چطور متن تیزر تبلیغاتی خوب بنویسیم؟
آیا تاکنون به اهمیت استفاده از بهترین متن تیزر تبلیغاتی (سناریوهای تبلیغاتی) توجه کرده اید؟ چطور می توان بهترین متن را تولید کرد؟
مقدمه
متن تیزر تبلیغاتی می تواند تاثیر حیرت انگیزی بر روی جذابیت این تیزرها داشته و آن را نسبت به انواع ابزارهای تبلیغاتی، متمایز کند. عوامل بسیار زیادی بر روی جذابیت متون به کار برده شده در تیزرهای تبلیغاتی موثر هستند. شاید باور این موضوع کمی پیچیده باشد که پشت هر تیزر تبلیغاتی ساده، دنیای پر چالش و حیرت انگیزی وجود دارد.
تکنیک استفاده از متن مناسب، یکی از عوامل بسیار مهم برای دستیابی به بهترین تولید محتوا برای انواع تیزرهای تبلیغاتی می باشد. همانطور که می دانید یکی از موضوعات قابل توجه در تاثیرگذاری انواع فیلم های کوتاه و غیره، استفاده از یک سناریو فوق العاده است. سناریویی که به طور دقیق و منحصر به فرد طراحی و تولید می شود می تواند یک تبلیغ ویدیویی یا حتی یک تبلیغ صوتی را با سطح گسترده ای از توجه، مواجه کند. متن هایی که برای انواع تیزرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند قطعا نقش انکارناپذیری در انتقال مفهوم به کاربران را در بر دارند. اغلب صاحبان کسب و کارهای مختلف و کاربران به دنبال راهکارهای ایده آل برای انتقال پیام به مخاطبین هستند. از این رو متونی را مورد تایید قرار می دهند که در کنار جذابیت فوق العاده، بتواند هدف را به مخاطب انتقال دهد.
1. سناریو تیزر تبلیغاتی یا متن تیزر چیست؟
2. چگونه متن تیزر تبلیغاتی بنویسیم؟
3. بایدها و نبایدهای متن ویدیو تبلیغاتی
4. کلام پایانی
سناریو تیزر تبلیغاتی یا متن تیزر چیست؟
منظور از متن تیزر تبلیغاتی چیست؟ چطور می توان بهترین متن را برای انواع تیزرهای تبلیغاتی طراحی و سپس از آن استفاده کرد؟ یکی از مهمترین المان هایی که می تواند مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد، متنی است که هر تیزر و یا تبلیغی در بر دارد. تصور کنید که یک تیزر بدون متن و با پس زمینه ی آهنگ و تصویر به بازارهای رقابتی برای تبلیغات عرضه گردد. آیا این تیزر می تواند تاثیر مثبتی بر روی مخاطبین داشته باشد؟ این تیزر چطور می تواند افزایش میزان خرید و برندینگ یک محصول را برای کاربران به ارمغان بیاورد؟
حال تصور کنید از یک سناریو منحصر بفرد و خلاقانه برای ساخت تیزر تبلیغاتی استفاده شده است. تیزری که به طرز هیجان انگیزی کنجکاوی مخاطبین را تحت تاثیر قرار داده و آنها را برای خرید و استفاده از خدمات ترغیب نموده است. قطعا این تیزر می تواند در بین انواع ابزارهای تبلیغاتی مختلف برگ برنده را از آن خود کند.
استفاده از سناریو و یا متن تیزر تبلیغاتی در یک تیزر به اندازه ای پر اهمیت است که از آن به عنوان جان مایه یک تیزر تبلیغاتی یاد می کنند. سناریوهایی که برای این ابزارهای تبلیغاتی طراحی و ساخته می شوند، با تکیه به برخی از تکنیک ها و اصول خاص، قابل بهره برداری خواهند بود. لذا بسیاری از کاربران که هدف آنها دستیابی به بازار پر رونق و موفقیت در زمینه ی تبلیغات هستند، از افراد توانمند و حرفه ای در زمینه ی تالیف سناریو استفاده می کنند. گاهی برخی از سناریوهای ساده و کوتاه آنچنان تاثیر بزرگ و حیرت انگیزی بر روی ذهن مخاطبین دارند که می توانند افزایش میزان فروش را در کوتاه ترین زمان ممکن به همراه بیاورند. تکنیک های بسیار زیادی در زمینه استفاده از بهترین سناریو وجود دارند که برای دستیابی به بازارهای رقابتی پررونق و موفقیت در امر تبلیغات، بهتر است آنها را بشناسید.
چگونه متن تیزر تبلیغاتی بنویسیم؟
مهمترین و اصلی ترین فاکتور برای ساخت یک تیزر منحصر بفرد، استفاده از بهترین متن تیزر تبلیغاتی است. این روزها شاهد بسیاری از تبلیغات غیر واقعی هستیم که هر کدام از آنها به نحوی بر روی نظر مشتریان تاثیر گذاشته و عدم موفقیت در خرید را برای آنها به همراه داشته اند. بنابراین جلب توجه مشتریان با استفاده از یک سناریو اغراق آمیز بسیار هوشمندانه و نامناسب تلقی می گردد. این روزها که شاهد افزایش سطح دانش و علم بسیاری از مشتریان هستیم، بهتر است از روش های مطلوب و صادقانه و در امر تبلیغات خود استفاده کنیم. اگر شما نیز به دنبال خلق یک سناریو منحصر به فرد و بی نظیر هستید، بهتر است از افرادی که در این زمینه از تخصص حرفه ای برخوردار هستند مشاوره های لازم را دریافت کنید. در این زمینه به برخی از تکنیک های خارق العاده اشاره می کنیم که عبارتند از:
1. استفاده از ناب ترین ایده تیزر تبلیغاتی (از جملات و کلماتی استفاده کنید که برای گوش مشتریان جدید و غیر تکراری هستند. جملات تکراری و کپی شده می توانند تاثیرات معکوسی را بر روی مخاطبین داشته باشند.)
2. از تعداد کلمات ساده، کوتاه و مجاز استفاده کنید. قطعا متن های طولانی و بلند مشتریان را خسته کرده و آنها را از خرید و یا شناخت کالا و خدمات، دور می کنند. بنابراین بهتر است اولویت خود را بر روی انتخاب کلماتی بگذارید که در عین کوتاه بودن، از سادگی، گویایی و فهم مناسبی برخوردار باشند.)
3. قبل از هر چیز به هدف و پیام مهم تبلیغ توجه کنید (از جمله عواملی که می تواند افزایش فروش تیزر تبلیغاتی را به همراه داشته باشد، در نظر گرفتن پیام اصلی تیزر و انتقال دقیق آن به مشتریان از طریق سناریو است.)
4. معجزه استفاده از کلمات جذاب را فراموش نکنید. (کلماتی مانند سورپرایز، شگفتانه، رایگان، ویژه و غیره می توانند تاثیر غیرقابل انکاری بر روی جلب نظر مشتریان داشته باشند.)
بایدها و نبایدهای متن ویدیو تبلیغاتی
توجه به برخی از بایدها و نبایدها در تولید متن تیزر تبلیغاتی می تواند محبوبیت ویدیوی تبلیغاتی شما را دو چندان کند. برخی از المان ها مهمترین تکنیک هایی هستند که می توانند از طریق سناریو، جذابیت تیزر تبلیغاتی شما را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهند. از این نکات طلایی و بسیار مهم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• چند ثانیه و یا چند دقیقه برای جلب توجه مخاطبین زمان خواهید داشت. مهم است که از یک سناریو فوق العاده در فرمت تیزر تبلیغاتی خود استفاده کنید. برای این موضوع می توانید از تکنیک هایی مانند: طرح سوال، اشاره به مهمترین ویژگی، استفاده از عناصر صوتی و یا تصویری خیره کننده و ... استفاده کنید.
• جملات کوتاه برابر با تاثیرگذاری بیشتر. هر چه از جملات کوتاه تری استفاده کنید، می توانید درصد بیشتری از مخاطبین را درگیر کنجکاوی نموده و آنها را برای کسب اطلاع، ترغیب نمایید.
• از تاثیر داستان گویی غافل نمانید. بشر از ابتدای حیات خود دوستدار داستان های هیجان انگیز بوده است. با استفاده از این قابلیت قطعا برگ برنده را در دست خواهید داشت.
• یک سناریو جذاب از هدف دقیق برخوردار است. بهترین متون تبلیغاتی برای بازارهای هدف مشخصی طراحی و تولید شده اند. بنابراین از دیالوگ های خاصی برخوردار خواهند بود.
• یکی از مهمترین المان هایی که در تهیه متن تیزر تبلیغاتی باید مد نظر قرار دهید، صداقت در کلام است. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، بسیاری از کسب و کارها با تیزرهای دروغین، اعتماد مخاطبین را به شدت کاهش داده اند.
کلام پایانی
شاید تیزرهای تبلیغاتی در بین انواع ابزارهای تبلیغاتی از قدمت بالایی برخوردار باشند اما با استفاده از بهترین متن تیزر تبلیغاتی همچنان نیز در بین انواع کمپین های تبلیغاتی محبوبیت قابل توجهی دارند. اگر این تیزرها بر اساس اصول و استانداردهای خاص طراحی و اجرا شوند، قطعا با عمر طولانی در بازارهای رقابتی مواجه خواهند شد.
این روزها در بسیاری از رسانه های مختلف مانند: تلویزیون، رادیو، سینما و همچنین رسانه های مجازی مانند: یوتیوب، اینستاگرام و .. شاهد انواع آگهی تیزر تبلیغاتی هستیم. این آگهی ها می توانند انتخابی هوشمندانه و غیر قابل باور را برای مخاطبین رقم بزنند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید