ترفندها و تکنیک های آموزش تایپ با دو دست

ترفندها و تکنیک های آموزش تایپ با دو دست

آموزش تایپ با دو دست و سریع در حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پیشرفت کاری را برای شما به همراه دارد.


آموزش تایپ با دو دست در بحث آموزش تایپ سریع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برخی از افراد برای تایپ کردن مطالب اغلب از یک دست استفاده می کنند که این کار سرعت و کارایی آن ها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین تایپ با یک دست باعث هدر رفتن زمان ارزشمند شما خواهد شد. آموزش تایپ با دو دست در طولانی مدت سرعت تایپ شما را افزایش می دهد.


مقدمه


1.    اهمیت آموزش تایپ با دو دست
2.    ترفندهای آموزش تایپ با دو دست
3.    اهمیت انتخاب کیبورد مناسب در آموزش تایپ با دو دست
4.    اهمیت تقویت دستان در تایپ سریع
5.    اهمیت شناسایی نقاط ضعف در آموزش تایپ با دو دست
6.    عدم اصرار بر عادات نادرست
7.    اهمیت آشنایی با اصول آموزش تایپ با دو دست
8.    درخواست کمک از نرم افزارها و سایت تایپ
9.    نکات مهم آموزش تایپ با دو دست


اهمیت آموزش تایپ با دو دست


در عصر تکنولوژی مهارت کار با کامپیوتر به اندازه رعایت آداب و معاشرت از اهمیت ویژه برخوردار است. لازم به ذکر است که امروزه تایپ به منشی ها و تایپیست ها منحصر نیست و تمام افراد باید این آموزش را دریافت کنند. هدف آموزش تایپ با دو دست یکسان کردن سرعت حرف زدن و تایپ کردن می باشد. در نهایت باید به این هدف دست یابید که با سرعت فکر کردن تایپ نمایید. برای دستیابی به این هدف باید آموزش دید که چگونه می توان بدون فکر کردن به قوانین تایپ این کار را انجام داد. قوانین تایپ باید در روح و روان شما جای گیرند و در نهایت جاری شوند.

تکنیک های آموزش تایپ با دو دست
ترفندهای آموزش تایپ با دو دست


آموزش تایپ با دو دست سرعت تایپ شما را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد که این افزایش سرعت در انجام پروژه های تایپ و امور روزانه از اهمیت ویژه برخوردار است. در صورت انجام کارهای خود با سرعت بالا به کارمند و نیروی تاپ و حرفه ای تبدیل می شوید. نکات طلایی و ترفندهای عالی آموزش تایپ با دو دست را در ادامه برای شما آورده ایم.


اهمیت انتخاب کیبورد مناسب در آموزش تایپ با دو دست


یکی از نکات طلایی که برای آموزش تایپ با دو دست باید در نظر گرفته شود انتخاب کیبورد مناسب می باشد. کیبوردها سرعت تایپ شما را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می دهند. اکثر افراد در بازه زمانی کوتاه می توانند با استفاده از کیبورد خود یک متن را تایپ کنند در صورتی که با تعویض کیبورد با مشکل مواجه می شوند و سرعت تایپ آن ها کاهش می یابد. از این رو به منظور افزایش سرعت تایپ توصیه می شود از کیبورد با استانداردهای مختلف استفاده نمایید. کیبورد مناسب دارای اعداد و حروف با خوانایی بالا می باشد.

ترفندهای آموزش تایپ با دو دست
اهمیت تقویت دستان در تایپ سریع


در آموزش تایپ با دو دست و تایپ فوری علاوه بر تمرکز روی کیبورد باید قدرت دستان خود را نیز تقویت کنید. اکثر افراد در ثابت نگه داشتن انگشت کوچک و انگشت حلقه خود با مشکل مواجه بوده و به سرعت خسته می شوند. هرچند این کار ممکن است در ابتدا اندکی سخت و دشوار به نظر برسد اما با انجام ورزش های ساده می توان عضلات دست را تقویت کرد. با انجام این تمارین ورزشی می توانید برای هر مدت زمانی که بخواهید انگشتان را در حالت دلخواه خود نگه دارید.


اهمیت شناسایی نقاط ضعف در آموزش تایپ با دو دست


در هنگام آموزش تایپ با دو دست متوجه خواهید شد که تایپ برخی از کلیدها دشوار است و این امر در کاهش سرعت تایپ شما موثر است. در صورت مواجهه با مشکل برای تایپ حرف ح  و اشتباه زدن آن به صورت مداوم باید روی دو انگشت کوچک دست راست مسلط شد. در صورت عدم تسلط روی این انگشتان هنگام تایپ این حرف مکث زیادی خواهید داشت. از این رو همواره توصیه می شود نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و با رفع آن ها سرعت تایپ خود را افزایش دهید. تمرین کردن در رفع نقاط ضعف بسیار موثر است.

اهمیت آموزش تایپ با دو دست
عدم اصرار بر عادات نادرست


به عقیده بسیاری از افراد تایپ با دو دست عجیب است از این رو بر عادات قدیمی و بد خود اصرار دارند. این افراد ممکن است هنوز هنگام تایپ به کیبورد نگاه کنند. در صورت نگاه کردن به کیبورد و تایپ با یک دست در هر دقیقه تنها قادر به تایپ 20 تا 30 کلمه خواهید بود. عدم آموزش تایپ با دو دست و تایپ فوری به عنوان مانعی بزرگ برای دستیابی به پیشرفت در زمینه کاری محسوب خواهد شد. هرچند تغییر عادات بد سخت و زمان بر است اما اگر فرد جسوری باشید به نتایج بهتر دست خواهید یافت. پس ترس را کنار گذاشته و برای افزایش سرعت تایپ خود روش های جدید را امتحان کنید.


اهمیت آشنایی با اصول آموزش تایپ با دو دست


در صورت عدم آشنایی با اصول آموزش تایپ با دو دست بهتر است کار خود را از اصول پایه و ابتدایی آغاز کنید. برای افزایش مهارت خود در تایپ سریع بهتر است با نحوه دسترسی به کلیدهای مختلف و چیدمان صفحه کلید آشنایی داشته باشید. در صورت تایپ با دو دست و ده انگشت سرعت تایپ شما افزایش خواهد یافت. همچنین نگاه کردن به کیبورد و نیاز به دقت به کلمات تایپ شده روی صفحه نمایش باعث کاهش سرعت تایپ شما خواهد شد. اگر قصد افزایش سرعت تایپ خود را دارید بهتر است یاد بگیرید که چگونه می توان بدون نگاه کردن به کیبورد و تنها از طریق لمس سرعت تایپ خود را افزایش داد.


درخواست کمک از نرم افزارها و سایت تایپ


در اینترنت بازی و برنامه مختص آموزش تایپ با دو دست بسیار زیادی وجود دارد که اصول تایپ سریع را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. نرم افزار آموزش تایپ انگشتان طلایی یکی از نرم افزارهایی است که با استفاده از آن می توان مهارت تایپ ده انگشتی را در خود تقویت کرد.
این نرم افزار از طریق بازی های آموزشی، بدون خستگی و با سرعت بالا این مهارت را به شما آموزش می دهد. با استفاده از این نرم افزار نحوه حرکت صحیح انگشتان دست، تایپ تمام دکمه های صفحه کلید را آموزش خواهید دید. نرم افزارهای تایپو و پژواک از دیگر نرم افزارهای پیشنهادی برای آموزش تایپ حرفه ای هستند.


نکات مهم آموزش تایپ با دو دست


حال که با تکنیک ها و ترفندهای آموزش تایپ با دو دست آشنا شدید بهتر است با نکات مهم این مبحث نیز آشنا شوید. در صورت رعایت این نکات به راحتی تایپ سریع و فوری را آموزش خواهید دید. در نهایت در کسب و کار خود به موفقیت های قابل توجه دست خواهید یافت.
1.    تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بدون اشتباه کردن تایپ نمایید.
2.    با کسب تجربه سرعت تایپ شما نیز افزایش خواهد یافت. ممکن است در ابتدا در تایپ کردن چندان سریع نباشید اما با گذشت زمان به پیشرفت های قابل توجه دست خواهید یافت.
3.    همواره توصیه می شود برای آموزش تایپ با دو دست از نگاه کردن به صفحه کلید خودداری نمایید.
4.    هنگام تایپ کردن باید نهایت سعی خود را به کار بگیرید تا خونسردی خود را حفظ نمایید.
5.    برای فشردن کلیدها بهتر است وسط آن ها را بزنید تا انگشتان شما در فرورفتگی های موجود در کلیدها جای گیرد.
6.    تا حد امکان به تمرین آموزش تایپ ده انگشتی بپردازید.
7.    از خیره شدن به مانیتور برای طولانی مدت خودداری نموده و در فواصل زمانی کوتاه نگاهی به صفحه کلید نیز بیندازید.
در صورت تمایل به آغاز فعالیت خود به عنوان تایپیست حرفه ای بهتر است به بخش استخدام غیر حضوری سایت اتک مراجعه نمایید. با ارسال نمونه کار و در صورت مورد رضایت واقع شدن کار شما به شرکت های معتبر در این زمینه معرفی خواهید شد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *