منظور از محتوای کپی رایت در اینستاگرام چیست؟
محتوای کپی رایت در اینستاگرام پس از انتشار، در کم تر از 5 دقیقه، توسط اینستاگرام شناسایی و حذف می شود.
مقدمه
محتوای کپی رایت در اینستاگرام سریعا توسط اینستاگرام پاک می شود. اینستاگرام نوتیفیکیشنی تحت عنوان، We removed your post because it doesn’t follow our community guidelines برای کاربر ارسال می کند. برای تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام بایستی از محتواهای بدون کپی رایت استفاده نمایید. جهت آشنایی با نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام، توصیه می شود در ادامه با ما همراه باشید. در ادامه این مقاله، راجعبه موارد زیر صحبت شده است:
- منظور از کپی رایت چیست؟
- مشکل کپی رایت چه زمانی رخ می دهد؟
- قوانین کپی رایت در اینستاگرام
- نکات مهم در اصل کپی رایت اینستاگرام
- چگونه مشکل کپی رایت اینستاگرام را حل کنیم
- چگونگی گزارش کپی رایت
- ایا با گزارش کپی رایت پیج بسته می شود؟
منظور از کپی رایت چیست؟
محتوای کپی رایت در اینستاگرام، همان طور که از اسم آن پیداست، به محتوایی گفته می شود که مال شخص دیگری است و پیجی، بدون اجازه، اقدام به انتشار آن می کند که توسط اینستاگرام، رد می شود. به عبارت دیگر، برخی آثار اعم از موزیک، ویدیو و پادکست، متعلق به شخص تولیدکننده هستند و تمام ارزش، اعتبار و مزایای آن محتوا به شخص تولیدکننده تعلق دارد و سایر افراد نمی توانند بدون اجازه شخص تولیدکننده، اثر وی را منتشر کنند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ویدیویی با موزیک خواننده مورد علاقه خود منتشر کرده باشید و بعد از چند دقیقه توسط اینستاگرام، پاک شود.
کپی رایت اینستاگرام چیست؟ حق نشر قانونی برای حمایت از تولیدکننده محتوا می باشد. هر گونه محتوایی اعم از پست، استوری و ریلز بایستی فاقد کپی باشند و در محتوای آن ها، کپی رایت رعایت شده باشد.
مشکل کپی رایت چه زمانی رخ می دهد؟
مشکل کپی رایت در اینستاگرام زمانی رخ می دهد که کاربری با انتشار محتوایی، اقدام به نقض حقوق شخص دیگری می کند. اشتباه نکنید! تمام محتواها شامل کپی رایت نمی شوند. عمدتا موزیک ها شامل کپی رایت هستند ولی برای دسترسی به موزیک هایی که بدون کپی رایت هستند، می توانید از گوگل اقدام کنید. وب سایت هایی وجود دارند که شما می توانید از آن جا موزیک های بدون کپی رایت، دانلود کنید و برای پست و استوری خود استفاده نمایید. انتشار ویدیو با صدای پس زمینه جزو کپی رایت محسوب می شود و اگر در پست یا استوری منتشر کنید، سریعا توسط اینستاگرام، پاک می شود. انتشار پست هنرمندان بدون تخصیص حق کپی رایت منجر به اخطار گرفتن اینستاگرام می شود.
با آموزش صفر تا صد رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام، از شر اخطارهای مداوم اینستاگرام خلاص شوید. ناگفته نماند که اخطار گرفتن از اینستاگرام، اصلا خوب نیست. به خصوص اگر پیج شما، پیج پرایوت نباشد و برای کسب و کار شما باشد. در این صورت، بعد از مدتی، مطابق با الگوریتم اینستاگرام، رتبه پیج شما افت می کند.
قوانین کپی رایت در اینستاگرام
الگوریتم جدید اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی، از طریق گزارشات کاربران (ریپورت ها)، نقض کپی رایت در اینستاگرام را تشخیص می دهد و محتوای منتشر شده را در کم تر از 5 دقیقه حذف می کند (گاها پس از چند ثانیه، اینستاگرام اقدام می کند). پس از پاک شدن خودکار محتوا، اینستاگرامی پیامی با محتوای زیر به کاربر نمایش می دهد: "اینستاگرام بازتابی از جامعه، فرهنگ و باورهای مختلفی می باشد. اینستاگرام قصد دارد که فضایی امن و معتبر برای کاربران خود، ایجاد کند. از این رو، توصیه می شود که عکس ها و ویدیوهایی که خودتان تهیه کرده اید را منتشر نمایید و به حقوق سایر کاربران، احترام بگذارید.".
قوانین کپی رایت در اینستاگرام شامل موارد زیر می شود"
1- استفاده تبلیغاتی از محتوای شخص دیگر، بدون ذکر نام صاحب اثر پس از انتشار آن در فضای اینستاگرام
2- اشتراک گذاری ویدیو با موزیکی از خواننده ها و یا آهنگی از آهنگسازها در پس زمینه، بدون ذکر نام خواننده یا آهنگساز پس از انتشار آن در فضای اینستاگرام
نکات مهم در اصل کپی رایت اینستاگرام
محتوای کپی رایت در اینستاگرام توسط هوش مصنوعی در کم تر از 5 دقیقه، حذف می شود. توصیه می شود برای تولید محتوا در اینستاگرام، خلاقیت داشته باشید و ایده پردازی کنید. به هیچ عنوان از محتواهای سایر پیج ها استفاده نکنید! محتوای یونیک، باارزش و فوق العاده پرطرفدار می باشد. فرض کنید وارد پیجی شده اید که تمام پست ها و استوری های آن، اورجینال و یونیک است. آیا شما جذب این پیج نمی شوید؟ قاعدتا این نوع پیج ها، جذاب هستند. ناگفته نماند که در گذشته، استفاده از موسیقی و آهنگ به عنوان پس زمینه پست ها و استوری ها مرسوم بود ولی امروزه، افراد از صدای خودشان استفاده می کنند.
چگونه مشکل کپی رایت اینستاگرام را حل کنیم
1- نام صاحب اثر را در کپشن، ذکر کنید. یکی از روش های رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام، ذکر نام صاحب اثر می باشد. برای مثال، اگر در پس زمینه ویدیوی خود از موسیقی یا آهنگی استفاده کرده اید، بهتر است نام صاحب اثر را در کپشن بنویسید. بهتر است در انتهای کپشن، به زبان انگلیسی، نام صاحب اثر را منشن کنید (البته اگر صفحه اینستاگرام دارد) و ذکر کنید که "کلیه حقوق این پست مربوط به صاحب اصلی اثر بوده و بنده، فقط آن را به اشتراک گذاشته ام.". در این صورت، شما حقوق کپی رایت را رعایت کرده اید!
2- درخواست تجدید نظر و بررسی دوباره، دهید. پیش تر اشاره شد که پس از حذف محتوای کپی رایت در اینستاگرام، برای شما پیامی ارسال می شود. بر روی نوتیفیکیشنی که دریافت کرده اید، کلیک کنید و گزینه Apeal را انتخاب کنید. قسمت I agree را تیک بزنید و بر روی درخواست تجدید نظر کلیک کنید. قاعدتا، اینستاگرام پس از بررسی درخواست شما، نتیجه را اعلام خواهد کرد. اگر محتوایی که از آن استفاده کرده اید، محتوای کپی رایت در اینستاگرام است، بهتر است درخواست تجدید نظر ندهید، چرا که اگر تولیدکننده اثر، اجازه اشتراک گذاری اثر را نداده باشد، پس از درخواست تجدید نظر و استعلام اینستاگرام، پیج شما با مشکل روبه رو خواهد شد.
چگونگی گزارش کپی رایت
1- ریپورت کامنت: اگر محتوای کپی رایت در اینستاگرام در قالب کامنت باشد، می توانید چند لحظه روی کامنت مکث کنید و سپس علامت تعجب را بزنید، گزینه Report this comment را انتخاب کنید. برای ریپورت کامنت می بایست یکی از دلایل ذکر شده را انتخاب کنید. گزارش ریپورت برای اینستاگرام، ارسال می شود و سپس بررسی می شود. اگر ریپورت مورد تایید اینستاگرام باشد، کامنت مد نظر، حذف خواهد شد. برای مثال، نسخه کامل شعری در کامنت منتشر شده است، از این طریق می تواند عدم رعایت کپی رایت را اعلام کند.
2- ریپورت پست یا استوری: اگر محتوای کپی رایت در اینستاگرام در قالب پست و استوری باشد، می توانید بر روی آیکون سه نقطه بالا سمت راست (چه پست و چه استوری) بزنید و گزینه Report را کلیک نمایید. دلیل ریپورت خود را انتخاب کنید تا گزارش ریپورت برای اینستاگرام ارسال شود. اگر ریپورت مورد تایید اینستاگرام باشد، پست یا استوری مد نظر، حذف خواهد شد.
3- ریپورت کامل یا اکانت: اگر پیجی، محتوای کپی رایت در اینستاگرام منتشر کند، می توان اکانت آن را ریپورت کرد. از این رو، وارد پیج مد نظر شوید و روی آیکون سه نقطه بالا سمت راست، بزنید و گزینه Report را کلیک نمایید. دو گزینه مختلف تحت عنوان Report post, message or comment و Report account برای شما باز می شود که می توانید گزینه مورد نظر را کلیک کنید. اگر تعداد ریپورت های اکانت، زیاد باشد، اینستاگرام اکانت گزارش شده را دی اکتیو می کند.
ایا با گزارش کپی رایت پیج بسته می شود؟
حل مشکل کپی رایت اینستاگرام اهمیت دارد. قاعدتا با یک یا دو گزارش، پیج بسته نمی شود ولی اگر نقض قانون کپی رایت اینستاگرام به صورت مداوم تکرار شود، پیج با مشکل روبه رو خواهد شد.
کلام آخر
رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام، دغدغه اکثر پیج های اینستاگرامی می باشد. الگوریتم اینستاگرام چند سالی است که تغییر کرده و کاربران برای آن که بهتر نتیجه بگیرند، بایستی با الگوریتم جدید آشنا شوند. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا، آموزش می دهد. جهت آشنایی با الگوریتم جدید Instagram توصیه می شود به وب سایت اتک، سر بزنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید