چگونه تیزر تبلیغاتی خام بسازیم؟

چگونه تیزر تبلیغاتی خام بسازیم؟

تیزر تبلیغاتی خام، یکی از انواع تیزرهایی می باشد که قابل ویرایش بوده و می توان تصاویر مختلف را به آن اضافه کرد.

پیشگفتار

تیزر تبلیغاتی خام به تیزری گفته می شود که قابل ویرایش بوده و کاربر می تواند متناسب با کسب و کار و برند خود، تصاویر، متون و ویدیوهایی را به آن اضافه کند. استفاده از تیزرهای خام هم از نظر زمان و هم از نظر هزینه بسیار به صرفه می باشد. بنابراین، اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاهی تیزر دلخواه خود را بسازید، استفاده از تیزرهای خام بهترین گزینه است.

سالهاست که استفاده از انواع محتواها برای جلب نظر مخاطب، تبدیل به یکی از مهمترین قسمت های گسترش کسب و کار شده است. حتی کسب و کارهای کوچک هم که با سرمایه اندکی شروع به کار کرده اند، ترجیح می دهند همانند سرمایه‌گذاران بزرگ، از محتواهای صوتی و تصویری برای تبلیغ محصول خود استفاده کنند. استفاده از تیزرها نیز، یکی از راه های تضمین شده برای معرفی برند به مخاطب است. استفاده از انواع تیزر تبلیغاتی، علاوه بر معرفی کالا یا خدمات ارائه شده توسط شما، به افزایش فروش نیز کمک می کند.


مقدمه


تیزر تبلیغاتی خام


بسیاری از افراد، استفاده از تیزرهای تبلیغاتی خام را به عنوان یک راه آسان و کاربردی برای معرفی برند خود در نظر می گیرند. تیزر تبلیغاتی خام، به کاربر اجازه می‌دهد تا در هر قسمت از تیزر، تغییرات مورد نظر خود را پیاده‌سازی کند. بنابراین می توان تیزر را متناسب با کسب و کار خود شکل داد. البته گزینه های زیادی برای ساخت تیزر تبلیغاتی خام وجود دارد، اما در هر صورت در تمامی این راه ها یک چیز مشترک بوده و آن هم، موفقیت در کسب و کار و فروش بیشتر است.
تیزر تبلیغاتی خام می تواند به شکل های مختلفی از قبیل رئال، تلفیقی، موشن گرافیک و غیره باشد. در میان انواع مختلف تیزرهای خام، نمونه موشن گرافیک از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر دسته بندی ها برخوردار است؛ علت هم آن است که تیزر موشن گرافیک بر پایه متحرک سازی بوده و جلوه های بصری آن، ذهن مخاطب را درگیر می کند.

تیزر تبلیغاتی خام

گزینه های ساخت تیزر تبلیغاتی خام


کار ساخت تیزر تبلیغاتی خام بر عهده شرکت های طراحی تیزر می باشد. این شرکت ها با استفاده از نرم افزارهای به‌روز و جدید، کار ساخت تیزر تبلیغاتی را انجام می دهند. نرم افزارهای پرطرفدار و حرفه ای مانند ادوبی افتر افکت، فتوشاپ، پریمیر و غیره، توسط طراحان برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی خام مورد استفاده قرار می گیرند. پس از اینکه طراحان تیزرهای گوناگون را با استفاده از این نرم افزارها ساختند، آنها را به صورت قابل ویرایش، در اختیار کاربران قرار می دهند. در این صورت، کاربران می توانند پس از خرید و دانلود قالب آماده تیزر، تصاویر و ویدیوهای دلخواه خود را به آن اضافه کنند. پروژه های آماده افتر افکت و پریمیر طرفداران زیادی دارند و بسیاری از کاربران از پروژه های آماده این نرم افزارها برای ساخت تیزرهای خود استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزارهای مورد استفاده در این زمینه، مقاله نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
به غیر از استفاده از نرم افزارهای حرفه ایِ طراحی که نام برده شد، استفاده از انواع اپلیکیشن های اندروید و iOS نیز در ساخت تیزر تبلیغاتی خام رایج است. تنها نکته ای که در استفاده از این برنامه ها در ساخت تیزرهای خام باید در نظر داشت این است که اگر کاربر بخواهد تیزر را ویرایش کند، باید تیزر را در همان اپلیکیشنی که ساخته شده بارگیری کرده و تغییرات لازم را روی آن اعمال کند.


پروژه های آماده ادوبی افتر افکت


همانطور که گفته شد، طراحان تیزر از انواع نرم افزار حرفه ای ساخت تیزر تبلیغاتی خام استفاده کرده و پس از آن، این تیزرها را با قابلیت ویرایش، تحت عنوان پروژه آماده در سایت های مختلف بارگذاری می کنند. یکی از نرم افزارهایی که به وفور برای ساخت تیزر تبلیغاتی خام مورد استفاده قرار می گیرد، نرم افزار ادوبی افتر افکت است. پروژه های آماده این نرم افزار، قابلیت سفارشی سازی داشته و مراحل مختلف در آن نامگذاری شده اند. گذشته از آن، ساختار یکپارچه ی موجود در پروژه آماده افتر افکت، به کاربر این امکان را می دهد تا درک درستی از تمام مراحل طراحی پروژه داشته باشد.
طراح باید در پروژه های آماده افتر افکت، کامپوزیشن هایی را برای قرار دادن تصاویر در تیزر تبلیغاتی خام، از قبل طراحی کند. البته کاربر برای قرار دادن تصاویر دلخواه خود در این پروژه های آماده، باید از جدیدترین نسخه های این نرم افزار استفاده کرده و پروژه را در آن نسخه باز کند. از آنجاییکه پروژه های آماده افتر افکت با یکدیگر تفاوت دارند، طراح باید دستورالعمل کار با هر یک از پروژه ها را به صورت جداگانه نوشته و در اختیار کاربر قرار دهد.

ایجاد قالب آماده در افتر افکت

اپلیکیشن های کاربردی در ساخت تیزرهای تبلیغاتی خام


برای ساخت تیزر تبلیغاتی خام، حتما نباید از نرم افزارهای پیچیده و حرفه ای استفاده کرد. گاهی می توان با استفاده از برنامه های کاربردی که دارای گزینه های متعددی برای ویرایش هستند نیز، تیزرهای قابل ویرایش تولید کرد. البته باید توجه داشت که تیزرهای ساخته شده با استفاده از این نرم افزارها، تنها در صورتیکه دارای فرمت قابل ویرایش باشند و در اپلیکیشن خود باز شوند، امکان سفارشی سازی را برای کاربر فراهم می کنند. یکی از برنامه هایی که دارای قابلیت هایی مشابه نرم افزار Premiere Pro می باشد، Premiere Rush است. این برنامه هم روی گوشی های اندروید و هم روی گوشی های iOS قابل اجرا است. امکان ایجاد تایم لاین در این برنامه، یکی از ویژگی های بارزی است که موجب استفاده شمار زیادی از طراحان از این برنامه شده است.
علاوه بر این، استفاده از برنامه های پرکاربرد دیگری مانندInShot ،Vimeo Create، KineMaster، DaVinci Resolve و Shotcut به ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه کمک بسیاری می کنند. توجه به فرمت فایل های ذخیره شده در این نوع برنامه ها به ویرایش راحت تر کمک می کند.

ساخت تیزر خام با اینشات

نکات ساخت تیزرهای تبلیغاتی خام


مهمترین چیزی که در ساخت تیزر تبلیغاتی خام باید به آن توجه کرد، فرمت تیزر است. فرمت فایل خروجی باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند آن را ویرایش نماید. علاوه بر این، انتخاب سایز مناسب برای تیزر باید با توجه به نرم افزاری که تیزر در آن طراحی می شود، صورت پذیرد. بطور مثال، نمی توان تیزرهایی را که با اپلیکیشن های گوشی ساخته می شوند، در سیستم عامل ویندوز و مک بارگذاری نمود؛ زیرا کیفیت تصاویر و ویدیوها کاهش می یابد. بعلاوه، پسوند فایل ها نیز باید مشخص شود تا کاربر بداند که برای باز کردن هر یک از تیزرها باید از چه نرم افزار یا اپلیکیشنی استفاده کند. معمولا تیزرهایی با فرمت aep در نرم افزار Adobe After Effects به راحتی باز می شوند.
تیزر تبلیغاتی خام، بهترین فرصت برای تبلیغ برند و گسترش کسب و کار است. جلب نظر مخاطبان با استفاده از افکت های صوتی و تصویری خاص، همواره بهترین راه برای بازاریابی بوده است. اگر قصد دارید تیزرهای تبلیغاتی خام را طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار دهید، باید فرمت تیزرها را به صورت قابل ویرایش، ذخیره کنید. طراحی حرفه ایِ این نوع تیزرها با استفاده از نرم افزارهایی مانند افتر افکت، به شرکت در کلاسهای آموزشی نیاز خواهد داشت.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *