محتوای آنلاین، مشتریان زیادی را جذب کنند. این موشن گرافیک نشان می دهد که چگونه شرکت Eureka ، برای ایجاد نام تجاری و برندسازی کسب و کارهای کوچک به صورت آنلاین و دیجیتال به آن ها کمک می کند. 


•    موشن گرافیک Seton

این موشن گرافیک با تمرکز بر عنصر انسانی مهم یعنی مراقبت های بهداشتی، واکنش های احساسی بینندگان را رقم می زند. همچنین این محتوای ویدیویی نشان می دهد که چگونه راه حل های Seton به بهبود یافتن بیماران و کیفیت مراقبت های انسانی و بهداشتی کمک می کند. 


•    Digital Ocean

این موشن گرافیک بسیار کوتاه ولی جذاب بوده و در آن از تصاویر ایزومتریک، پالت های رنگی متنوع و صداهای پر انرژی استفاده شده است. همچنین تأثیر گذاری این ویدیو، بسیار قابل توجه می باشد.  

تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک
آموزش طراحی تیزر موشن گرافی


برای ساخت تیزر تبلیغاتی یا به طور کلی ساخت موشن گرافیک، نیاز است که حتماً ابتدا با یک سری اصول آشنا شوید. اگر برای شما هم این سؤال پیش آمده که چگونه یک موشن گرافیک بسازیم، بهتر است بدانید آموزش ساخت موشن گرافیک شامل تصاویر و عناصر دیگری مانند کاراکترها، موسیقی و... می شود. امروزه اغلب کسب و کارها برای انجام امور تبلیغاتی خود، اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی می کنند. ساختن تیزرهای موشن گرافیک بسیار ساده تر از ساخت انیمیشن است. 
بهتر است ابتدا با تکنیک های طراحی و نحوه ی ادغام تصاویر با انواع صداها آشنا شده و کار کردن با چند نرم افزار ساخت موشن گرافیک را بیاموزید. ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک، تنها به منظور تبلیغ یک محصول انجام نمی شود؛ بلکه گاهی این کار به منظور برند سازی یا اطلاع رسانی انجام می گردد. لازم به ذکر است که امروزه در ساخت تیتراژ بسیاری از برنامه های نمایشی و تلویزیونی نیز از هنر موشن گرافیک استفاده می شود. 

ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک
طراحی اتوماتیک انیمیشن تیزر تبلیغاتی


ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک به صورت ساخت انیمیشن های جذاب نیز انجام می شود. معمولاً ساخت انیمیشن ها، سخت تر از ساخت سایر انواع موشن گرافیک بوده و پروسه ی طولانی تری دارد. امروزه ساخت تیزرهای تبلیغاتی، اهمیت زیادی در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ داشته و بخش مهمی از حوزه ی ویدیو مارکتینگ نیز می باشد. توجه به پالت رنگی و موسیقی در ساخت انیمیشن، اهمیت بسیار زیادی دارد. انیمیشن ها، راهکارهای بسیار خوبی برای انتقال دادن سریع تر پیام ها به شمار می روند. شما می توانید برای شروع کار در حیطه ی ساخت انیمیشن، ابتدا از سایت ها و برنامه های انیمیشن ساز استفاده کنید. این برنامه ها دارای قالب های آماده ی انیمیشنی می باشند. لازم به ذکر است که ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک به صورت انیمیشن، مزایای زیادی را به دنبال دارد؛ مانند:
1-    افزایش میزان آگاهی افراد از یک برند
2-    انتقال دادن پیام ها و اهداف یک برند به مخاطبان با سرعت بیشتر و به شیوه ای بهتر
3-    تأثیر گذاری عاطفی بر افراد
4-    ماندگار شدن یک برند در اذهان مردم
5-    بالا رفتن رتبه بندی یک برند و نرخ تبدیل.
انیمیشن های تیزر تبلیغاتی، این قابلیت را دارند که در شبکه های تلویزیونی نیز پخش شوند. شما می توانید به ساخت انیمیشن و همچنین ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی و کامپیوتر بپردازید. بررسی تفاوت موشن گرافیک و اینفوگرافیک به شما در این پروسه کمک می کند. 

آموزش ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک

نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک


بهتر است در پروسه ی ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک، نوع دوربین را نیز در نظر قرار دهید. انتخاب دوربین مناسب برای استاپ موشن بر کیفیت موشن گرافیک تبلیغاتی اثر زیادی می گذارد. امروزه نمونه تیزرهای تبلیغاتی زیادی در فضاهایی مانند گوگل وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کرده و ایده های خلاقانه ای را بیاموزید. انجام تبلیغات به کمک موشن گرافی، باعث جذب مخاطبان بسیار زیادی می شود؛ چون امروزه افراد زیادی وجود دارند که طرف دار تماشای فیلم ها و انیمیشن های جذاب هستند. ما در زیر، چند نمونه از تیزرهای تبلیغاتی موفق را شرح داده ایم:


•    When You Say You're a Swimmer(Eli Guillou):

این ویدیو، یک موشن گرافیک ساده است و دارای پس زمینه هایی ساده همراه با جملات متنی می باشد. شما تنها با دیدن چند ثانیه ی اول این ویدیو به کیفیت و خوب بودن این موشن گرافیک پی خواهید برد. این موشن گرافیک، جلوه های ویژه، تصاویر و صداها را به گونه ای مناسب با یکدیگر ترکیب کرده و فضایی پر انرژی را فراهم آورده است که باعث جذب بیشتر مخاطبان و تأثیر گذاری بیشتر بر آن ها می شود. 


•    One(Pearson English):

این موشن گرافیک، نمونه ای از موشن گرافیک های بسیار پویا و متحرک است که نشان می دهد که شما چگونه می توانید ویدیوهای آموزنده ای را ایجاد کنید. بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت های نرم افزاری یا خدماتی به این گونه محتواها و موشن گرافیک ها نیازمندند. 


•    First Step(ChildLine):

این موشن گرافیک به جای یک محتوای بازاریابی، بیشتر یک اثر هنری با موضوعی درام و تلخ می باشد. توجه کنید که در این موشن گرافیک از صداهای آرام و حتی گاهی سکوت، جهت ایجاد فضایی جدی و غم انگیز استفاده می شود. 


کلام آخر


ما در این مقاله به بررسی نحوه ی ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک پرداختیم. دیدید که چه عوامل و نکاتی می توانند بر کیفیت تولید یک موشن گرافیک یا تیزر تبلیغاتی، اثر گذار باشند؛ عواملی مانند: انتخاب نوع دوربین، حرکت دوربین، صدا گذاری و.... لازم به ذکر است که شما می توانید پس از ساخت این نوع موشن گرافیک به خروجی گرفتن موشن در فتوشاپ و بسیاری از برنامه های طراحی گرافیکی دیگر بپردازید. امیدواریم بتوانید به درستی از نکات این مقاله استفاده کرده و موشن گرافیک های تبلیغاتی خلاقانه ای را طراحی و تولید نمایید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *