معرفی بخش های مختلف تقویم محتوایی اینستاگرام + مزایا، آموزش و معرفی ابزارها

معرفی بخش های مختلف تقویم محتوایی اینستاگرام + مزایا، آموزش و معرفی ابزارها

تقویم محتوایی اینستاگرام مزایای زیادی دارد، از جمله کاهش استرس ناشی از تولید محتوا، تقویت همکاری تیمی و اولویت بندی محتوای مناسب.

 

تقویم محتوایی اینستاگرام، قهرمان گمنام بازاریابان رسانه های اجتماعی است. این تقویم به شما امکان می دهد برنامه ریزی کنید، همکاری و سازماندهی انجام دهید و همه چیز را در یک نگاه ببینید. اگر از یک تقویم استفاده کنید، دیگر هرگز از تعطیلات بین المللی که می خواستید درباره آن توییت کنید غافلگیر نخواهید شد. این مقاله همه چیزهایی را که باید درباره ایجاد و استفاده از تقویم محتوای رسانه ‌های اجتماعی بدانید، به شما آموزش می‌ دهد. تقویم رسانه ‌های اجتماعی که به آن برنامه ‌ریز محتوای رسانه‌ های اجتماعی نیز گفته می ‌شود، برنامه ‌ای است که تمام پست ‌های رسانه ‌های اجتماعی آتی شما را به ترتیب تاریخ و زمان، نشان می ‌دهد. بازاریابان و مدیران رسانه های اجتماعی از تقویم برای برنامه ریزی پست های خود، مدیریت کمپین های تبلیغاتی و پیگیری استراتژی های کلی استفاده می کنند.
تقویم محتوایی اینستاگرام را به عنوان یک ابزار تحریریه در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد برنامه ای از پست های آینده داشته باشید. بنابراین پست ها را برنامه ریزی کنید، رویدادهای مهم و ضرب الاجل ها را پیگیری و یک مرور کلی از همه کمپین ها و پروژه های خود در یک مکان داشته باشید. یک تقویم رسانه های اجتماعی باید شامل موارد زیر باشد:
•    تاریخ و زمان انتشار
•    پلتفرم رسانه های اجتماعی
•    قالب پست (قرار، داستان، یوتیوب کوتاه) 
•    پست کپی
•    تصویری (تصویر، گیف، ویدئو) 
•    هشتگ ها 
•    برچسب مکان

لیست عناوین

1- تقویم محتوا چیست؟
2- چرا باید از تقویم محتوایی استفاده کنیم؟
3- بخش های مختلف تقویم محتوایی
4- آموزش ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام
5- معرفی ابزارهای ساخت تقویم محتوایی

6- کلام آخر

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا چیست؟ تقویم محتوا که گاهی اوقات تقویم سرمقاله نیز نامیده می شود، برنامه ای از محتوایی است که قصد دارید بنویسید، تولید و منتشر کنید. هدف این است که بدانید چه زمانی محتوای شما، (خواه یک ورودی وبلاگ، پست رسانه های اجتماعی، ایمیل یا چیز دیگری باشد) قرار است منتشر شود. همچنین می تواند به شما کمک کند در صورت بروز شرایط پیش بینی نشده تمرکز خود را حفظ کنید. هدف یک تقویم محتوا این است که به شما کمک کند تمام محتوایی را که قصد انتشار آن را دارید، مدیریت نمایید.

چرا باید از تقویم محتوایی استفاده کنیم؟

استفاده از تقویم محتوایی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:
•    ایجاد نظم
•    نظارت بر محتوا با دید بازتر
•    امکان ساخت محتوای بهتر 
•    ایجاد محتوا با استرس کمتر 
•    همکاری موثرتر
•    اولویت قرار دادن محتوای مناسب 
•    مشاهده شکاف در محتوا 
با استفاده از تقویم محتوایی در یک نگاه، می توانید ببینید چه محتوایی را برای هفته ها یا ماه های بعد برنامه ریزی کرده اید. بدین ترتیب قادر هستید، تعیین کنید که آیا استراتژی محتوای خود را دنبال می کنید یا خیر. محتوای قوی به طور هدفمند و استراتژیک، زمان بندی شده است. محتوای به موقع ممکن است نیاز به ایجاد سریع داشته باشد، اما حتی این تکالیف غیر منتظره نیز باید با یک استراتژی گسترده تر اطلاع رسانی شود. ممکن است چندین نفر را در فرآیند تولید محتوا مشارکت دهید. یک تقویم محتوا تضمین می ‌کند که همه از پروژه‌ ها و سررسیدها آگاه هستند.

استفاده از تقویم محتوایی

بخش های مختلف تقویم محتوایی

بخش های مختلف تقویم محتوایی کدامند؟ البته هر تقویم محتوایی کمی متفاوت به نظر می رسد، اما چند عنصر وجود دارد که آن را به سطح بعدی می برد. هنگام ایجاد، سعی کنید این عناصر را برای سازماندهی، همکاری و انتشار بهتر، بگنجانید.
•    وضعیت
•    ایجاد کننده
•    سرمقاله
•    تاریخ و زمان
•    کانال ها
•    طوفان فکری
این مهم است که بدانیم چه کسی با کدام وظیفه سرو کار دارد. شاید شما یک مقاله مشترک در وبلاگ داشته باشید، یک نفر روی نوشتن تمرکز می کند و دیگری روی تصاویر بصری. این محتوایی است که شما منتشر خواهید کرد. بسته به کمپین شما، که می تواند شامل متن طولانی نوشته شده، پست های رسانه های اجتماعی، تصاویر، ویدئوها، گیف ها باشد، فرصت ها بی پایان هستند! هر چیزی مهلت دارد. تاریخ و زمان می تواند به عنوان تاریخ مقرر برای هم تیمی ها یا تاریخی که محتوای شما منتشر می شود عمل کند (این مورد دومی محبوب تر است!) مشاهده ی نمونه تقویم محتوایی اینستاگرام کمک کننده ی خوبی برای استفاده صحیح تر از این ابزار است.

تقویم محتوایی اینستاگرام

آموزش ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام

برای ایجاد یک تقویم محتوایی اینستاگرام، باید مطمئن شوید که ترکیب خوبی از محتوا را پست می ‌کنید. همچنین در نظر داشته باشید که از همپوشانی یا تکراری شدن اجتناب نمایید. اما چگونه می ‌توانید تقویمی ایجاد کنید که مطابق با جریان کاری تیم شما باشد؟ ما روند آسان گام به گام را برای شما شرح دادیم:
1.    انواع و قالب های پست خود را انتخاب کنید (تعطیلات - مناسبت ها - رونمایی از محصول – حراجی - اخبار شرکت و...)
2.    فرکانس ارسال خود را تعیین کنید (پست های اینستاگرام: 3-5 پست در هفته - حلقه های اینستاگرام: 5-7 حلقه در هفته - استوری اینستاگرام: ۷ تا ۱۵ استوری در هفته)
3.    پلتفرم های مربوطه را برای خود انتخاب کنید (آیا قصد انتشار در یک یا چند شبکه اجتماعی را دارید؟ اهداف و منابع کسب و کار خود را فاکتور بگیرید. برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید و چقدر زمان و پول می خواهید سرمایه گذاری کنید؟)
4.    همکاری کنید، بازخورد بدهید و پست ‌ها را تایید کنید (وقتی زمان به اشتراک گذاشتن تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود با تیم بازاریابی است، باید گردش کار واضحی داشته باشید و همه باید بدانند که از آنها چه انتظاری می رود)
5.    پست های خود را برنامه ریزی، پیگیری و نظارت کنید (زمان ‌بندی، به تیم و همکاران شما زمان کافی برای ویرایش کپی و بررسی واقعیت اطلاعات می ‌دهد.)
ایجاد یک تقویم محتوایی اینستاگرام یک استراتژی محتوای اینستاگرام می باشد.

ایجاد یک تقویم محتوایی اینستاگرام

معرفی ابزارهای ساخت تقویم محتوایی

ابزارهای ساخت تقویم محتوایی به شرح زیر می باشند:
•    قابل برنامه ریزی: برنامه ریزی، سازماندهی و برنامه ریزی رسانه های اجتماعی
•    صفحات گسترده: سازماندهی دستی محتوای رسانه های اجتماعی
•    Google Calendar: تقویم محتوای دیجیتالی مقرون به صرفه
Google Calendar یکی از ابزارهای مقرون به صرفه برای پیگیری تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی شما است. می توانید با ایجاد یک تقویم جدید گوگل و اضافه کردن رویدادها برای هر پست اجتماعی، تقویم رسانه های اجتماعی خود را بسازید. حتما تاریخ، زمان، پلتفرم، محتوا و هر اطلاعات مرتبط دیگری را درج کنید. این به شما کمک می کند تا پست های رسانه های اجتماعی خود را پیگیری کنید و اطمینان حاصل نمایید که آنها با برند شما سازگار هستند. استخدام غیرحضوری افراد برای ایجاد تولید محتوا توسط شرکت ها و مجموعه های مختلف انجام می شود.

کلام آخر

تقویم محتوایی اینستاگرام به شما کمک می کند تا به روز باشید و از رقبا عقب نمانید. این به شما چارچوبی می ‌دهد تا با سازماندهی، زمان ‌بندی و برنامه ‌ریزی پست ‌های رسانه‌ های اجتماعی آتی خود، شروع کنید. هیچ رویکردی برای این موضوع وجود ندارد، بنابراین باید آن را با ویژگی‌ های کمپین خود تنظیم کنید. صفحه گسترده بهترین راه برای ردیابی فعالیت های اجتماعی شما نخواهد بود. با این حال اگر به تازگی شروع به تلاش بیشتر برای حضور آنلاین خود کرده اید و به یک (تقویم سرمقاله رسانه های اجتماعی اولیه) نیاز دارید، می تواند راهی مقرون به صرفه باشد. قالب ‌های تقویم رسانه ‌های اجتماعی مختلفی در دسترس هستند، مانند یک مورد از Hubspot، که الگوی اکسل است و به شما کمک می‌کند از قبل برنامه‌ ریزی کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *