6 گام ِطلایی تولید محتوا در اینستاگرام برای کسب و کارها

6 گام ِطلایی تولید محتوا در اینستاگرام برای کسب و کارها

تولید محتوا در اینستاگرام باید طبق گام‌های از پیش تعیین شده، انجام شود. در این مطلب گامهای طلایی تولید محتوا در اینستاگرام برای کسب و کارها را شرح خواهیم داد.

پیشگفتار

تولید محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟ تولید محتوا در اینستاگرام یعنی انتقال اطلاعات و هرآنچه که مخاطب به آگاهی از آن نیاز دارد. روند ارزش آفرینی با تولید محتوا در اینستاگرام میسر می شود. هیچ راه دیگری، حتی تبلیغات دیجیتالی، به ایجاد ارزش برای یک کسب و کار یا برند منجر نمی شود. این تولید محتوا در اپ اینستاگرام است که به شما این فرصت را می دهد تا در مفید ترین و حرفه ای ترین شکل ِممکن - به چشم مخاطب - دیده شوید.
اما تولید ارزش و اعتبار به کمک تولید محتوا به همین سادگی ها به دست نمی آید. شما باید بتوانید محتوایی در اینستاگرام تولید کنید که دیده شده و مورد تایید بخش اعظمی از دنبال کنندگان قرار گیرد. برای اینکه بدانید چگونه باید چنین پیشفرضی را به حقیقت تبدیل کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

عناوین:

گام اولِ تولید محتوا در اینستاگرام: محتوای وایرال در اینستاگرام ایجاد کنید

انواع محتوا در اینستاگرام وجود دارد. چون تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر بر مبنای تصویر و ویدئو است (و کمی هم متن) پس کار شما ساده است. باید تمرکز مخاطب را به سمت تصاویر ببرید. کاربر باید پس از دیدن تصویر یا تماشای ویدئو ترغیب شود و کپشن یا متنی که در استوری درج کرده اید را بخواند. لازم به توضیح نیست که حوصله مخاطبان امروزی از 10 ثانیه کمتر است. پس برای اینکه نظرشان را جلب کنید و افسار ذهن شان را در دست بگیرید باید اصول تولید محتوا در اینستاگرام را بلد باشید.
اولین اصل از اصول تولید محتوا در اینستاگرام این است که به آن خاصیت «ویروسی» بدهید. محتوای ویروسی معنای بدی ندارد، اشتباه نکنید! محتوای ویروسی مانند یک ویروس به صورت خودکار بین کاربران دست به دست می شود. بی آنکه شما از کاربر یا فالوور هایتان بخواهید که آن را نشر دهند. چنین محتوایی در اینستاگرام چند ویژگی شاخص دارد که به شرح زیر هستند.

•    تحریک آمیز است

مخاطب را به صورت عادی و بدون فشار تحریک می کند تا آن را برای دیگران ارسال کند.

•    جذاب و شگفت انگیز است

به همین دلیل، مخاطب را تحریک می کند تا آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. برای رعایت اصل جذابیت و شگفت انگیز بودن محتوا می توانید عنوان ِآن را تحریک امیز طراحی کنید.

•    با مخاطب بسیار ساده و راحت ارتباط برقرار می کند

کلمات و واژه های عجیب و غریب در آن وجود ندارد. کمی زمینه علمی و پژوهشی دارد. بیان ساده ای دارد. به طوری که دست کم 80 درصد مخاطبان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

تولید محتوای ویروسی در اینستاگرام

گام دوم: قدرت هشتگ‌ها و کلمات کلیدی را برای تولید محتوا در اینستاگرام دست کم نگیرید.

وقتی در عنوان یا اولین جمله‌ی محتوای تصویری، متنی یا ویدیویی تان از کلمات ترند شده، طلایی یا بسیار محبوب بین کاربران  Instagram استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که دریایی از کامنت ها، لایک ها، share ها و ... به سمت محتوایتان سرازیر می شوند. برای پیدا کردن کلمه های ترند می توانید از هشتگ های محبوب کاربران کمک بگیرید. برای پیدا کردن هشتگ های ترند در اینستاگرام، ابزار هایی مانند Hashtag Generator Tool و KeyWordTool به شما کمک می کنند.

  • Hashtag Generator Tool  
     
  • KeyWordTool

برای استفاده از کلمات تِرند یا کلماتی که کمتر کسی در تولید محتوای خود از آن استفاده می کند باید کمی جسارت به خرج دهید و روش out of box thinking (تفکر خارج از چارچوب) را در دستور کارتان قرار دهید. به فرد (یا افرادی) که محتوایتان را تولید می کنند دستور دهید که محتوای خلاقانه تولید کنند و در آن از کلمات کمتر رایج بهره بگیرند.

گام سوم: تولید محتوا در اینستاگرام به سبک منبع موثق

شما باید برای تولید محتوا در اینستاگرام شبیه به یک منبع معتبر عمل کنید. منبع معتبر در اینستاگرام، یعنی پیجی که کاربران از آن اطلاعات روزمره‌ی واقعی دریافت می کنند؛ در آن جملات و نقل قول های الهام بخش می خوانند؛ منبعی که کپی نمی کند یا محتوا هایش عیناً شبیه پیج دیگری نیست. برای تبدیل شدن به یک منبع تاثیر گذار، راه ِدرازی پیش روی شماست. اما  می توانید با تولید محتوای منسجم و ارائه اطلاعات شفاف به مخاطب، به سرعت به یک منبع موثق تبدیل شوید.
محتواهای گزینشی در پیج اینستاگرام تان منتشر کنید. همچنین از روش داستان گویی در تولید محتوا اینستاگرام تان بهره برداری کنید. محتواهایی که یک داستان یا ماجرایی پشت خود دارند، هرگز برای مخاطب خسته کننده و حوصله سر بر نیستند.

نشر محتوا در اینستاگرام

گام چهارم: از تصاویر و ویدئو هایی که فوراً ماهیت محتوا را لو نمی دهند استفاده کنید!

همانطور که اشاره شد، تولید محتوا در اینستاگرام باید تصویر یا ویدئو محور باشد. اگر اقدام به انتشار تصاویر یا ویدیوهای بی کیفیت و غیر کاربردی در پیج خود کنید، عملاً در حال تلف کردن وقت تان هستید.
تصاویر را عینا و دقیقا مرتبط با موضوع انتخاب نکنید. مثلا تصور کنید در حال انتشار محتوایی با موضوع افزایش جمعیت کره زمین هستید. برای درج تصویر در پست یا استوری تان، عکس یک کره زمین بهتر است یا یک منطقه مملو از جمعیت؟ مورد دوم بهتر است به شرطی که این جمعیت از بالا دیده شوند و در نگاه اول معلوم نباشد که این تصویر ِتعداد قابل توجهی انسان در یک منطقه است یا یک نمای کلی از طبیعتِ آن منطقه! تصویر افرادی که از بالا، فاصله نسبتا زیاد و به هم فشرده دیده می شوند و تمایز دادن هر انسان از دیگری چندان آسان نیست قطعا هوش از سر مخاطب می پراند! یا مثلا درج تصویری از خانه هایی که از بالا در یک منطقه پهلوی یکدیگر قرار گرفته اند (مانند تصویر زیر).

استفاده از تصاویر شگفت انگیز در محتوای اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام، انتخاب تصاویری که غیر مستقیم به موضوع محتوای تان مربوط هستند، بهتر می تواند مخاطب را درگیر خود کند. اگر کسب و کارتان با زندگی ِروزمره مردم به طور مستقیم در ارتباط است بهتر است که به سراغ تصاویر واقعی از زندگی مردم بروید (به تصاویر سایت گاردین نگاهی بیندازید)؛ نه تصاویر هنری و اغراق شده.

گام پنجم: تکراری نباشید

برای تولید محتوا در اینستاگرام، جلوگیری از تکرار یک روال از پیش تعیین شده معجزه می کند. تصور کنید کسب و کارتان در زمینه پوشاک است. انتشار ده پست مختلف طی ده هفته متوالی در مورد ده لباس (که به تازگی عرضه کرده اید) برای کسی جذاب نیست! شما ربات نیستید! بینِ پست ها یا استوری های مربوط به این ده لباس، باید به صورت یکی در میان، محتواهای دیگر تولید کنید و در پیج تان نشر دهید. 
این نوع از پست یا استوری ها را به عنوان زنگ تفریح در نظر بگیرید. درست است که انسجام داشتن در پیج اینستاگرام ضروری و بسیار مهم است، اما تکراری نبودنِ محتوا از آن هم مهم تر است. اگر به هر دلیلی محتوا هایتان در یک چرخه تکراری بیفتند، مخاطبان از دنبال کردن شما خودداری می کنند و آنفالویتان خواهند کرد. از آن جایی که پیشگیری بهتر از درمان است، قبل از شروع فعالیت در پیج تان به دنبال راهکارهایی باشید که از تکراری شدن ِمحتوای پیج اینستاگرام تان جلوگیری می کنند. سپس آنها را داخل تقویم تولید محتوای تان قرار دهید. وجود تقویم محتوایی در اینستاگرام به رشد سریع پیج شما کمک شایانی خواهد کرد.

محتواهای نظر‌سنجی در اینستاگرام

گام ششم: محتوای نظر سنجی در اینستاگرام را دست کم نگیرید.

تولید محتوا در اینستاگرام با درج نظر سنجی یا محتواهایی که شبیه یک آزمون آنلاین چند ثانیه ای هستند، به شما کمک می کنند تا تعامل بهتری با مخاطب (به واسطه محتوا) برقرار کنید. مثلا شما می توانید داخل سایت تان یک پرسشنامه با 5 یا 10 سوال طراحی کنید. سپس در پست یا استوری اینستاگرام تان از مخاطبان بخواهید به لینک مربوط به آن پرسشنامه مراجعه کرده و به سوالات جواب دهند. سپس براساس پاسخ دریافت شده از جانب ِآنها می توانید برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات تان ترغیب شان کنید. 
مثلا به آنها به خاطر دریافت 10 امتیاز کد تخفیف ده درصدی و به خاطر دریافت 5 امتیاز کد تخفیف 5 درصدی بدهید. نوع سوالات و شرایط امتیاز دادن بر عهده‌ی خودتان! فقط باید شیوه‌ی ایجاد تعامل با مخاطب را به واسطه تولید محتوا (از نوع نظرسنجی یا پرسشنامه) در اینستاگرام را بیاموزید.

ختم کلام

آشنایی با این گام های طلایی اما ساده برای چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام، برای هر کسب و کاری واجب هستند. علاوه بر این موارد، افزایش First Impression با bio نویسی حرفه ای نیز برای دیده شدن بسیار موثر خواهد بود. اگر در ابتدای شروع به کار پیج خود هستید، اگر مدت کوتاهی است که از توسعه بازاریابی دیجیتال تان در اپ اینستاگرام می گذرد، اگر یک کسب و کار با تجربه کاری چندین ساله هستید، باید به این راه حل ها (که در بالا گفته شد) عمل کنید تا موفق شوید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *