نحوه قیمت گذاری محتوا و عوامل موثر بر آن
آیا با نحوه قیمت گذاری محتوا آشنایی دارید؟ با راه های افزایش درآمد از طریق محتوا نویسی چطور؟ در ادامه همراه ما باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.
پیشگفتار
قیمت گذاری محتوا چگونه انجام می شود؟ آیا می دانید نرخ تولید محتوا به چه عواملی بستگی دارد؟ چه پارامترهایی تعیین کننده قیمت یک محتوا هستند؟ به طور کلی تولید محتوا جزو یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید برای وب سایت ها و پلتفرم های مجازی انجام داد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده مردم از اینترنت و فضای مجازی اهمیت دادن به تولید محتوا یک امر انکار نشدنی است. همانطور که می دانید تولید محتوا هزینه هایی را در بر دارد. قطعا نرخ شرکت های تولید محتوا با یکدیگر تفاوت هایی دارد. اما قصد داریم در این بخش شما را با تمام پارامترهای موثر بر قیمت محتوا آشنا کنیم.
آنچه که در ادامه مطالعه خواهید کرد به شرح موارد زیر است:
- مقدمه
- قیمت گذاری محتوا بر چه اساسی صورت می گیرد؟
- پارامترهای موثر بر درآمد یک نویسنده سئوکار
- سایر مواردی که در قیمت گذاری محتوا و درآمد نویسنده تاثیر می گذارند
- رابطه قیمت گذاری محتوا با کیفیت آن
- جمع بندی نهایی
مقدمه
قیمت گذاری محتوا با توجه به نوع محتوا صورت می گیرد. همانطور که می دانید متن، تصویر، ویدیو، پادکست و... همگی نوعی محتوا به حساب می آیند. بسته به اینکه گرایش مخاطب شما چیست و به چه نوع تولید محتوایی نیاز دارید، هزینه ای که باید پرداخت کنید متفاوت خواهد بود. در زمینه تولید محتوا شرکت ها و اشخاص زیادی فعالیت می کنند. کسانی که با شرکت های تولید محتوا همکاری می کنند، طبق تعرفه و نرخ شرکت، دستمزد دریافت می کنند. اما افرادی که به صورت شخصی در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند، برای تعیین نرخ محتوا باید یک سری پارامترهای مختلف را در نظر بگیرند. در ادامه به بررسی کامل این پارامترها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
قیمت گذاری محتوا بر چه اساسی صورت می گیرد؟
قیمت گذاری محتوا به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حقیقت محتوا، نوعی کالا نیست که بتوان برای آن قیمت ثابتی را مشخص کرد. در ادامه قصد داریم عوامل موثر بر قیمت یکی از پرطرفدارترین انواع محتوا، یعنی محتوای متنی را مورد بررسی قرار دهیم.
• نوع محتوا
قیمت گذاری محتوا در درجه اول بر اساس نوع آن تعیین می شود. محتوای تالیفی که صد در صد به قلم و نگارش نویسنده است. محتوای تالیف و ترجمه ای که با استفاده از ترجمه منابع خارجی تولید می شود. متن یا محتوای بازنویسی که برای ویرایش یک متن از قبل تولید شده نگارش می شود و همچنین محتوای ویرایشی که برای آپدیت محتوایی که از قبل تولید شده است. بنابراین با توجه به نوع محتوایی که کاربر درخواست داده است، نرخ تولید محتوا تغییر می کند.
• مهارت نویسنده
یکی دیگر از پارامترهای مهم و تاثیرگذار برای قیمت گذاری محتوا، مهارت نویسنده است. معمولا نویسندگانی که محتواهای با کیفیت ارائه می دهند و همچنین تجربه کاری آنها بالاتر است، دستمزد بیشتری برای تولید محتوا دریافت می کنند.
• هدف از تولید محتوا
یکی دیگر از مواردی که برای قیمت گذاری محتوا مورد توجه قرار می گیرد، هدف از تولید محتوا و در واقع نوع محتوایی است که کاربر درخواست داده است. معمولا محتواهایی که برای رپورتاژ و تبلیغاتی هستند، نرخ بالاتری دارند. به دنبال آن تولید محتوای همیشه سبز، محتوای زرد، محتوای خبری، توضیح محصول، دسته بندی و... نیز هر کدام نرخ متفاوتی دارند.
• تعداد کلمات و طول محتوا
پس از اینکه موارد بالا مورد بررسی قرار گرفت، طول محتوا در قیمت آن تاثیر می گذارد. در حقیقت قیمت گذاری محتوا بر اساس تعداد کلمات و طول آن متغیر است. طبیعتا هرچقدر تعداد کلمات درخواستی بالاتر باشد، نرخ تولید محتوا نیز بالاتر می رود.
پارامترهای موثر بر درآمد یک نویسنده سئوکار
حالا که متوجه شدید قیمت گذاری محتوا بر چه اساس صورت می گیرد، بهتر است تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چه پارامترهایی بر درآمد یک نویسنده سئوکار تاثیر می گذارد؟ همانطور که می دانید یک نویسنده سئوکار به صورت دورکاری و فریلنسری فعالیت می کند. این سبک کار برای یک نویسنده مزایا و محدودیت های خاص خودش را دارد. اما اگر دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که یک نویسنده سئوکار می تواند با توجه به موقعیتی که دارد، درآمد بیشتری داشته باشد. اما چگونه؟ به مواردی که در ادامه شرح می دهیم توجه داشته باشید. اگر شما در یک شرکت تولید محتوا استخدام شده اید، این موارد روی درآمدتان موثر هستند:
• سرعت عمل
شما می توانید با توجه به زمانی که برای کارتان اختصاص می دهید، سرعت عملتان را تنظیم کنید. با توجه به قیمت گذاری محتوا، می توانید محتواهایی که زمان کمتری از شما می برند را سریعتر انجام دهید و در مقابل محتواهایی که زمان بیشتری از شما می گیرند را با دقت و تمرکز بالاتری انجام دهید. هرچقدر که سرعت عمل بالاتر و بیشتری داشته باشید، طبیعتا می توانید تعداد سفارشات بالاتر و بیشتری را انجام دهید. در نتیجه درآمدتان بالاتر می رود.
• کیفیت محتوا
کیفیت محتوایی که تولید می کنید هم یکی از عوامل موثر بر قیمت گذاری محتوا است و هم باعث کسب افتخارات کاری فراوان برای شما می شود. با توجه به نوع محتوا، شما باید تمامی اصول و موارد مهم محتوا نویسی را رعایت کنید. به طور مثال نوشتن یک وبلاگ با نوشتن یک محتوای متنی برای Instagram تفاوت بسیار زیادی دارد. پس با درک این تفاوت ها می توانید محتوایی با کیفیت تولید کنید و رضایت کاربران را جلب کنید. در نتیجه پیشنهادات کاری بیشتری خواهید داشت و درآمدتان بالاتر می رود.
سایر مواردی که در قیمت گذاری محتوا و درآمد نویسنده تاثیر می گذارند
حالا که با نحوه قیمت گذاری محتوا آشنا شدید، بهتر است تا بدانید که چه موارد دیگری بر درآمد و قیمت محتواهایی که تولید می کنید، تاثیر می گذارد. یکی از مهمترین مواردی که شما باید در حیطه شغلی خود آن را همیشه در نظر داشته باشید، رعایت اصول سئو است. گنجاندن اصول سئو در محتوا نویسی و همچنین توجه به خوانایی متن از جمله موارد مهمی است که بیانگر مهارت و تخصص شماست. همواره باید به این موضوع توجه داشته باشید که رعایت نکته به نکته سئو در محتوا نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است.
علاوه بر مواردی که در قیمت گذاری محتوا و همچنین درآمد شما تاثیر می گذارند، توجه به یونیک بودن محتوا یکی دیگر از نکات مهم است. قطعا اگر شما در شرکت تولید محتوا استخدام شده باشید، بارها و بارها این موضوع به شما اعلام خواهد شد. پلتفرم جهانی گوگل، نسبت به محتوای کپی حساسیت بسیار بالایی دارد. بنابراین محتواهایی که تولید می کنید باید کاملا یونیک و اختصاصی باشند.
قیمت گذاری محتوا در شرکت های تولید محتوا با توجه به تمامی این موارد صورت می گیرد. اما این را به خاطر داشته باشید که نویسندگانی که به صورت فریلنسری فعالیت می کنند، دستمزد کمتری در مقایسه با کسانی که به صورت شخصی فعالیت دارند، دریافت می کنند. اما فعالیت داشتن زیر نظر یک شرکت تولید محتوا مزایای متعددی دارد.
رابطه قیمت گذاری محتوا با کیفیت آن
قیمت گذاری محتوا با کیفیت آن و رشد و توسعه سایت چه رابطه ای دارد؟ آیا این دو موضوع با یکدیگر ارتباط دارند؟ در حقیقت باید بگوییم بله! قیمت گذاری محتوا بر اساس پارامترهای مهمی که در بالا برایتان مطرح کردیم صورت می گیرد. در صورتی که نویسنده ای تازه کار و یا مبتدی باشد، قطعا دستمزد کمتری دریافت می کند. اما رابطه نرخ محتوا و کیفیت آن چیست؟
معمولا نویسندگانی که مطالب با کیفیت تر و سئو شده ای را ارائه می دهند، لایق دریافت بهترین دستمزد هستند. چرا که ارزش نوشته های سئو شده آنها تا حدی بالاست که می تواند باعث پا گرفتن یک وب سایت نوپا باشد! در صورتی که صرفا به دلیل هزینه محتوا، کیفیت آن نادیده گرفته شود، قطعا سایت با خسارت های متعددی روبرو خواهد شد. بنابراین پرداخت هزینه برای تولید محتوای باکیفیت یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه شود.
افرادی که برای افزایش ترافیک و بازدید سایتشان تلاش زیادی می کنند، به خوبی می دانند که نحوه قیمت گذاری محتوا کاملا بر اساس کیفیت آن است. بنابراین هیچ گاه ریسک نمی کنند و ارزش زحمات و تلاش خود و نویسنده را با این قیمت ها مقایسه نمی کنند. به همین خاطر است که شما به عنوان یک نویسنده سئوکار، باید توجه زیادی به کیفیت محتوای تولید شده تان داشته باشید. قیمت گذاری محتوا بر همین اساس شکل می گیرد. در نتیجه هم رضایت کاربران را جلب کرده اید و هم به درآمد بالاتری می رسید.
جمع بندی نهایی
در این بخش شما را با نحوه قیمت گذاری محتوا آشنا کردیم. همانطور که متوجه شدید عوامل متعددی بر قیمت گذاری محتوا موثر هستند. توجه به این موارد نه تنها باعث بالا رفتن درآمدتان می شود، بلکه باعث کسب مهارت و تخصص بیشتر نیز خواهد شد. در نتیجه شما باید طبق دستمزدی که برای تولید محتوا دریافت می کنید، تلاشتان را برای بالا بردن کیفیت متن های سئو شده تان بالا ببرید. در نهایت لازم است تا به این موضوع اشاره داشته باشیم که اگر یک نویسنده قصد بالا بردن درآمدش را داشته باشد، باید روی کیفیت محتواها متمرکز شود؛ نه دستمزد! شاید کمی متعجب شوید اما بالا بردن کیفیت محتوا در طولانی مدت برای شما مزایای بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید