همه چیز در مورد استراتژی محتوای اینستاگرام

همه چیز در مورد استراتژی محتوای اینستاگرام

در استراتژی محتوای اینستاگرام، محتوای جذاب حرف اول را می زند. شما نباید یک فید پر از تبلیغات داشته باشید زیرا این کار باعث می‌شود افراد شما را دنبال نکنند.

استراتژی محتوای اینستاگرام لازمه ی پیشبرد روند کاری و دستیابی به موفقیت در این پلتفرم است. اینستاگرام یک ابزار بازاریابی محبوب برای مشاغل است، زیرا نرخ تعامل بالایی دارد. در عین حال می تواند یک پلتفرم رسانه ای گیج کننده نیز باشد. مطمئنا برخی از حساب ‌ها را می‌شناسید که صرف ‌نظر از اینکه چه چیزی را پست می‌ کنند، تعامل زیادی دریافت می‌ کنند. در مقابل به نظر می رسد حساب های دیگر به جایی نمی رسند. واقعیت این است که اگر می‌ خواهید در اینستاگرام رشد کنید، فقط پست کردن تصاویر زیبا کافی نیست، باید محتوای استراتژیک داشته باشید. 
یک استراتژی محتوا موثر به شما کمک می کند به مخاطب ایده آل خود برسید، تعامل را افزایش دهید و حضور خود را پر رنگ تر کنید. استراتژی محتوا، همراه با برنامه محتوا و نمونه تقویم محتوایی اینستاگرام، به شما امکان می دهد (هزینه های خود را ارزیابی کنید، اهداف خود را حفظ کنید و زمان کمتری را برای تولید محتوا و فکر کردن در مورد آن) صرف کنید.
جهت داشتن استراتژی محتوای اینستاگرام لازم است از ابزارهایی موثر نیز بهره مند شوید.  Share My Insights یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل است که به شما امکان می دهد روند کاری خود را ردیابی کنید. بدین ترتیب میزان تعامل را محاسبه کرده و حتی عملکرد خود را در برابر رقبا پیگیری خواهید کرد. حتی می ‌توانید به اطلاعات موقعیت دموگرافیک فالوورهای خود دسترسی داشته باشید. ببینید کدام هشتگ ‌ها بیشترین لایک‌ ها/کامنت ‌ها را برای شما به ارمغان می ‌آورند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و به برنامه اجازه دهید کار خود را انجام دهد. اینگونه است که یک استراتژی بازاریابی محتوای یکپارچه برای اینستاگرام خود ایجاد می کنید! شما زمان زیادی را برای ایجاد محتوا صرف کرده اید، پس بهتر است با استراتژی قوی پیش بروید. 
استراتژی محتوا اهداف کلی محتوای شما و گام های شما برای رسیدن به آنها را مشخص می کند. به عنوان مثال، زمانی که یک استراتژی محتوا برای اینستاگرام ایجاد می کنید، می توانید آن را به چند قسمت تقسیم کنید، مانند اهداف، رقبای اینستاگرام، انواع و اشکال محتوایی که می خواهید منتشر کنید و غیره.

لیست عناوین

1- تعریف استراتژی تولید محتوا
2- چگونگی تدوین استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام
3- آیتم های اصلی استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام

تعریف استراتژی تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا چیست؟ استراتژی محتوا برنامه ای است که در پس بازاریابی محتوای شما قرار دارد. استراتژی محتوا به "چرا" پشت محتوای شما پاسخ می دهد. این استراتژی شامل همه چیز در مورد محتوای شما می شود، از جمله: برنامه ریزی، ایجاد، توزیع و اندازه گیری. استراتژی محتوا به این معناست که چگونه مطمئن شوید تلاش‌ های بازاریابی محتوای شما با اهداف بازاریابی محتوایی مطابقت دارد. چرا استراتژی محتوا مهم است؟ یک استراتژی محتوا می تواند به شما کمک کند تا بازگشت سرمایه و نتایج بازاریابی را بهبود بخشید. همچنین به شما این امکان را می دهد که دقیقا دلیل استفاده از هر نوع محتوا را درک کنید.
 با استراتژی تولید محتوا متوجه خواهید شد که می ‌خواهید به چه کسی برسید؟ چه محتوایی را می‌خواهید ایجاد کنید؟ اهداف شما چیست؟ از چه کانال ‌هایی استفاده کنید و چه کسی مسئول انجام کارهای مختلف است؟ چارچوب ‌های استراتژی محتوا زیادی وجود دارند که برای ساختاربندی اهداف و ایده‌ های شما مفید هستند. هر کدام را به میل خود انتخاب کنید یا چندین فریم ورک را ترکیب کنید تا یک استراتژی منحصر به فرد داشته باشید.

آیتم های اصلی استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام

چگونگی تدوین استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام

چگونه استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام را تدوین کنیم؟ نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام کدامند؟ پنج مرحله اساسی برای هر استراتژی محتوای موفق وجود دارد:
1.    هدف خود را مشخص کنید
2.    مخاطب خود را بشناسید
3.    محتوای خود را ایجاد کنید
4.    محتوای خود را توزیع کنید 
5.    نتایج را اندازه گیری کنید
استراتژی محتوا، فرآیند، برنامه و اهدافی است که در ایجاد و توزیع محتوای شما وجود دارد. استراتژی محتوا باعث بازاریابی مطلوب محتوا خواهد شد. ایجاد یک استراتژی محتوا برای اینستاگرام شما چیزی است که بین حساب‌ های اینستاگرامی که (به فروش تبدیل می ‌شوند و حساب ‌هایی که فقط تعداد انگشت شماری لایک می ‌شوند) تفاوت ایجاد می‌ کند. می توانید هر روز هفته در اینستاگرام پست بگذارید. نکته اصلی این است که شما به طور مداوم برای مخاطبان اینستاگرام خود ظاهر شوید. با پیروی از یک برنامه زمان بندی پست به عنوان بخشی از برنامه محتوایی خود، مخاطبان به شما تکیه می کنند و به برند شما اعتماد بیشتری خواهند داشت. 
طبق آمارهای اخیر، برندهایی که دارای استراتژی محتوا مستند هستند، عملکرد بهتری دارند، بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری دارند و می ‌توانند به طور موثرتری هزینه ‌های بودجه بازاریابی محتوای خود را محاسبه کنند. استراتژی محتوا در اینستاگرام به شما کمک می کند تا شکاف ‌های محتوای خود را ارزیابی کنید، ایده ‌های همیشه سبز داشته باشید. همچنین از تکراری بودن محتوای جلوگیری کنید و از قبل درباره فعالیت‌ های خود فکر نمایید.

استراتژی محتوای اینستاگرام

آیتم های اصلی استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام

آیتم های اصلی استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام عبارتند از:
•    انتخاب موضوع
•    شخصیت مخاطب
•    تعامل با کاربران
•    تداوم در تولید محتوا

انتخاب موضوع:

در استراتژی تولید محتوا، توجه به این موضوع بسیار مهم است که محتوای شما به نیازها، اولویت ها و چالش های مخاطبان پاسخ دهد. علاوه بر این، این استراتژی با چرخه خریدار همراه است. اگر نوع محتوا و کانال های مورد علاقه آنها را یاد بگیرید، کاری که در مرحله بعد انجام می دهید این است که بفهمید چه موضوعاتی برای آنها جذاب تر هستند.

شخصیت مخاطب:

به طور خلاصه، مخاطبان هدف کسانی هستند که محتوای خود را برای آنها ایجاد می کنید. این مخاطبان دارای ویژگی های جمعیتی، تیپ های شخصیتی و موارد دیگر هستند. هرچقدر مخاطبان هدف درست تر انتخاب شوند، پیام شما بیشترین تاثیر را خواهد داشت. داشتن چشم اندازی روشن از مخاطب هدف چیزی است که باید قبل از ایجاد یا تبلیغ هر نوع محتوایی اتفاق بیفتد.

تعامل با کاربران:

نظرسنجی از مخاطبان می تواند اهداف بسیاری را دنبال کند. شاید این امر مستلزم درک بهتر افکار عمومی مرتبط با موضوع خاص، محصول، خدمات، صنعت و غیره باشد. 

تداوم در تولید محتوا:

این کاری نیست که بتوانید یک بار انجام دهید و سپس ماه ها در قفسه بگذارید. برای پایان دادن به این ماراتن، بهتر است به یک واقعیت اشاره شود. فرآیند تولید محتوا نباید هرگز به پایان برسد. هیچ چیز بدتر از این نیست که با اکانتی در اینستاگرام مواجه شوید که محتوای جالبی دارد، اما چند ماه است که پست نکرده است!

استراتژی تولید محتوا

کلام آخر

در این مقاله درباره ی استراتژی محتوای اینستاگرام توضیحاتی داده شد. یک چالش مهم برای بازاریابان محتوا، اطمینان داشتن از محتوای مناسب برای هر مرحله است. برای ایجاد این تراز، باید استراتژی محتوای خود را توسعه دهید. سه مرحله اساسی وجود دارد:
•    آگاهی
•    توجه
•    تصمیم
همچنین بررسی تجزیه و تحلیل محتوای خود در گذشته نیز مفید خواهد بود. شما می خواهید به دنبال روندهایی باشید که نوع محتوایی را که مخاطب دوست داشته است را نشان دهد. این می تواند به شما بینشی در مورد اینکه چه قالبی از محتوا در آن مرحله مفیدتر است، بدهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *