آموزش ساخت گیفت و ساخت تیزر در فتوشاپ

آموزش ساخت گیفت و ساخت تیزر در فتوشاپ

برای ساخت تیزر در فتوشاپ باید به برخی از اصول و قواعد اجحاف کامل داشته باشید. با شناخت این قواعد می توانید خالق بهترین تیزر تبلیغاتی باشید.

ساخت تیزر در فتوشاپ؛ مقدمه

ساخت تیزر در فتوشاپ بر اساس تکنیک ‌های خاصی انجام می ‌پذیرد. این روزها شاهد روی کار آمدن بسیاری از نرم‌ افزارهای مختلف برای تولید انواع تیزرهای تبلیغاتی هستیم. با وجود تاثیرگذاری حیرت انگیز تیزرهای تبلیغاتی بر روی افزایش میزان فروش و جذب مخاطب بیشتر، انتخاب آنها برای تبلیغات تاثیرگذار بسی افزایش یافته است. به کارگیری ایده‌ های ناب در تیزرهای تبلیغاتی می‌ تواند تاثیر حیرت انگیزی بر روی مخاطبین و جذب آنها برای دستیابی به درآمد و سوددهی بالا، داشته باشد. با نگاهی به اطراف خود می ‌توانید شاهد بسیاری از بنرهای تبلیغاتی باشید که به نوعی به دنبال کسب درآمد و جلب نظر مشتریان هستند. البته برخی از این بنرهای تبلیغاتی از طریق به کارگیری روش ‌های مدرن توانسته ‌اند نقش چشمگیری در تبلیغات موثر داشته باشند.
حال این سوال پیش می‌آید که چگونه می توان با تولید محتوا نظر مخاطبین را به سمت محصولات خود جلب نمود؟ این روزها بسیاری از طراحان خلاق با بهره‌ برداری از ایده‌ های خارق العاده توانسته ‌اند نقش بسزایی در تولید تیزرهای جذاب داشته باشند. شاید این فکر برای برخی از مخاطبین پیچیده باشد که بتوانند گیفت تبلیغاتی متحرک ساخته و با ایده ی متفاوتی به بازارهای رقابتی وارد شوند! ما اینجاییم که به شما بگوییم که ساخت انواع تیزرها و گیفت ‌های تبلیغاتی در فتوشاپ هرگز دشوار و پیچیده نیست. 

1.    ساخت گیف تبلیغاتی در فتوشاپ
2.    آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با فتوشاپ
3.    نحوه ساخت یک تبلیغ چاپی در فتوشاپ
4.    کلام آخر

ساخت گیف تبلیغاتی در فتوشاپ

ساخت تیزر در فتوشاپ و یا گیفت ‌های تبلیغاتی آنقدرها هم دشوار و پیچیده نیست. شما به راحتی می ‌توانید با کسب دانش تخصصی در این زمینه، جذاب ‌ترین و منحصر به فردترین تیزرها و یا گیفت‌ های تبلیغاتی را طراحی نمایید. برای ساخت گیفت های تبلیغاتی فقط کافیست این نکات مهم را مد نظر قرار دهید:
1.    وارد کردن یک document جهت ساخت گیف تبلیغاتی با ابعاد دلخواه 
2.    وارد شدن به قسمت Window و انتخاب پنجره Layers و باز کردن آن 
3.    انتخاب کردن نماد قفل بر روی لایه ی پس زمینه جهت آماده سازی صفحه برای ادیت 
4.    انتخاب رنگ پس زمینه ی مناسب، با توجه به اهداف مورد نظر (برای این مورد می توانید به مربع کوچک رنگی که در قسمت چپ پایین صفحه قرار گرفته است، مراجعه کنید.)
5.    انتخاب متن مورد نظر برای شروع تیزر مورد نظر (انتخاب گزینه T در سربرگ بالای صفحه)
6.    انتخاب لایه جدید از قسمت new layer برای اضافه کردن لوگو 
7.    انتخاب لوگو از پوشه مورد نظر و انتقال آن به صفحه باز شده 
8.    در این مرحله می‌توانید برای ساخت بهترین تیزر تبلیغاتی به قسمت Window و سپس Timeline مراجعه نمایید. حال از پنجره ی باز شده گزینه ی create frame animation را انتخاب نمایید. 
9.    با کلیک کردن بر روی نماد کوچک واقع شده در پایین صفحه و سمت راست، می ‌توانید گزینه ی Make Frames From Layers را انتخاب نمایید. به این ترتیب می ‌توانید شاهد نمایش تمامی لایه ها به ترتیب بر روی timeline باشید. 
10.     گام آخر برای ساخت تیزر در فتوشاپ، نگه داشتن کلید shift و انتخاب آخرین و اولین frame است. سپس می توانید مدت زمان تعیین شده برای آنها را نیز تعیین نموده و شاهد نتایج جذابی باشید. 
برای پی بردن به پاسخ سوال: ساخت تیزر چگونه است؟ فقط کافیست به برخی از مهارت ها و دانش های حرفه ای دست یابید. به این ترتیب می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، خالق جذاب ترین و خارق العاده ترین گیفت ها و تیزرهای تبلیغاتی باشید. 

نحوه ساخت تراکت تبلیغاتی

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با فتوشاپ

فناوری ‌های نوین و تکنولوژی ‌های برجسته با ایده ‌های ناب کاربران سبب شده اند که این روزها شاهد خلاقانه ‌ترین فرایند ساخت تیزر در فتوشاپ باشیم. امروزه از متدهای خارق ‌العاده ‌ای برای ساخت انواع تیزرها استفاده می ‌شود که هر کدام می‌ توانند به نوعی ذهن مخاطب را درگیر خود نمایند. برای اینکه بتوانید در ساخت بهترین تیزر برگ برنده را در دست داشته باشید، کافیست از ابزارهای تعبیه شده در فتوشاپ اطلاعات کاملی را کسب نمایید. این نرم ‌افزار کاربردی در کنار قابلیت پشت سر هم قرار دادن انواع ویدیوها، می ‌تواند از روش ‌های کاربردی جهت تزیین آنها نیز استفاده کند. قرار دادن لوگو یا متن از قابلیت ‌های انکارناپذیر این برنامه می ‌باشد. یکی دیگر از روش‌ های ساخت تیزر در این نرم ‌افزار عبارت است از:
•    ابتدا وارد File > Import > Video Frames to Layers شده و فیلم ‌ها یا کلیپ‌ هایی که دوست دارید را برای تیزر تبلیغاتی خود انتخاب کنید.
•    با توجه به زمانبندی ویدئو می‌ توانید مدت اجرای آن را انتخاب کنید. جهت این فرایند می‌ توانید از گزینه ی Selected range only نیز استفاده نمایید. قبل از خروج حتما کلید Ok را بفشارید. 
•    برای انتخاب فریم ‌های مناسب جهت ساخت تیزر در فتوشاپ، می ‌توانید اولین و آخرین فریم مورد نظر را از قسمت timeline انتخاب نمایید. برای انتخاب آنها می توانید راست کلیک کرده و گزینه ی no delay را انتخاب کنید.
•    حال نوبت به آماده سازی تیزر برای export می شود. برای این امر باید فرایند روبرو را سپری کنید. File > Export > Save For Web (Legacy)
•    سایز تیزر مورد نظر خود را تنظیم نمایید. توجه داشته باشید بهترین سایز برای بارگذاری ساده، 3 مگابایت است.
در عصر حاضر شاهد بسیاری از خلاقیت های نوین مانند: استفاده از تدوین تیزر تبلیغاتی و ... هستیم. هر کدام از روش های نوین به کار رفته در تولید تیزرها، یک گام برای موفقیت مخاطب در ارائه ی بهترین تیزر به شمار می روند. لذا بسیاری از افراد امروزه به دنبال کسب دانش حرفه ای و تخصصی در این زمینه هستند. 

گیفت تبلیغاتی در فتوشاپ

نحوه ساخت یک تبلیغ چاپی در فتوشاپ

از دیگر امکانات منحصر بفرد در فتوشاپ علاوه بر ساخت تیزر در فتوشاپ، ساخت تراکت و تبلیغ چاپی نیز می باشد. در بین انواع ابزارهای مناسب برای طراحی گرافیک، فتوشاپ برگ برنده را در دست دارد. امکانات تعبیه شده در این اپلیکیشن، شما را با دنیای حیرت انگیزی از طراحی های خارق العاده مواجه می سازد. 
همانطور که می دانید در طراحی تبلیغات چاپی دیگر نیازی به استفاده از خدمات گوینده تیزر تبلیغاتی و ... نیست. تراکت ها و یا تبلیغات چاپی به نوع دیگری مخاطب را جلب می نمایند. برای ساخت این تبلیغات در فتوشاپ شاهد ایده های تکرار نشدنی و خاص، خواهیم بود. جهت ساخت این تراکت ها باید به نکات مهم زیر توجه نمود: 
•    استفاده از خطوط راهنما برای طراحی و تنظیم تراکت و یا تبلیغ چاپی 
•    استفاده از تکنیک های جدید برای طراحی خلاقانه ی پس زمینه 
•    استفاده از قابلیت اضافه کردن لوگو و متن به تراکت مورد نظر 
•    استفاده از قابلیت اضافه کردن عکس های انتهایی 
•    قابلیت اضافه کردن متن انتهایی به تراکت تبلیغاتی

 ساخت تیزر در فتوشاپ
کلام آخر

نکات بسیار مهمی در طراحی و ساخت تیزر در فتوشاپ وجود دارند که آگاهی از آنها موفقیت برند تبلیغاتی مورد نظر شما را به همراه دارد. لذا بسیاری از طراحان حرفه ای و متخصص با ارائه ی تیزرهای منحصر بفرد، برند تبلیغاتی مورد نظر را به یک برند مطرح جهانی مبدل کرده اند. یکی از نکات کلیدی و مهم برای ساخت تیزرهای تاثیرگذار و جذاب، درک صحیح تمامی مفاهیم و به کار بردن دقیق تمامی المان ها برای ساخت بهترین تیزر، می باشد. این المان های تاثیر گذار عبارتند از: 
•    استفاده از بهترین بازیگر تیزر تبلیغاتی 
•    استفاده از ابزارهای مناسب برای تدوین و ویرایش تیزر تبلیغاتی 
•    استفاده از سناریوی جذاب و مفهومی 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *